Värvimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
tormi15

Värvimine

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

Tere, tahaks värvida izh 56-te, liivaprits tehtud. ootab krunti, pahtlit ja värvi. Kas keegi foorumi kasutajatest värvib?(oskab tööd ja lõpptulemus on hea) ja mis hind tuleks kokku. Või siis teab keegi head ja soodsat kohta tallinnas või selle ümbruses, kuna ma olen ise otsinud ja igalpool enamustes autoremondi töökodades on nii kirved hinna.

Ettetänades.
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Ma tean ÜLIHEAD kohta.
Esiteks see on hästi odav, velg kuskil 80eku ja raam natsa üle 100. Värvi valik on väga suur ja tehakse VÄGA korralikultl, kuna on pulbervärvimine. Asub Tallinnas, Kesklinna poolt sõitma hakates Järve poole, sõita üle viadukti, see järel Yamu keskusest mööda kuni jõuad Politsei maja(endine Kalevi kommivabrik) juures oleva trammiteega ristuva ristmikuni ja sealt pöörad vasakule, politsei maja eest läbi ja sõidad otse. Seal hakkavad igast garaažid vasakut kätt, paremat kätt väga pole midagi ja peabgi sõitma lõpuni, ning seal asubki vasakut kätt värvi töökoda. AADRESS ON TÜRI 9
http://www.ossmet.ee/

Teema algataja
tormi15

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

koht ise paistab hea olevat aga, oli plaan tavalise värviga teha, kuna pahtel läheb ka alla, aga vb peab vaatama ka pahtlit mis on sobilik pulber värvimisele. Kas nad seal ka eeltööd teevad?
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Ma olen üsna kindel et kui viid ülepahteltatud ja pritsitud puhta raami sinna teevad nad sull ära, ei tea küll küll kuidas pahtel kuumusele vastu peab, sest seal ahjus on temp. kuskil 600kraadi Piisab sellest kui viid lihtsalt liivapritsiga üle lastud raami sinna ja nad teevad ülejäänud kõik. Esiteks jääb pulbervärv ülihästi külge liivapritsitud pinnale ja tulemus on kõvasti parem kui tavalise värviga.

Teema algataja
tormi15

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

no ma mõtlengi vaadata mingit kuumakindlat pahtlit, ja lugesin sealt, et ilmselt läheb ka mingi tsingiga kruntvärv alla
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Artemide kirjutas:
Ma olen üsna kindel et kui viid ülepahteltatud ja pritsitud puhta raami sinna teevad nad sull ära, ei tea küll küll kuidas pahtel kuumusele vastu peab, sest seal ahjus on temp. kuskil 600kraadi
Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
hälvik
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide »

Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Smartass
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Artemide kirjutas:
Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Smartass
Mismõttes smartass ?

Sa ei usu, et selline temp. ? Kõik mis oldmoped ütles on tõsi.
Ise ka pulbervärvin. Tõesti mõistlik temp. on 180-200 (kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi. Pulbervärvi tööpõhimõte ei ole kleepuda detaili külge, nagu vedelvärvil. Pulbervärv tuleb püstolist välja + laenguga, pingega u. kuni 80kV ja voolutugevusega 30-60mA ja kuna detail on ühenduses maaga (-) (vahel ei pea maa ühendust olema, kui detailil on piisavalt "massi") siis tõmbub värv sinna külge. Kes on pulbervärvi näinud, teab, et tegemist on a`la jahu sarnase, kuiva pulbriga.

EDIT: Kuigi arendatakse ka mingit sellist pulbervärvi, millega kannatab plastikut värvida. Aga see vast rohkem tulevikutemaatika.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

!!!

Lugemata postitus Postitas Mix »

Artemide kirjutas:
Smartass
Seltsimees Artemide, sa võlgned foorumile oma väljaütlemise kohta selgituse...
-
-
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

bash kirjutas:
Artemide kirjutas:
Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Smartass
Mismõttes smartass ?

Sa ei usu, et selline temp. ? Kõik mis oldmoped ütles on tõsi.
Ise ka pulbervärvin. Tõesti mõistlik temp. on 180-200 (kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi. Pulbervärvi tööpõhimõte ei ole kleepuda detaili külge, nagu vedelvärvil. Pulbervärv tuleb püstolist välja + laenguga, pingega u. kuni 80kV ja voolutugevusega 30-60mA ja kuna detail on ühenduses maaga (-) (vahel ei pea maa ühendust olema, kui detailil on piisavalt "massi") siis tõmbub värv sinna külge. Kes on pulbervärvi näinud, teab, et tegemist on a`la jahu sarnase, kuiva pulbriga.

EDIT: Kuigi arendatakse ka mingit sellist pulbervärvi, millega kannatab plastikut värvida. Aga see vast rohkem tulevikutemaatika.
Ega sa Arcos värvi äkki? Sinu juttu lugedes hakkan aru saama, miks meie tooted, mis teil värvitakse aegajalt kehvasti värvitud on :evil: Kuivatusahju temperatuur ei sõltu sellest, kui "paks" on metall - värvi kuivatus (=polümeriseerumis) temperatuur ja aeg on tootja poolt ette määratud ja värvipakil kirjas.
Ehk räägid lähemalt ka plasti pulbervärvimisest :roll:

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

oldmoped kirjutas:
Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
Tõsi jah? Aga näiteks pahteldatud trepitalasid (profiilide liitekoht) on palju pulbriga värvitud. Ja haljast metalli ainult? Aga kuidas te siis eelnevalt pulbervärvitud asju üle värvite? Ja tsinkkrundist pole midagi kuulnud? Olen näinud ka (nalja pärast) pulbervärvitud fibo plokki, labida ja kirve vart (puidust), klaasi ja telliskivi jne. Küll on need pigem huvitavad kui ilusad (ilu on vaataja silmades..). Katuseplekkide ja fassaadide kinnituskruvid tuuakse ju tihti värvimisse tavalise papi sisse keeratult ja saavad kenasti värvitud (papp kaasa arvatud) ja seda papist riputatuna. Juuksekarv jääb ju õhupalli külge kuigi kumbki neist pole metallist ega haljas (loll aga ilmekas näide).
bash kirjutas:
(kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi.
Paksema materjali puhul ei tõsteta ahju temperatuuri vaid hoitakse detaili kauem ahjus (ära palun ütle, et see teeb sama välja). Kõne alla tulevad kuumakindlad pahtlid õhukese kihina eelnevalt puhastatud ja karestatud pinnal. Kuumakindla pahtli soojuspaisumine on metalliga sarnane. Harva, kuid siiski juhtub ka seda, et mõraneb või kooruma hakkab. Kõne alla tulevad ka kõikvõimalikud kuumakindlad masking-teibid jne jne.
ZX10R '12
KX250F '14
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

Artemide kirjutas:
Esiteks jääb pulbervärv ülihästi külge liivapritsitud pinnale ja tulemus on kõvasti parem kui tavalise värviga.
Liivapritsitud detaile tuleb tavaliselt normaalse tulemuse saamiseks 2-3 korda värvida. Eriti hull jant on veel siis, kui on kasutatud mingit väga hullu abrasiivset materjali või haavlipritsi. Kasutage peene liivaga liivapritsi. A lõpptulemus on ikka kena küll. Pulbervärv on tugev ja liivapritsitud pinnal tõepoolest kõvasti kinni. Paljud kollektsionäärid ja muuseumid on oma eksponaate nõnda taastanud. Nii jalgratta, võrri, tsikli ja isegi vormeli raame ja muid detaile.

Küll aga räägitakse, et bike alu-profiilist raami pidi liivaprits pinged sisse jätma. Täpselt ei tea aga olen kuulnud. Kuid samas on ka olemas palju erinevat keemiat, mis vana värvi ja kõik muu sita väga kenasti ja põhjalikult lahti võtab ja liivaprits ei pruugi olla alati parim lahendus.

nb. raami ärge küll enne pulbervärvimist pahteldama hakake. pole mõtet.
ZX10R '12
KX250F '14
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

tormi15 kirjutas:
koht ise paistab hea olevat aga, oli plaan tavalise värviga teha, kuna pahtel läheb ka alla, aga vb peab vaatama ka pahtlit mis on sobilik pulber värvimisele. Kas nad seal ka eeltööd teevad?
Arvan, et pulbervärvimise teenust osutavad ettevõtted üldjuhul sellist eeltööd ei tee. Pole vähemalt kuulnud küll..

Aga mis põhjusel pahtel tingimata vajalik on?
ZX10R '12
KX250F '14
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

harrastaja kirjutas:
bash kirjutas:
(kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi.
Paksema materjali puhul ei tõsteta ahju temperatuuri vaid hoitakse detaili kauem ahjus (ära palun ütle, et see teeb sama välja).
Meie ahjud pole kahjuks niimoodi seadistatud, et temp. jääks püsima. Temp. on koguaeg tõusev (alates 185 muidu väga väga aeglaselt)
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Selle liivapritsi vs. alumiiniumi kohta tahaks rohkem teada. Olen ka kuulnud, et ei soovitata alumiiniumil seda. Ja sain seda teada allles peale oma alumiinium velgede liivatamist. Velgedes pinged nüüd? Tasakaalustusi läks küll topelt nüüd. Mingi 70g. (esiveljele, tagumine jäi ok enamvähem.)
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

bash kirjutas:
Selle liivapritsi vs. alumiiniumi kohta tahaks rohkem teada. Olen ka kuulnud, et ei soovitata alumiiniumil seda. Ja sain seda teada allles peale oma alumiinium velgede liivatamist. Velgedes pinged nüüd? Tasakaalustusi läks küll topelt nüüd. Mingi 70g. (esiveljele, tagumine jäi ok enamvähem.)
veljed on sul tasakaalust väljas ilmselt sellepärast, et värvimisel lasti peale kohe liiga paks kiht ja ahjus langes/sulas alla poole rohkem. Sama effekti võid proovida, kui lased tavalisele plekile nac paksema kihi, siis jääb alumisse äärde paksem serv. Velgi kannatab mitu korda ja õhemate kihtidega värvida. Näiteks lased liivapritsitud veljele kõigepealt 9006 või 9023, siis pearl laki ja lõpuks tavalise läikiva polüester laki. Tulemus suht-ok. Samas on see paras mängimine mida keegi eriti teha ei viitsi. Samuti on liivapritsitud valuvelgedega oht, et hakkab nn."mullitama" kuna materjal on mingil määral boorne. Selle vältimiseks soovitaks enne värvimist velgi eelnevalt ahjus kuumutada. Kuumutamise lisaefektina saad ka võimalikest õlidest-rasvadest lahti.
Ei usu, et liivaprits velgedes pingeid tekitab aga ega alumiinium ja liivaprits suured sõbrad pole jah. Samas peene liivaga pole väga hullu.
bash kirjutas:
Meie ahjud pole kahjuks niimoodi seadistatud, et temp. jääks püsima. Temp. on koguaeg tõusev (alates 185 muidu väga väga aeglaselt)
Pakun, et teil on ise tehtud alt küttega ahjud, st tennid on ahju põhjas. Proovige vähemalt mingi termoregulaatoriga relee vahele panna. Alt küttega ahjudel on veel see jama, et temperatuur ei jaotu ahjus ühtlaselt, tekib nn "saunalava" effekt. Suuremaid plekke värvides võib juhtuda, et ülalt on toon ja/või läige kõrgemast temperatuurist tingituna teine kui all ja kui sellised plekid juhtuvad fassaadile minema, siis on tulemus laiguline ja tellija poolt reklamatsioon enam kui kindel. Ventileeritavatel ahjudel sellist jama pole.
ZX10R '12
KX250F '14
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Justnimelt sellised ahjud ongi. Osad värvid "tunnevad" seda kuumusevahet ehk siis muudavad värvi, osad ei tunne. Erinevatel mustadel pole veel tähele pannud vahet. Küll aga eriti tundlik on selline sõjaväe roheline, mis kohati võib seal ahju all osas isegi pruuniks minna.
Meil ehitatakse seal uut maja, sinna tuleb uus ja korralik tehnika ka.

Velgedel mul pronks struktuurvärv + vedel autolakk.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

bash kirjutas:
Justnimelt sellised ahjud ongi. Osad värvid "tunnevad" seda kuumusevahet ehk siis muudavad värvi, osad ei tunne. Erinevatel mustadel pole veel tähele pannud vahet. Küll aga eriti tundlik on selline sõjaväe roheline, mis kohati võib seal ahju all osas isegi pruuniks minna.
Meil ehitatakse seal uut maja, sinna tuleb uus ja korralik tehnika ka.

Velgedel mul pronks struktuurvärv + vedel autolakk.
Proovige praegu tennid mingi plaadiga keskelt kinni katta, et kuumus otse detailile ei kiirgaks, ehk tekib äärtest miski loomulik tsirkulatsioon ka siis. Tean mõnda, kes nii päris edukalt majandavad. On plaadile ka auke puuritud jne. Parem lahendus oleks siiski see, kui tenniplokid on ahju peal või küljel ja vent ajab läbi tennide ja vastavate jaotuskanalite ahjus õhku ringi.
ZX10R '12
KX250F '14
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

Igaks juhuks lisan, et ma pole ülaltoodud Ossmetiga kuidagi seotud.
ZX10R '12
KX250F '14

Teema algataja
tormi15

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

kuna ma olen suht võhik, arvasin et teeks terve masina pulbervärviga, ja pahtlit on vaja et osad praod ja mõlgid siledaks teha. Isenesest mõtlesin et KUI saab ka värvi alla lasta tsingiga rikastatud pulber kruntvärvi (ossmetis on värvide all kirjas selline asi küll) siis peaks ju pind jääma sile ja ilus, ning siis mingi lakk peale, või eksin?

timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas timoriik »

mul on tööjuures samuti iseehitatud ahi, tennid põhjas ja laes väike imemisava. detailid mida tavalisaelt värvin maast laeni. toonivahet pole veel ilmnenud. mida rohkem kola on ahjus seda kauem toimub küpsetamine. ahi ehitatud ilusti andurite ja automaatika peale :)

Teema algataja
tormi15

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

ega kellegil pilte pole kuidas võiks jääda liivapritsitud ja pulbervärvitud pind, oleks hea kui oleks ka pulberkrunt all :)
Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

tormi15 kirjutas:
ega kellegil pilte pole kuidas võiks jääda liivapritsitud ja pulbervärvitud pind, oleks hea kui oleks ka pulberkrunt all :)
eks mine sinna ossmeti ise kohale, neil peaks ikka mõni liivaga töö sees olema, näed oma silmaga. Samas pole värvipinnal minuarust mingit vahet, kas kasutatud on pulberkrunti või lihtsalt kaks-kolm korda pulbriga värvitud.

Raamid jms jäävad pulbriga kenad, paagid-porikad minuarust nii head ei jää ja ise teeksin need klassikalisel moel vedelaga (oleneb muidugi eesmärgist).
ZX10R '12
KX250F '14

Teema algataja
tormi15

Lugemata postitus Postitas tormi15 »

ma just eelarve pärast vaatan pulbrit, et kui jääb pulber ka ilus siis miks kasutada vedelat, vedela värvimise kohta olen uurinud et läheb kuskil 6000kr, aga pulbriga tsinkpulber+värv+lakk umbes 3000kr

Teema algataja
Hell-Boy

Lugemata postitus Postitas Hell-Boy »

mitu päeva umbes värvi maha nühkimine võtab kui lihvid vesiliiva paberiga ? :?:

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Ühe päeva vast ikka, oleneb sellest mis tüüpi ratas on. Ma lihvisin oma bike küljegondli kuskil poole tunniga käsitsi sobivaks... St. et maha ma teda ei lihvinud, matiks ikka.
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Küsimus laiemale ringile, et kus kohas Tallinna läheduses liivapritsi teostatakse? Endal oleks vaja raam, veljed ja mõned kiige osad üle tõmmata liivas, enne kui pulbrisse viin. 1 Firma pakkus, kui tõesti rolleri raami, velgede ja mõne jupi pritsimise eest 2000.- on palju. Ossmeti vendadega sain jutule, nad lubasid täismängu pulbrit koos värviga 300-500.- eest. Imelik oleks natuke pritsimise eest 4x rohkem maksta.

Tänud...

Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 377
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: VTX1800R
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Laur »

Aarco Sauel

M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans

kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kullokas »

siin pikem teema koos Männiku gängi kontaktidega
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=15149

Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Tänud, mehed, seal saab kõik lasta ära teha.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”