Värvimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Värvimine
Ettetänades.
Esiteks see on hästi odav, velg kuskil 80eku ja raam natsa üle 100. Värvi valik on väga suur ja tehakse VÄGA korralikultl, kuna on pulbervärvimine. Asub Tallinnas, Kesklinna poolt sõitma hakates Järve poole, sõita üle viadukti, see järel Yamu keskusest mööda kuni jõuad Politsei maja(endine Kalevi kommivabrik) juures oleva trammiteega ristuva ristmikuni ja sealt pöörad vasakule, politsei maja eest läbi ja sõidad otse. Seal hakkavad igast garaažid vasakut kätt, paremat kätt väga pole midagi ja peabgi sõitma lõpuni, ning seal asubki vasakut kätt värvi töökoda. AADRESS ON TÜRI 9
http://www.ossmet.ee/
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.Artemide kirjutas:Ma olen üsna kindel et kui viid ülepahteltatud ja pritsitud puhta raami sinna teevad nad sull ära, ei tea küll küll kuidas pahtel kuumusele vastu peab, sest seal ahjus on temp. kuskil 600kraadi
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Mismõttes smartass ?Artemide kirjutas:SmartassPahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Sa ei usu, et selline temp. ? Kõik mis oldmoped ütles on tõsi.
Ise ka pulbervärvin. Tõesti mõistlik temp. on 180-200 (kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi. Pulbervärvi tööpõhimõte ei ole kleepuda detaili külge, nagu vedelvärvil. Pulbervärv tuleb püstolist välja + laenguga, pingega u. kuni 80kV ja voolutugevusega 30-60mA ja kuna detail on ühenduses maaga (-) (vahel ei pea maa ühendust olema, kui detailil on piisavalt "massi") siis tõmbub värv sinna külge. Kes on pulbervärvi näinud, teab, et tegemist on a`la jahu sarnase, kuiva pulbriga.
EDIT: Kuigi arendatakse ka mingit sellist pulbervärvi, millega kannatab plastikut värvida. Aga see vast rohkem tulevikutemaatika.
!!!
Seltsimees Artemide, sa võlgned foorumile oma väljaütlemise kohta selgituse...Artemide kirjutas:Smartass
-
-
Ega sa Arcos värvi äkki? Sinu juttu lugedes hakkan aru saama, miks meie tooted, mis teil värvitakse aegajalt kehvasti värvitud onbash kirjutas:Mismõttes smartass ?Artemide kirjutas:SmartassPahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
P.S. 600 kraadist on ahju temperatuur ikka väga kaugel. Sõltuvalt konkreetse värvi margist on see 150-220 kraadi.
Sa ei usu, et selline temp. ? Kõik mis oldmoped ütles on tõsi.
Ise ka pulbervärvin. Tõesti mõistlik temp. on 180-200 (kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi. Pulbervärvi tööpõhimõte ei ole kleepuda detaili külge, nagu vedelvärvil. Pulbervärv tuleb püstolist välja + laenguga, pingega u. kuni 80kV ja voolutugevusega 30-60mA ja kuna detail on ühenduses maaga (-) (vahel ei pea maa ühendust olema, kui detailil on piisavalt "massi") siis tõmbub värv sinna külge. Kes on pulbervärvi näinud, teab, et tegemist on a`la jahu sarnase, kuiva pulbriga.
EDIT: Kuigi arendatakse ka mingit sellist pulbervärvi, millega kannatab plastikut värvida. Aga see vast rohkem tulevikutemaatika.

Ehk räägid lähemalt ka plasti pulbervärvimisest

Hans
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Tõsi jah? Aga näiteks pahteldatud trepitalasid (profiilide liitekoht) on palju pulbriga värvitud. Ja haljast metalli ainult? Aga kuidas te siis eelnevalt pulbervärvitud asju üle värvite? Ja tsinkkrundist pole midagi kuulnud? Olen näinud ka (nalja pärast) pulbervärvitud fibo plokki, labida ja kirve vart (puidust), klaasi ja telliskivi jne. Küll on need pigem huvitavad kui ilusad (ilu on vaataja silmades..). Katuseplekkide ja fassaadide kinnituskruvid tuuakse ju tihti värvimisse tavalise papi sisse keeratult ja saavad kenasti värvitud (papp kaasa arvatud) ja seda papist riputatuna. Juuksekarv jääb ju õhupalli külge kuigi kumbki neist pole metallist ega haljas (loll aga ilmekas näide).oldmoped kirjutas:Pahteldatud, krunditud jne detaile pulbervärviga värvida ei saa! Saab haljast metalli.
Paksema materjali puhul ei tõsteta ahju temperatuuri vaid hoitakse detaili kauem ahjus (ära palun ütle, et see teeb sama välja). Kõne alla tulevad kuumakindlad pahtlid õhukese kihina eelnevalt puhastatud ja karestatud pinnal. Kuumakindla pahtli soojuspaisumine on metalliga sarnane. Harva, kuid siiski juhtub ka seda, et mõraneb või kooruma hakkab. Kõne alla tulevad ka kõikvõimalikud kuumakindlad masking-teibid jne jne.bash kirjutas:(kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi.
KX250F '14
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Liivapritsitud detaile tuleb tavaliselt normaalse tulemuse saamiseks 2-3 korda värvida. Eriti hull jant on veel siis, kui on kasutatud mingit väga hullu abrasiivset materjali või haavlipritsi. Kasutage peene liivaga liivapritsi. A lõpptulemus on ikka kena küll. Pulbervärv on tugev ja liivapritsitud pinnal tõepoolest kõvasti kinni. Paljud kollektsionäärid ja muuseumid on oma eksponaate nõnda taastanud. Nii jalgratta, võrri, tsikli ja isegi vormeli raame ja muid detaile.Artemide kirjutas:Esiteks jääb pulbervärv ülihästi külge liivapritsitud pinnale ja tulemus on kõvasti parem kui tavalise värviga.
Küll aga räägitakse, et bike alu-profiilist raami pidi liivaprits pinged sisse jätma. Täpselt ei tea aga olen kuulnud. Kuid samas on ka olemas palju erinevat keemiat, mis vana värvi ja kõik muu sita väga kenasti ja põhjalikult lahti võtab ja liivaprits ei pruugi olla alati parim lahendus.
nb. raami ärge küll enne pulbervärvimist pahteldama hakake. pole mõtet.
KX250F '14
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Arvan, et pulbervärvimise teenust osutavad ettevõtted üldjuhul sellist eeltööd ei tee. Pole vähemalt kuulnud küll..tormi15 kirjutas:koht ise paistab hea olevat aga, oli plaan tavalise värviga teha, kuna pahtel läheb ka alla, aga vb peab vaatama ka pahtlit mis on sobilik pulber värvimisele. Kas nad seal ka eeltööd teevad?
Aga mis põhjusel pahtel tingimata vajalik on?
KX250F '14
Meie ahjud pole kahjuks niimoodi seadistatud, et temp. jääks püsima. Temp. on koguaeg tõusev (alates 185 muidu väga väga aeglaselt)harrastaja kirjutas:Paksema materjali puhul ei tõsteta ahju temperatuuri vaid hoitakse detaili kauem ahjus (ära palun ütle, et see teeb sama välja).bash kirjutas:(kui tegemist väga paksu metalliga siis, jah, vahel ka üle 200). Ja mingid pahtlid ei tule kõneallagi.
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
veljed on sul tasakaalust väljas ilmselt sellepärast, et värvimisel lasti peale kohe liiga paks kiht ja ahjus langes/sulas alla poole rohkem. Sama effekti võid proovida, kui lased tavalisele plekile nac paksema kihi, siis jääb alumisse äärde paksem serv. Velgi kannatab mitu korda ja õhemate kihtidega värvida. Näiteks lased liivapritsitud veljele kõigepealt 9006 või 9023, siis pearl laki ja lõpuks tavalise läikiva polüester laki. Tulemus suht-ok. Samas on see paras mängimine mida keegi eriti teha ei viitsi. Samuti on liivapritsitud valuvelgedega oht, et hakkab nn."mullitama" kuna materjal on mingil määral boorne. Selle vältimiseks soovitaks enne värvimist velgi eelnevalt ahjus kuumutada. Kuumutamise lisaefektina saad ka võimalikest õlidest-rasvadest lahti.bash kirjutas:Selle liivapritsi vs. alumiiniumi kohta tahaks rohkem teada. Olen ka kuulnud, et ei soovitata alumiiniumil seda. Ja sain seda teada allles peale oma alumiinium velgede liivatamist. Velgedes pinged nüüd? Tasakaalustusi läks küll topelt nüüd. Mingi 70g. (esiveljele, tagumine jäi ok enamvähem.)
Ei usu, et liivaprits velgedes pingeid tekitab aga ega alumiinium ja liivaprits suured sõbrad pole jah. Samas peene liivaga pole väga hullu.
Pakun, et teil on ise tehtud alt küttega ahjud, st tennid on ahju põhjas. Proovige vähemalt mingi termoregulaatoriga relee vahele panna. Alt küttega ahjudel on veel see jama, et temperatuur ei jaotu ahjus ühtlaselt, tekib nn "saunalava" effekt. Suuremaid plekke värvides võib juhtuda, et ülalt on toon ja/või läige kõrgemast temperatuurist tingituna teine kui all ja kui sellised plekid juhtuvad fassaadile minema, siis on tulemus laiguline ja tellija poolt reklamatsioon enam kui kindel. Ventileeritavatel ahjudel sellist jama pole.bash kirjutas:Meie ahjud pole kahjuks niimoodi seadistatud, et temp. jääks püsima. Temp. on koguaeg tõusev (alates 185 muidu väga väga aeglaselt)
KX250F '14
Meil ehitatakse seal uut maja, sinna tuleb uus ja korralik tehnika ka.
Velgedel mul pronks struktuurvärv + vedel autolakk.
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Proovige praegu tennid mingi plaadiga keskelt kinni katta, et kuumus otse detailile ei kiirgaks, ehk tekib äärtest miski loomulik tsirkulatsioon ka siis. Tean mõnda, kes nii päris edukalt majandavad. On plaadile ka auke puuritud jne. Parem lahendus oleks siiski see, kui tenniplokid on ahju peal või küljel ja vent ajab läbi tennide ja vastavate jaotuskanalite ahjus õhku ringi.bash kirjutas:Justnimelt sellised ahjud ongi. Osad värvid "tunnevad" seda kuumusevahet ehk siis muudavad värvi, osad ei tunne. Erinevatel mustadel pole veel tähele pannud vahet. Küll aga eriti tundlik on selline sõjaväe roheline, mis kohati võib seal ahju all osas isegi pruuniks minna.
Meil ehitatakse seal uut maja, sinna tuleb uus ja korralik tehnika ka.
Velgedel mul pronks struktuurvärv + vedel autolakk.
KX250F '14
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
eks mine sinna ossmeti ise kohale, neil peaks ikka mõni liivaga töö sees olema, näed oma silmaga. Samas pole värvipinnal minuarust mingit vahet, kas kasutatud on pulberkrunti või lihtsalt kaks-kolm korda pulbriga värvitud.tormi15 kirjutas:ega kellegil pilte pole kuidas võiks jääda liivapritsitud ja pulbervärvitud pind, oleks hea kui oleks ka pulberkrunt all
Raamid jms jäävad pulbriga kenad, paagid-porikad minuarust nii head ei jää ja ise teeksin need klassikalisel moel vedelaga (oleneb muidugi eesmärgist).
KX250F '14
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
Küsimus laiemale ringile, et kus kohas Tallinna läheduses liivapritsi teostatakse? Endal oleks vaja raam, veljed ja mõned kiige osad üle tõmmata liivas, enne kui pulbrisse viin. 1 Firma pakkus, kui tõesti rolleri raami, velgede ja mõne jupi pritsimise eest 2000.- on palju. Ossmeti vendadega sain jutule, nad lubasid täismängu pulbrit koos värviga 300-500.- eest. Imelik oleks natuke pritsimise eest 4x rohkem maksta.
Tänud...
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.