ATV-dest ja nendele kehtivate reeglite kohta
Moderaator: Moded
ATV-dest ja nendele kehtivate reeglite kohta
Järjekordne negatiivne uudis. Paraku on ikka lolle, kes arvavad end teistest üle olevat. Teemaga seonduvalt: ei meeldi mulle metsaaluseid üleskündvad ATV-dega isikud. Enamus juhtudel on tegu ikkagi pohhuismiga ja mingeid lube neil pole. Loodan, et siinsetel foorumi ATV-omanikel on nende kohustused selged ja tegutsetakse ka nende järgi. Villu Vane kommenteeris, et praegu kipub rikaste lõbutsemine olema see metsaaluste üleskündmine. Õnneks on maapind vähe tahedamaks läinud.
Keep momentum
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Tavaline looduslik valik looduserikkujate hulgas.
Samas, ei ole need võimupoole poisd palju targemad neist midagi!
Lugedes politsei kommentaari: Registreerimata maastikusõidukiga on keelatud sõita üldkasutatavatel teedel välja arvatud tee või veetakistuse s.t näiteks silla ületamisel. Registreeritud maastikusõiduk võib liigelda ka üldkasutatavatel teedel, kuid mitte kiiremini kui 50 km/h.
võiks omale enne kommenteerimist selgeks teha ka asjad, mida kommenteerib - maastikusõiduk peab olema registreeritud kasutamisel väljaspool kinnist territooriumi ja ka registreeritud maastikusõidukiga EI TOHI SÕITA TEEL!
§ 70. Maastikusõidukiga liiklemine
(1) Maastikusõidukiga ei või sõita teel.
(2) Maastikusõidukiga on lubatud sõita teel jõgede, teede ja muude takistuste ületamiskohtades ning lumega kaetud teel, mis ei ole mootorsõidukitele ajutiselt läbitav. Teel liikudes ei või sõita kiiremini kui 50 kilomeetrit tunnis.
...
(5) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus. Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
...
(6) Maastikusõidukite liiklemise eeskirja kehtestab Vabariigi Valitsus. Kohalikul omavalitsusel on õigus maastikusõidukite liiklemisele kehtestada täiendavaid nõudeid oma valla või linna territooriumil.
Sellised targad ametiisikud ei tekita erilist usaldust ja lugupidamist, et keegi nende juttu teinekord veel kuulata viitsiks.
Lisaks peab ATV-l sõitja kandma kaitsekiivrit,” selgitab komissar.
Kaitsekiivri ja maastikusõiduki kohapealt see, et enamus ATV'sid ei ole registreeritud maastikusõidukina vaid kas väiketraktori või L-kat sõidukina. Kui on väiketraktorina, siis ükski reegel ei nõua traktoristil kiivrikandmist!
Maastikusõidukil ja L-kat atv'l aga küll.
P.S. ei meeldi metsaaluste üleskündjad ka mulle, olenemata sellest, kas nad on enduuro mootorrataste, atv'de või jeepidega aga veelvähem meeldivad mulle ebakompetentsed ametnikud.
Samas, ei ole need võimupoole poisd palju targemad neist midagi!
Lugedes politsei kommentaari: Registreerimata maastikusõidukiga on keelatud sõita üldkasutatavatel teedel välja arvatud tee või veetakistuse s.t näiteks silla ületamisel. Registreeritud maastikusõiduk võib liigelda ka üldkasutatavatel teedel, kuid mitte kiiremini kui 50 km/h.
võiks omale enne kommenteerimist selgeks teha ka asjad, mida kommenteerib - maastikusõiduk peab olema registreeritud kasutamisel väljaspool kinnist territooriumi ja ka registreeritud maastikusõidukiga EI TOHI SÕITA TEEL!
§ 70. Maastikusõidukiga liiklemine
(1) Maastikusõidukiga ei või sõita teel.
(2) Maastikusõidukiga on lubatud sõita teel jõgede, teede ja muude takistuste ületamiskohtades ning lumega kaetud teel, mis ei ole mootorsõidukitele ajutiselt läbitav. Teel liikudes ei või sõita kiiremini kui 50 kilomeetrit tunnis.
...
(5) Maastikusõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus. Maastikusõiduki juhtimisel peab juhil olema kaasas juhiluba ja maastikusõiduki registreerimistunnistus.
...
(6) Maastikusõidukite liiklemise eeskirja kehtestab Vabariigi Valitsus. Kohalikul omavalitsusel on õigus maastikusõidukite liiklemisele kehtestada täiendavaid nõudeid oma valla või linna territooriumil.
Sellised targad ametiisikud ei tekita erilist usaldust ja lugupidamist, et keegi nende juttu teinekord veel kuulata viitsiks.
Lisaks peab ATV-l sõitja kandma kaitsekiivrit,” selgitab komissar.
Kaitsekiivri ja maastikusõiduki kohapealt see, et enamus ATV'sid ei ole registreeritud maastikusõidukina vaid kas väiketraktori või L-kat sõidukina. Kui on väiketraktorina, siis ükski reegel ei nõua traktoristil kiivrikandmist!
Maastikusõidukil ja L-kat atv'l aga küll.
P.S. ei meeldi metsaaluste üleskündjad ka mulle, olenemata sellest, kas nad on enduuro mootorrataste, atv'de või jeepidega aga veelvähem meeldivad mulle ebakompetentsed ametnikud.
hälvik
Kiivrit PEAB kandma KUI tootja on selle ette näinud. Ja minu arvates peaks selliste juhtumite valguses ikkagi kandma.
Siin see kiivrijutt ja muudki. Kes viitsib, otsib teksti seest üles. Ja ohutusjutust minu puhul ei pääse. See tähendab, et kui mina ATV-ga sõidan (ükskõik mis kategooria), siis ma kannan kiivrit ja jutul lõpp.
Ratasmaastikusõiduk (MS2 kategooria) on vähemalt kolmerattaline maastikusõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 90 cm3 ja mis on valmistaja poolt ettenähtud maastikul liikumiseks. Ratasmaastiksõidukiks ei loeta mootorsõidukit, mis on valmistaja poolt lisaks maastikul liikumiseks ette nähtud ka teel liikumiseks. Ratasmaastikusõiduki juhtimiseks nõutakse mis tahes kategooria mootorsõiduki juhiluba (ei sobi mopeedijuhiluba) ja sellise sõidukiga ei või sõita teel (v a tee ületamiseks). Nõutav on lähi- ja tagatuli (-tuled) ning vähemalt üks helkur ees, taga ja mõlemal küljel. Kiivrit peab juht kandma juhul, kui sõiduki valmistaja on seda ette näinud.
Siin see kiivrijutt ja muudki. Kes viitsib, otsib teksti seest üles. Ja ohutusjutust minu puhul ei pääse. See tähendab, et kui mina ATV-ga sõidan (ükskõik mis kategooria), siis ma kannan kiivrit ja jutul lõpp.
Ratasmaastikusõiduk (MS2 kategooria) on vähemalt kolmerattaline maastikusõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 90 cm3 ja mis on valmistaja poolt ettenähtud maastikul liikumiseks. Ratasmaastiksõidukiks ei loeta mootorsõidukit, mis on valmistaja poolt lisaks maastikul liikumiseks ette nähtud ka teel liikumiseks. Ratasmaastikusõiduki juhtimiseks nõutakse mis tahes kategooria mootorsõiduki juhiluba (ei sobi mopeedijuhiluba) ja sellise sõidukiga ei või sõita teel (v a tee ületamiseks). Nõutav on lähi- ja tagatuli (-tuled) ning vähemalt üks helkur ees, taga ja mõlemal küljel. Kiivrit peab juht kandma juhul, kui sõiduki valmistaja on seda ette näinud.
Viimati muutis matukas, 22 Jaan 2007, 15:51, muudetud 1 kord kokku.
Keep momentum
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
matukas kirjutas:Kiivrit PEAB kandma KUI tootja on selle ette näinud. Ja minu arvates peaks selliste juhtumite valguses ikkagi kandma.
oled Sa oma väites kindel ja suudad seda ka tõestada?
ja jätame hetkel kõrvale ohutuse.

Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka 
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kiiver
Traktoristidel ei ole kehtiva seadusandluse kohaselt kiivri kandmise nõuet, irww. Minu arust saab tootja ainult soovitada kiivrikandmist, mitte seda kohustuslikuks teha kui seadus ei näe ette teisiti. Eks oma pea hinda tea sõitja paremini.
K1200S
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
matukas kirjutas:Järjekordne negatiivne uudis.
Esimesel viitel olev politsei pressiteade ja teisel olev delfi "artikkel" on identne tekst.Suzumen kirjutas:Konkreetne artikkel sellel teemal lugemiseks:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=14872028
Järjekordselt on jutt maastikusõidukist... pajud ATV'd on aga seaduse silmis hoopis traktorid, ehk siis R kategooria sõidukid!matukas kirjutas:Ratasmaastikusõiduk (MS2 kategooria) on vähemalt kolmerattaline maastikusõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 90 cm3 ja mis on valmistaja poolt ettenähtud maastikul liikumiseks. ...
Kiivrit peab juht kandma juhul, kui sõiduki valmistaja on seda ette näinud.
See paneb küll piiri ametlikule tippkkirusele 50kmh asemel 40kmh aga teeb elu tunduvalt lihtsamaks igasugu tüübikinnitustega ja arvele saamisega, samuti annab ka õiguse liigelda maanteel, mida maastikusõidukina arvel olevana ei ole.
§ 14. Sõiduki tüübikinnitus
(3) Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirja kehtestab teede- ja sideminister.
(4) Ratastraktorite ja nende haagiste tüübikinnitamise eeskirja kehtestab põllumajandusminister.
Ja et must valesti aru ei saadaks, siis ma ei ole kiivrivastane ja ise pean seda ATV'ga ringi sõitmisel täiesti elementaarseks asjaks... kui just parajasti heinkäru ei vea või palke välja ei sikuta.
Tõin lihtsalt välja ebatäpsused politsei jutus, mis näitavad miks keegi neid tõsiselt ei võta, ka siis, kui asjalikku juttu aetakse, kui osa teksti on selline pullikaka. Ja see kaka ei olnud mitte niiväga kiivrijutt vaid muu, näiteks maastikusõiduki registreerimise ja teeliiklusega seonduv.
hälvik
Minu eesmärk polnudki selle politseitöötaja jutt maha matta vaid pigem ATV-dega seonduvast reeglistikust teema aretada. Võib-olla ma teen paljudele ATV-omanikele liiga, kuid minu silma ette on nad pigem negatiivse käitumisega jäänud ja see rikub kogu selle tsunfti mainet minu silmis. See on paraku paljude valdkondadega niimoodi. Variandid on minu arvates, et need pahalased kas ei tea oma kohustustest või siis lihtsalt ingoreerivad neid, kuna karistust ju ei ole kusagilt näha.oldmoped kirjutas:...Tõin lihtsalt välja ebatäpsused politsei jutus, mis näitavad miks keegi neid tõsiselt ei võta, ka siis, kui asjalikku juttu aetakse, kui osa teksti on selline pullikaka. Ja see kaka ei olnud mitte niiväga kiivrijutt vaid muu, näiteks maastikusõiduki registreerimise ja teeliiklusega seonduv.
Keep momentum
Mõttetu möla. Neid kes kihutavad, valesti pargivad, muru rikuvad, täis peaga rooli/leksu istuvad, jms. on tsiklimeeste, autojuhtide, traktoristide seas samamoodi nagu ATV kärssade seas.
Ise ATV- ga sõitma inimesena ütlen seda, et varustus peab olema korralik nagu tsikliga sõiteski kuna õnnetus ei hüüa tulles. Kurat laupäeval panin karjääris sellise käntsa, et siiani pool keha valus. Hakkasin suurest, no tõsiselt suurest( 15m kõrge ehk...) liivamäest üles sõitma ja enne harjani jõudmist viskas pill nö. noka püsti. Sain aru, et kohe kukub mulle peale kui selili käin ja keerasin end pilli seljast maha. Pillil vajus esiots seepeale maha ja ta sõitis kenasti mäest alla. Mina aga veeresin mäest alla ja kukkusin mingist astangust veel alla.. Ni valus oli, et 5 min. olin kohapeal ja lihtsalt lamasin.
Õnn see, et kiiver peas oli kuna pea käis kah vastu maad ära ja vääääga kõvasti.
Seega- minu arvates need, kes ATV- ga ilma kiivrita sõidavad on lihtsalt lollid, muud midagi.
Ise ATV- ga sõitma inimesena ütlen seda, et varustus peab olema korralik nagu tsikliga sõiteski kuna õnnetus ei hüüa tulles. Kurat laupäeval panin karjääris sellise käntsa, et siiani pool keha valus. Hakkasin suurest, no tõsiselt suurest( 15m kõrge ehk...) liivamäest üles sõitma ja enne harjani jõudmist viskas pill nö. noka püsti. Sain aru, et kohe kukub mulle peale kui selili käin ja keerasin end pilli seljast maha. Pillil vajus esiots seepeale maha ja ta sõitis kenasti mäest alla. Mina aga veeresin mäest alla ja kukkusin mingist astangust veel alla.. Ni valus oli, et 5 min. olin kohapeal ja lihtsalt lamasin.
Õnn see, et kiiver peas oli kuna pea käis kah vastu maad ära ja vääääga kõvasti.
Seega- minu arvates need, kes ATV- ga ilma kiivrita sõidavad on lihtsalt lollid, muud midagi.
Mul oli pea samasugune juhtum kuid alla jõudes oli vasak käeluu katki.kaks ja pool kuud oli kips peal,alles võtsin maha ja siga valutab ikka korralikult.arst arvas,et kui paari nädalaga valu üle ei lähe ,tuleb lahti lõigata.ATV suht ohtlik.YamahaR6 kirjutas:Mõttetu möla. Neid kes kihutavad, valesti pargivad, muru rikuvad, täis peaga rooli/leksu istuvad, jms. on tsiklimeeste, autojuhtide, traktoristide seas samamoodi nagu ATV kärssade seas.
Ise ATV- ga sõitma inimesena ütlen seda, et varustus peab olema korralik nagu tsikliga sõiteski kuna õnnetus ei hüüa tulles. Kurat laupäeval panin karjääris sellise käntsa, et siiani pool keha valus. Hakkasin suurest, no tõsiselt suurest( 15m kõrge ehk...) liivamäest üles sõitma ja enne harjani jõudmist viskas pill nö. noka püsti. Sain aru, et kohe kukub mulle peale kui selili käin ja keerasin end pilli seljast maha. Pillil vajus esiots seepeale maha ja ta sõitis kenasti mäest alla. Mina aga veeresin mäest alla ja kukkusin mingist astangust veel alla.. Ni valus oli, et 5 min. olin kohapeal ja lihtsalt lamasin.
Õnn see, et kiiver peas oli kuna pea käis kah vastu maad ära ja vääääga kõvasti.
Seega- minu arvates need, kes ATV- ga ilma kiivrita sõidavad on lihtsalt lollid, muud midagi.
Jälle on "tublid poisid" teinud kõva tööd maine kahjustamiseks:
http://www.postimees.ee/050207/esileht/ ... 243182.php

http://www.postimees.ee/050207/esileht/ ... 243182.php

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Sama teema aga kommentaarid. Kus pilluvad tuld!saqu kirjutas:Jälle on "tublid poisid" teinud kõva tööd maine kahjustamiseks:
http://www.postimees.ee/050207/esileht/ ... 243182.php
http://www.postimees.ee/050207/kommenta ... MMENTAARID
Ja mitte vähe. Tõesti sisuliselt on neil õigus , kuid üldistus ja väljendusGringo kirjutas:Sama teema aga kommentaarid. Kus pilluvad tuld!saqu kirjutas:Jälle on "tublid poisid" teinud kõva tööd maine kahjustamiseks:
http://www.postimees.ee/050207/esileht/ ... 243182.php
http://www.postimees.ee/050207/kommenta ... MMENTAARID

Seega kutsun üles, et korralikud ATV juhid, nähes taunitavat teguviisi, ei suhtuks sellesse eemalolevalt/ükskõikselt, vaid üritaksid korrarikkuja(d) korrale kutsuda. Vaid niimoodi saame oma elukeskkonna hoida meeldivana ning ka suhtumine ATV-desse saab ehk parem olema.
PS tegelikult võiks iga inimene taunitava teguviisi puhul ikkagi reageerida
Kas siis vastavasse instantsi helistades või muid meetodeid kasutades korrarikkujale aru pähe pannes (kui võimalik).
PS tegelikult võiks iga inimene taunitava teguviisi puhul ikkagi reageerida

Kas siis vastavasse instantsi helistades või muid meetodeid kasutades korrarikkujale aru pähe pannes (kui võimalik).
Keep momentum
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
post muudetud SORRY , ei lugenud läbi et oli tsitaat mitte arvamus, mul jäi seda lugedes nii mokk töllakile et juhe jooksis kokku
sa ikka saad aru mida sa räägid ????
sa ikka saad aru mida sa räägid ????
Viimati muutis 417, 05 Veebr 2007, 17:04, muudetud 3 korda kokku.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kas hammustasid ikka lahti, et ta tsiteeris ehk siis teisisõnu ütles seda, mida keegi teine oli öelnud.417 kirjutas:Piats kirjutas:Tsiteerin:
Öiste ATV- jobude vastu aitab kõige paremini peenike, kuid vastupidav traat, mis 1,5 m kõrgusel suusaraja kohal kahe puu vahele tuleks kinnitada. See oleks vist juriidiliselt ka korrektne.
![]()
![]()
sa ikka saad aru mida sa räägid ????
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.