1. leht 1-st
Kuidas mõõta kompressiooni?
Postitatud: 26 Nov 2006, 13:26
Postitas joker
pealkiri ütleb kõik. veel mõtlesin et palju see arv peaks 125sel 4taktisel olema (8kW).
kas/kui palju kompressioon mõjutab tippkiirust ja võimsust?
Postitatud: 26 Nov 2006, 13:39
Postitas Regula
Oleks ka huvitav teada, endal samade numbritega ratas.
Postitatud: 26 Nov 2006, 13:52
Postitas Zidist
Enda 125ccm 4t Viragol oli kompressioon 10
Postitatud: 26 Nov 2006, 14:08
Postitas tramm66
mõõdetakse kompressomeetriga. miinimumpiir on kirjas manualis.
Postitatud: 26 Nov 2006, 14:18
Postitas joker
...ja et mõõdetakse siis motopoodides? nt depoo ja brauer?
kompressioon mõjutab tippkiirust ja võimsust ?
Postitatud: 26 Nov 2006, 14:56
Postitas Zidist
Mida suurem kompressioon, seda rohkem resursse rattal on.
Mida ütlevad targad 10 kompressiooni kohta?
Postitatud: 26 Nov 2006, 15:23
Postitas Tarts
Et kümme kompressiooni? Et mida selle kohta öelda? No kui näiteks laost on vaja kümme kompressiooni tuua, siis tuleb mitu korda käia, sest ühe korraga seda kogust ära ei too ...
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35
annab nati infot...
hea oleks ka piiblit lugeda - nii mõnigi asi saab oluliselt selgemaks.
kompressiooni mõõtmiseks ei ole vaja spetsialisti. Instrument, millega mõõta saab, maksab poes umbes-täpselt kuni 300krooni. Aga kui sul garaashi naaber Vasja on näiteks zhiguli või moskvichi omanik, siis suure tõenäosusega on tal see riist olemas ja ta oskab seda ka kasutada.
Postitatud: 26 Nov 2006, 16:05
Postitas Zidist
Komprossiooni mina poest ei too!
Ma tahtsin öelda, et mu mootorratta kompressioon on 10, mida see siis tähendab?
Postitatud: 26 Nov 2006, 16:33
Postitas petz
kust sa zidist teada said, et sinu mootorratta kompressioon on 10 .kas juba jälle poistel kõik sassis. nii surveaste kui kompressioon.
Postitatud: 26 Nov 2006, 16:46
Postitas Zidist
Kui tsikli ostsin, siis sai kompressiooni mõõdetud ja kompressomeeter näitas 10.
Postitatud: 26 Nov 2006, 17:11
Postitas westel
selle asja nimi on kompressomeeter,
kui ma ei eksi. Endal täitsa olemas selline asi.
Töötab sama põhimõttega nagu manomeeter- ainult et otsas teine otsik, mis pannakse süüteküünla asemele
samal ajal kui mootor tööle panna

ehk siis ringi aetakse

Postitatud: 26 Nov 2006, 17:15
Postitas Zidist
Suzumen kirjutas:Zidist kirjutas:Kui tsikli ostsin, siis sai kompressiooni mõõdetud ja kompressomeeter näitas 10.
Mida 10 tä näitas (kg, kw, at, m, papagoid)?

Ma ei tea mida ta näitas, kui Sa tead, siis ole nii hea ja ütle palun.
Postitatud: 26 Nov 2006, 17:21
Postitas vashooder
Väike mõistatus sulle zidist: Mõtle välja mis ühikutes manomeeter näitab, siis saad ka teada mis ühikutes see kompressomeeter näitab.

Postitatud: 26 Nov 2006, 17:35
Postitas Zidist
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Postitatud: 26 Nov 2006, 17:44
Postitas westel
Selleks mõõtühikuks on 1 atmosfäär e. 1 at
Ma arvan, et see peaks kõigile loogilisena tunduma- sest millega siis veel kompressiooni mõõta. A mis krdi pärast te seda kompressiooni neil 125- tel mõõdate. Peaasi, et mootor enam vähem töötab jne. Või kui kompressioon kukubki poole ati võrra alla siis hakkate kohe kolbe ja silindreid vahetama või

eks te ise tea paremini mis oma tsikliga teete

Postitatud: 26 Nov 2006, 19:01
Postitas Holms
Zidist kirjutas:
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Vene ajal oli kirjandust palju ja masinaid vähe, kel vähegi oidu, sel oli teoorias asi enne selge, kui masina kallale sai. Masinad olid suht kõikuva töökindlusega ja esimese paari aastaga sai ka praktiline pool käppa.
Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
Postitatud: 26 Nov 2006, 19:29
Postitas joker
arvan et sain oma küsimustele vastuse

tänks

Postitatud: 26 Nov 2006, 19:39
Postitas kinkz
Ahoi,
kompressiooni mõõdetakse siis sellise riistaga
http://www.autoshoppingcenter.com/techt ... s/3612.jpg
Nagu eelkirjutaja ütles, sõltub kompressioonist mootori efektiivsus - kui pool vurtsust ilma tööd tegemata silindrist välja tuleb, siis ei ole ka miskit vinget minekut loota ja ka mõistlikku küttekulu.
Kui kompressioon on erinev silindrite vahel või tükkis madal, siis see on märk, et midagi on nadi ja oleks vaja kolvid-rõngad üle vaadata.
Kuidas aru saada, et rõngad on kulunud?
Võtad rõngad kolvi pealt maha, ühes tükis, ja paned silindri ülemisest osast umbes 1 cm allapoole, sinna kus vanadel mootoritel kulub rant silindri seina sisse ja siis kontrollitakse rõnga otsade vahele jäävat pilu, see peab olema 0.15-0.5 mm(1976, palu piibel), pilusse tuleb teatava respektiga suhtuda, sest kõige ülemine rõngas kuumeneb kõige rohkem ning vastavalt ka nõuab suuremat pilu, liiga väike pilu ja on oht, et paisub kinni ja puruneb. Liiga suure piluga läheb hea kraam vahelt läbi..
Ülemisele rõngale suurem pilu alumisele väiksem, sest alumine kuumeneb vähem.
Selline lugu, eks targemad parandavad.
Postitatud: 26 Nov 2006, 20:04
Postitas Nongrata
Holms kirjutas:Zidist kirjutas:
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.
Postitatud: 26 Nov 2006, 20:17
Postitas Holms
Nongrata kirjutas:
Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.
Jah, minu näpukas.

Surveaste ehk kompressiooni
aste on samad nähtused, ehk silindri kogumahu ja survekambri mahu suhe. Kompressioon on gaasile sellise toime avaldamine, mille tagajärjel väheneb tema ruumala, suureneb rõhk ja tõuseb temperatuur. (TL 1981)
Postitatud: 26 Nov 2006, 22:51
Postitas Hans
Normaalseks kopmressiooniks loetakse 9-12 at, kusjuures silindritevaheline rõhk ei tohiks erineda rohkem kui 1 at. Kui rõhk on alla 8 at v erinevus silndrite vahel rohkem kui 1 at, võib see olla põhjustatud kas 1) kulunud rõngad/silindrid v 2) ebatihedad/valesti regullitud klapid. Kummaga on tegu, saab lihtsalt kindlaks teha nii, et tilgutada silndrisse natuke mootoriõli ja mõõta uuesti. Kui rõhk tõusis, on viga rõngastes/silindris, kui ei siis klappides
Hans
Postitatud: 27 Nov 2006, 19:44
Postitas dahenk
Mul on välismaiseid foorumeid uurides silma jäänud, et karburaatoriga ratastel oleks õigem kompressiooni mõõtmisel siiber lahti hoida, et silindrisse jõuaks rohkem õhku/kütet, mille tulemusel peaks saama õigema näidu
Kuid see vaid minu arvamus, nii et ärge väga kõvasti lööge

Postitatud: 27 Nov 2006, 20:15
Postitas petz
jutt õige. vahet pole,kas karburaator või pritsung. igal juhul tuleb õigema tulemuse saavutamiseks lõõrid lahti hoida.
Postitatud: 08 Juun 2008, 23:14
Postitas matti
Postitatud: 08 Juun 2008, 23:20
Postitas Pezzi
Kinnise siibriga peaks kompressiooninäit väiksem olema, sest õhku, mida kokku suruda, peale ei tule.
Postitatud: 09 Juun 2008, 00:26
Postitas Serengeti
15 bari
Uuesti pole küll mõtet mõõta, sest kompresioon on rohkemgi kui olemas, lausa väga hea.
Postitatud: 09 Juun 2008, 03:05
Postitas ping
Jama kui surve üle 15AT......
Mul Veneaegne küünla konttrolli aparaat ja külmkapi kompressor (25AT) surveks, vähe on neid küünlaid mis üle 15AT survel töötavad.
Postitatud: 09 Juun 2008, 10:27
Postitas ping
Oli kord ühele tõstetud surveastmega mootorile vaja 4 küünalt. Surve 15at.
Omanik käis, laenas poodidest karbiga küünlaid ja sai siis proovitud, millisest karbist leiab 4 küünalt mis suudavad 16at´ga töötada.
Näiteks NGK küünlad testis olid toodetud kolmel erineval maal (sama koodiga) ja erinevus oli ka erinevate maade toodangu vahel.
Lõppjärelduseks oli, et olenemata margist tuleb küünal enne pealepanekut kontrollida.
Sai huvi pärast proovitud ka sõitnud küünlaid ja üllatus oli NGK Jaapani küünal (ostetud NSVL´is valuuta poest, sõitnud mitme masina peal ja vedelenud 10a garaazis) mis suutis bensiinis märjaks tehtuna 8at juures sädet anda.