Kuidas mõõta kompressiooni?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
joker

Kuidas mõõta kompressiooni?

Lugemata postitus Postitas joker »

pealkiri ütleb kõik. veel mõtlesin et palju see arv peaks 125sel 4taktisel olema (8kW).
kas/kui palju kompressioon mõjutab tippkiirust ja võimsust?
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Oleks ka huvitav teada, endal samade numbritega ratas.

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Enda 125ccm 4t Viragol oli kompressioon 10
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

mõõdetakse kompressomeetriga. miinimumpiir on kirjas manualis.

Teema algataja
joker

Lugemata postitus Postitas joker »

...ja et mõõdetakse siis motopoodides? nt depoo ja brauer?
kompressioon mõjutab tippkiirust ja võimsust ?

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Mida suurem kompressioon, seda rohkem resursse rattal on.
Mida ütlevad targad 10 kompressiooni kohta?

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Et kümme kompressiooni? Et mida selle kohta öelda? No kui näiteks laost on vaja kümme kompressiooni tuua, siis tuleb mitu korda käia, sest ühe korraga seda kogust ära ei too ...

http://www.tqhq.ee/dir.php?id=35
annab nati infot...
hea oleks ka piiblit lugeda - nii mõnigi asi saab oluliselt selgemaks.

kompressiooni mõõtmiseks ei ole vaja spetsialisti. Instrument, millega mõõta saab, maksab poes umbes-täpselt kuni 300krooni. Aga kui sul garaashi naaber Vasja on näiteks zhiguli või moskvichi omanik, siis suure tõenäosusega on tal see riist olemas ja ta oskab seda ka kasutada.

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Komprossiooni mina poest ei too!
Ma tahtsin öelda, et mu mootorratta kompressioon on 10, mida see siis tähendab?

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

kust sa zidist teada said, et sinu mootorratta kompressioon on 10 .kas juba jälle poistel kõik sassis. nii surveaste kui kompressioon.

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Kui tsikli ostsin, siis sai kompressiooni mõõdetud ja kompressomeeter näitas 10.
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

selle asja nimi on kompressomeeter,
kui ma ei eksi. Endal täitsa olemas selline asi.
Töötab sama põhimõttega nagu manomeeter- ainult et otsas teine otsik, mis pannakse süüteküünla asemele :)
samal ajal kui mootor tööle panna :lol: ehk siis ringi aetakse :)

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Suzumen kirjutas:
Zidist kirjutas:
Kui tsikli ostsin, siis sai kompressiooni mõõdetud ja kompressomeeter näitas 10.
Mida 10 tä näitas (kg, kw, at, m, papagoid)? :wack: (lol)
Ma ei tea mida ta näitas, kui Sa tead, siis ole nii hea ja ütle palun.

vashooder
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Mär 2006, 19:46
Asukoht: tartumk. võnnu

Lugemata postitus Postitas vashooder »

Väike mõistatus sulle zidist: Mõtle välja mis ühikutes manomeeter näitab, siis saad ka teada mis ühikutes see kompressomeeter näitab. :lol:

Zidist
Postitusi: 878
Liitunud: 15 Aug 2004, 09:47
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas Zidist »

Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

Selleks mõõtühikuks on 1 atmosfäär e. 1 at
Ma arvan, et see peaks kõigile loogilisena tunduma- sest millega siis veel kompressiooni mõõta. A mis krdi pärast te seda kompressiooni neil 125- tel mõõdate. Peaasi, et mootor enam vähem töötab jne. Või kui kompressioon kukubki poole ati võrra alla siis hakkate kohe kolbe ja silindreid vahetama või :wink:
eks te ise tea paremini mis oma tsikliga teete :)

Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Zidist kirjutas:
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?


Vene ajal oli kirjandust palju ja masinaid vähe, kel vähegi oidu, sel oli teoorias asi enne selge, kui masina kallale sai. Masinad olid suht kõikuva töökindlusega ja esimese paari aastaga sai ka praktiline pool käppa.
Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS

Teema algataja
joker

Lugemata postitus Postitas joker »

arvan et sain oma küsimustele vastuse :)
tänks :P

Teema algataja
kinkz

Lugemata postitus Postitas kinkz »

Ahoi,

kompressiooni mõõdetakse siis sellise riistaga

http://www.autoshoppingcenter.com/techt ... s/3612.jpg

Nagu eelkirjutaja ütles, sõltub kompressioonist mootori efektiivsus - kui pool vurtsust ilma tööd tegemata silindrist välja tuleb, siis ei ole ka miskit vinget minekut loota ja ka mõistlikku küttekulu.

Kui kompressioon on erinev silindrite vahel või tükkis madal, siis see on märk, et midagi on nadi ja oleks vaja kolvid-rõngad üle vaadata.

Kuidas aru saada, et rõngad on kulunud?
Võtad rõngad kolvi pealt maha, ühes tükis, ja paned silindri ülemisest osast umbes 1 cm allapoole, sinna kus vanadel mootoritel kulub rant silindri seina sisse ja siis kontrollitakse rõnga otsade vahele jäävat pilu, see peab olema 0.15-0.5 mm(1976, palu piibel), pilusse tuleb teatava respektiga suhtuda, sest kõige ülemine rõngas kuumeneb kõige rohkem ning vastavalt ka nõuab suuremat pilu, liiga väike pilu ja on oht, et paisub kinni ja puruneb. Liiga suure piluga läheb hea kraam vahelt läbi..

Ülemisele rõngale suurem pilu alumisele väiksem, sest alumine kuumeneb vähem.

Selline lugu, eks targemad parandavad.
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Holms kirjutas:
Zidist kirjutas:
Surveaste on 10, mida see tähendab? Kõik on väga hea?


Surveaste 10 tähendab, et kõik on veel päris hea. Surveastet mõõdetakse töösoojal mootoril. On`s siis näidikul paskalid, atmosfäärid või jõukilogrammid, tulemust see ei mõjuta. Mida suurem surveaste, seda suurem mootori kasutegur.
Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.

Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Nongrata kirjutas:
Surveaste on konstantne suurus võrdub silindri üldmahu ja põlemiskambri mahu suhtega. Kompressioon on rõhk silindris.
Jah, minu näpukas. :oops: Surveaste ehk kompressiooniaste on samad nähtused, ehk silindri kogumahu ja survekambri mahu suhe. Kompressioon on gaasile sellise toime avaldamine, mille tagajärjel väheneb tema ruumala, suureneb rõhk ja tõuseb temperatuur. (TL 1981)
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Normaalseks kopmressiooniks loetakse 9-12 at, kusjuures silindritevaheline rõhk ei tohiks erineda rohkem kui 1 at. Kui rõhk on alla 8 at v erinevus silndrite vahel rohkem kui 1 at, võib see olla põhjustatud kas 1) kulunud rõngad/silindrid v 2) ebatihedad/valesti regullitud klapid. Kummaga on tegu, saab lihtsalt kindlaks teha nii, et tilgutada silndrisse natuke mootoriõli ja mõõta uuesti. Kui rõhk tõusis, on viga rõngastes/silindris, kui ei siis klappides 8)

Hans
V-MAX

Teema algataja
dahenk

Lugemata postitus Postitas dahenk »

Mul on välismaiseid foorumeid uurides silma jäänud, et karburaatoriga ratastel oleks õigem kompressiooni mõõtmisel siiber lahti hoida, et silindrisse jõuaks rohkem õhku/kütet, mille tulemusel peaks saama õigema näidu :wink:
Kuid see vaid minu arvamus, nii et ärge väga kõvasti lööge :D

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

jutt õige. vahet pole,kas karburaator või pritsung. igal juhul tuleb õigema tulemuse saavutamiseks lõõrid lahti hoida.

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Lugemata postitus Postitas matti »

Veidike loll küsimus , aga kui palju mõjutab kas lõõrid on lahti või ei rattal mõõtmise ajal?
Kummale poole mõjutab, on keegi proovinud?
Kas kinnise lõõriga on kompressioon pigem väiksem või suurem?
(togi)
Mõõtsin just ära ja sain kompressiooniks 15 bar`i suzuki rg 80nel, aga ei tulnud selle pealegi, et lõõrid lahti teha.......
Mõõdaks homme uuesti, aga andsin juba mõõteseadeldise ära.
Kui kinnise lõõriga kompressioon pigem väiksem on siis ei oleks vaja uuesti mõõta. :roll:
Andke nõu :)


Pezzi
Postitusi: 286
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas Pezzi »

Kinnise siibriga peaks kompressiooninäit väiksem olema, sest õhku, mida kokku suruda, peale ei tule.


Serengeti
Postitusi: 253
Liitunud: 26 Sept 2006, 20:22
Tsikkel: Z750 ; KX250F
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Serengeti »

matti kirjutas:

Veidike loll küsimus , aga kui palju mõjutab kas lõõrid on lahti või ei rattal mõõtmise ajal?
Kummale poole mõjutab, on keegi proovinud?
Kas kinnise lõõriga on kompressioon pigem väiksem või suurem?
(togi)
Mõõtsin just ära ja sain kompressiooniks 15 bar`i suzuki rg 80nel, aga ei tulnud selle pealegi, et lõõrid lahti teha.......
Mõõdaks homme uuesti, aga andsin juba mõõteseadeldise ära.
Kui kinnise lõõriga kompressioon pigem väiksem on siis ei oleks vaja uuesti mõõta. :roll:
Andke nõu :)

15 bari :shock: Uuesti pole küll mõtet mõõta, sest kompresioon on rohkemgi kui olemas, lausa väga hea.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Jama kui surve üle 15AT......
Mul Veneaegne küünla konttrolli aparaat ja külmkapi kompressor (25AT) surveks, vähe on neid küünlaid mis üle 15AT survel töötavad.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Oli kord ühele tõstetud surveastmega mootorile vaja 4 küünalt. Surve 15at.
Omanik käis, laenas poodidest karbiga küünlaid ja sai siis proovitud, millisest karbist leiab 4 küünalt mis suudavad 16at´ga töötada.
Näiteks NGK küünlad testis olid toodetud kolmel erineval maal (sama koodiga) ja erinevus oli ka erinevate maade toodangu vahel.
Lõppjärelduseks oli, et olenemata margist tuleb küünal enne pealepanekut kontrollida.
Sai huvi pärast proovitud ka sõitnud küünlaid ja üllatus oli NGK Jaapani küünal (ostetud NSVL´is valuuta poest, sõitnud mitme masina peal ja vedelenud 10a garaazis) mis suutis bensiinis märjaks tehtuna 8at juures sädet anda.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”