Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Uute gondlite tegemine ja vanade remont
lisaks ka kõiksugu muid töid.
hinnad soodsad:)
vaido 53463542
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
ehh... Aga kas KANEPI- gondleid ka saama????vaitz007 kirjutas:Teostan uute lina gondlite tegemist,
Nii... Lõõp lõõbiks, aga äkki paned siia täpsemalt, et milliste rataste gondlivormid sul olemas on? ja et mis maksab ring võistlusgondleid a`la Yamu R6 2006 asjale???
Kas selle ratta plast/klaaskiud detailid suudaksid taastada????
1.
2.
3.
4.
Tere
Sooviks ühendust saada teemaalgatajaga aga lisatud telefoninumber on suletud. Äkki oskab keegi aidata, kuna natuke gondliparandustööd oleks pakkuda. Või oskab keegi kedagi teist soovitada, soovitavalt Tallinnas. Foorumis olen otsinguga asjakohased teemad läbi vaadanud aga midagi leidnud ei ole.
Kust saada vaiku ja kinnitit?
Tallinnas on Ashland telliskivi tänaval ja Kiili lähedal AS Effekt.
Kui sul juba vorm olemas, siis on asi lihtne. Katad vormi nt. fooliumiga kinni, katad fooliumi õhukese kihi vaiguga, klaasriie peale, jälle vaiku jne. Kui kuivand, lööd vormi minema ja hakkab jõhker lihvimine pahteldamine lihvimine jne jne. Klaaskiudu lihvides kasuta kindlasti näomaski, muidu on kiirelt ninast veri väljas.
Autoaudios kasutatakse palju klaasplasti. Siin ka 1 näide
http://www.hvc.ee/index.php?action=show&doc=54
Vaja aind nati loovat mõtlemist ja tegutsema!
miki kirjutas:Tere
Sooviks ühendust saada teemaalgatajaga aga lisatud telefoninumber on suletud. Äkki oskab keegi aidata, kuna natuke gondliparandustööd oleks pakkuda. Või oskab keegi kedagi teist soovitada, soovitavalt Tallinnas. Foorumis olen otsinguga asjakohased teemad läbi vaadanud aga midagi leidnud ei ole.
Tee parem ise.
On kaks varianti, kust nodi saada - üks variant on otsida kohti, kus müüakse klaasriiet ja vaiku. Nt Motodepoost pea üle tee on üks koht. Teine variant on osta valmiskomplekt, kus umbes 1.5 ruutmeetrit klaasriiet ning epo stiilis liim ja kõvendi kaasas. Selle teise variandi leiad Pärnu mnt "autoaugus" ehk linna poolt liikudes see koht, kus on Amserv ja muud taolised autopoed. Seal mingi CarKolor nimeline nurgatagune, mis tegeleb autode värvimise ja värvinodi müümisega. Neil on see komplekt mingi 270 krooni.
Klaasriidemüüjad väidavad, et vastava vaiguga see plasti külge ei hakka - jura, hakkab küll ja kuidas veel. Endal järele proovitud Fazer'i erinevate plastisegudegadega.
Sisuliselt võtad oma räbala gondli, tõmbad olemasolevad tükid omavahel jootekolviga kokku - ühelt poolt ja teiselt poolt. Alles jääb kena V-kujuline vagu. Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest). Liigse osa lihvid maha. Antud detaili alumisele osale väänad peale paar kihti klaasriiet vaiguseguga. Lased ööläbi seista ja ongi valma.
Kui gondlil tükid puudu, teed klaasriidest kihthaaval uued asemele.
Kui netist googeldad, siis leiad Tallinnast vähemalt 3 kohta, kus plastitöid tehakse. Samuti võid leida ühe tüübi, kes klaasriide asemel hoopis freesib ja liimib juppe kokku. Kui otsinguga hakkama ei saa, siis saada personaalne teade, mul peaks kuskil kirjas olema need kohad, kus plastitöid tehakse.
Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest).
Sinna vakku sulatatava plastiku tüüp peab ühtima su gondli plastikuga. Iga suvaline plastik iga plastikuga korralikult ei liitu. Tulemuseks võib olla ilusti remonditud ja värvitud detail, milles peale paari sõitu hakkavad värvi sees liitekohtaedes praod jooksma.
Jonc kirjutas:Sinna vakku sulatad lammarist ostetud plastikut (leiad nt "autoaugu" Järve Selveri poolsest küljest).
Sinna vakku sulatatava plastiku tüüp peab ühtima su gondli plastikuga. Iga suvaline plastik iga plastikuga korralikult ei liitu. Tulemuseks võib olla ilusti remonditud ja värvitud detail, milles peale paari sõitu hakkavad värvi sees liitekohtaedes praod jooksma.
Yup, täiesti nõus
Samuti tasub teha nö murdmistesti - ehk kui asi jootekolviga kokku "keevitatud", siis murrad nati oma juppi. Kui plastik on täies paksuses läbi sulatatud, kannatab jupp päris hästi painutamist, kui sulatasid vaid pealt ja alt tiba, läheb jupp praksuga katki. Kui oled jupid korralikult kolviga läbi sulatanud ning klaasriide ka alla tõmmanud, on asi sigatugev.
PS! Otsi Trammi piibel foorumist üles - seal ka ühtteist kirjas. Tema mainitud "sõelavõrku", mida plastiku sisse sulatada, leiad nt Järve Selveri all olevast KeyKaubamajast jooskva meetriga müügis.
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
On veel Tallinnas asutusi kust klaasriiet ja epot ühest kohast saada võiks ?
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Tallinna ümbruses peaks saama sellistest kohtadest
http://www.kemikaal.ee
http://www.efekt.ee
http://www.topplast.ee
http://www.composite.ee
Ise olen viimases neist käinud. Olid väga asjalikud vanad ja jagasid lahkelt erinevaid õpetussõnu ja ideid
telf: 5123153
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
mida teha kui vaigust ja kõvendist segatud kraam ära ei taha kuivada vormil ?
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Täna sai selgeks, et bike väga hästi offroad radadele ei sobi. Suutsin väiksel kiirusel murumättasse künda rattaga (Cbr 600 F3). Nüüd esiosa parempoolne ülemine plastik katki korralikult, murdunud jupid enam vähem alles. Kas oleks võimalik asja parandada kuidagi või teab keegi kuskohast saaks uue jupi soetada?
Homme lisan ka pildid.
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Mina olen nii teinud:
1) Pragude ääred värvist puhtaks.
2) Kuumapuhuriga soojaks
3) Jootekolviga sulatab kokku, mingi teise tüki pealt materjali juurde.
4) relaka liivakakettaga üleliigne nodi minema
5) väikese silmaga metallvõrk kuumapuhuri ja jootekolvi abil mõlemalt poolt plastiku sisse sulatada
6) jälle relakaga üleliigne maha
7) plastikukrunt, krunt, pahtel, krunt, värv...
No ja kui huvi on, võib sissepoole klaasplasti ka uhada. Aga siis võiks sissepoole sulatatavast võrgust osad traadid jms välja jätta, et korralikult ära seoks, muidu ABS plastikuga nakkumine natuke jama. Korralikult ära ka karestada muidugi alt. Kuumapuhuriga tuleks suht õrnalt lasta, et ühte kohta ainult üles ei keedaks, vaid rahulikult kogu paksuses soojaks saab. Jootekolb võiks ka üsna jahe olla, et ta plastikut ei keedaks, muidu jäävad väiksed mullid sisse. Aga noh, vahet pole, võrk hoiab nagunii kenasti. Kunagi kui aega palju ja raha vähe oli, lappisin kolme erineva esigondli tükkidest ühe kokku + vahele sai veel suvalisi tükke leiutatud. Tõsine mosaiik. Aga kuju sai õige, istub ilusti ja kestab tänase päevani ilma pragudeta.
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
aga keegi teenusena ei paku ?
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Kus saaks Tartus osta seda metallvõrku, mida sulatada gondli sisse katkisele kohale ja mis pahtlit peaks kasutama plastikul pärast ja millise liivapaberiga siluda pärast? Olen suhteliselt võhik keretööde alal
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
klaaskiud riie, vaik, kõvendi
tavaline "keskmine" pahtel koos kõvendiga
kokku 150.- vanas rahas.
ennem värvimist miski 150 liivakaga üle ja käib küll... mina olen enda ja tuttavate rattaid niimoodi lappinud.
mõned pildid kahjustustest ei teeks paha siis teaks täpsemalt midagi öelda.
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Mihkel S kirjutas:Kus saaks Tartus osta seda metallvõrku, mida sulatada gondli sisse katkisele kohale ja mis pahtlit peaks kasutama plastikul pärast ja millise liivapaberiga siluda pärast? Olen suhteliselt võhik keretööde alal
Falleroonist saab väikese silmaga alumiiniumvõrku
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
http://www.upload.ee/image/1362147/23052011186.jpg kas super ataciga ei jää hoidma? Oleks vist kõige mugavam ja odavam . Kas seda pahtlit ja kõvendit saab suvalisest ehituspoest? Kas tavaline ehituspahtel siis, neid on ju erinevaid? Ma tean, et on olemas eraldi plastikule mingid pahtlid, mis tuleb kokku segada...
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
see on kökimöki...
suht igas auto kaupadega tegelevas poes on need komplektid olemas, mingi 250 ml tops kus peal on läbipaistva kaane all klaaskiud riie ja kõvendi tuub.
pahtel samamoodi.
kunagi oli neid komplekte ka päris võiku hinnaga prismades aga nüüd pole nagu silma jäänud.
paned tükid teibiga paika ja siis sisepinnale läheb riie ja polüestervaik, ennem muidugi töötle need pinnad seest karedaks - traathari või kasvõi pussnoaga kraabi lihtalt rämedad vaod sisse, et vaik võimalikult hästi kinni seoks.
väljapoole tekitad pragudesse "V" kujulised vahed ja sinna siis pahtel.
Muidugi kui mõned tükid kadunud on siis ennem pahteldamist saad mõnuga mökerdada ja meisterdada selle riide ja vaiguga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Mina olen SuperAtaciga puzzle kokku pannud ja siis hakkan tegutsema stiilis:"jootekolb, armeerimisvõrk jne."
ETTEVAATUST! SuperAtaci aurud on VÄGA mürgiseid, kui neid jootekolviga "töödelda"
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 25 Aug 2010, 02:08
- Tsikkel: Honda CBR 600 f
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
Postitas MotoMell » Neljapäev Juul 01, 2010 22:24
Mina olen nii teinud:
1) Pragude ääred värvist puhtaks.
2) Kuumapuhuriga soojaks
3) Jootekolviga sulatab kokku, mingi teise tüki pealt materjali juurde.
4) relaka liivakakettaga üleliigne nodi minema
5) väikese silmaga metallvõrk kuumapuhuri ja jootekolvi abil mõlemalt poolt plastiku sisse sulatada
6) jälle relakaga üleliigne maha
7) plastikukrunt, krunt, pahtel, krunt, värv...
No ja kui huvi on, võib sissepoole klaasplasti ka uhada. Aga siis võiks sissepoole sulatatavast võrgust osad traadid jms välja jätta, et korralikult ära seoks, muidu ABS plastikuga nakkumine natuke jama. Korralikult ära ka karestada muidugi alt. Kuumapuhuriga tuleks suht õrnalt lasta, et ühte kohta ainult üles ei keedaks, vaid rahulikult kogu paksuses soojaks saab. Jootekolb võiks ka üsna jahe olla, et ta plastikut ei keedaks, muidu jäävad väiksed mullid sisse. Aga noh, vahet pole, võrk hoiab nagunii kenasti. Kunagi kui aega palju ja raha vähe oli, lappisin kolme erineva esigondli tükkidest ühe kokku + vahele sai veel suvalisi tükke leiutatud. Tõsine mosaiik. Aga kuju sai õige, istub ilusti ja kestab tänase päevani ilma pragudeta.
Motomell õigel teel. Mul endal terve ratas sulatatud gondlitega, eelmine aasta tehtud. Pole kuskil ühtegi mõra.
marko233 kirjutas:aga keegi teenusena ei paku ?
Pakun ka teenusana gondlite sulatamist/parandamist Tartus!
Väike pildiseeria ühe Husqvarna küljegondli tegemisest.
Toyota esistange sai algmaterjaliks.
[img]http://img607.imageshack.us/img607 ... 2011-04-14
Üldkuju on juba käes.
[img]http://img571.imageshack.us/img571 ... 2011-04-14
Lisaava. Paremapoole gondel oli puudu, seega sai vasaku poole järgi tehtud.
[img]http://img706.imageshack.us/img706 ... 2011-04-14
Tagaküljest ka üks ülesvõte.
[img]http://img810.imageshack.us/img810 ... 2011-04-14
Teenus: Sõidukite remont, autoplekksepa-ja keevitustööd, eeltöö/värvimine, plasti-ning rehvitööd.Tel. 56 90 10 90
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Uute gondlite tegemine ja vanade remont
madone kirjutas:klaaskiud riie, vaik, kõvendi
tavaline "keskmine" pahtel koos kõvendigakokku 150.- vanas rahas.
ennem värvimist miski 150 liivakaga üle ja käib küll... mina olen enda ja tuttavate rattaid niimoodi lappinud.
Palun ütle kas 150sega tuleb enne kruntimist lasta ning siis krunt peale ja siis omakorda mingi veel peenema liivapaberiga? Nimelt kavatsen ise akrüül sprayga värvida ja 150se liivaka peale lastes pidavat jutid näha jääma... Kas üldse on vaja kruntida kui värvin pm vana(lihvitud) värvi peale, mis on püstolivärv olnud?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.