Ratas algajale?
Moderaator: Moded
Ratas algajale?
Ikka jälle selle vaha hea küsimusega, millist ratast võtta?
Olen mootorrattur algaja, teen sügisel kaaned ära ja soovin miskit sõiduriista soetada.
Vaatasin seda http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=261502
Pildil suht kabe pill. Kas ka süda ja veermik seda muidugi ei tea.Ise olen üle 90 ja 183 cm mees.Ega järsku väikseks ei jää. Sama oskab keegi veel miskit 5-600klassist soovitada. Mõtlen just ilma kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] tavalist tänavaratast. Kuna vanuses on juba selline et kiire sõidu vajadust pole siis ilmselt madala väändega mootorid oleks mugavamad.
Kui keegi oskab head nõu anda siis on see minujaoks teretulnud .
Olen mootorrattur algaja, teen sügisel kaaned ära ja soovin miskit sõiduriista soetada.
Vaatasin seda http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=261502
Pildil suht kabe pill. Kas ka süda ja veermik seda muidugi ei tea.Ise olen üle 90 ja 183 cm mees.Ega järsku väikseks ei jää. Sama oskab keegi veel miskit 5-600klassist soovitada. Mõtlen just ilma kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] tavalist tänavaratast. Kuna vanuses on juba selline et kiire sõidu vajadust pole siis ilmselt madala väändega mootorid oleks mugavamad.
Kui keegi oskab head nõu anda siis on see minujaoks teretulnud .
-
- Postitusi: 559
- Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
- Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
- Asukoht: TLN - Võru
- Kontakt:
Tere tulemast!
Ütlen siis oma tagasihoidliku arvamuse.
Kõik saab alguse Sinust endast, kui nn algaja sa oled, kas oled omanud varem mingeid rattaid, kasvõi nõukogude liidus toodetud rattaid ja nendega soitnud. Kui jah, siis alguses on sellest GS-st rõõmu küllaga, hiljem aga tõenäeoliselt tunned et kipub liiga lahtjaks jääma. Seda just kui kahekesi sõidad ja koos pakkidega, näiteks matkal või nii.
Kui see on sul esimeseks rattaks oled teinud hea valiku. GS500-d on läbi aegade head töökindlust näidanud. Vahetama pead tõenäoliselt ainult kuluosasid nagu piduriklotsid, kett ja veel ehk midagi. Olles ka ise GS500 omanud, võin öelda, et selle rattaga on ühtlaselt hea sõita kõigil teekatetel, nii kruusal, asfaldil ja metsateel. Kui näiteks touring bike-ga ei tunne ma end liiva- või metsateel sugugi nii kindlalt kui GS500-ga.
Kui tunned rohkem huvi GS500 hinnangute kohta, kasuta otsingut. Usun, et mõõdult väikseks GS500 Sulle ei jää, ise ka 185, aga ega see suur ratas ka ei ole. Aga no päris "elevant mopeedi seljas" Sa selle otsas paista ei tohiks.
Samas võid uurida ka 600-seid banditeid (GSF600). Need ka naked aga natuke asjalikum minek, isiklikult kogemust ei oma.
Tervitustega
Pääru
Ütlen siis oma tagasihoidliku arvamuse.
Kõik saab alguse Sinust endast, kui nn algaja sa oled, kas oled omanud varem mingeid rattaid, kasvõi nõukogude liidus toodetud rattaid ja nendega soitnud. Kui jah, siis alguses on sellest GS-st rõõmu küllaga, hiljem aga tõenäeoliselt tunned et kipub liiga lahtjaks jääma. Seda just kui kahekesi sõidad ja koos pakkidega, näiteks matkal või nii.
Kui see on sul esimeseks rattaks oled teinud hea valiku. GS500-d on läbi aegade head töökindlust näidanud. Vahetama pead tõenäoliselt ainult kuluosasid nagu piduriklotsid, kett ja veel ehk midagi. Olles ka ise GS500 omanud, võin öelda, et selle rattaga on ühtlaselt hea sõita kõigil teekatetel, nii kruusal, asfaldil ja metsateel. Kui näiteks touring bike-ga ei tunne ma end liiva- või metsateel sugugi nii kindlalt kui GS500-ga.
Kui tunned rohkem huvi GS500 hinnangute kohta, kasuta otsingut. Usun, et mõõdult väikseks GS500 Sulle ei jää, ise ka 185, aga ega see suur ratas ka ei ole. Aga no päris "elevant mopeedi seljas" Sa selle otsas paista ei tohiks.

Samas võid uurida ka 600-seid banditeid (GSF600). Need ka naked aga natuke asjalikum minek, isiklikult kogemust ei oma.
Tervitustega
Pääru
Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee
Vahet pole, mis tüüpi ratas, ma arvan. Lihtsalt minul juhtus nii, et polnud elus sõitnud enne. Ostsin siis piiratud ratta (25kW) ja juba 2 nädalaga sai isu täis sellest põristamisest ning võtsin piirajad välja ja sain oma 90kW kätte. Muidugi oli esimene gaasikeeramine paras ehmatus, kui ühel hetkel esiratas maast lahti tuli, aga pold hullu midagi. Kuna on tegu 750-se rida 4 baigiga, siis pole ka seda muret, et madalatel pööretel liiga hullult rebiks ning sai siis lihtsalt kurvides esialgu töristatud nö liiga kõrge käiguga ja pold miskit probleemi äkilisusega.
Ahjaa, olen mõned korrad ka gs500e-ga kulgenud. Asi imemugav ja hästi juhitav, linnas mõnus. Aga kui istud sinna gixxeri seljast, siis tundub ikka võrr. Nii jõult kui suuruselt. Mina olen 75 kilo kaaluv isend ja juba minu jaoks tundus natukene nagu delta. Muidugi võib olla tegu harjumuse jõuga.
Ahjaa, olen mõned korrad ka gs500e-ga kulgenud. Asi imemugav ja hästi juhitav, linnas mõnus. Aga kui istud sinna gixxeri seljast, siis tundub ikka võrr. Nii jõult kui suuruselt. Mina olen 75 kilo kaaluv isend ja juba minu jaoks tundus natukene nagu delta. Muidugi võib olla tegu harjumuse jõuga.
Viimati muutis uuggu, 05 Okt 2006, 08:20, muudetud 2 korda kokku.
tean, taotluslik
või noh, msn-i parasiitväljendid nagu ka obune ja omik ja maidea jne.
EDIT: Ei hakanud uut posti enam otsa tegema, niigi liiga palju OT-d kahe h-tähe puudumise üle. Muutsin oma eelmise posti käesolevas teemas siis enam-vähem keeleliselt korrektseks. Ja kui härrased leiaks aega ning loeks enne postitamist läbi ka oma korralikku keelekasutust nõudvad postid, siis ehk omaks kõik laused ka miskit kandvat tähendust.
Igatahes proovin edaspidi olla korrektsem. Vabandan.

EDIT: Ei hakanud uut posti enam otsa tegema, niigi liiga palju OT-d kahe h-tähe puudumise üle. Muutsin oma eelmise posti käesolevas teemas siis enam-vähem keeleliselt korrektseks. Ja kui härrased leiaks aega ning loeks enne postitamist läbi ka oma korralikku keelekasutust nõudvad postid, siis ehk omaks kõik laused ka miskit kandvat tähendust.
Igatahes proovin edaspidi olla korrektsem. Vabandan.
Viimati muutis uuggu, 05 Okt 2006, 09:48, muudetud 2 korda kokku.
900 on natuke palju aga 600-sed täiesti mõeldavad. Saksas on sellised 98-00a mudelid suht mõistliku hinnaga.Fazer kirjutas:Selliste kriteeriumide korral tuleb esimesena pähe Hornet. Vastavalt julgusele/soovidele/võimalustele siis kas 600 või 900. Kui vanust piisavalt ja mõistus peas, soovitaksin 900-st, sest see esialgne hirm kW ees möödub paari nädalaga...
Fazer
Ratas algajale
Tere motomehed,
Sain ka täis A-kat load kätte, nüüd plaanis bike osta. Kindlalt 600-ne, hinnaklass max. 70000 eek, aasta 2000 või uuem. Endale on silma jäänud selline: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
andke mulle nõu, arvake midagi. Varem eriti sõitnud motikatega pole, seetõttu arvan et 600-ne on algatuseks OK.
Terv,
Rait
Sain ka täis A-kat load kätte, nüüd plaanis bike osta. Kindlalt 600-ne, hinnaklass max. 70000 eek, aasta 2000 või uuem. Endale on silma jäänud selline: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
andke mulle nõu, arvake midagi. Varem eriti sõitnud motikatega pole, seetõttu arvan et 600-ne on algatuseks OK.
Terv,
Rait
Re: Ratas algajale
Arvan, et CBR 600F on väga hea valik baik klassis -- arvutused head ja ka algajal peaks jõud üle käima. Plaanisin isegi kevadel osta aga ninja oli soodsam ja ka mu kehamõõtudele sobivam, igatahes pole valikut kordagi kahetsenud. Samas sulle võimsamat ei soovitaks.Raiducii kirjutas:Tere motomehed,
Sain ka täis A-kat load kätte, nüüd plaanis bike osta. Kindlalt 600-ne, hinnaklass max. 70000 eek, aasta 2000 või uuem. Endale on silma jäänud selline: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
andke mulle nõu, arvake midagi. Varem eriti sõitnud motikatega pole, seetõttu arvan et 600-ne on algatuseks OK.
Terv,
Rait
Viimati muutis stonefree, 06 Okt 2006, 15:15, muudetud 1 kord kokku.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

Kui jutt käib Hornetist, siis on mul ka vajadus kaasa kaagutada..all kirjutas:900 on natuke palju aga 600-sed täiesti mõeldavad. Saksas on sellised 98-00a mudelid suht mõistliku hinnaga.Fazer kirjutas:Selliste kriteeriumide korral tuleb esimesena pähe Hornet. Vastavalt julgusele/soovidele/võimalustele siis kas 600 või 900. Kui vanust piisavalt ja mõistus peas, soovitaksin 900-st, sest see esialgne hirm kW ees möödub paari nädalaga...
Fazer

Nimelt võimalusel soovitaks otsida siiski `00&up mudeli, sel on juba 17" esiratas, paremad pidurid ja parem välimus(tagaots peaks vist teistsugune olema) ja nipet-näpet erinevusi veel.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
Re: Ratas algajale?
Ma pole nüüd päris proff soovitama aga krt, neid soovitage rattaid teemad ajavad suts muigama. Mida soovitate a la 30 000.- kilo eest, selle raha eest EI SAA head ratast ju;)all kirjutas:Ikka jälle selle vaha hea küsimusega, millist ratast võtta?
Olen mootorrattur algaja, teen sügisel kaaned ära ja soovin miskit sõiduriista soetada.
Vaatasin seda http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=261502
Pildil suht kabe pill. Kas ka süda ja veermik seda muidugi ei tea.Ise olen üle 90 ja 183 cm mees.Ega järsku väikseks ei jää. Sama oskab keegi veel miskit 5-600klassist soovitada. Mõtlen just ilma kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] tavalist tänavaratast. Kuna vanuses on juba selline et kiire sõidu vajadust pole siis ilmselt madala väändega mootorid oleks mugavamad.
Kui keegi oskab head nõu anda siis on see minujaoks teretulnud .
Kuna ostad odavat ja kasutatud ratast siis võta see, mis selga istudes "kodune" tundub ning kindlasti vaata, et tehniliselt oleks parimas korras ratas väljakäidud raha eest. Tige välimus, soovitused jne käigu esialgu kurele. Nii või naa teed VANA ratta juures näpu õliseks ja mingid varjatud vead kulumised on ka vanal rattal kohe kindlasti. Mida vähem omanikke on olnud mootorrattal eelnevalt seda parem.
Peatselt vahetad ratta suht kindlalt ka uuema ja parema/võimsama vastu.
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Mõtlesin et kirjutaks kah natukene omadest kogemustest.
Juuli lõpus oli samuti küsimus esimese ratta ostmises. Kuna endal pikkust 187 ja eluskaalu veidi üle 100kg oli ka probleem ratta suurusega.
Kuigi endal oli rohkem plaani customit võttta jäi plaan katki peamiselt finantsilistel kaalutlustel (üks 600ne honda shadow, mida vaatamas käisin tundus selgelt liiga pisike, et sellega sõita) Niisiis sai hakatud miskit muud vaatama, millele hammas peale hakkaks.
Peale mõningasi ringikäimisi ja vaatamisi sai selleks rattaks Suzuki GSF600N Bandit. Naked siis sellepärast et kohe üldse ei meeldi need plastikjubinad mis rattal küljes on ja kui nakediga ilma esiklaasita sõita siis ei tulegi erilist tahtmist kiirust ületada, kuna kiirusel 120+ tahab tuul juba vägisi rattapealt maha kangutada.
Igastahes mulle meeldib. Ratas suht suur ja raske, mis tähendab et 600se mootoriga ei ole alustuseks liiga äkiline (kuigi paarkorda olen ikka valgusfoori tagant kogemata ka tagarattal ära läinud). Samas suht lihtsalt manööverdatav (minumeelest vähemasti). Remondi kohta veel eriti midagi öelda ei oska. Talv tulemas siis hakkan vaatama mis teha on vaja.
Juuli lõpus oli samuti küsimus esimese ratta ostmises. Kuna endal pikkust 187 ja eluskaalu veidi üle 100kg oli ka probleem ratta suurusega.
Kuigi endal oli rohkem plaani customit võttta jäi plaan katki peamiselt finantsilistel kaalutlustel (üks 600ne honda shadow, mida vaatamas käisin tundus selgelt liiga pisike, et sellega sõita) Niisiis sai hakatud miskit muud vaatama, millele hammas peale hakkaks.
Peale mõningasi ringikäimisi ja vaatamisi sai selleks rattaks Suzuki GSF600N Bandit. Naked siis sellepärast et kohe üldse ei meeldi need plastikjubinad mis rattal küljes on ja kui nakediga ilma esiklaasita sõita siis ei tulegi erilist tahtmist kiirust ületada, kuna kiirusel 120+ tahab tuul juba vägisi rattapealt maha kangutada.
Igastahes mulle meeldib. Ratas suht suur ja raske, mis tähendab et 600se mootoriga ei ole alustuseks liiga äkiline (kuigi paarkorda olen ikka valgusfoori tagant kogemata ka tagarattal ära läinud). Samas suht lihtsalt manööverdatav (minumeelest vähemasti). Remondi kohta veel eriti midagi öelda ei oska. Talv tulemas siis hakkan vaatama mis teha on vaja.
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html - mida siis sellisest härrad arvavad?
Päris tükk aega juba bike ostmisest mõelnud ja päris kõvasti auto24's neid vaadatud ja see FZR600 on oma hinna ja välimuse poolest kõige rohkem meelt mööda.
Kui ma nüüd õieti aru saan, siis tal on piiraja peal (25 kW) ja kui hiljem kunagi juba hullem bike'i-mees olen, kakun piiraja maha ja ongi 67 kW istumise all?
Et millise bike'iga siis tegu on? Tasuks üldse osta 90'date alguse FZR600? Või tasuks äkki mõni muu pill võtta FZR600 asemel? Vaatasin, et päris palju soovitatakse Honda CBR600, aga jah, välimus mulle nii väga ei meeldi sellel Hondal...
Päris tükk aega juba bike ostmisest mõelnud ja päris kõvasti auto24's neid vaadatud ja see FZR600 on oma hinna ja välimuse poolest kõige rohkem meelt mööda.
Kui ma nüüd õieti aru saan, siis tal on piiraja peal (25 kW) ja kui hiljem kunagi juba hullem bike'i-mees olen, kakun piiraja maha ja ongi 67 kW istumise all?
Et millise bike'iga siis tegu on? Tasuks üldse osta 90'date alguse FZR600? Või tasuks äkki mõni muu pill võtta FZR600 asemel? Vaatasin, et päris palju soovitatakse Honda CBR600, aga jah, välimus mulle nii väga ei meeldi sellel Hondal...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Mine kohale ja vaata. Lisan ka, et kui Sa kavatsed "seda õiget" oodata, nagu vaene tuhkatriinu rikast printsi oma õhukese rahakotiga, siis jäädki ootama. Sa ju ei ole (?) tsiklit omanud. Seega ega Sa ei tea veel isegi, mida Sa tegelikult tahad või mis Sulle tegelikult sobib. See arusaamine tuleb sõidu käigus. Seega mina läheks kohale, vaataks, istuks selga. Sobib, siis sobib. Kui kahtlus on, jäta ostmata. Riskist, eriti just esimese ja sealjuures kasutatud (!) masina ostul niikuinii ei pääse ja kõheldes siili sünnitada, omamata teadmisi ja kõrva, ei anna erilist lisaväärtust.
Käima tuleb ikka panna. Ja kuulata-vaadata, mida torust tuleb. Et ei satuks viimseid hingetõmbeid tegev masin. "Heal hinnal" on alati põhjus ja katsu see selgeks teha ning hinnata, kas see hind ka siis veel hea on.
Edu!
Käima tuleb ikka panna. Ja kuulata-vaadata, mida torust tuleb. Et ei satuks viimseid hingetõmbeid tegev masin. "Heal hinnal" on alati põhjus ja katsu see selgeks teha ning hinnata, kas see hind ka siis veel hea on.
Edu!
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
gixxef - ennnast tõestanud õlijahutusega mootor. Juppide saadavus hea.edz kirjutas:aga kui valida kas suzuki gsx 600f või rf600r siis kumba eelistada.
millised võiks plussid ja miinused olla.
Rf - üsna haruldus tegelikult. Vesijahutus - aga noh suzu puhul ma usun, et samuti väga vastupidav mootor. Juppe vast on vähem saada, aga hullu ei tohiks olla.
OSTA MIS MEELDIB
Just enjoy ... nothing less, nothing more
algajale
ei tea midagi..isiklikult arvan, et kui vähegi kunagi sõitnud oled, siis kuu ajaga hakkad juba võimsamat ratast kui 500-600 tahtma... kui mõistust peas, võid suurema kubatuuriga ja kw ka valida.. kui mõistust pole, jääb 600-ne ka liiga karmiks
ise sõitsin 13 aastat tagasi pannoniaga, siis 11 aastat pausi..kaalusin ka 600 ostmist..asjade kokkulangemisel aga võtsin 1200 Banditi...ja ei kahetse.. enam ei tahaks 600 selga istuda küll...aga see minu arvamus..

1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200
Re: algajale
See on mingi vene ajastu arvamus et kubatuur = jõud. Uued 600sed teevad su banditile ikka silmad ette küll.sammal55 kirjutas:ei tea midagi..isiklikult arvan, et kui vähegi kunagi sõitnud oled, siis kuu ajaga hakkad juba võimsamat ratast kui 500-600 tahtma... kui mõistust peas, võid suurema kubatuuriga ja kw ka valida.. kui mõistust pole, jääb 600-ne ka liiga karmiksise sõitsin 13 aastat tagasi pannoniaga, siis 11 aastat pausi..kaalusin ka 600 ostmist..asjade kokkulangemisel aga võtsin 1200 Banditi...ja ei kahetse.. enam ei tahaks 600 selga istuda küll...aga see minu arvamus..
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Re: algajale
Selle vastu ei aita enam muud kui alustuseks 5.7ne Hoss Boss muretseda. Sõidad hooaja ära ja siis istud 8.2se peale. Jätkub rõõmu veel aastateks. Peab lihtsalt jätkuma, kuna kõvemat ratast on juba raske saada.bash kirjutas:See on mingi vene ajastu arvamus et kubatuur = jõud. Uued 600sed teevad su banditile ikka silmad ette küll.sammal55 kirjutas:ei tea midagi..isiklikult arvan, et kui vähegi kunagi sõitnud oled, siis kuu ajaga hakkad juba võimsamat ratast kui 500-600 tahtma... kui mõistust peas, võid suurema kubatuuriga ja kw ka valida.. kui mõistust pole, jääb 600-ne ka liiga karmiksise sõitsin 13 aastat tagasi pannoniaga, siis 11 aastat pausi..kaalusin ka 600 ostmist..asjade kokkulangemisel aga võtsin 1200 Banditi...ja ei kahetse.. enam ei tahaks 600 selga istuda küll...aga see minu arvamus..
Re: algajale
to bash:kui sa hoolikalt loed siis märkasid ehk, et mul olid ka kw märgitud..ja minu pärast võivad need sinu 600 mu banditile ära ka teha..mul suht savi...ma ei ostnud ratast võistlemiseks ega esinemiseks, vaid sõidu nautimiseks....lihtsalt sõidumugavusest rääkisin...Yerba kirjutas:Selle vastu ei aita enam muud kui alustuseks 5.7ne Hoss Boss muretseda. Sõidad hooaja ära ja siis istud 8.2se peale. Jätkub rõõmu veel aastateks. Peab lihtsalt jätkuma, kuna kõvemat ratast on juba raske saada.bash kirjutas:See on mingi vene ajastu arvamus et kubatuur = jõud. Uued 600sed teevad su banditile ikka silmad ette küll.sammal55 kirjutas:ei tea midagi..isiklikult arvan, et kui vähegi kunagi sõitnud oled, siis kuu ajaga hakkad juba võimsamat ratast kui 500-600 tahtma... kui mõistust peas, võid suurema kubatuuriga ja kw ka valida.. kui mõistust pole, jääb 600-ne ka liiga karmiksise sõitsin 13 aastat tagasi pannoniaga, siis 11 aastat pausi..kaalusin ka 600 ostmist..asjade kokkulangemisel aga võtsin 1200 Banditi...ja ei kahetse.. enam ei tahaks 600 selga istuda küll...aga see minu arvamus..
to yerba: ja enne kui ilkuma hakata võiks mõelda ka sellele, et igaüks ei taha 600 ning iga aasta ratast vahetada ja ostab võibolla endale kohe ratta aastateks....
teema algatajale oli see mõeldud kaalumise variandina, et olenevalt sõidukogemusest ja tulevikuplaanidest on võib-olla mõttekam kohe suurema ratta peale mõelda...
1989-punnvõrr, 1990-ise kokkuklopsitud 125-ne, 1992- Pannonia, 1996 -2006 -paus, 2006-Suzuki Bandit 1200, 2014-Suzuki Bandit 1200
Kes on maininud midagi võidu sõitmisest ?? Mis tähendab, et äkki keegi tahab kohe suurema kubatuuriga ratast ja mitte iga aasta vahetada ? Mis selle suurema kubatuuri eeelis siis on ? Eriti kui rääkida just banditist. Peab kauem vastu siis vä ? Või vääne ? Selle väände sööb suures osas tema raskus nagunii ära.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.