uusi tuuli liiklusreeglites
Moderaator: Moded
uusi tuuli liiklusreeglites
Mida siis arvata uuest liiklusseaduse eelnõust?
Minu arvates on hea see, et rollerid tuleb registrisse kanda, see vähendab nende vargusi loodetavasti, samuti annab selge märgi, et tegemist on siiski mootorsõidukiga, mille juhtimisega kaasneb ka vastutus ja reeglite järgmise kohustus. Loodetavasti on elnõus (mille täisteksti ei viitsi ma otsida praegu) sees ka nõue, et rollerijuhil peab olema esitada ükskõik mis kategooria juhiluba.
Hea on ka see, et rolleritele ja velodele on antud õigus mööduda autodest paremalt. Tegelikult on imelik, kui see on praegu keelatud. Samuti pole mul midagi punkti vastu, mis nõuab, et sõidu ajal peavad kaherattalise kõik rattad pidevalt toetuma teepinnale. Aitab küll kõvatamisest linnatänavatel.
Eelnõud ennast nägemata on siiski kõige rohkem kahju, et (vist) ei ole selle järgi jätkuvalt lubatud tsiklitega ridade vahel sõitmist näiteks ummmikute puhul. Võiks ju olla lubatud tsikli-mopeediga sõita mööda mitmerealisel tänaval seisvatest autodest kasutades selleks sõidukite vahele jäävat vaba teepinda.
Minu arvates on hea see, et rollerid tuleb registrisse kanda, see vähendab nende vargusi loodetavasti, samuti annab selge märgi, et tegemist on siiski mootorsõidukiga, mille juhtimisega kaasneb ka vastutus ja reeglite järgmise kohustus. Loodetavasti on elnõus (mille täisteksti ei viitsi ma otsida praegu) sees ka nõue, et rollerijuhil peab olema esitada ükskõik mis kategooria juhiluba.
Hea on ka see, et rolleritele ja velodele on antud õigus mööduda autodest paremalt. Tegelikult on imelik, kui see on praegu keelatud. Samuti pole mul midagi punkti vastu, mis nõuab, et sõidu ajal peavad kaherattalise kõik rattad pidevalt toetuma teepinnale. Aitab küll kõvatamisest linnatänavatel.
Eelnõud ennast nägemata on siiski kõige rohkem kahju, et (vist) ei ole selle järgi jätkuvalt lubatud tsiklitega ridade vahel sõitmist näiteks ummmikute puhul. Võiks ju olla lubatud tsikli-mopeediga sõita mööda mitmerealisel tänaval seisvatest autodest kasutades selleks sõidukite vahele jäävat vaba teepinda.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Asja nimi on ajakirjanduse hapukurgihooaaeg - sama õnnetu eelnõuprojekt kaevatakse mõne suht asjast mittearusaava ajakirjaniku poolt välja umbes nelja kuu tagant juba viimased paar aastat...
Tavaliselt järgneb sellele mõtlemisvõime puudumsega rolleristide suur halamine foorumi rolleriosas...
Nõnda jälle ka käesoleva artikli puhul laest võetud tulev 1300.- registreerimismaks, kindlalt hakkavad ka selle "varsti" ümber suvalised spekulatsioonid a'la järgmine kuu või 1 jaanuar jne jne.
Tavaliselt järgneb sellele mõtlemisvõime puudumsega rolleristide suur halamine foorumi rolleriosas...
Nõnda jälle ka käesoleva artikli puhul laest võetud tulev 1300.- registreerimismaks, kindlalt hakkavad ka selle "varsti" ümber suvalised spekulatsioonid a'la järgmine kuu või 1 jaanuar jne jne.
hälvik
Re: uusi tuuli liiklusreeglites
Praegune liikluseeskiri ei keela küll tsiklil autost paremalt ette jõuda. Kuigi möödasõit on keelatud teatud kohtades, näiteks aeglustusraja kaudu.sang kirjutas:Hea on ka see, et rolleritele ja velodele on antud õigus mööduda autodest paremalt. Tegelikult on imelik, kui see on praegu keelatud.
Huvitav kui pidevalt? selge on, et esiratas vahel suht lihtsalt maast lahti tuleb.
Samuti pole mul midagi punkti vastu, mis nõuab, et sõidu ajal peavad kaherattalise kõik rattad pidevalt toetuma teepinnale. Aitab küll kõvatamisest linnatänavatel.


ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

-
- Postitusi: 1828
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: uusi tuuli liiklusreeglites
Tõsi? Mul pole küll ette tulnudstonefree kirjutas:Huvitav kui pidevalt? selge on, et esiratas vahel suht lihtsalt maast lahti tuleb.

Pigem võib vaidlust tekitada tagaratta maast lahti kerkimine, sest see võib tõepoolest täiesti tahtmatult juhtuda ohu korral äkkpidurduse käigus näiteks.
Joel
Re: uusi tuuli liiklusreeglites
vihje: isegi kui sa august läbi sõidad on esiratas mingi hetk maast lahtijoel kirjutas:Tõsi? Mul pole küll ette tulnudstonefree kirjutas:Huvitav kui pidevalt? selge on, et esiratas vahel suht lihtsalt maast lahti tuleb.![]()
Pigem võib vaidlust tekitada tagaratta maast lahti kerkimine, sest see võib tõepoolest täiesti tahtmatult juhtuda ohu korral äkkpidurduse käigus näiteks.

ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 17 Veebr 2004, 12:24
- Tsikkel: Gold Wing 1500 SE
- Tänatud: 20 korda
Huvitav oleks teada kui palju praegu Eesti teedel liikuvatest kümnetest tuhandetest rolleritest vastavad euronõuetele ja kui paljudel neist on tüübikinnitused? See 1200-1300 kroonine riigilõiv on pisiasi selle kõrval kui tuhandeid rollereid ei saa arvele võttagi mitte tänu sellele, et nad oleks ohtlikud vaid näit . tuledel puuduvad E tähised . Vot sealt tuleb nutt ja hala kui kunagi kallilt ostetud rollerid tuleb viia prügimäele või jätta kuuri alla vedelema sest sõita on nendega keelatud.
Kiikasin natuke eelnõud ennast kah. Mõned parandused on päris head, mõneti aga kerkivad küsimused.
Võtame siis ette mopeedid. Lisaks on tekkinud uus kategooria, pisimopeedid, mis ei kuulu regamisele, mis on alla 1 kw mootoriga ja valmistajakiirusega kuni 25km/h. Sellised on parajad velodega ühte punti küll. Hea on see, et nüüd nõutakse motokiivrit ka mopeedijuhilt (enne oli vist lihtsalt “kaitsekiiver” vms, mille alla käis mis iganes kõvem müts). Ka see on hea, et alla 16-aastane jalgratta või pisimopeedi juht peab kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.
Veel hea parandus: seoses kontrolliõigust omavate isikute võimalusega kontrollida reaalajas liiklusregistri andmeid on sõidukikasutaja vabastatud nii Eesti kui ELi siseselt sõiduki kasutamise volikirja omamise nõudest.
Nagu enne mainitud, arvatakse mopeed mootorsõidukite hulka, sellest tulenevalt peab mopeed olema registreeritud, mopeedi saab juhtida kas mopeedi juhiloaga või mistahes mootorsõiduki juhiloaga isik. See on selge. Samas aga üks teine lõige ütleb, et “Jalgratta, pisimopeedi ja mopeediga peab sõitma jalgrattarajal või jalgrattateel, selle puudumisel võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,/--/”. See on mu arust bullshit, et mopeediga võib jalgrattateel liikuda. Kui juba mootorsõiduk, siis peaks ainult sõiduteel sõitma.
Mõni asi on kergelt kahetine. Näiteks nõutava pikivahe definitsioon muutus: asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks olema normaaltingimustel vähemalt 2 sekundit ja asulavälisel teel vähemalt 3 sekundit. Enne nõuti mingeid sõidukiirusest tulenevaid meetreid pikivaheks ja selle muutuse põhjuseks toodi, et igal poole mujal progressiivses maailmas on just niimoodi defineeritud. Ma juba kujutan väga selgelt ette, kuidas näiteks Järvevana teel või Vabakal hakkavad autod vuhisema: auto-kaks sekundit-järgmine auto-kaks sekundit-järgmine auto
. Ehk siis päriselus see väga tööle ei hakka. Mitte et sellist sätet vaja ei oleks, las ta rahus olla.
Teine samalaadne “täiustus”: sõiduki asukoha sätetes ei tehta enam vahet, kas tegu on asula- või asulavälise teega. Sõiduolusid arvestades tuleb sõita võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud (ka asulas!).
Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Eelnõu on suurel ehk ministeeriumite-vahelisel kooskõlastamisringil, mis tähendab, et Riigikokku jõudmine võtab veel päris suure jupi aega.
Võtame siis ette mopeedid. Lisaks on tekkinud uus kategooria, pisimopeedid, mis ei kuulu regamisele, mis on alla 1 kw mootoriga ja valmistajakiirusega kuni 25km/h. Sellised on parajad velodega ühte punti küll. Hea on see, et nüüd nõutakse motokiivrit ka mopeedijuhilt (enne oli vist lihtsalt “kaitsekiiver” vms, mille alla käis mis iganes kõvem müts). Ka see on hea, et alla 16-aastane jalgratta või pisimopeedi juht peab kandma kinnirihmatud jalgratturikiivrit.
Veel hea parandus: seoses kontrolliõigust omavate isikute võimalusega kontrollida reaalajas liiklusregistri andmeid on sõidukikasutaja vabastatud nii Eesti kui ELi siseselt sõiduki kasutamise volikirja omamise nõudest.
Nagu enne mainitud, arvatakse mopeed mootorsõidukite hulka, sellest tulenevalt peab mopeed olema registreeritud, mopeedi saab juhtida kas mopeedi juhiloaga või mistahes mootorsõiduki juhiloaga isik. See on selge. Samas aga üks teine lõige ütleb, et “Jalgratta, pisimopeedi ja mopeediga peab sõitma jalgrattarajal või jalgrattateel, selle puudumisel võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,/--/”. See on mu arust bullshit, et mopeediga võib jalgrattateel liikuda. Kui juba mootorsõiduk, siis peaks ainult sõiduteel sõitma.
Mõni asi on kergelt kahetine. Näiteks nõutava pikivahe definitsioon muutus: asulasisesel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks olema normaaltingimustel vähemalt 2 sekundit ja asulavälisel teel vähemalt 3 sekundit. Enne nõuti mingeid sõidukiirusest tulenevaid meetreid pikivaheks ja selle muutuse põhjuseks toodi, et igal poole mujal progressiivses maailmas on just niimoodi defineeritud. Ma juba kujutan väga selgelt ette, kuidas näiteks Järvevana teel või Vabakal hakkavad autod vuhisema: auto-kaks sekundit-järgmine auto-kaks sekundit-järgmine auto

Teine samalaadne “täiustus”: sõiduki asukoha sätetes ei tehta enam vahet, kas tegu on asula- või asulavälise teega. Sõiduolusid arvestades tuleb sõita võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ohustamata teisi liiklejaid, kui liikluskorraldusvahend ei näita teisiti. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud (ka asulas!).
Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Eelnõu on suurel ehk ministeeriumite-vahelisel kooskõlastamisringil, mis tähendab, et Riigikokku jõudmine võtab veel päris suure jupi aega.
Kas mõiste "möödasõit" saab siis uutmoodi defineeritud? Praegu on "möödasõit" möödumine pärisuunas liikuvatest sõidukitest vastassuunavööndi kaudu. Sõidurada ei puutu asjasse.sang kirjutas:“Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Miks see peaks ebaseaduslik olema? LE-s pole ju kirjas, et kõik, mis pole lubatud, on keelatud!sang kirjutas:Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Kusagil pole kirjas, et kui sõiduraja piires mahub eesliikujast/seisjast mööda, seda teha ei tohiks. Ei ole sellist piirangut ei auto-auto, auto-tsikli ega tsikli-tsikli suhtes.
Nnii see on, möödasõidu uus definitsioon: möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt. Ehk siis pole vahet, kas sa sõidad mööda päri- või vastassuunalise raja kaudu. See tuleneb osaliselt tõenäoliselt sellest, et üldjuhul peab sõitma kogu aega parempoolsel rajal ka asulates, vasakpoolseid radu kasutad vaid möödasõiduks või kui muidu ei mahu.Kas mõiste "möödasõit" saab siis uutmoodi defineeritud? Praegu on "möödasõit" möödumine pärisuunas liikuvatest sõidukitest vastassuunavööndi kaudu. Sõidurada ei puutu asjasse.
See on tõlgendamise küsimus, sama säte on ka praegu LE-s § 95. Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööduda sagedaste ümberreastumistega.sang kirjutas:Mulle tundub, et tsikliga ridade vahelt ettepoole siblime on selgelt ebaseaduslikuks defineeritud (kui seda punkti ei olnud juba eelmises LEs): “Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees sõitvatest sõidukitest mööda sõita. (möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine väljasõiduga oma sõidurajalt).” Seda vist ei anna kuidagi enam enda kasuks tõlgendada.
Möödumine tähendas ettejõudmist sama suunavööndi sõidurea kaudu.
Uue LE kohaselt on möödasõit ilmselt üldisem termin, millel on mitu tingimust:
1) väljasõit oma sõidurajalt;
2) Ühest või mitmest sõidukist ettejõudmine.
Ma pole ise seda eelnõud sügavuti uurinud aga näiteks ummiku korral "vaba ruumi utiliseerimist" (ehk siis ridade vahel* sõitu) see norm ei takista, tingimusel, et sa ei välju oma sõiduraja piirest. See on näiteks Pirita teel täiesti võimalik kus liigun hommikuti esimese rea piires. Samuti on enamus eesti teede teekattemärgistus nii viletsas olukorras, et argument, ületasid reapiiri on minu hinnangul siiski väga kahtlase väärtusega.
*Ridade vahet reaalsuses ei eksisteeri. On mõlema rea ääres asuv vaba ruum.
Riigikogus on hapukurgihooaeg alanud, praegu on presidendivalimised ja kevadel riigikogu valimised, seega on võimalik, et ta jääb üsna pikaks ajaks sahtlisse.sang kirjutas:Eelnõu on suurel ehk ministeeriumite-vahelisel kooskõlastamisringil, mis tähendab, et Riigikokku jõudmine võtab veel päris suure jupi aega.
Viimati muutis Mõuki, 20 Sept 2006, 14:58, muudetud 2 korda kokku.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
sõiduraja piires ikka tohib, eeldusel et sa jätad vajaliku külgvahe. Tsikkel tsiklist pole mingit probleemi. Soolokaid tohib isegi kõrvuti samal sõidurajal peatada. Tsikkel autost (või vastupidi) on kaks piirangut: piisava külgvahe nõue ja ridade liiga tiheda vahetamise keeld.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Seda minagi üritan seletada.scryth kirjutas:sõiduraja piires ikka tohib, eeldusel et sa jätad vajaliku külgvahe. Tsikkel tsiklist pole mingit probleemi. Soolokaid tohib isegi kõrvuti samal sõidurajal peatada. Tsikkel autost (või vastupidi) on kaks piirangut: piisava külgvahe nõue ja ridade liiga tiheda vahetamise keeld.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
kuidas on defineeritud 'piisav külgvahe'?scryth kirjutas:sõiduraja piires ikka tohib, eeldusel et sa jätad vajaliku külgvahe. Tsikkel tsiklist pole mingit probleemi. Soolokaid tohib isegi kõrvuti samal sõidurajal peatada. Tsikkel autost (või vastupidi) on kaks piirangut: piisava külgvahe nõue ja ridade liiga tiheda vahetamise keeld.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

Minu arvates on selle rollerikindlustamisele täitsa nõudlus juba, arvestades, mida tatikad liikluses teevad.
Aga see, et kõik rattad maas 24/7 on, on natsa vaieldav. Kui ikka kiirendada ristmikult välja teele, kus on 90-110 lubatud ja liiklus on parajalt tihe, et peab ennast sinna vahele suruma kuidagi, siis pole ma cb500`gagi suutnud veel niimoodi kiirendada, et 1. ja 2. käiguga esiratas kasvõi natukene maast lahti ei tuleks. Aga ma siiralt loodan, et mendid sellesse inimlikult suhtuma hakkavad ja päris selliste asjade kallal nokkima ei hakka.
Aga see, et jalgrattad ei tohi ka ei esi- ega tagaratta peal sõita on overkill
Aga, mis uunikum mopeedidest saab ? kas nende omanikud need ka arvele huvitav saavad.
Natukene OT E-tähistuse koha pealt: Mis siis saab, kui tuua nt. saksast laksu saanud tsikkel nii, et tal polegi tulesid küljes või fighter, millel mingid aftermarket tuled on küljes, siis seal pole ju ka E-tähistust kusagil näha ju. Mis sellistega tehakse ? Ennem esmaselt ülevaatuselt läbi ei saa? või vaadatakse VIN koodi järgi, et on euroopa versioon ?
Aga see, et kõik rattad maas 24/7 on, on natsa vaieldav. Kui ikka kiirendada ristmikult välja teele, kus on 90-110 lubatud ja liiklus on parajalt tihe, et peab ennast sinna vahele suruma kuidagi, siis pole ma cb500`gagi suutnud veel niimoodi kiirendada, et 1. ja 2. käiguga esiratas kasvõi natukene maast lahti ei tuleks. Aga ma siiralt loodan, et mendid sellesse inimlikult suhtuma hakkavad ja päris selliste asjade kallal nokkima ei hakka.
Aga see, et jalgrattad ei tohi ka ei esi- ega tagaratta peal sõita on overkill

Aga, mis uunikum mopeedidest saab ? kas nende omanikud need ka arvele huvitav saavad.
Natukene OT E-tähistuse koha pealt: Mis siis saab, kui tuua nt. saksast laksu saanud tsikkel nii, et tal polegi tulesid küljes või fighter, millel mingid aftermarket tuled on küljes, siis seal pole ju ka E-tähistust kusagil näha ju. Mis sellistega tehakse ? Ennem esmaselt ülevaatuselt läbi ei saa? või vaadatakse VIN koodi järgi, et on euroopa versioon ?
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Mina lugesin liikluseeskirjast välja punkti, et sõidurada (tähistamata või tähistatud) on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Sellest võiks järeldada, et tsikkel siiski ei saa autost sama raja kaudu mööduda (kuna seaduse järgi ei mahu?).scryth kirjutas:sõiduraja piires ikka tohib, eeldusel et sa jätad vajaliku külgvahe. Tsikkel tsiklist pole mingit probleemi. Soolokaid tohib isegi kõrvuti samal sõidurajal peatada. Tsikkel autost (või vastupidi) on kaks piirangut: piisava külgvahe nõue ja ridade liiga tiheda vahetamise keeld.

See on pigem norm mis reguleerib sõiduraja miinimumlaiust, et autod saaksid ühes reas liikuda. Veidi OT aga: Samas mis saab bussidest?olli kirjutas:Mina lugesin liikluseeskirjast välja punkti, et sõidurada (tähistamata või tähistatud) on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Sellest võiks järeldada, et tsikkel siiski ei saa autost sama raja kaudu mööduda (kuna seaduse järgi ei mahu?).
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Karta on, et selle kategooria sõidukite puhul saab tegu olema põhiliselt minu isiku (aga loodan, et ehk ikka lisaks mõne veel) ristisõda Eesti vabariigi vastu.bash kirjutas:Aga, mis uunikum mopeedidest saab ? kas nende omanikud need ka arvele huvitav saavad.
Igasugused tüübikinnitused, e-tähised jne võivad nad pista ***. Samamoodi peavad kõigile masinaile kehtima nende tootmisajal kehtinud normid - st ka mopeedile ette nähtud kiirus ja kubatuuripiirangud - enne sõda valmistatud jalgrattaabimootorid on paljud 80-90cc, 60ndate aastate nõukogude 2 käigulised mopeedid valmistajakiirusega 50kmh, 70ndate omad 45kmh, 82-92 valmistatud 40kmh. Kuidagi ei saa otsustada mingi ametnik, et mingid neist on nüüd äkki mingist kuupäevast illegaalsed.
Võrr ehk sääreväristaja ei mahu kuidagi pisimopeedi/abimootoriga jalgratta alla, sest kuigi on 1,2hp on tema valmistajakiirus 40kmh ja järelikult on uue seaduse järgi tegu uue "riisiraketiga" võrdsustatud sõidukiga!?
Samuti huvitab mind väga-väga, kuidas juba olemasolevate mopeedide registreerimine korraldatakse - momendil ei pea neil masinal olemas olema ühtegi paberit ega omandikuuluvusdokumenti... järelikult ei saa neid ka registreerimisel nõuda. Jabur saab olema aga see, kui lähed suvaline mopeed kaenlas ark'sse, ütled, et ausõna, see on minu oma ja saad selle kohta siis dokumendi vastu... teistmoodi aga see registreerimine ei ole lihtsalt võimalik... registreerimata jätta jälle kah ei saa. (samasuguse näitena - kas suudate tõestada teie kingade kuuluvust teile, kui seda äkki tegema peaks et need liikurina arvele võtta?)
Järgmine asi on riigilõiv - kui riik otsustab, et ka kõik vanad ja juba olemasolevad mopeedid tuleb nüüd äkki registreerida, siis saab seda teha ainult riigi enda kulu ja kirjadega ja igasuguseid makse küsida vaid uute ostetavate EU-mopeedide registrissekande eest.
Näiteks momendil Rootsis ajaloolised ja rahvuslikud mopeedid on nii nagu on olnud koguaeg... ja registrisse kantakse vaid uued ostetavad EU-mopeedid.
P.S. kui see artiklis pakutud registreerimise kulu oleks tõene, siis mul kuluks oma masinapargi legaliseerimiseks eesti riigi toetamisele üle 45000 krooni!!!
hälvik
Ka seni registreerimata jetid saab see aasta lihtsustatud korras registrisse kanda (ARK). Tuleb ainult tõendada kirjalikult, et need on seaduslikult soetatud (ARK juhataja kinnitab). Tõenduseks kirjutasin et olen nad seaduslikult ostnud kunagi kelleltki raha eest. Aga et asi oleks "seaduslik" nõuti mult ka tõendust sellekohta kas kõik riigimaksud (tollimaks, käibemaks) on tasutud kui ostsin. Vot see oli küll keeruline Sest igasuguseid erinevaid seadusi on viimasel ajal olnud. Aga asjad said lõpuks ikka korda.
Kui näiteks vanaisa ostis kunagi lapselapsele rolleri siis on vaja vanaisa volitust või pärandi pabereid . Muidu ei tõesta ära, et on seaduslikult soetatud.
Kui näiteks vanaisa ostis kunagi lapselapsele rolleri siis on vaja vanaisa volitust või pärandi pabereid . Muidu ei tõesta ära, et on seaduslikult soetatud.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Mittemingit tagantjärele tõestamist nõuda ei saa, kui see ei olnud kohustuslik fikseerida kunagi ammu, antud eseme soetamismomendil.ping kirjutas:Muidu ei tõesta ära, et on seaduslikult soetatud.
Vaadake hoolikalt oma kodus ringi ja mõelge, mitme % kodusolevate asjade sedusliku soetamist te tõestada suudate.
hälvik
(igatahes kehtiv) LE mahutab mõiste "auto" alla ka bussid, trollid, rekkad jm rööbasteta sõidukid. ..."Autoks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat" (LS lisa 1.)Mõuki kirjutas:See on pigem norm mis reguleerib sõiduraja miinimumlaiust, et autod saaksid ühes reas liikuda. Veidi OT aga: Samas mis saab bussidest?olli kirjutas:Mina lugesin liikluseeskirjast välja punkti, et sõidurada (tähistamata või tähistatud) on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Sellest võiks järeldada, et tsikkel siiski ei saa autost sama raja kaudu mööduda (kuna seaduse järgi ei mahu?).
To Oldmopeed.
Enne Eu liiduga ühinemist pidi eestisse mootorsõiduki toomisel maksma tolli ja käibemaksu. ARK-i blanketil on selle maksmise kohta suur ruut olemas ,mille peab täitma. Kuna Eestis ei toodeta mopeede ega muid sõidukeid siis on nad kõik kuskilt toodud ja sellepärast ARK nõuab selle lahtri täitmist.
Minuga pole mõtet pahandada, ega mina raha ei küsi vaid räägin mis jamad olid mul oma (paberiteta, tüübikinnituseta) masinate registrisse saamisega. Sest veesõidukid käivad ka ARK-i alla.
Enne Eu liiduga ühinemist pidi eestisse mootorsõiduki toomisel maksma tolli ja käibemaksu. ARK-i blanketil on selle maksmise kohta suur ruut olemas ,mille peab täitma. Kuna Eestis ei toodeta mopeede ega muid sõidukeid siis on nad kõik kuskilt toodud ja sellepärast ARK nõuab selle lahtri täitmist.
Minuga pole mõtet pahandada, ega mina raha ei küsi vaid räägin mis jamad olid mul oma (paberiteta, tüübikinnituseta) masinate registrisse saamisega. Sest veesõidukid käivad ka ARK-i alla.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Seaduse järgi ei ole/olnud mopeed mootorsõiduk ega ei kuulunud maksustamisele. Samuti ei laienenud talle mootorsõiduki aksiisimaks.ping kirjutas:To Oldmopeed.
Enne Eu liiduga ühinemist pidi eestisse mootorsõiduki toomisel maksma tolli ja käibemaksu.
Ja ega neid enne EU-d eestisse toodud mopeede-rollereid vägapalju polegi ja tõenäoliselt see ka probleemi ei tekita... samas kuna kusagil ei kajstu üldse sellise masina eestisse toomine, siis võivad kõik rahulikult väita, et toodud "eelmine aasta".

Rohkem probleeme hakkab oletatavasti olema just ajalooliselt koguaeg siin viibinud nõukogudeaegsete mopeedidega.
hälvik
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.