A load
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
A load
Hei
Veetsin päris pikalt aega ... üritades leida tõde A ja A1 kat saamise teemadel ning asi on jätkuvalt tiba kahtlane mu jaoks.
::ESMALT::
on märkimisväärne kontingent inimesi, autokoolide infotädisi ja tont teab keda veel kes väidavad, et 21'st aastast vanem seni lubadeta inimene ei saa kohe puhast A kat luba
::TEISALT::
on paar autokooli kes võtavad >21a lubadeta inimesi A kat'i kursustele (mitte A1)
nüüd, selgitamaks segadust asusin seadust lugema ja ma ei leia viidet, et 'teised' midagi valesti teeks .. LS §29 ja §30 järgi peaksin saama esmase A kat loa ... vägisi tekib kiusatus arvata, et A1'e peale suruvad koolitajad tahavad sind veel 2 aasta pärast eksamile raha tooma saada...
või kuidas?
vaielge .. või näidake paragrahv ... kus on kirjas et piisavalt vanal inimesel on vaja 2a staazi et >25kW sõita?
Veetsin päris pikalt aega ... üritades leida tõde A ja A1 kat saamise teemadel ning asi on jätkuvalt tiba kahtlane mu jaoks.
::ESMALT::
on märkimisväärne kontingent inimesi, autokoolide infotädisi ja tont teab keda veel kes väidavad, et 21'st aastast vanem seni lubadeta inimene ei saa kohe puhast A kat luba
::TEISALT::
on paar autokooli kes võtavad >21a lubadeta inimesi A kat'i kursustele (mitte A1)
nüüd, selgitamaks segadust asusin seadust lugema ja ma ei leia viidet, et 'teised' midagi valesti teeks .. LS §29 ja §30 järgi peaksin saama esmase A kat loa ... vägisi tekib kiusatus arvata, et A1'e peale suruvad koolitajad tahavad sind veel 2 aasta pärast eksamile raha tooma saada...
või kuidas?
vaielge .. või näidake paragrahv ... kus on kirjas et piisavalt vanal inimesel on vaja 2a staazi et >25kW sõita?
sa võid olla ka 57 aastane, kuid sa ei saa omale piiranguteta A katti, kui sul ei ole kehtivaid B kategooria lubasid, mis ei ole esmased. Just sinna taha mul endal jäigi A piiranguta, et mul on autol veel vahtraleht peal ning seega sai tehtud A1.
Kui endal sama seis, siis tegelikult lihtne, teed endale A1-e (kuni 25KW) ning ennem B kati vahtralehe lõppemist teed A piiranguta juurde. Ei ole vaja isegi platsi ega uut teooriat teha. Lihtsalt linnasõit 45 minutit. Kui see läbitud, siis võtsid põhimõtteliselt kaks ühe hoobiga, kuna topelt lubadevahetus jääb olemata. Ise arvutasin autokoolis, et see A kati juurdetegemise rõõm läheb maksma ligi 600 krooni.
Kokkuvõtteks: et hakata tegema piiranguta A-d, peab sul olema täidetud kaks tingimust:
1)vanus vähemalt 21 eluaastat
2)B kategooria juhiluba(mitte esmane)
Kui endal sama seis, siis tegelikult lihtne, teed endale A1-e (kuni 25KW) ning ennem B kati vahtralehe lõppemist teed A piiranguta juurde. Ei ole vaja isegi platsi ega uut teooriat teha. Lihtsalt linnasõit 45 minutit. Kui see läbitud, siis võtsid põhimõtteliselt kaks ühe hoobiga, kuna topelt lubadevahetus jääb olemata. Ise arvutasin autokoolis, et see A kati juurdetegemise rõõm läheb maksma ligi 600 krooni.
Kokkuvõtteks: et hakata tegema piiranguta A-d, peab sul olema täidetud kaks tingimust:
1)vanus vähemalt 21 eluaastat
2)B kategooria juhiluba(mitte esmane)
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
A1-e (kuni 25KW)

No ma küll selle tüübi juttu ei kuulaks!
A kategooriatele pantakse lisaks mõned eritingimused.
Eritingimus "1" tähendab, et mootori maksimaalne lubatud võimsus on <11kw JA mootorimaht <125cm3!!! Mõlemad tingimused peavad olema täidetud.
Vanasti oli veel eritingimus "4" kuid nüüd on vast "2". Ning see eritingimus ei kehtesta piiranguid mootorimahule kuid kehtestab piiranguid mootori võimsusele ning piiranguks on <25kw.
Ei julge praegu vastu vaieda, kuid minu teada ei tohiks B kategooria olemasolu mõjutama A kategooria omamise võimalust.
Ning minu arust vastasid sa ise oma küsimusele tuues välja liiklusseaduse paragrahvid.
Seal on väga selgelt lahti kirjutatud. Kui oled alla 18, saad A kati eritingimusega 1. Kui oled 18 kuni 21 vana, saad A kati eritingimusega 2. ning kui oled üle 21 siis võid teha piiranguteta A kati. Nii lihtne see ongi. Ning B kat ei puutu üldse asjasse.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
-
Teema algataja
just, freaksmart'iga peab nõustuma.
AGA ... kuna kõik vastu vaidlevad (sh autokoolid, kus mootorratta lube teha saab) siis hakkasin endas sügavalt kahtlema.
eelmises postis viitasin liiklusseadusele, ja seal on 2 asjakohast §
need kirjutavad et ma saan ESMASE loa, küll aga ... mitte sõnagi teemal et peaksin madalama kat'i saama
pliis pliis näidake viidet, kui vastu vaidlete. sõna ei maksa paragrahvita midagi (kahjuks). või .. on mingi järgmine seadus mis asja reguleerib?
AGA ... kuna kõik vastu vaidlevad (sh autokoolid, kus mootorratta lube teha saab) siis hakkasin endas sügavalt kahtlema.
eelmises postis viitasin liiklusseadusele, ja seal on 2 asjakohast §
JA§ 29. Juhi vanuse alammäär
(1) Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud käesoleva seaduse §-s 23 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas, B1-alamkategooria auto, R-kategooria mootorsõiduk;
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg, B-kategooria auto, C1-alamkategooria auto, T-kategooria mootorsõiduk;
3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg; C-, D-kategooria ja D1-alamkategooria auto.
[...]
++ §23 viitab 16-17 aastastele antavale piiratud juhtimisõigusele.
§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi. Pärast eksamitulemuste vormistamist ja kuni esmase juhiloa saamiseni, kuid mitte kauem kui 15 päeva eksami sooritamisest arvates, tõendab juhtimisõiguse saanud isiku õigust juhtida mootorsõidukit iseseisvalt mootorsõidukijuhi koolituskursuse tunnistus, millele majandus- ja kommunikatsiooniministri määratud asutus on teinud kande juhtimisõiguse andmise kohta. Nimetatud tunnistus annab õiguse juhtida mootorsõidukit üksnes Eestis.
(3) Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi juhiluba.
++ §28 lg 4 viitab koolituse ja eksami läbviimise korrale, ja ka seal ei ole staazi nõuet.
need kirjutavad et ma saan ESMASE loa, küll aga ... mitte sõnagi teemal et peaksin madalama kat'i saama
pliis pliis näidake viidet, kui vastu vaidlete. sõna ei maksa paragrahvita midagi (kahjuks). või .. on mingi järgmine seadus mis asja reguleerib?
Kui sul on B olemas ja teed A juurde, siis ei määri keegi sulle esmast juhtimisõigust pähe, vaid saad vanusega klappiva piirangu või piiranguvaba A.
Kui sul ei ole enne üldse lube, siis saad esmase juhtimisõiguse ja kategooriad A või B või AB. Aga kilovatipiirangust siin ei tea.
Kui sul lube pole, siis otsi märksõnaga esmane juhtimisõigus vms. Sellega peaks siin piirangud välja tulema, kui neid on.
Minu poisil aga näiteks 16 aastaselt saadud esmane juhtimisõigus ja kategooria A1 ei vabastanud teda vahtralehest ja libesõidust jms B kategooria saamisel.
Kui sul ei ole enne üldse lube, siis saad esmase juhtimisõiguse ja kategooriad A või B või AB. Aga kilovatipiirangust siin ei tea.
Kui sul lube pole, siis otsi märksõnaga esmane juhtimisõigus vms. Sellega peaks siin piirangud välja tulema, kui neid on.
Minu poisil aga näiteks 16 aastaselt saadud esmane juhtimisõigus ja kategooria A1 ei vabastanud teda vahtralehest ja libesõidust jms B kategooria saamisel.
Viimati muutis spinna, 15 Sept 2006, 09:16, muudetud 2 korda kokku.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kahes etapis antakse A1 ja võimsuspiiranguga A juhtimisõigus.§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
Isikule, kellel pole varem olnud juhtimisõigust, antakse A1 ja võimsuspiiranguga A kategooria sõidukite juhtimiseks esmane juhiluba.(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
Neist kahest kokku tulenebki, et isikule, kellel pole varem mootorsõiduki juhtimisõigust olnud antakse esmane juhiluba ja A1 või võimsuspiiranguga A kategooria sõiduki juhtimisõigus.
Kui lõppastme koolitus läbitud ja esmase juhiloa aeg täis, saab juhiloa ja võimaluse taotleda A kategooriat (linnasõidueksam tsikliga, mille võimsus >= 35kW)(3) Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi juhiluba.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Mõjutab küll kui aus olla, oleneb kuidas vaadata.Freaksmart kirjutas:Ei julge praegu vastu vaieda, kuid minu teada ei tohiks B kategooria olemasolu mõjutama A kategooria omamise võimalust.
Kui on olemas B kat (mitte esmane) ja 21 vanust täis, siis saab kohe A kati teha.
Kui on B esmane ja vanust vähemalt 18 (ülempiiri pole), siis saab nö esmase A - ehk A eritingimusega kuni 25KW, kui esmane ajalugu, siis saab A-kati.
Kui üldse B pole, aga 18 eluaastat tallatud, siis samuti A eeritingimusega kuni 25KW. Ja kui ei tahagi B kati, siis sõidad eritingimusega kuni 21 eluaastani ning vähemalt 2 aastat ja saad A kati teha (linnasõidu eksam).
Samamoodi mõjuvad ka C ja D katid.
Ehk siis, tehes A kati, teed samuti esialgu esmase. Selle määrab juhiloa kehtivusaeg või siis nood lisaandmed - prillid peaksid 101 olema vms.
Minul on iga kati taga 101 - vist prillid ja A taga veel 105 - ei tea mida see tähendab? Lisaks veel 01.01 eraldi real.
Aga mulle meeldib.
eritingimused, mis on kategooria järel, kehtivad selle kategooria kohtaAzA kirjutas:Minul on iga kati taga 101 - vist prillid ja A taga veel 105 - ei tea mida see tähendab? Lisaks veel 01.01 eraldi real.
101 - esmane juhtimisõigus
105 - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg
eritingimused, mis on kategooriate loendi all kehtivad kõigi kategooriate kohta
01.01 - prillid
01.02 - kontaktläätsed
01.06 - prillid või kontaktläätsed
-
Teema algataja
nii, esimene argumenteeritud vastuväide




nõus. on 2 kategooriat ja 2 etappi.kill kirjutas:Kahes etapis antakse A1 ja võimsuspiiranguga A juhtimisõigus.§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
ei ole nõus. on 2 kategooriat ja mõnemal on OMA 2 etappi (rohelise lehe aega) ( ESMANE ei ole võrdne A1'ga, ESMANE on "roheline leht" )Isikule, kellel pole varem olnud juhtimisõigust, antakse A1 ja võimsuspiiranguga A kategooria sõidukite juhtimiseks esmane juhiluba.(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
Neist kahest kokku tulenebki, et isikule, kellel pole varem mootorsõiduki juhtimisõigust olnud antakse esmane juhiluba ja A1 või võimsuspiiranguga A kategooria sõiduki juhtimisõigus.
mina seda sellest punktist küll välja ei loeKui lõppastme koolitus läbitud ja esmase juhiloa aeg täis, saab juhiloa ja võimaluse taotleda A kategooriat (linnasõidueksam tsikliga, mille võimsus >= 35kW)(3) Kui esmase juhiloa omanik on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastme koolituse, antakse talle käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi juhiluba.

Liiklusseaduse mõistes juhtimisõiguse andmine kahes etapis tähendab, et esmalt antakse esmane juhtimisõigus (ja esmane juhiluba) ning peale kaht aastat, kui juht on omandanud vajaliku vilumuse ja läbinud lõppastmekoolituse, antakse talle juhtimisõigus (ja juhiluba).
Võimsuspiiranguta A kategooria juhtimisõigust ei anta kahes etapis ehk esmase juhtimisõigusega (ja esmase juhiloaga) ehk siis selleks, et saada võimsuspiiranguta A kategooria juhtimisõigust, peab olema isikul mootorsõiduki juhtimisõigus (ja juhiluba).
Võimsuspiiranguta A kategooria juhtimisõigust ei anta kahes etapis ehk esmase juhtimisõigusega (ja esmase juhiloaga) ehk siis selleks, et saada võimsuspiiranguta A kategooria juhtimisõigust, peab olema isikul mootorsõiduki juhtimisõigus (ja juhiluba).
-
Teema algataja
Järjest segasemaks läheb 
Mina saan asjast nii aru:
Tuleb eristada kolme muutujat - juhtimisõigust, sõidukite kategooriaid, vanusest tulenevaid piiranguid
Juhtimisõigus on isikukeskne. Kategooria tähistab sõidukit. Vanust vaata sünnitunnistuselt.
1. Juhtimisõigus on esimesed kaks aastat esmane. Peale kahte aastat võid läbida lõppastme koolituse ja uuel eksamil näidata, et need kaks aastat pole mööda külgi maha jooksnud.
2. Sõidukite kategooriad on:
A1 - mootorratas kubatuuriga kuni 125m³
A2 - mootorratas võimsusega kuni 25kW või erivõimsusega kuni 0,16kW/kg (kuna seaduses pole A2-st juttu, siis võiks seda nimetada ka nn väike A kategooria sõiduk. Aga siinkohal lihtsuse mõttes räägime A2-st)
A - misiganes mootorratas
(muudest kategooriatest mõnes teises foorumis. Huvitav kas B1 kategooria auto on see, mis halva nähtavusega ei sõida ja mille kõrvalistmele on installeeritud täisjuhtimisõigust omav isik.)
3. Vanusest tulenevad piirangud on:
16a - A1
18a - A2
21a - A
Niisiis, kõiki neid muutujaid vastavalt oma vanuseliste ja juhtimiskogemuslike omadustega kombineerides, peaks igaüks enda kohta kehtiva tulemuse saavutama. Ja kui kõik hästi läheb siis see tulemus kajastub ka juhilubadel:
Näiteks:
Olen isik, kellel on juhtimisõigus(täielik), järelikult siit mingeid piiranguid ei tulene.
Olen vanem kui 21, järelikult ka siit mingeid piiranguid ei tulene.
Sooritasin edukalt sõidueksami A kategooria sõidukiga, järelikult ka siit ei tulene mingeid piiranguid.
Ja ennäe, juhilubadel, mis mulle ARK-ist anti on A1 ja A kategooria järel märgitud kehtivuse algus ilma lõppdaatumita. Järelikult valem toimis.
Loodan et minu mõttekäik on ka kellelegi teisele abiks. Kõik täiendused ja parandused on oodatud.

Mina saan asjast nii aru:
Tuleb eristada kolme muutujat - juhtimisõigust, sõidukite kategooriaid, vanusest tulenevaid piiranguid
Juhtimisõigus on isikukeskne. Kategooria tähistab sõidukit. Vanust vaata sünnitunnistuselt.
1. Juhtimisõigus on esimesed kaks aastat esmane. Peale kahte aastat võid läbida lõppastme koolituse ja uuel eksamil näidata, et need kaks aastat pole mööda külgi maha jooksnud.
2. Sõidukite kategooriad on:
A1 - mootorratas kubatuuriga kuni 125m³
A2 - mootorratas võimsusega kuni 25kW või erivõimsusega kuni 0,16kW/kg (kuna seaduses pole A2-st juttu, siis võiks seda nimetada ka nn väike A kategooria sõiduk. Aga siinkohal lihtsuse mõttes räägime A2-st)
A - misiganes mootorratas
(muudest kategooriatest mõnes teises foorumis. Huvitav kas B1 kategooria auto on see, mis halva nähtavusega ei sõida ja mille kõrvalistmele on installeeritud täisjuhtimisõigust omav isik.)
3. Vanusest tulenevad piirangud on:
16a - A1
18a - A2
21a - A
Niisiis, kõiki neid muutujaid vastavalt oma vanuseliste ja juhtimiskogemuslike omadustega kombineerides, peaks igaüks enda kohta kehtiva tulemuse saavutama. Ja kui kõik hästi läheb siis see tulemus kajastub ka juhilubadel:
Näiteks:
Olen isik, kellel on juhtimisõigus(täielik), järelikult siit mingeid piiranguid ei tulene.
Olen vanem kui 21, järelikult ka siit mingeid piiranguid ei tulene.
Sooritasin edukalt sõidueksami A kategooria sõidukiga, järelikult ka siit ei tulene mingeid piiranguid.
Ja ennäe, juhilubadel, mis mulle ARK-ist anti on A1 ja A kategooria järel märgitud kehtivuse algus ilma lõppdaatumita. Järelikult valem toimis.
Loodan et minu mõttekäik on ka kellelegi teisele abiks. Kõik täiendused ja parandused on oodatud.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
§ 30. Auto ja mootorratta juhtimise õiguse andmise etapid
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
--------------------------------------------
Siililegi ju selge, et esimeses etapis ei anta piiranguta A-kati, kuna see on lõikes 1 sõnaselgelt ära öeldud.
(1) A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
(2) Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
--------------------------------------------
Siililegi ju selge, et esimeses etapis ei anta piiranguta A-kati, kuna see on lõikes 1 sõnaselgelt ära öeldud.
Aga mulle meeldib.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus "A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorsõiduki juhi ettevalmistamise riiklik õppekava"Villem kirjutas:Väheke teema sisust kõrvale aga teema pealkirjaga haakuv küsimus: nimelt, kui vanalt võib hakata tegema A4 (25kw) kati õppesõite ? Otsisin ARK'i lehelt ja leidsin ainult, et A1, B ja B1 ning R kati võib hakata tegema 15,5 aastaselt, kuid kuidas on lood selle A4 'ga ?
2. VASTUVÕTU TINGIMUSED
2.1. Koolituskursusele võetakse õppima A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigust taotlev isik, kes:
3) on juhiloa saamise ajaks:
–A-kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse taotlemisel, mille võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus 0,16 kW/kg, vähemalt 18 aastat vana.
2.2. Koolituskursusele võib võtta õppima kuni kuus kuud enne punktis 2.1 toodud tähtaegu.
-
Teema algataja
tahad öelda et A1 lube võib tegema hakata kui olen 15,5aastat vana wVillem kirjutas:Väheke teema sisust kõrvale aga teema pealkirjaga haakuv küsimus: nimelt, kui vanalt võib hakata tegema A4 (25kw) kati õppesõite ? Otsisin ARK'i lehelt ja leidsin ainult, et A1, B ja B1 ning R kati võib hakata tegema 15,5 aastaselt, kuid kuidas on lood selle A4 'ga ?
aa et magu teed load ära siis kui oled 15,5aastat vana aga load kätte saad siis kui oled 16täis-kas nii on asi nagu ma aru saan?
Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus "Mootorsõidukijuhi eksamineerimise ja talle juhtimisõiguse andmise eeskiri ning juhiloa vormid"ivar kirjutas:Kooli kursustele võid minna 6 kuud varem, ARK-s saad eksami ära teha siis, kui oled 16 täis.(seda siis A1 puhul).
§4. Eksamile lubamise tingimused
(5) Esmase juhtimisõiguse taotleja ei tohi sooritada teooriaeksamit varem kui kuus kuud ja sõidueksamit varem kui kolm kuud enne «Liiklusseaduse» § 29 lõikes 1 nimetatud vanuse alammäära.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
boa: eksamid võid teha ka varem - nagu eelmises punktis öeldud - teooria kuni 6 kuud varem ja sõidu kuni 3 kuud.
Plastikutüki saad aga sünnipäevakingiks
Villem: A4 pole olemas, on eritingimusega A ehk siis piiranguga A - kooli võetakse sind vähemalt 17,5 aasta vanuselt, eksamid võid ka kohe ära teha, aga samuti plastmassi rahakoti vahele saad sünnipäeval.
Plastikutüki saad aga sünnipäevakingiks

Villem: A4 pole olemas, on eritingimusega A ehk siis piiranguga A - kooli võetakse sind vähemalt 17,5 aasta vanuselt, eksamid võid ka kohe ära teha, aga samuti plastmassi rahakoti vahele saad sünnipäeval.
Aga mulle meeldib.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 07 Veebr 2006, 22:15
- Asukoht: Harku
-
Teema algataja
kui sa mõnda varasemat posti loed ... VÕI ... näiteks liiklusseadust ... siis jääb teistsugune mulje.non-smoking kirjutas:Kui tahad teha A- kat. lube (piiranguteta) peab sul olema 2 aastat eelnevat sõidukogemust ehk siis A-kat. load (piiratud)!
kust sinu arvamus ... tuleb?
on sellel mingi alus peale selle et "mina ütlen nii" ?
Nors'i jutt on õige, vähemalt ta mõtleb nagu jurist ja kasutab loogikat erinevate terminite selgitamiseks ja probleemide lahendamiseks. Lisaksin siia siis ka vastavad seaduse sätted ja loodan, et teema on ammendatud igaveseks (või siis vähemalt liiklusseaduse järgmise muudatuseninors kirjutas:Järjest segasemaks läheb
Mina saan asjast nii aru:
Tuleb eristada kolme muutujat - juhtimisõigust, sõidukite kategooriaid, vanusest tulenevaid piiranguid
Juhtimisõigus on isikukeskne. Kategooria tähistab sõidukit. Vanust vaata sünnitunnistuselt.
1. Juhtimisõigus on esimesed kaks aastat esmane. Peale kahte aastat võid läbida lõppastme koolituse ja uuel eksamil näidata, et need kaks aastat pole mööda külgi maha jooksnud.
2. Sõidukite kategooriad on:
A1 - mootorratas kubatuuriga kuni 125m³
A2 - mootorratas võimsusega kuni 25kW või erivõimsusega kuni 0,16kW/kg (kuna seaduses pole A2-st juttu, siis võiks seda nimetada ka nn väike A kategooria sõiduk. Aga siinkohal lihtsuse mõttes räägime A2-st)
A - misiganes mootorratas
(muudest kategooriatest mõnes teises foorumis. Huvitav kas B1 kategooria auto on see, mis halva nähtavusega ei sõida ja mille kõrvalistmele on installeeritud täisjuhtimisõigust omav isik.)
3. Vanusest tulenevad piirangud on:
16a - A1
18a - A2
21a - A
Niisiis, kõiki neid muutujaid vastavalt oma vanuseliste ja juhtimiskogemuslike omadustega kombineerides, peaks igaüks enda kohta kehtiva tulemuse saavutama. Ja kui kõik hästi läheb siis see tulemus kajastub ka juhilubadel:
Näiteks:
Olen isik, kellel on juhtimisõigus(täielik), järelikult siit mingeid piiranguid ei tulene.
Olen vanem kui 21, järelikult ka siit mingeid piiranguid ei tulene.
Sooritasin edukalt sõidueksami A kategooria sõidukiga, järelikult ka siit ei tulene mingeid piiranguid.
Ja ennäe, juhilubadel, mis mulle ARK-ist anti on A1 ja A kategooria järel märgitud kehtivuse algus ilma lõppdaatumita. Järelikult valem toimis.
Loodan et minu mõttekäik on ka kellelegi teisele abiks. Kõik täiendused ja parandused on oodatud.

Alustame sellest, et juhtimisõigus antakse Eesti kodanikule, kelle alaline elukoht on Eestis, ja elamisloa alusel Eestis viibivale välismaalasele, kui nende vanus ja terviseseisund vastavad kehtivatele nõuetele ja kui nad on saanud vastava ettevalmistuse ning edukalt sooritanud nõutavad liiklusteooria- ja sõidueksami. (LS § 28 lg 1)
Vanusepiirangud tulenevad:
LS § 29 lg 1 Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud liiklusseaduse §-s 23 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
1) 16-aastane - A1-alamkategooria mootorratas, B1-alamkategooria auto, R-kategooria mootorsõiduk;
2) 18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg, B-kategooria auto, C1-alamkategooria auto, T-kategooria mootorsõiduk;
3) 21-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg; C-, D-kategooria ja
D1-alamkategooria auto.
Õppesõit ja sõidupraktika on lubatud:
LS § 29 lg 2 p2 Käesoleva seaduse § 32 lõigetes 1 ja 2 nimetatud õppesõit või sõidupraktika on lubatud alates 15,5-aastaselt – B-kategooria ja B1-alamkategooria autoga ning A1-alamkategooria mootorrattaga;
Aga eksamile saate minna:
Esmase juhiloa taotleja ei või sooritada sõidueksamit varem kui kolm kuud enne käesoleva seaduse § 29 lõikes 1 (ehk siis 16 ja 18 ) nimetatud vanuseni jõudmist.
Piiramata A kategooria saate: LS § 30 lg 1 ja 2
A-kategooria ja A1-alamkategooria mootorratta, välja arvatud A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg, B-kategooria auto ja B1-alamkategooria auto või üheaegselt B- ja C1-kategooria auto juhtimise õiguse andmine toimub kahes etapis käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
Isikule, kellel varem ei ole olnud auto või mootorratta juhtimise õigust, antakse esimeses etapis käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukite juhtimiseks esmane juhiluba käesoleva seaduse § 28 lõike 4 kohaselt kehtestatud eeskirjade järgi.
Igasugune jahumine kategooriate teemal = LS § 21 lg 1 Mootorsõiduki juhtimise õiguse (edaspidi juhtimisõiguse) seisukohalt jagunevad autod ja mootorrattad põhikategooriatesse A (mootorrattad), B, C, D (autod), BE, CE, DE (autorongid) ja nende alamkategooriatesse A1, B1, C1, D1, C1E ja D1E.
Rohkem alamkategooriaid ei eksisteeri. 18 aastaselt saab kodanik piiratud A mitte A1, A2 või A1000000000000.
Kokkuvõte piiramata A kati teemadel:
1) pead olema 21 (LS § 29 lg 1 p3)
2) eksam toimub ühes etapis. (LS § 30 lg 1)
4) kui on varem olnud juhtimisõigus saad täisload (st mitte esmased) (vahet pole kas auto või mootorratas) (LS § 30 lg 2)
Küsimustega võib eraviisiliselt minu poole pöörduda, oman juriidilist kõrgharidust ja selgitan vajadusel üle.
Siin esitatud arvamused põhinevad 4 aastasel stuudiumil õigusteaduskonnas ja Liiklusseaduses sätestatu põhjal.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 07 Veebr 2006, 22:15
- Asukoht: Harku
Kui aus olla siis nii öeldi mulle vastu kui esitasin soovi lube teha! aga vb. on seda lähiaastatel muudetud kah!Jyrgen kirjutas:kui sa mõnda varasemat posti loed ... VÕI ... näiteks liiklusseadust ... siis jääb teistsugune mulje.non-smoking kirjutas:Kui tahad teha A- kat. lube (piiranguteta) peab sul olema 2 aastat eelnevat sõidukogemust ehk siis A-kat. load (piiratud)!
kust sinu arvamus ... tuleb?
on sellel mingi alus peale selle et "mina ütlen nii" ?
Mõuki jutuga üldjoontes nõus välja arvatud kokkuvõte.
Piiramata A saamiseks on 2 tingimust:
1) vanus vähemalt 21 aastat (LS § 29 lg 1 p3 )
2) mootorsõiduki juhtimisõigus (ja juhiluba) (LS § 30 lg 1)
--
kill, ei ole jurist
nõusMõuki kirjutas:Kokkuvõte piiramata A kati teemadel:
1) pead olema 21 (LS § 29 lg 1 p3)
ei saa aru, seleta, palun, lahtiMõuki kirjutas:2) eksam toimub ühes etapis. (LS § 30 lg 1)
sõnastus nadi.Mõuki kirjutas:4) kui on varem olnud juhtimisõigus saad täisload (st mitte esmased) (vahet pole kas auto või mootorratas) (LS § 30 lg 2)
Piiramata A saamiseks on 2 tingimust:
1) vanus vähemalt 21 aastat (LS § 29 lg 1 p3 )
2) mootorsõiduki juhtimisõigus (ja juhiluba) (LS § 30 lg 1)
--
kill, ei ole jurist
kill kirjutas:Mõuki jutuga üldjoontes nõus välja arvatud kokkuvõte.nõusMõuki kirjutas:Kokkuvõte piiramata A kati teemadel:
1) pead olema 21 (LS § 29 lg 1 p3)ei saa aru, seleta, palun, lahtiMõuki kirjutas:2) eksam toimub ühes etapis. (LS § 30 lg 1)
Ok, võibolla ei seletanud piisavalt. Kui uurid liiklusseadust siis näed, et esmaste lubade taotlemisel toimub reeglina eksam 2-s etapis. 1 etapp sisaldab tavalist eksamikäiku (teooria, plats ja linn) siis saad 2 aastaks load (mis on nn juhtimisõiguse lihvimisaeg ja siis toimub uus eksam, mil saad load ilma tähtajata (st 10 aastase kehtivusega, mil pead uuesti doktori juurde minema ja siis load välja vahetama).
sõnastus nadi.Mõuki kirjutas:4) kui on varem olnud juhtimisõigus saad täisload (st mitte esmased) (vahet pole kas auto või mootorratas) (LS § 30 lg 2)
Kui sul on varem olnud ükskõik millised load, enam kui kaks aastat (st vahet pole kas A või B, saad eksami tegemisel 2 aastase piiranguta load. Juriidiliselt võttes, on LS § 30 lg 1 ja lg 2 omavahel väikeses vastuolus ja mul on teadmata kuidas ARK seda tõlgendab.
Piiramata A saamiseks on 2 tingimust:
1) vanus vähemalt 21 aastat (LS § 29 lg 1 p3 )
2) mootorsõiduki juhtimisõigus (ja juhiluba) (LS § 30 lg 1)
--
kill, ei ole jurist
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.