KLE500 pendiksi remont

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
tp
Postitusi: 37
Liitunud: 10 Apr 2006, 19:18
Asukoht: Tartu

KLE500 pendiksi remont

Lugemata postitus Postitas tp »

Esialgu andis pendiks "üle" nii u. igal väntvõlli tiirul, st. tõmbas hetke ilusti, siis andis väikse raginaga hetkeks järgi ja haakus taas, nii ilusti ühtlase sagedusega. Kuna masin läks käima suht kergesti, siis ignoreerisin seda probleemi. Siis aga logisesid pendiksi poldid lahti ja suurem ragin taga. Võtsin lahti, uued poldid, ilusti keermeliimi ka ja kokku tagasi. Nüüd aga töötab pendiks veel kehvemini, u. ühel juhul kolmest üldse haakub ja sedagi vaid hetkeks, ülejäänud aja kostab vaid kerget ja tulutut raginat. Ei taha hästi uskuda, et valesti kokku sai pandud.
Siit tulebki küsimus, et kas pendiksit omal käel remontida ka lootust on ? Kas võib olla abi rullide vahetusest või võivad vedrud ära väsinud olla ? Kas selliseid väikseid jubinaid on lootust üldse kuskilt saada (soovitavalt Tartus) ?

tp
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Tõsi ta on, et meel on hea kui oma kätega midagi korda saab tehud.. aga ma uuriks siiski esimese asjana uue pendiksi hinda. Eriti arvestades, et sullegi meeldib vahel kaugemale sõita. ;)
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

grahv
Postitusi: 1189
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

Selle mootori tüüphäda. Põhjus enamasti selles, et juhtpinnad, mida mööda rullid liigivud, kuluvad ebatasaseks ja siis käivitamishetkel ei suruta rulle piisava jõuga vastu võlli. Siis hakkabki üle andma. Aitab kulunud osade vahetus.

Ja üllatusüllatus mu naise EN-ga - paar päeva peale müümist murdus see torujupp, mille vastu rullid surutakse, hammasratta küljest lihtsalt lahti. Natuke keevitust ja lahkusime jälle sõpradena.

Tartu Depoost saad uued tellida või ka lammutusest küsida, kunagi seal igatahes oli midagi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tp
Postitusi: 37
Liitunud: 10 Apr 2006, 19:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas tp »

et siis millised tükid peaks uued tellima ? nagu ma su jutust aru saan, siis ainult rullidega asi ei piirud, peaksin tellima ka selle kobaka, mille sees rullid istuvad ? või ei ole rulle endid üldse vaja ?

grahv
Postitusi: 1189
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

tp kirjutas:
peaksin tellima ka selle kobaka, mille sees rullid istuvad?
Enamasti on viga seal. Võta lahti, vaata mis nägu tööpinnad on.
Vedrude tugevuse ja rullide läbimõõdu kohta mul infi kahjuks pole - eiläindtarvis.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Pendiksi remont suht lootusetu ettevõtmine, kuna kulumas kaks pinda ja rullid. Tavaliselt kulutavad rullid pendiksile välispinnale kerged pesad sisse, mida silmaga esialgu raske märgata, aga nendesse pesadesse rullid takerduvadki ja ei kiilu tugevalt sisemise ja välimise pinna vahele. Ainult rullide vahetus aitab ainult väga lühiajaliselt, kui aitabki. Arvan, et lahendus on siiski uus pendiks.
Kuna kirjutasid raginast käivitamisel ,tekkis väike kahtlus, kas äkki pendiksi hambad pole vigased ja sellega koos ka vastashambad, kuna sul oli starter peal lahti, või sain ma valesti aru.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Teema algataja
tp
Postitusi: 37
Liitunud: 10 Apr 2006, 19:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas tp »

Seal on nii, et pendiksi kõrval on üks suur hammasratas, mille küljes on torujupp, mis on vabalt ümber väntvõlli ja istub pendiksi keskel ning peaks pendiksiga siis haakuma. See hammakas on starteriga ühendatud omakorda keti abil. Starter oli ilusti paigas, lahti läksid poldid, mis pendiksit hooratta küljes hoiavad, mis omakorda väntvõlli küljes. Ühesõnaga on seal hammasrattad ühendatud ketiga ja mingit vigastust silma ei hakanud. Kerge ragin ehk tuli sellest, et pendiks nagu üritas haakuda, aga ei haakunud piisavalt tugevalt... Võinoh, mis mina ka nendest asjadest tean ;)

Loodan, et asjade nimetustega väga võssa ei pannud.

Terve uus pendiks saab vist paras laks rahakotile olema.
KLE 500

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Lugemata postitus Postitas koi »

Jasoo. Siiski õigem enne asi lahti võtta ja järgi nuuskida tegelik viga - ehk annab midagi teha.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”