1. leht 1-st
Mootori kuumarabandus?
Postitatud: 07 Aug 2006, 10:36
Postitas slingshot
Ratas siis 90ndate GS500 Suzuki.
Sõitsin teinepäev ringi aga jäin kuidagi kella 6se ummikuaja peale mida
enamasti väldin ja kuna pea lõhkus ja autojuhid hambaid näitasid ei viitsinud
lihtsalt trügima hakata. Ilm aga oli päris palav ja mingist hetkest hakkasid
mootori tühikäigu pöörded ülespoole ronima. Kuna olin juba suht kodu
lähedal ei teinud ma sellest suurt lugu kuni korraga käis tagasihoidlik
klõps ja mootor lihtsalt välja suri. Tossu polnud ega ka erilist kärsakat aga
starteri nupp ainult plõksis vajutamise peale ja nii sain oma kuumarabanduses
sõpra hea tüki maad kodu poole veeretada (taevale tänu et tegu on sulgkerge
rattaga)

Aga oma mõistusest jääb pisut väheks kust viga otsima hakata.
(Noh, selge on, et esmalt iseenda sõidustiilist... aga peale selle?)
See et starter ainult plõksib võiks vast tähendada et midagi elektrisüsteemis
üles sulas?
A võibolla ka mitte...
Kindlasti on siin pisut targemaid liikmeid ja abi oleks teretulnud...
Tänud!

Postitatud: 07 Aug 2006, 10:41
Postitas boob
Alustaks sellest, et kas mootor ikka käib ringi. Paned kõrgema käigu sisse ja proovid lükata. Mootor peab rongi käima. Kui ei, siis eeldaks kokkujooksnud mootorit.
Kui mootor käib ringi, siis pead starteri poolelt viga otsima hakkama. Kontrollimiseks võid ka otse akult starteri õigetesse klemmidesse särtsu lasta, näed kohe ra, kas starter tõmbab või ei. Kui tõmbab, siis hakka juhtmestikku läbi kuulama. Kui ei tõmba, siis starter maha ja sealt viga otsima.
Jõudu, ilmad on veel head

Postitatud: 07 Aug 2006, 11:13
Postitas Stern
kui kolb ringi käib ja kokku jooksnud pole võib starteri relee jupsida
Postitatud: 07 Aug 2006, 11:27
Postitas spinna
Kaks kõige elementaarsemat asja kõigepealt :
1) Käik sisse ja rattast keerates veendu, kas mootor ikka ringi käib või on kinni jooksnud. Kui ongi kinni jooksnud, siis on lood muidugi halvad ja suur remont tõenäoliselt möödapääsmatu.
2) Kui mootor ringi käib, siis kas akus ikka voolu kah on või käis kuni aku suutis süütesüsteemi vooluga varustada ja siis loomulikult suri välja ning nüüd plõksib, kuna aku on lihtsalt tühi mis tühi.
Selle variandi puhul jääb aku laadimisest üksi väheks, tuleb ka põhjus üles leida : kaitse läbi, geneka harjad läbi ja laadimine puudulik, aku otsas jms
Postitatud: 10 Aug 2006, 15:16
Postitas Mõuki
Eelnevad ettepanekud on head, mul juhtus sarnane lugu (st sümptomid olid sarnased), küll aga külma mootoriga. Algul arvasin, et elektriviga, siis testisin mootorit -- lükkasin kõrge käiguga ratast. Tuli välja et natuke liikus ja siis ei liikunud, sama distantsi tagasi liikus, ja jälle kinni.
Pärast selgus, et võll liikus peaaegu täisringi, st midagi oli silindris ees, midagi sellist mis takistas kolvil üles minna. Tõenäoliselt oli mõni klapp lahti jäänud ja takistas kolvi tööd. Praeguseks on asi remonditud ja ratas lööb ilusti nurru.
Postitatud: 15 Aug 2006, 22:12
Postitas Tsjort
Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe.

Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema, ei jaksa lükata.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Postitatud: 16 Aug 2006, 08:20
Postitas boob
Tsjort kirjutas:Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe.

Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Starter poob kinni

Postitatud: 16 Aug 2006, 10:34
Postitas Tsjort
Starteris see asi nüüd küll ei ole!
Postitatud: 16 Aug 2006, 10:41
Postitas spinna
Tsjort! Kõrgema käigu all pead ikka silmas 3, 4 jne? kuigi see et lööb mõne lupsu ja siis lohisema hakkab on lükkamise puhul üsna tavaline. Aitab kari külamehi. Aga probleemi see ikka ei lahenda. Mina alustaksin veaotsingut karburaatorite poolelt. No kasvõi sellest, et kas toores tuleb ikka täielikult maha ja kas segu muidu kah liiga rikas ei ole. Siis oleks teoreetiliselt selline variant võimalik, et külmalt sõidab ja kuumalt on hing kinni ning käivituse peale ei kõssagi.
Postitatud: 16 Aug 2006, 11:39
Postitas sang
Mõõda üle aku pinge ja laadimispinge.
Mis värvi on küünlad? Kas küünlad on sama värvi või erinevat tooni?
Postitatud: 18 Aug 2006, 22:11
Postitas slingshot
Suured tänud kõigile vastanutele.
Asi on aga kahjuks nii kaugel et mootor on tõepoolest koos

Endal aga sel sügisel ressursse ega aega pole et asja õigeks
teha ja nii läheb ratas müüki 'as is'...
Postitatud: 18 Aug 2006, 22:21
Postitas schanzez
mis hinnaga

Postitatud: 03 Sept 2006, 16:43
Postitas olli
Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab?

Postitatud: 03 Sept 2006, 18:40
Postitas Tsjort
Minu ratas veel koos ei ole! Keegi viga ei leia, nii et müüki!!
Postitatud: 03 Sept 2006, 18:46
Postitas ilmarkas
olli kirjutas:Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab?

mina arvan küll, et plokikaan tuleks ka ikka maha võtta ja siis saab näha, mis edasi saab.
Postitatud: 03 Sept 2006, 19:00
Postitas olli
ilmarkas kirjutas:mina arvan küll, et plokikaan tuleks ka ikka maha võtta ja siis saab näha, mis edasi saab.
Plokikaas on silindriga samade poltidega kinnitatud karteri külge, kui selle lahti teen, siis on ka silinder lahti ja rattast enam kangutada ei saa.
Postitatud: 03 Sept 2006, 23:23
Postitas olli
Vat kus lops - silinder tuli täiesti vabalt maha, mootor endiselt ühtegi pööret ei tee. Enam ei kvalifitseeru see ilmselt küll kuumarabanduse alla, kuid siiski, ettepanekuid? Midagi väntvõlli juurest peab olema.. kas laagrid võivad sellist nalja teha?
Postitatud: 03 Sept 2006, 23:28
Postitas piloot
Vist kõige lihtsam, kui siduri maha kisud, siis pilt selge mis seal koos on, kas vänt või kast... äkki kuidagi kaks käiku korraga sees...
Kui muidugi õli sees polnud siis õli viga vist ei ole

Postitatud: 03 Sept 2006, 23:37
Postitas olli
piloot kirjutas:Vist kõige lihtsam, kui siduri maha kisud, siis pilt selge mis seal koos on, kas vänt või kast... äkki kuidagi kaks käiku korraga sees...
Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.
Postitatud: 04 Sept 2006, 00:19
Postitas piloot
olli kirjutas:
Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.
Kui silindri maha said siis kepsu olukord vist selge, nüüd jääb üle veel hinge kinni hoida, et kokkujooksnud laagreid poleks pesas ringi tõmmanud.
Postitatud: 04 Sept 2006, 11:25
Postitas Tsikkelröövel
Huvitav, kui mootor on koos, milleks üldse murda pead selle üle, et talle veel ring peale keerata? Milleks vigast veelgi vigastada? Minu kogemuse järgi jookseb kolb äärmiselt harva niimoodi kinni, et isegi mootori jahtudes liikuma ei hakka. Samas, laks käis ju kergel veol ja niimoodi käuksti jookseb kinni enamasti just vända laagerdus - kolb minu kogemuste kohaselt teeb enne häält ja kui pöörded väga kõrgel pole, jõuad siduri ära lahutada.
Laagrite suhtes ma optimismi ei jaga, tavaliselt retsib ikkagi vända ära. Aga eks ütle, kuidas läheb - 4T tsiklimootorite eripärasid ma väga hästi ei tunne - veel.