Mootori kuumarabandus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
slingshot

Mootori kuumarabandus?

Lugemata postitus Postitas slingshot »

Ratas siis 90ndate GS500 Suzuki.
Sõitsin teinepäev ringi aga jäin kuidagi kella 6se ummikuaja peale mida
enamasti väldin ja kuna pea lõhkus ja autojuhid hambaid näitasid ei viitsinud
lihtsalt trügima hakata. Ilm aga oli päris palav ja mingist hetkest hakkasid
mootori tühikäigu pöörded ülespoole ronima. Kuna olin juba suht kodu
lähedal ei teinud ma sellest suurt lugu kuni korraga käis tagasihoidlik
klõps ja mootor lihtsalt välja suri. Tossu polnud ega ka erilist kärsakat aga
starteri nupp ainult plõksis vajutamise peale ja nii sain oma kuumarabanduses
sõpra hea tüki maad kodu poole veeretada (taevale tänu et tegu on sulgkerge
rattaga) ;)
Aga oma mõistusest jääb pisut väheks kust viga otsima hakata.
(Noh, selge on, et esmalt iseenda sõidustiilist... aga peale selle?)
See et starter ainult plõksib võiks vast tähendada et midagi elektrisüsteemis
üles sulas?
A võibolla ka mitte...
Kindlasti on siin pisut targemaid liikmeid ja abi oleks teretulnud...

Tänud! :)
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas boob »

Alustaks sellest, et kas mootor ikka käib ringi. Paned kõrgema käigu sisse ja proovid lükata. Mootor peab rongi käima. Kui ei, siis eeldaks kokkujooksnud mootorit.
Kui mootor käib ringi, siis pead starteri poolelt viga otsima hakkama. Kontrollimiseks võid ka otse akult starteri õigetesse klemmidesse särtsu lasta, näed kohe ra, kas starter tõmbab või ei. Kui tõmbab, siis hakka juhtmestikku läbi kuulama. Kui ei tõmba, siis starter maha ja sealt viga otsima.

Jõudu, ilmad on veel head :wink:
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

kui kolb ringi käib ja kokku jooksnud pole võib starteri relee jupsida
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Kaks kõige elementaarsemat asja kõigepealt :

1) Käik sisse ja rattast keerates veendu, kas mootor ikka ringi käib või on kinni jooksnud. Kui ongi kinni jooksnud, siis on lood muidugi halvad ja suur remont tõenäoliselt möödapääsmatu.

2) Kui mootor ringi käib, siis kas akus ikka voolu kah on või käis kuni aku suutis süütesüsteemi vooluga varustada ja siis loomulikult suri välja ning nüüd plõksib, kuna aku on lihtsalt tühi mis tühi.
Selle variandi puhul jääb aku laadimisest üksi väheks, tuleb ka põhjus üles leida : kaitse läbi, geneka harjad läbi ja laadimine puudulik, aku otsas jms
Suzuki GSX 750 Inazuma

Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

Eelnevad ettepanekud on head, mul juhtus sarnane lugu (st sümptomid olid sarnased), küll aga külma mootoriga. Algul arvasin, et elektriviga, siis testisin mootorit -- lükkasin kõrge käiguga ratast. Tuli välja et natuke liikus ja siis ei liikunud, sama distantsi tagasi liikus, ja jälle kinni.

Pärast selgus, et võll liikus peaaegu täisringi, st midagi oli silindris ees, midagi sellist mis takistas kolvil üles minna. Tõenäoliselt oli mõni klapp lahti jäänud ja takistas kolvi tööd. Praeguseks on asi remonditud ja ratas lööb ilusti nurru.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

Teema algataja
Tsjort

Lugemata postitus Postitas Tsjort »

Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe. :? Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema, ei jaksa lükata.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Viimati muutis Tsjort, 16 Aug 2006, 10:33, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas boob »

Tsjort kirjutas:
Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe. :? Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Starter poob kinni :roll:

Teema algataja
Tsjort

Lugemata postitus Postitas Tsjort »

Starteris see asi nüüd küll ei ole!
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Tsjort! Kõrgema käigu all pead ikka silmas 3, 4 jne? kuigi see et lööb mõne lupsu ja siis lohisema hakkab on lükkamise puhul üsna tavaline. Aitab kari külamehi. Aga probleemi see ikka ei lahenda. Mina alustaksin veaotsingut karburaatorite poolelt. No kasvõi sellest, et kas toores tuleb ikka täielikult maha ja kas segu muidu kah liiga rikas ei ole. Siis oleks teoreetiliselt selline variant võimalik, et külmalt sõidab ja kuumalt on hing kinni ning käivituse peale ei kõssagi.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Mõõda üle aku pinge ja laadimispinge.

Mis värvi on küünlad? Kas küünlad on sama värvi või erinevat tooni?

Teema algataja
slingshot

Lugemata postitus Postitas slingshot »

Suured tänud kõigile vastanutele.
Asi on aga kahjuks nii kaugel et mootor on tõepoolest koos :(
Endal aga sel sügisel ressursse ega aega pole et asja õigeks
teha ja nii läheb ratas müüki 'as is'...
Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas schanzez »

mis hinnaga :P

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab? :roll:

Teema algataja
Tsjort

Lugemata postitus Postitas Tsjort »

Minu ratas veel koos ei ole! Keegi viga ei leia, nii et müüki!!

Teema algataja
ilmarkas

Lugemata postitus Postitas ilmarkas »

olli kirjutas:
Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab? :roll:
mina arvan küll, et plokikaan tuleks ka ikka maha võtta ja siis saab näha, mis edasi saab.

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

ilmarkas kirjutas:
mina arvan küll, et plokikaan tuleks ka ikka maha võtta ja siis saab näha, mis edasi saab.
Plokikaas on silindriga samade poltidega kinnitatud karteri külge, kui selle lahti teen, siis on ka silinder lahti ja rattast enam kangutada ei saa.

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

Vat kus lops - silinder tuli täiesti vabalt maha, mootor endiselt ühtegi pööret ei tee. Enam ei kvalifitseeru see ilmselt küll kuumarabanduse alla, kuid siiski, ettepanekuid? Midagi väntvõlli juurest peab olema.. kas laagrid võivad sellist nalja teha?

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

Vist kõige lihtsam, kui siduri maha kisud, siis pilt selge mis seal koos on, kas vänt või kast... äkki kuidagi kaks käiku korraga sees...
Kui muidugi õli sees polnud siis õli viga vist ei ole :roll: :wink:
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas olli »

piloot kirjutas:
Vist kõige lihtsam, kui siduri maha kisud, siis pilt selge mis seal koos on, kas vänt või kast... äkki kuidagi kaks käiku korraga sees...
Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

olli kirjutas:

Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.
Kui silindri maha said siis kepsu olukord vist selge, nüüd jääb üle veel hinge kinni hoida, et kokkujooksnud laagreid poleks pesas ringi tõmmanud.
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Huvitav, kui mootor on koos, milleks üldse murda pead selle üle, et talle veel ring peale keerata? Milleks vigast veelgi vigastada? Minu kogemuse järgi jookseb kolb äärmiselt harva niimoodi kinni, et isegi mootori jahtudes liikuma ei hakka. Samas, laks käis ju kergel veol ja niimoodi käuksti jookseb kinni enamasti just vända laagerdus - kolb minu kogemuste kohaselt teeb enne häält ja kui pöörded väga kõrgel pole, jõuad siduri ära lahutada.
Laagrite suhtes ma optimismi ei jaga, tavaliselt retsib ikkagi vända ära. Aga eks ütle, kuidas läheb - 4T tsiklimootorite eripärasid ma väga hästi ei tunne - veel.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”