Mootori kuumarabandus?
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Mootori kuumarabandus?
Ratas siis 90ndate GS500 Suzuki.
Sõitsin teinepäev ringi aga jäin kuidagi kella 6se ummikuaja peale mida
enamasti väldin ja kuna pea lõhkus ja autojuhid hambaid näitasid ei viitsinud
lihtsalt trügima hakata. Ilm aga oli päris palav ja mingist hetkest hakkasid
mootori tühikäigu pöörded ülespoole ronima. Kuna olin juba suht kodu
lähedal ei teinud ma sellest suurt lugu kuni korraga käis tagasihoidlik
klõps ja mootor lihtsalt välja suri. Tossu polnud ega ka erilist kärsakat aga
starteri nupp ainult plõksis vajutamise peale ja nii sain oma kuumarabanduses
sõpra hea tüki maad kodu poole veeretada (taevale tänu et tegu on sulgkerge
rattaga)
Aga oma mõistusest jääb pisut väheks kust viga otsima hakata.
(Noh, selge on, et esmalt iseenda sõidustiilist... aga peale selle?)
See et starter ainult plõksib võiks vast tähendada et midagi elektrisüsteemis
üles sulas?
A võibolla ka mitte...
Kindlasti on siin pisut targemaid liikmeid ja abi oleks teretulnud...
Tänud!
Sõitsin teinepäev ringi aga jäin kuidagi kella 6se ummikuaja peale mida
enamasti väldin ja kuna pea lõhkus ja autojuhid hambaid näitasid ei viitsinud
lihtsalt trügima hakata. Ilm aga oli päris palav ja mingist hetkest hakkasid
mootori tühikäigu pöörded ülespoole ronima. Kuna olin juba suht kodu
lähedal ei teinud ma sellest suurt lugu kuni korraga käis tagasihoidlik
klõps ja mootor lihtsalt välja suri. Tossu polnud ega ka erilist kärsakat aga
starteri nupp ainult plõksis vajutamise peale ja nii sain oma kuumarabanduses
sõpra hea tüki maad kodu poole veeretada (taevale tänu et tegu on sulgkerge
rattaga)

Aga oma mõistusest jääb pisut väheks kust viga otsima hakata.
(Noh, selge on, et esmalt iseenda sõidustiilist... aga peale selle?)
See et starter ainult plõksib võiks vast tähendada et midagi elektrisüsteemis
üles sulas?
A võibolla ka mitte...
Kindlasti on siin pisut targemaid liikmeid ja abi oleks teretulnud...
Tänud!

-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Alustaks sellest, et kas mootor ikka käib ringi. Paned kõrgema käigu sisse ja proovid lükata. Mootor peab rongi käima. Kui ei, siis eeldaks kokkujooksnud mootorit.
Kui mootor käib ringi, siis pead starteri poolelt viga otsima hakkama. Kontrollimiseks võid ka otse akult starteri õigetesse klemmidesse särtsu lasta, näed kohe ra, kas starter tõmbab või ei. Kui tõmbab, siis hakka juhtmestikku läbi kuulama. Kui ei tõmba, siis starter maha ja sealt viga otsima.
Jõudu, ilmad on veel head
Kui mootor käib ringi, siis pead starteri poolelt viga otsima hakkama. Kontrollimiseks võid ka otse akult starteri õigetesse klemmidesse särtsu lasta, näed kohe ra, kas starter tõmbab või ei. Kui tõmbab, siis hakka juhtmestikku läbi kuulama. Kui ei tõmba, siis starter maha ja sealt viga otsima.
Jõudu, ilmad on veel head

Kaks kõige elementaarsemat asja kõigepealt :
1) Käik sisse ja rattast keerates veendu, kas mootor ikka ringi käib või on kinni jooksnud. Kui ongi kinni jooksnud, siis on lood muidugi halvad ja suur remont tõenäoliselt möödapääsmatu.
2) Kui mootor ringi käib, siis kas akus ikka voolu kah on või käis kuni aku suutis süütesüsteemi vooluga varustada ja siis loomulikult suri välja ning nüüd plõksib, kuna aku on lihtsalt tühi mis tühi.
Selle variandi puhul jääb aku laadimisest üksi väheks, tuleb ka põhjus üles leida : kaitse läbi, geneka harjad läbi ja laadimine puudulik, aku otsas jms
1) Käik sisse ja rattast keerates veendu, kas mootor ikka ringi käib või on kinni jooksnud. Kui ongi kinni jooksnud, siis on lood muidugi halvad ja suur remont tõenäoliselt möödapääsmatu.
2) Kui mootor ringi käib, siis kas akus ikka voolu kah on või käis kuni aku suutis süütesüsteemi vooluga varustada ja siis loomulikult suri välja ning nüüd plõksib, kuna aku on lihtsalt tühi mis tühi.
Selle variandi puhul jääb aku laadimisest üksi väheks, tuleb ka põhjus üles leida : kaitse läbi, geneka harjad läbi ja laadimine puudulik, aku otsas jms
Suzuki GSX 750 Inazuma
Eelnevad ettepanekud on head, mul juhtus sarnane lugu (st sümptomid olid sarnased), küll aga külma mootoriga. Algul arvasin, et elektriviga, siis testisin mootorit -- lükkasin kõrge käiguga ratast. Tuli välja et natuke liikus ja siis ei liikunud, sama distantsi tagasi liikus, ja jälle kinni.
Pärast selgus, et võll liikus peaaegu täisringi, st midagi oli silindris ees, midagi sellist mis takistas kolvil üles minna. Tõenäoliselt oli mõni klapp lahti jäänud ja takistas kolvi tööd. Praeguseks on asi remonditud ja ratas lööb ilusti nurru.
Pärast selgus, et võll liikus peaaegu täisringi, st midagi oli silindris ees, midagi sellist mis takistas kolvil üles minna. Tõenäoliselt oli mõni klapp lahti jäänud ja takistas kolvi tööd. Praeguseks on asi remonditud ja ratas lööb ilusti nurru.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100
-
Teema algataja
Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe.
Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema, ei jaksa lükata.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe.

Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.
Viimati muutis Tsjort, 16 Aug 2006, 10:33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Mode
- Postitusi: 758
- Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
- Asukoht: 5013912
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 5 korda
Starter poob kinniTsjort kirjutas:Mul ka probleem!
Asi järgmine: Külmalt käivitub ratas (HONDA VF 750 F 91) ilusti. Mingi aeg sõidab(mõnikord rohkem , mõnikord vähem) ja siis sureb välja ja enam käima ei lähe.Käivitades oleks selline tunne nagu aku oleks tühi, võtaks nagu mootori taha aga kuidagi jõudu ei ole. Seisab natuke ja siis läheb jälle käima. Mootor nagu käiks ringi ja nagu ei käi ka, kõrge käigu pealt käima ei jaksa lükata! Korra käib ringi ja siis hakkab ratas lohisema.
Genekas annab akule kenasti voolu peale ja aku tihedus on ka norm.

Tsjort! Kõrgema käigu all pead ikka silmas 3, 4 jne? kuigi see et lööb mõne lupsu ja siis lohisema hakkab on lükkamise puhul üsna tavaline. Aitab kari külamehi. Aga probleemi see ikka ei lahenda. Mina alustaksin veaotsingut karburaatorite poolelt. No kasvõi sellest, et kas toores tuleb ikka täielikult maha ja kas segu muidu kah liiga rikas ei ole. Siis oleks teoreetiliselt selline variant võimalik, et külmalt sõidab ja kuumalt on hing kinni ning käivituse peale ei kõssagi.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Teema algataja
Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab?
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab?

-
Teema algataja
mina arvan küll, et plokikaan tuleks ka ikka maha võtta ja siis saab näha, mis edasi saab.olli kirjutas:Nii.. antud ratas nüüd terves tükis minu omanduses.
Oskab keegi soovitada mõnda nippi, kuidas kinni jooksnud mootor liikuma saada? Küünlad keerasin maha ja lasin õli silindritesse. Kuid isegi kuuenda käiguga ei õnnestu mootorit liigutada. Klapikaas ja nukkvõllid on maas, kuid plokikaant ja silindrit ei ole vist enne mõtet lahti keerata, kui kolvid liikuma saab?
Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.piloot kirjutas:Vist kõige lihtsam, kui siduri maha kisud, siis pilt selge mis seal koos on, kas vänt või kast... äkki kuidagi kaks käiku korraga sees...
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Kui silindri maha said siis kepsu olukord vist selge, nüüd jääb üle veel hinge kinni hoida, et kokkujooksnud laagreid poleks pesas ringi tõmmanud.olli kirjutas:
Koos on kindlasti vänt - käik sisse, tagaratas ringi ei käi, lahutan siduri ära, ratas käib ringi. Seega käigukast on korras.
Kuid ega siin vist palju võimalusi pole, mootori laiali pean nüüd igal juhul võtma.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Huvitav, kui mootor on koos, milleks üldse murda pead selle üle, et talle veel ring peale keerata? Milleks vigast veelgi vigastada? Minu kogemuse järgi jookseb kolb äärmiselt harva niimoodi kinni, et isegi mootori jahtudes liikuma ei hakka. Samas, laks käis ju kergel veol ja niimoodi käuksti jookseb kinni enamasti just vända laagerdus - kolb minu kogemuste kohaselt teeb enne häält ja kui pöörded väga kõrgel pole, jõuad siduri ära lahutada.
Laagrite suhtes ma optimismi ei jaga, tavaliselt retsib ikkagi vända ära. Aga eks ütle, kuidas läheb - 4T tsiklimootorite eripärasid ma väga hästi ei tunne - veel.
Laagrite suhtes ma optimismi ei jaga, tavaliselt retsib ikkagi vända ära. Aga eks ütle, kuidas läheb - 4T tsiklimootorite eripärasid ma väga hästi ei tunne - veel.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.