vibratsioon 4000 pöörde juures?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

vibratsioon 4000 pöörde juures?

Lugemata postitus Postitas uuggu »

tegin karpade synkroniseerimist uuel rattal ja ei pannud tähele kas ka ennem oli aga nyyd on õrn vibratsioon lenksus 4000 pöörde juures. muudel pööretel pole. alguses ei häirigi, aga pikemalt linnas rahulikult põristades hakkasid käed surisema. kogu aeg kihutada ka ei jõua.

karpad synkroonisin tyhikäigul. ainuke eripära oli see, et ühel karpal oli yks synkroniseerimise otsiku punn puudu ja see pütt sai kollektorisse lisaõhku, mis ka põhjustas vast esialgse gaasi pealejäämise anomaalia, mida enam pole - panin punni ette. enne seda tööd polnud linnas rahulikult kulgenud eriti ja ei oska nyyd hinnata kas vibra oli ka siis olemas.

peale vibra häirivaks saamist kontrollisin vaakumid veelkord yle. olid nagu ok. ratas liigub ka väga hästi.

ühesõnaga tahaks targemate nõu või arvamust, et mis viga ja äkki hoopis normaalne see.

ratas gsx-r750 1995a.
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Ma usun, et see võib täitsa normaalne nähtus olla, enamus tsiklitel on mingid pöörded, kus neil vibra on.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Pinguta mootori kinnitus poldid,mutrid.Sinu kurvastuseks pean ütlema ,et varsti vajavad laagrid vahetust.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

mis laagrid? väntvõlli? kindel?

millal on see hetk kui peab vahetama, mis siis symptomiteks?
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Tee sünk ka sõidupööretel ehk siis nende pöörete juures, mida sõitmisel kõige rohkem kasutad. Tähtis on, et sa vaataksid sünkimise ajal nivoosid ühtlaste pöörete juures, mitte gaasi andes või lahti lastes, sel ajal nivood kõiguvad nagunii.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

ok, proovin siis 4000 juures üle mõõta.

aga oskab keegi öelda mis on yldised laagrite läbimineku symptomid, mis laagritest yldse dogfood rääkis ja kas saab neid kudagi testida miski meetodiga.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,

Ma ütlen, et ära pabista selle vibratsiooni pärast päris paljudel ratastel on sellised "kohad" sees. Üle kontrollima ikka peab sõlmpunktid. Samas sünkimine siin küll midagi ei muuda. Ja muidugi võib olla ka tehnilisi vigu mis seda põhjustavad. Kuigi ära sünkida võid karburaatorid ikkagi. Tavaliselt sõltuvad need kas mootori ehituse või väljalaske eripäradest. Ma ei kujuta ette mis V2 või V4 või veel hullem singli mehed tegema peaks kui nad enam vibrat ei tunneks ;)
Aga näiteks enda rattalgi tuleb kuskil 4500-4600 rpm-i juures vibra sisse ja siis kaob kui pöörded tõusevad või langevad. Ja see ei ole esimene ratas millel mul niimoodi on olnud.

Edit: Ahjaa meenub, et kunagi oli ka imelik vibra sees rattal mis aegajalt tekkis ja siis kadus. Pärast peale rehvi vahetust asi kadus sootuks. Oli see nüüd uus rehv mis asja parandas või vahetatud esirattalaagrid mine tea.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Kuule mees ma kujutan ette, et sa sõidad sellega a`la padjapeal..

Tuli eile Saarlane mulle rääkima, et tema VFR nagu vibreerib mingite pöörete peal.. no jutt või asi krt võtaks :D:D omal ratas käib nigu padi...

Siuksed vibra kiiksud löövad teile pähe lihtsalt liigsest motopedeismist ja lapiga nühkimise vajadusest, sõitke mõne spordikaga.. siis teate, mis on vibraator ise :D

See GSXR-i vibra on täiesti tavaline nähtus.. R seerja ratas ju.
Viimati muutis madone, 15 Juun 2006, 10:35, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

ok, siis ma enam 3. korda ei viitsi synkida, kuna minek tõesti pro. ja teisel korral keerasin gaasi ja hoidsin natuke ka seal 4000 juures ja oli suht ok. kuigi ma ei segullinud püsivalt 4000 peale pöördeid.

mul 1. ratas - eks see motopedendus ajapikku leebub. alguses ikka mure oma nunnu pärast :D. ei ole veel arusaamasid ja kogemusi, et mis ok ning mis mitte. ja lapiga nyhkimise instinkt on tõesti suur, isegi enda mõistus imestab vahepeal:).

pigem kontrollin siis mootorikinnitused yle. ja kui ei kao vibra siis kiman kuni arusaadavalt ullemaks läheb. praegu on tegelikult tõesti vaevutuntav see värin. aga kuna asend kerega käte peal upakil, siis lõpuks võttis surina pihku sisse.
Viimati muutis uuggu, 15 Juun 2006, 10:34, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Kas sul originaal lenksu nupud on? "Bar ends?" Kui ei ole siis üks asi on juba seal, miks nii hästi vibra kätesse tunda annab!

Need rasked metall jurakad lenksu otstes ongi selle mõttega, et vibra nendesse kanduks.

Mootori kinnitustega ole ettevaatlik ja võta manual ligi sest seal on eriti tähtis, et kõik mm pealt klapiks ning kõik kinnitused oleks ettenähtud jõuga kinni keeratud - ilma jõuvõtmeta ära sinna kallale roni!!!! :!: :!: :!:

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

jurakad olemas, manuaal kah ning jõuvõti sõbralt saadaval.
Viimati muutis uuggu, 15 Juun 2006, 10:37, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,
uuggu kirjutas:
pigem kontrollin siis mootorikinnitused yle. ja kui ei kao vibra siis kiman kuni arusaadavalt ullemaks läheb. praegu on tegelikult tõesti vaevutuntav see värin. aga kuna asend kerega käte peal upakil, siis lõpuks võttis surina pihku sisse.
Vaata kindluse mõttes üle jah. Ma arvan, et muretsed põhjuseta. Aga selle surina kohta. Vaata seal võib olla ka selline asi, et kuna käe ranne ei ole loomulikus asendis siis võib ta ära väsida või variant et sõidukinnas pigistab närvi kinni ja käsi hakkab surisema. Tavalised juhtumid mis paljudel ette tulnud. Maantesõidul ei tule seda väga ette, eriti kui kiirused suuremad, sest meie teedel käib niigi hüppamine sangas pluss lisaks suur tuul teeb oma töö. Aga linnas vaikselt sõites on käed kogu aeg ühes asendis ja võivad ära väsida. Mina näiteks teen vahel peale pikemat otsa kätele kerget mazaasi ja randmete juurest käeringe. Aitab alati :)

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

käed on lihtsalt nõrgad:) autoga sõites ei pea ju oma nuudlitega pidevalt roolist kinni hoidma kõvasti :)
mul endal sama lugu, vahepeal liigutan lihtsalt ühtlase sõidu ajal sõrmi.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

mul oli gixxefiga peale igat sõitu kätes selline elekter, et oleks võinud mingi pirni põlema panna.
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

ma hakkaks muretsema kui vibra poleks : 660 ja üks silinder :lol:
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

afs
Postitusi: 35
Liitunud: 04 Juul 2005, 10:56
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas afs »

See "Bar ends"-ide jutt nende mõjust värinale on küll ilmselt õige. Sest viimasel ajal olen ka hakanud lenksus tugevamat värinat tundma, niiet peale sõitu käed korralikult surisevad. Hiljuti said just oma GSX600F-il lenksuotsad ära vahetatud ja uued, mis polnud originaalid, olid ikka palju kergemad. Nüüd tekitab kiirusel 130 km/h kätesse päris korraliku värina. Üle ja alla selle jääb vähemaks, kuid on siiski tugevam kui varem.
Suzuki GSX 600 F

AndrusFJR

Lugemata postitus Postitas AndrusFJR »

"Bar-ends"-ide jutt on vägagi õige, soovitaksin originaalide asemel paigaldada hoopis raskemad otsad ja vibra lenksus väheneb oluliselt. Neid saab osta aga miski treial teeb need otsad ka väga lihtsalt valmis.
Üks näpunäide veel - kui vahetada lenksuotsad ära, siis tuleb jälgida, et uus ots kinnituks vaid lenksu sees olevale kummipuksile. Kui ots mingil põhjusel poldiga vastu lenksu metallosa on tõmmatud, siis pole tast vibrasummutamisel midagi kasu.

Teema algataja
uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

no nii. sõitsin siis vibratsioone jälgides sõbra 1100se gixxeriga. on kaks võimalust:
1. meie mõlema rattad vibreerivad, kuna see on normaalne;
2. meie mõlema rattad on ühtmoodi puru :)

1100sel on kyll resoneerivad pöörded tiba teised, aga nad on täitsa olemas.
ja saab ka täitsa nii sõita, et valdavalt vältida neid urisevaid kohti, harjutamise asi ;)

kaldun uskuma 1. versiooni ja selle vibra remontimisega enne ei tegele, kui asi arusaadavalt hulleneb. huvipärast proovin mõnda tsiklit veel, kui õnnestub.

siiski suured tänud kõigile, kes võtsid vaevaks algajat tsiklisti tema foobiates nõustada.

tänud, uuggu
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Lõpetuseks ütleks, et vähegi sportlikum ratas peabki vibreerima.. ega see sul padi pole!


Spordikad on mõeldud rämedalt kiiresti pöörde minema, ilgelt kiiresti sõitma, vastu pidama ka kõige jõhkramaid töötemperatuure, olema ülimalt kerged ja kõik see = üks suur vibratsioon.
Kasutaja avatar

Dillinger
Postitusi: 103
Liitunud: 23 Mai 2006, 12:49
Asukoht: Paldiski

Lugemata postitus Postitas Dillinger »

Igatahes, kui naine taha istub, siis pead ka maanteel sõitma 4000 pööretega. Sinu käed ei huvita sel ajal mitte kedagi.
Aeglane. Aga 102 kw rulli all ootamas.

matt

Lugemata postitus Postitas matt »

sai enne eraldi teema tehtud, aga panin siia alla.
aga...

enne kui mõtlen ratta "probleemi kui sellisega?" kuskil ette näidata, kuulan mis targemad kostavad. asi nii, et seal 4000-5000rpm kandis tuleb juba selline kergelt peopesasid kõditav vibra sisse. suht nagu 1-pütine ratas oleks (kuigi 1 ja 2 pütti on suht sarnased niiehknaa oma vibrade poolest), aga kas äkki on ajaga karpad vähe sünkroonist välja läinud, kui see asi üldse vibrat mõjutabki?! või mis võiks olla veel?

samas kui nüüd mõtlen, siis (vähemalt niikaua, kui ratas minu käes olnud on), on see ta nagu alati nii olnud. mine tea, äkki ma pirtsakamaks muutunud või kui korra r4-ga sõita saanud, siis tolle 'smooth feelingut' hindama hakanud ...kordan endale, et see pole r4 mootor niikaua, muigg

tänud

HELLRIDER

Lugemata postitus Postitas HELLRIDER »

Mul sama värk aga kätega ei tunne midagi jalgades on tunda 4 tuhande pöörde juures , masinaks CB500.

matt

Lugemata postitus Postitas matt »

nii aga sul on need mmm... metallnupud otsas käepidemetel?
sest mul ple, (ju eelmine omanik pani uued rutskad, aga pikemad, niiet neid metallnuppe enam otsa ei saanud panna) vb selles asi mul.. peaksin seda varianti korra proovima äkki, kui arvatakse et see aitab..
jalapegid nagu nii palju ei vibranud mälumööda.....
Kasutaja avatar

Hondarebel
Postitusi: 330
Liitunud: 28 Juun 2004, 11:08
Tsikkel: MotoGuzzi
Asukoht: Valgamaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hondarebel »

Vibru...jajah väike vibru on ntx Guzzidel standardvarustuses. Kuskil mingis (Guzzi) testis jõuti järeldusele ,et 90 kmh on paras 4 käik ja 5 kiirusel 110 kmh... ja tõsi ta on: vibrat ongi vähem.

Tegelikult aitab parema käe surisema hakkamisele kaasa ntx see kui sõidutuul nahkjope õlavarre kohal kokku surub,et nagu väikesed verevarustuse häired pealekauba...kui mingit klaasi pole ees.

Huvitav kas lenks millel peal teine pulk mis siduri-pidurilinkide vahelt ühendab vibrab vähem? Või kui lenksu toru ntx betooni täis valada...eee või nu ok,makroflexi.

Hästi aitab ka peopesasuurune mõne sm paksune svammitükk gaasirutska ümber (kasutasin kroomrutskadega SuzukiSavagel)

Peeter aka Hondarebel
Think positive
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Hondarebel kirjutas:
Või kui lenksu toru ntx betooni täis valada...eee või nu ok,makroflexi.
Võid muidugi betooniga ka proovida kui himu on. :) Silikoonijuttusid olen netist lugenud... (silikoonist siis lenksutorus, mitte kuskil ihuliikmetes :wink: )

terv, sokk
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Või kui lenksu toru ntx betooni täis valada...eee või nu ok,makroflexi.
kuskilt ajakirjast kunagi lugesin, et vibra vastu pidavat hästi töötama lenksu haavlitega täitmine. Seal oli isegi ära toodud paras haavlite kogus ja soovitatav läbimõõt. Ise ei oska sellest asjast midag arvata, aga tundub, et lenksuvibra vastu töötab lenksu täitmine millegi raskemaga, mis vibra käes ei lagune (ehk siis betoon ei ole hea)
Kasutaja avatar

Suzu-poiss
Postitusi: 124
Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
Tsikkel: Yamaha XJR1300
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Suzu-poiss »

Mul suzuki gsx750r 1996 a on sama jama, tetud pöörete peal on hullem vibra rattas sees, arvasin,et se on ebaloomulik aga tuleb välja,et se on loomulik.
Jawa 634, Honda CM 400, Kawasaki zx6r, Suzuki GSXR 750, Yamaha XJR1300
53300612
Kasutaja avatar

Suzu-poiss
Postitusi: 124
Liitunud: 19 Veebr 2007, 15:06
Tsikkel: Yamaha XJR1300
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Suzu-poiss »

Mul suzuki gsx750r 1996 a on sama jama, teatud pöörete peal on hullem vibra rattas sees, arvasin,et se on ebaloomulik aga tuleb välja,et se on loomulik.
Viimati muutis Suzu-poiss, 09 Mär 2007, 16:18, muudetud 1 kord kokku.
Jawa 634, Honda CM 400, Kawasaki zx6r, Suzuki GSXR 750, Yamaha XJR1300
53300612
Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

kui karbussid ei ole sünkroniseeritud siis see tekitab suuremat vibratsiooni teatud pööretel.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”