Jawa 638 probleem...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Jawa 638 probleem...

Lugemata postitus Postitas agent007 »

Ei tea mis värk on. Kirjeldan väheke asja:
Nimelt 3 käiguga hakkab jõnksutama nagu sidur libiseks vms... teiste käikudega nii ei tee. Kuigi tundub, et väheke vist libiseb 4 käik. 3. käik libiseb ka. Vahetasin sidurikettaid jms... , kuid ei läinud paremaks. Õli vahetasin ka aga sai sisse pandud sama õli mis ennist sees oli. Ahjaa... 1. käiguga kohalt võttes ka natuke rapsib nagu. Oskab keegi midagi öelda sellise asja kohta?

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ma usun, et kõige julmemalt libisebki ta Sul 4. käigul, lihtsalt seal ei tunne enam jõnksumist. Mida kõrgem käik, seda suurem koormus ja seda kindlamini libiseb.
1. Kas reguleerimine ei aita? Nii mutrist kui ka trossist.
2. Tross liigub ikka vabalt kõris või jääb kinni äkki? Võta see ketiratta poolne kaas maha ja liiguta sidurit ning vaata, mis seal toimub.
3. On millalgi juhtunud ka selline lollus, et olen keeranud trossi saba kaane vahele kinni.
Ühesõnaga, vaata ja mõtle. See on lihtne mehhaaniline süsteem, küll välja mõtled. Siduri enda poole peal viga ei usu, kui ikka kõik korras oli ja õigesti kokku panid.

Ah jaa. Vähemalt vanal Jawal oli sidurikorvi kinnitusmutri all lai seib, mille servad tuli kindlasti ja hästi korralikult vastu mutri kante painutada. Muidu keris see ennast lahti. Enne hakkab siis sidur libisema ja lõpuks käib pauk ja hale kolin, kui sidurikorv kõige ketastega ja mootoriketiga võllilt maha hüppab. Rangelt ebasoovitav asi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Teema algataja
agent007
Postitusi: 420
Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
Tsikkel: Honda CB400T ´80
Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535

Lugemata postitus Postitas agent007 »

ei selle stoperdasin ära ilusti... küsimu: mitu metallist ketast siduris on? hetkel mul on 5 pehmet ja 4 rauda...? sai joooooniselt nagu vaadatud! :roll: Aga samas manualis on 5 rauda????? :roll:

zod
Postitusi: 123
Liitunud: 16 Jaan 2006, 14:47
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas zod »

agent007 kirjutas:
küsimus: mitu metallist ketast siduris on? hetkel mul on 5 pehmet ja 4 rauda...? sai joooooniselt nagu vaadatud! :roll: Aga samas manualis on 5 rauda????? :roll:
endal tekkis sama küsimus. kuna surutakse vastu ülemist (välimist) poolt siis tegelikult ei tohiks mingit vahet olla palju seal all neid kettaid. Ise panin 5-5 ja samas sidur liiga järsk (rapsib minekul kui ettevaatlikult ei vabasta). Ei usu küll et seotud ketaste arvuga aga mingi põhjus peab olema.
Btw 'pehme' kettapaki paksus peab olema 18-19mm.

Eile paluti et vilista ketsi. nojah, egas ma kah kade polnud, tagaratas kruusatolmule ja siduri vabastades oli nina pysti. airaisk. ehmatas ära.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ma täpselt seda ketaste arvu ei mäleta. Mul vana Jawa, arv ei tarvitse klappida ka. Samas loogiliselt võttes usun siiski, et peab olema 5 pehmet ketast ja 4 terasketast. "5 ketta" moodustaks korvi põhi ja pealmise plaadi sisesein.
Võta siiski siduri ajamipool (st genekapoolne kate) lahti ja vaata, mis seal reaalselt toimub. Ilma selle kaaneta saad ju sõita ka, et siis mugavam putitada.
Käigukang käitub normaalselt, ei ole "vedel"?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Erz
Postitusi: 87
Liitunud: 02 Dets 2003, 11:47
Asukoht: Tallinn / XRV750

Lugemata postitus Postitas Erz »

Siduril võib veel üks viga olla. Kuna siduridkettaid lahutatakse läbi mootori võib olla kulunud see sama varras, mis kettaid lahku lükkab. Mina asendasin 638 oma vanema tüübi vardaga, sest vanemal tüübil ( vist oli 633)on lülitus tald suurem ning ei kuluta ranti sisse.
Kui aga vardal juba kulumis jäljed sees, siis liigub just ühendamisel jõnksudega, siis tundubki, et ise lasen kangi vaikselt, aga ratas ikkagi kohe rapsib kohalt ära mingi hetk. Vähemalt mina sain selle pulga lihvimisega asja tunduvalt parandada. Ära kulub ta võllis väljumise kohast.
Teine koht: vaata üle see sama automaat siduri süsteemm, et see kinni ei ole või isegi purununud, on juhuseid olnud selliseidki.
Erti aka Erz
Honda AT RD07
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”