1. leht 8-st

Trahvid

Postitatud: 25 Mai 2006, 15:54
Postitas Kurmo21
Kas on kedagi, kes teaks otseselt kui suur on esimene trahv, kui jääda vahele sõitmisega suurema kubatuuriga tsikliga? Load 25kw kuid tsikkel võimsam :oops:

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:01
Postitas analoog
Eeskirjade järgi on see ikkagi juhtimisõiguseta sõit ning trahv on kuni 6000 krooni.

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:02
Postitas bash
Tahaks ka seda asjapulka teada ? Ma usun, et mendid vaatavad seda ka, kui palju ta üle on. Ma olen koguaeg arvanud, et näiteks 37 kw-ga annab politsei pehmeks veel rääkida. Aga 50-60 kw on juba täiesti teine maailm. Äkki keegi targem komenteeriks asja ? On kellelgi üldse selliseid kogemusi ?
Natuke offtopicut ka: väga raske on ju tsiklit osta, kui mingid kw piirangud on sellised ulmenumbrid, et sellist tsiklit naljalt tehase seades ei leia mis neile vastaks. Ainuke variant ongi piiramine või siis leppida sellise tsikliga millega sa üldse rahul pole. Liikluseeskirjad ja tehnika ei klapi nagu üldse.

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:33
Postitas boob
bash kirjutas:
Tahaks ka seda asjapulka teada ? Ma usun, et mendid vaatavad seda ka, kui palju ta üle on. Ma olen koguaeg arvanud, et näiteks 37 kw-ga annab politsei pehmeks veel rääkida. Aga 50-60 kw on juba täiesti teine maailm. Äkki keegi targem komenteeriks asja ? On kellelgi üldse selliseid kogemusi ?
Natuke offtopicut ka: väga raske on ju tsiklit osta, kui mingid kw piirangud on sellised ulmenumbrid, et sellist tsiklit naljalt tehase seades ei leia mis neile vastaks. Ainuke variant ongi piiramine või siis leppida sellise tsikliga millega sa üldse rahul pole. Liikluseeskirjad ja tehnika ei klapi nagu üldse.
See, kas räägid mendi pehmeks, oleneb ikka inimesest (mendist), kuna rikkumine on siiski rikkumine...
Ja see jutt, et liikluseeskirjad ja tehnika ei klapi, jäta vanaemale. Liikluseeskirjad ongi selleks, et 17 aastased uljaspead end kiloste baikidega kohe surnuks ei sõidaks. Ka veoauto rooli ei lubata enne teatud kogemuste saamist :twisted:

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:46
Postitas korke
3000 kr

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:52
Postitas boob
http://www.autonet.ee/liiklusseadus/trahvid.php

Kood: Vali kõik

Trahviühik on rahatrahvi baassumma, 60 krooni.   

    * Mootorsõiduki või trammi juhtimine juhtimisõiguseta isiku poolt

      Mootorsõiduki või trammi juhtimise eest vastava kategooria mootorsõiduki või trammi juhtimise õiguseta isiku poolt - karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut või arestiga

Postitatud: 25 Mai 2006, 16:53
Postitas korke
no kle...need ajad on nüüd küll möödas kui üks trahvi ühik oli 60 kr :lol:

Postitatud: 25 Mai 2006, 17:02
Postitas boob

Postitatud: 25 Mai 2006, 17:08
Postitas t6nis05
Nende ''kuni 25 kW'' lubadega on üks nali veel millest ma pole aru saanud. Nimelt on lubade taga kirjas, et sõita võib kuni 25kW VÕI 0,16kW/kg. Niisiis ma pole aru saanud mida see võimsuse ja massi suhe endast kujutab. Millist massi selle all mõeldakse, hetkemass,registrimass?
Ei usu, et tühimassi, sest ega tsikkel üksi ei sõida. Ja kui me nüüd vaatame, et kui ratas on nt 25kW ja läheb täpselt selle koefitsiendi alla siis lihtne matemaatika näitab et 25/0,16=156,25 kg. Niisiis sellise ratta tühimass peaks olema kusagil 100 kg kui kogu lubatud massist ära lahutada (praegusel juhul väikese) inimese mass. Nii kergeid rattaid vaevalt, et tänavatel liigub. Või oletame, et ratas kaalub 200(kg)+80(kg) sõitja=280kg kogumass. Et kW-d veel selle koefitsiendi alla läheks, võiks sellel rattal kw olla 280*0,16=44,8. Ma saaks aru kui lubadel oleks kirjas, et 25kW ja 0,16kW/Kg kohta, sel juhul ei tohiks kumbakit kriteeriumi ületada aga kuna seal vahel on sõna ''või'' siis peaks see tähendama seda, et ainult ühte kriteeriumit ei või ületada.

Ma ei tea kas sellist asja saab tähenärimiseks nimetada, aga tuleb ju nii välja!!! :roll: Mul omal ka need samad(kuni 25kW) load ja rattaks Kawasaki er 500, millel on võimsust 37 kW. Ma olen seda uurinud, aga vastust pole oma küsimusele saanud. Järsku siit keegi oskab mulle selle asja ära seletada enne kui mr. Miilits mulle ütleb:''Lubadeta sõit,'' ja kollase paberi kätte sokutab.

Postitatud: 25 Mai 2006, 17:22
Postitas Villem
Point on selles, kumbagi väärtust ei tohi ületada. Ratas ei või olla üle 25kw ja ei või olla ka üle 0.16kw/kg kohta. Seda siis muidugi registrimassi ja passis kirjas oleva võimsuse järgi.

Postitatud: 25 Mai 2006, 17:26
Postitas t6nis05
Nii ta loogiline oleks aga sõna ''või''...... Kui hakata aga sõnade tähenduse peale mõtlema siis ta ei ole niimoodi :D Usun, et hea advokaadiga võiks kohtus ära võita kui trahvi vaidlustad.

Postitatud: 25 Mai 2006, 17:48
Postitas Telempe
[url=https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=974226]Liiklusseadus[/url]: Lisa 1 kirjutas:
Erivõimsus on mootori võimsuse ja sõiduki tühimassi suhe.

Postitatud: 25 Mai 2006, 18:02
Postitas t6nis05
siis on mõeldud ikkagi ühe kriteeriumi täitmist,aga erivõimsus on soodsam ikkagi kui see 25 kw. Näiteks sel juhul minu ratta tühimassi(193kg) juures,võib ratta võimsus olla peaaegu 31 kW. Tänud zilverile, nüüd asi selge.

Postitatud: 26 Mai 2006, 16:05
Postitas piiks
kumbagit kriteeriumi ei tohi ületada. Mitte aga nii, et valid omale soodsama. max on 25KW ja kui sõiduvahend on alla 156kg, siis vastavalt hakkavad ka lubatud KW vähenema.

Postitatud: 26 Mai 2006, 16:10
Postitas Erci
Valejutt, ühte kriteeriumit ei tohi ületada, seega kui sul ratas 300 kg siis 45Kw-sega võid liigelda, pead selle 0,16kW/kg välja arvutama, et jääks piiride sisse.

Postitatud: 26 Mai 2006, 16:41
Postitas piiks
ercil õigus

Postitatud: 21 Mai 2007, 17:10
Postitas TK
Palju trahvi võib saada kui ületad kiirust 45km/h?
ennem pole trahve olnud ega muid sekeldusi politseiga

Postitatud: 21 Mai 2007, 17:18
Postitas Kox
TK kirjutas:
Palju trahvi võib saada kui ületad kiirust 45km/h?
ennem pole trahve olnud ega muid sekeldusi politseiga
ca. 6000 eeki ja "heal juhul" lähvad loakesed kah hoiule.

Postitatud: 21 Mai 2007, 17:31
Postitas AzA
TK kirjutas:
Palju trahvi võib saada kui ületad kiirust 45km/h?
ennem pole trahve olnud ega muid sekeldusi politseiga
3000-12000 + võivad sõiduõiguse peatada.
viisakas mees oled pääsed 500 eeguse liisinguga aastaks :)

Postitatud: 21 Mai 2007, 17:38
Postitas H2O
minu esimene trahv oli 6000, siis sõitsin jawaga, polnud lube ega kindlustust

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:03
Postitas Regula
Selline küsimus minu poolt. Osad tuttavad on aja pikku ikka kuskil sõnanud, et politsei ei või täiesti niisama kinni pidada kedagi, ehk et oled oletame poolel teel Tallinnast Pänrusse ja politsei tahab sind kinni pidada, et lihtsalt "kontrollida". Ühtegi seadust ei riku ja masinaga on ka kõik täiesti nähtavalt korras.
Mul pole nii juhtunud, aga tahan teada, et kui sõita täiesti korras sõidukiga täiesti seaduslikult, ega jää millegi halvaga (trikitramisega, ohtlike olukordadega jne) silma, kas siis tohib sind politsei põhimõtteliselt kinni pidada või ei?
Huvitab mind see seepärast, et rattakool on juba läbi ja pean veel ARK'i eksamid tegema, aga aeg-ajalt ikka väga kisub ilusa ilmaga pisikene tiir teha (metsades, aga sinna minekuks ju vaja tükike asfaltit ka sõita) ja väga suurt trahvi ei tahaks saada.

Et siis: Kui sõita täiesti korralikult, kas siis võib kinni pidada?

probleem

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:13
Postitas IvarSiim
Probleem laheneb iseenesest, kui ARK -is load nn ära teed!
Ja ei saa ary, miks ei ole seni veel tehtud ja kange soov ikka on LE-d rikkuda ja ilma lubadeta sõita????
siim

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:24
Postitas Regula
Ma ise ka vihkan väga ilma lubadeta sõitmist, aga ARK'is lihtsalt hirmsad järjekorrad. Aga noh eks ma sõidangi üldse nii vähe kui võimalik ja ainult metsades, aga natuke maad tuleb asfaltit ka ette paraku. Ma olen enamvähem kindel, et peaaegu iga tõsine täiskasvanud mootorrattur on siin kunagi lapsapõlves ilma lubadeta natuke sõitnud.

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:28
Postitas Aizar
Regula kirjutas:
Mul pole nii juhtunud, aga tahan teada, et kui sõita täiesti korras sõidukiga täiesti seaduslikult, ega jää millegi halvaga (trikitramisega, ohtlike olukordadega jne) silma, kas siis tohib sind politsei põhimõtteliselt kinni pidada või ei?

Et siis: Kui sõita täiesti korralikult, kas siis võib kinni pidada?
Numbri järgi lööb e-politsei kohe ette, et masina omanikul puudub vastava kategooria juhiluba. Seda esiteks.

Teiseks, põhjuse leidmine on pigem konkreetse politseiniku peakujus kinni. Kõige lihtsam meetod, eriti tsiklistide puhul, ebakindel sõidustiil, kiiruseületamine (mingi 55 mõõdetakse ära, tavaliselt trahvi ei teeks, aga põhjus olemas :)), avariitunnustega, käimasolev (juba kaks kuud..) politseioperatsioon jne.

Kolmandaks, niipea kui selgub, et sul puudub luba, on kinnipidamine õigustatud ja mingeid põhjuseid rohkem vaja polegi.


Realistlikult, kui sul on koolitunnistus kaasas ja ütled, et tahad harjutada, siis saad arvatavasti nii 1500 EEKu trahvi halvimal juhul. Tõenäoliselt kästakse koju sõita. Samas ei näe nagu väga põhjust isegi minimaalse riski puhul, oota need paar päeva ära ja sõida siis. Muidu saad rattale/endale märgi külge ja hiljem ka raskem.

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:31
Postitas Regula
Ok. :)

Aga kas keegi ei tea, kas kui ma olen Tallinna tsiklikoolis käinud, kas ma siis Pärnu ARK'is ei või eksamit teha ja kas olekski mõtet, ehk kas seal on lühemad järjekorrad?
Ja millal ning kus peab esmaabikursuse tõendit näitama?

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:34
Postitas pritsu
Eksamit tee, kus tahad. Esmaabi koolituse eduka läbimise tõendit küsib vähemalt Harjus ARK. See esmaabi teema veidi logiseb, seega reeglid erinevates ARKides erinevad. Uuri kohalikust ARK-ist, kuhu lähed eksamit tegema. Uus seadus on koostamisel, ehk saab sügisel sotid selgeks.

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:36
Postitas Regula
Ja Eestis on kokku 2 ARK'i? Pärnu ja Tallinn?

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:39
Postitas Kristjan
-

Postitatud: 21 Mai 2007, 19:46
Postitas Yerba
Eestis on kokku rohkem ARKe kui Tallinn ja Pärnu. Nimelt:

http://www.ark.ee/atp/?id=199

Tallinn
Saue
Haapsalu
Jõhvi
Jõgeva
Kuressaare
Kärdla
Maardu
Narva
Paide
Pärnu
Põlva
Rakvere
Rapla
Tartu
Valga
Viljandi
Võru

Ühes neist ei saanud A-kati eksamit teha, teistes sai aga pikad järtsud tõesti. Mina sain Viljandi büroosse aja suht kiirelt, 5 päevaga. Teistes pakuti juunikuusse aega. Kui on viitsimist, proovi Viljandi büroos eksamiaeg saada.

Postitatud: 21 Mai 2007, 20:05
Postitas janis
Viimati kui uurisin saab Võru büroos kohe teha eksami, seal on isegi ARK-il enda tsiklid kui vaja. Mul on nüüd A2 eksamid tehtud aga kuna B-kat on veel tegemata pole lube kätte saanud. Huvitav kuidas politsei suhtuks kui ma sõidaksin ja muud dokumendid on korras pluss A1 on taskus olemas?