1. leht 1-st
Õlivahetus?
Postitatud: 04 Mai 2006, 20:06
Postitas 0tt
Tervist! Plaan siis teostada esimene tsikli õlivahetus. Oleks paar kiiret küsimust selle kohta. Nii, esimene oleks selline: Mis õli üldse läheb CBR600 (09/96) mootorisse ja teine küsimus: Kas vahetamine on lihtsalt vana välja ja uus sisse, või on vaja ka mõni filter koos õliga vahetada? Nii lihtsad küsimused olidki

Postitatud: 04 Mai 2006, 20:09
Postitas loodusevingerpuss
pool- või täissünteetiline õli. vahetada tuleb ka õlifilter. ennem vahetamist lase mootor soojaks
Postitatud: 04 Mai 2006, 21:55
Postitas Aista
Endal ka plaanis õlivahetus teha, hea et see teema nüüd tuli

Postitatud: 04 Mai 2006, 22:01
Postitas 0tt
aga kumb siis, kas pool- või täissünteetiline?? või on ükskõik?

Postitatud: 04 Mai 2006, 22:08
Postitas Laur
Valvoline annab sellised variandid:
Honda
CBR 600 F (1993-1998)
--------------------------------------------------------------------------------
Engine/transmission, petrol, 4-stroke, water cooled, 4 valves/cyl. Capacity 3,7 liter
Use: Normal
Products:
SynPower 4T 10W-40
DuraBlend 4T 10W-40
Motorcycle Oil 4T 10W-40
Postitatud: 04 Mai 2006, 22:09
Postitas musttank
ise panin täis sünteetilise. vähe kallim on kül aga see eest parem.
Postitatud: 04 Mai 2006, 22:19
Postitas loonik
Laur kirjutas:Valvoline annab sellised variandid:
Honda
CBR 600 F (1993-1998)
--------------------------------------------------------------------------------
Engine/transmission, petrol, 4-stroke, water cooled, 4 valves/cyl. Capacity 3,7 liter
Use: Normal
Products:
SynPower 4T 10W-40
DuraBlend 4T 10W-40
Motorcycle Oil 4T 10W-40
Ehk siis järjestus kallimast odavamani
SynPower on täissünt
DuraBlend - poolsünt
Motorcycle - mineraal
Mootoritootja nõutud kvaliteediklassile vastavad nad kõik. Seega ajab mineraal ideaalselt asja ära. Kui raha rohkem, võib ka DuraBlendi valada. Täissündi valamine sellise aasta masinale on ilmselt priiskamine.
Aga eks igaüks teeb ise omale meelepärase otsuse
Postitatud: 04 Mai 2006, 23:41
Postitas loodusevingerpuss
ei ole küll mingine ekspert, aga minuarust mineraalne õli küll asja ära ei aja. see on ikkagi liiga looduslik õli ja taolise forsseeringuga mootori jaoks on juba keemiat vaja
Postitatud: 05 Mai 2006, 09:29
Postitas StreetMoto
10 aasta vanusele tsiklile ei ole mitte mingit pointi sisse kallata täissünti. Optimaalseim valik oleks poolsünt. Mineraali jaoks on ehk veidikene veel liiga uus see aparaat. Koos õliga ikka filter ka vaja vahetada ja nii lihtne see ongi. Tööde järjekord:
1. Mootor soojaks
2. Õlikork alt lahti
3. Õli välja (mitte muru peale vaid anumasse), vana filter ära
4. Lase rahulikult tilkuda ja võid proovida tsiklit veidi kallutada, et võimalikult palju vana õli kätte saada
5. Uus filter paika. Kui on väline metallkopsik, siis eelnevalt tihend uue õliga määrida
6. Uue filtri keerad kinni KÄEGA, mitte megatugevalt mingi võtmega
7. Õlipunn alla
8. Uus õli normini sisse
9. Testkäivitus ja selle järel mõne aja pärast õlitaseme kontroll
10. Järeltäitmine MAX märgini
Postitatud: 05 Mai 2006, 09:44
Postitas loonik
[quote="loodusevingerpuss"]ei ole küll mingine ekspert, aga minuarust mineraalne õli küll asja ära ei aja.
Kas pead ennast targemaks kui mootori tootja (Honda)? Ikka tema ju ütleb millistele tingimustele antud mootori õli kvaliteet vastama peab. Nagu juba öeldud, kõrgema kvaliteedi klassi õli võib alati kasutada.
Postitatud: 05 Mai 2006, 12:13
Postitas 0tt
Tänud

arvatavasti läheb siis poolsünt sisse, see on vist ükskõik mis firma oma?
Postitatud: 05 Mai 2006, 12:25
Postitas cl
0tt kirjutas:Tänud

arvatavasti läheb siis poolsünt sisse, see on vist ükskõik mis firma oma?
aga märgsiduriga ratta puhul kasuta ikka soovitavalt motikale mõeldud õli, "autoõli" VÕIB sul siduri ära rikkuda.
cl
Postitatud: 06 Juul 2007, 18:23
Postitas Sebastian
Kaevasin nüüd vana teema ülesse, kuid mõte sama. Niisiis kas on midagi hullu, kui jätsin just õlifiltri sisse määrimata, aga selle eest lisasin u.150ml rohkem karterisse?
Postitatud: 06 Juul 2007, 18:49
Postitas Nongrata
Eeee, filtrit tavaliselt ei määrita. Õliseks tuleb teha kummitihend. Manuaalides on tavaliselt kirjas õli kogus ilma filtrit vahetamata ja koos filtri vahetusega. Kontrolli õliaknast taset, kui see normis, siis kõik ok.
Postitatud: 08 Juul 2007, 15:43
Postitas Sebastian
Paluks abi: Sai pandud 2,7l asemel 2,9l sisse ja praegu varras naitab natuke yle maksimumi. Kas v6ib nii edasi s6ita v mitte

? V2lja ei saa ka lasta, sest karteri poldi keere on nii tihe, et siis jookseks k6ik v2lja.
Vabandust, vale seadistus l2pakal, pole t2pit2hti.
Postitatud: 08 Juul 2007, 16:11
Postitas pritsu
No aga lase alt kõik välja ja siis jäta 0,2 l tagasi valamatta.
Postitatud: 08 Juul 2007, 16:58
Postitas Sebastian
No kui praeguse seisuga s6ita v6iks, siis ei hakkaks nagu uut 3l t2issynti ostma

Samas kui mootor soojaks ajada, on tase kolmveerandi peal. Nojah ei oskagi seisukohta v6tta...
Postitatud: 08 Juul 2007, 17:04
Postitas westel
sõida aga edasi...
see ei tee midagi

Postitatud: 08 Juul 2007, 17:08
Postitas Õnnekas
Aga sa lase see õli kuhugi puhtasse anumasse ja vala 2,7l uuesti mootorisse. Ega sa seda minema ei pea viskama.
Postitatud: 08 Juul 2007, 17:12
Postitas Sebastian
Jah jah, vabandust ei jaganud seda m6ttek2iku alguses 2ra. Nii teengi, kuid enne proovin systlaga 100ml lihtsalt imeda. Ait2h .
Postitatud: 08 Juul 2007, 17:31
Postitas westel
ära välja hakka kyll laskma. Ega siis mootor kinni ei jookse kui mootoris rohkem õli sees on

Postitatud: 08 Juul 2007, 17:41
Postitas Sebastian
M6tlesin seal muid surveid ja r6hke, aga see selleks nyyd on asi lahendatud

Postitatud: 08 Juul 2007, 17:54
Postitas Sohne
mina ise isiklikult ei hakkaks kah õli välja laskmise ja uuesti täitmisega jamama. niikuinii satub moto alt või õlipunni juurest mõni liivatera õli "puhta" potsiku sisse.
las ta na**ui olla siis tilk rohkem kui ette nähtud
Postitatud: 08 Juul 2007, 19:37
Postitas Regula
Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida ja vaatasin, et üldse ei ole selle pulka ots, mis korgi küljes on, õline ja valasin siis nii kaua juurde kui jõudis sinna normaalsesse alasse ja selleks pidi õli valama sisse 600ml (1l on kogu maht mis peab sees olema) ja sõitnud oli ratas peale õli täielikku vahetamist miski paar kuud. Täpsemalt siis natuke üle 2.
Kas see on normaalne, et õli nii palju ära põleb seal sees? Ratas on 4T ja 125cc. Ise arvan, et kuna nii väike kubatuur, siis ju koguaeg gaas põhjas, et saavutada seda kiirendust, mida normaalsed tsiklimehed väikse käenõksuga saavutavad. Et ju siis selline ringi paarutamine täie pööretega koguaeg põletab õli ja peakski aeg-ajalt juurde panema? Või on see mingi rike? Või normaalne nähtus?
Postitatud: 08 Juul 2007, 19:50
Postitas 417
Regula kirjutas:Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida
loe manuaal läbi.
on rattaid millel õlitaseme kontroll elldab eelnevat käivitust ja kuni 60 kraadini soenemist, siis 5 mintsi ootamist ja ales siis kontrolllima.
Postitatud: 08 Juul 2007, 20:03
Postitas bash
Regula kirjutas:Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida ja vaatasin, et üldse ei ole selle pulka ots, mis korgi küljes on, õline ja valasin siis nii kaua juurde kui jõudis sinna normaalsesse alasse ja selleks pidi õli valama sisse 600ml (1l on kogu maht mis peab sees olema) ja sõitnud oli ratas peale õli täielikku vahetamist miski paar kuud. Täpsemalt siis natuke üle 2.
Kas see on normaalne, et õli nii palju ära põleb seal sees? Ratas on 4T ja 125cc. Ise arvan, et kuna nii väike kubatuur, siis ju koguaeg gaas põhjas, et saavutada seda kiirendust, mida normaalsed tsiklimehed väikse käenõksuga saavutavad. Et ju siis selline ringi paarutamine täie pööretega koguaeg põletab õli ja peakski aeg-ajalt juurde panema? Või on see mingi rike? Või normaalne nähtus?
Kuidas sa õlitaset kontrollisid ? tsikkel jalapeal või püsti ikka ?