Õlivahetus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Õlivahetus?

Lugemata postitus Postitas 0tt »

Tervist! Plaan siis teostada esimene tsikli õlivahetus. Oleks paar kiiret küsimust selle kohta. Nii, esimene oleks selline: Mis õli üldse läheb CBR600 (09/96) mootorisse ja teine küsimus: Kas vahetamine on lihtsalt vana välja ja uus sisse, või on vaja ka mõni filter koos õliga vahetada? Nii lihtsad küsimused olidki :)

loodusevingerpuss

Lugemata postitus Postitas loodusevingerpuss »

pool- või täissünteetiline õli. vahetada tuleb ka õlifilter. ennem vahetamist lase mootor soojaks

Aista
Postitusi: 14
Liitunud: 19 Apr 2006, 21:02
Tsikkel: Yamaha MT-07
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas Aista »

Endal ka plaanis õlivahetus teha, hea et see teema nüüd tuli :)

Teema algataja
0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

aga kumb siis, kas pool- või täissünteetiline?? või on ükskõik? :)
Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 377
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: VTX1800R
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Laur »

Valvoline annab sellised variandid:



Honda
CBR 600 F (1993-1998)


--------------------------------------------------------------------------------


Engine/transmission, petrol, 4-stroke, water cooled, 4 valves/cyl. Capacity 3,7 liter


Use: Normal
Products:
SynPower 4T 10W-40
DuraBlend 4T 10W-40
Motorcycle Oil 4T 10W-40
Viimati muutis Laur, 04 Mai 2006, 22:09, muudetud 1 kord kokku.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Kasutaja avatar

musttank
Postitusi: 117
Liitunud: 30 Dets 2005, 23:30
Asukoht: Tartu; Soome Tikkurila

Lugemata postitus Postitas musttank »

ise panin täis sünteetilise. vähe kallim on kül aga see eest parem.
Honda cbr 600 F4i 02.a. from the usa.
Buell Firebolt XB12R 04.a. samuti usast.
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 164
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Laur kirjutas:
Valvoline annab sellised variandid:



Honda
CBR 600 F (1993-1998)


--------------------------------------------------------------------------------


Engine/transmission, petrol, 4-stroke, water cooled, 4 valves/cyl. Capacity 3,7 liter


Use: Normal
Products:
SynPower 4T 10W-40
DuraBlend 4T 10W-40
Motorcycle Oil 4T 10W-40


Ehk siis järjestus kallimast odavamani
SynPower on täissünt
DuraBlend - poolsünt
Motorcycle - mineraal

Mootoritootja nõutud kvaliteediklassile vastavad nad kõik. Seega ajab mineraal ideaalselt asja ära. Kui raha rohkem, võib ka DuraBlendi valada. Täissündi valamine sellise aasta masinale on ilmselt priiskamine.
Aga eks igaüks teeb ise omale meelepärase otsuse

loodusevingerpuss

Lugemata postitus Postitas loodusevingerpuss »

ei ole küll mingine ekspert, aga minuarust mineraalne õli küll asja ära ei aja. see on ikkagi liiga looduslik õli ja taolise forsseeringuga mootori jaoks on juba keemiat vaja
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2466
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

10 aasta vanusele tsiklile ei ole mitte mingit pointi sisse kallata täissünti. Optimaalseim valik oleks poolsünt. Mineraali jaoks on ehk veidikene veel liiga uus see aparaat. Koos õliga ikka filter ka vaja vahetada ja nii lihtne see ongi. Tööde järjekord:

1. Mootor soojaks
2. Õlikork alt lahti
3. Õli välja (mitte muru peale vaid anumasse), vana filter ära
4. Lase rahulikult tilkuda ja võid proovida tsiklit veidi kallutada, et võimalikult palju vana õli kätte saada
5. Uus filter paika. Kui on väline metallkopsik, siis eelnevalt tihend uue õliga määrida
6. Uue filtri keerad kinni KÄEGA, mitte megatugevalt mingi võtmega
7. Õlipunn alla
8. Uus õli normini sisse
9. Testkäivitus ja selle järel mõne aja pärast õlitaseme kontroll
10. Järeltäitmine MAX märgini
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 164
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

[quote="loodusevingerpuss"]ei ole küll mingine ekspert, aga minuarust mineraalne õli küll asja ära ei aja.

Kas pead ennast targemaks kui mootori tootja (Honda)? Ikka tema ju ütleb millistele tingimustele antud mootori õli kvaliteet vastama peab. Nagu juba öeldud, kõrgema kvaliteedi klassi õli võib alati kasutada.

Teema algataja
0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

Tänud :!: arvatavasti läheb siis poolsünt sisse, see on vist ükskõik mis firma oma?

cl

Lugemata postitus Postitas cl »

0tt kirjutas:
Tänud :!: arvatavasti läheb siis poolsünt sisse, see on vist ükskõik mis firma oma?
aga märgsiduriga ratta puhul kasuta ikka soovitavalt motikale mõeldud õli, "autoõli" VÕIB sul siduri ära rikkuda.

cl
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Kaevasin nüüd vana teema ülesse, kuid mõte sama. Niisiis kas on midagi hullu, kui jätsin just õlifiltri sisse määrimata, aga selle eest lisasin u.150ml rohkem karterisse?
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Eeee, filtrit tavaliselt ei määrita. Õliseks tuleb teha kummitihend. Manuaalides on tavaliselt kirjas õli kogus ilma filtrit vahetamata ja koos filtri vahetusega. Kontrolli õliaknast taset, kui see normis, siis kõik ok.
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Paluks abi: Sai pandud 2,7l asemel 2,9l sisse ja praegu varras naitab natuke yle maksimumi. Kas v6ib nii edasi s6ita v mitte :oops: ? V2lja ei saa ka lasta, sest karteri poldi keere on nii tihe, et siis jookseks k6ik v2lja.
Vabandust, vale seadistus l2pakal, pole t2pit2hti.
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

No aga lase alt kõik välja ja siis jäta 0,2 l tagasi valamatta.
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

No kui praeguse seisuga s6ita v6iks, siis ei hakkaks nagu uut 3l t2issynti ostma :roll: Samas kui mootor soojaks ajada, on tase kolmveerandi peal. Nojah ei oskagi seisukohta v6tta...
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

sõida aga edasi...
see ei tee midagi :)
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Aga sa lase see õli kuhugi puhtasse anumasse ja vala 2,7l uuesti mootorisse. Ega sa seda minema ei pea viskama.
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

Jah jah, vabandust ei jaganud seda m6ttek2iku alguses 2ra. Nii teengi, kuid enne proovin systlaga 100ml lihtsalt imeda. Ait2h .
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

ära välja hakka kyll laskma. Ega siis mootor kinni ei jookse kui mootoris rohkem õli sees on :idea:
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

M6tlesin seal muid surveid ja r6hke, aga see selleks nyyd on asi lahendatud :wink:

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

mina ise isiklikult ei hakkaks kah õli välja laskmise ja uuesti täitmisega jamama. niikuinii satub moto alt või õlipunni juurest mõni liivatera õli "puhta" potsiku sisse.
las ta na**ui olla siis tilk rohkem kui ette nähtud
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida ja vaatasin, et üldse ei ole selle pulka ots, mis korgi küljes on, õline ja valasin siis nii kaua juurde kui jõudis sinna normaalsesse alasse ja selleks pidi õli valama sisse 600ml (1l on kogu maht mis peab sees olema) ja sõitnud oli ratas peale õli täielikku vahetamist miski paar kuud. Täpsemalt siis natuke üle 2.
Kas see on normaalne, et õli nii palju ära põleb seal sees? Ratas on 4T ja 125cc. Ise arvan, et kuna nii väike kubatuur, siis ju koguaeg gaas põhjas, et saavutada seda kiirendust, mida normaalsed tsiklimehed väikse käenõksuga saavutavad. Et ju siis selline ringi paarutamine täie pööretega koguaeg põletab õli ja peakski aeg-ajalt juurde panema? Või on see mingi rike? Või normaalne nähtus?
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Regula kirjutas:
Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida
loe manuaal läbi.

on rattaid millel õlitaseme kontroll elldab eelnevat käivitust ja kuni 60 kraadini soenemist, siis 5 mintsi ootamist ja ales siis kontrolllima.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Regula kirjutas:
Mõtlesin endal ka ajaviiteks õlitaset kontrollida ja vaatasin, et üldse ei ole selle pulka ots, mis korgi küljes on, õline ja valasin siis nii kaua juurde kui jõudis sinna normaalsesse alasse ja selleks pidi õli valama sisse 600ml (1l on kogu maht mis peab sees olema) ja sõitnud oli ratas peale õli täielikku vahetamist miski paar kuud. Täpsemalt siis natuke üle 2.
Kas see on normaalne, et õli nii palju ära põleb seal sees? Ratas on 4T ja 125cc. Ise arvan, et kuna nii väike kubatuur, siis ju koguaeg gaas põhjas, et saavutada seda kiirendust, mida normaalsed tsiklimehed väikse käenõksuga saavutavad. Et ju siis selline ringi paarutamine täie pööretega koguaeg põletab õli ja peakski aeg-ajalt juurde panema? Või on see mingi rike? Või normaalne nähtus?
Kuidas sa õlitaset kontrollisid ? tsikkel jalapeal või püsti ikka ?
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”