0 -> A1
Postitatud: 27 Apr 2004, 13:25
Praeguseks olen saanud informatsiooni, et A1 lubade taotlemisel tuleb läbida A ja B kategooria koolitusprogrammid kogumaksumusega ca 9500.- krooni.
Taolist praktikat ja hinnakujundust on kasutatud erinevates autokoolides üle eesti. ARK koduleht väidab, et A ja A1 on mõlemad esmaõppe alla kuuluvad kategooriad ning annab programmi mahuks 40 tundi teooriaõpet ja 20 õppesõidukorda. B kategooria koolitusel väidab ARK koduleht õppemahtudeks 41 tundi teooriat ja 40 õppesõidukorda. Autokoolid väidavad, et juhindudes seadusandlusest, tuleb A1 kategooria juhilubade taotlejail läbida nii A kui ka B kategooria koolitus ehk siis kokku 81 tundi teooriat ( mille praktiline ja faktiline vorm on väidetavalt 99% sarnane) ja 20 õppesõidukorda mootorrattal. Selgusetuks jääb B kategooria õppesõidukordade saatus.
Sisuliselt tekkib väide, et esmaõppena on Eestis siis tõlgendatav ainult ja ainult B ja B1 kategooriad ning A1 ja A on igal juhul täiendõpe ? Millist praktilist väärtust omab minu 16 aastase lapse jaoks koolitusprogrammide kattuvuse puhul B kategooria koolituse läbimine, kui B1 lube ei ole soov taodelda, LE -d peaksid ju niikuinii tundma täismahus kõikide kategooriate mootorsõidukijuhid ?
Palun selgitada, a) kas ülalolev kirjeldus on seaduspärane ja õige; b) kui ei ole, siis milline on õige korraldus ja õppeprogrammi koosseis A1 kategooria lubade taotlemiseks; c) kui on, siis kas ei oleks põhjust väita, et alla 18 aastastele mõeldud A1 kategooria puhul ongi tegelikult tegemist täiendõppega.
Andke tuld ja kirjutage, mida teate teie asjast! Igatahes tegin ametiasutustesse ülaloeva järelpärimise
Ja kui tulebki välja, et A1 ongi tegelikult täiendõpe, siis millist varasemat õpet sellega täiendatakse ?
Taolist praktikat ja hinnakujundust on kasutatud erinevates autokoolides üle eesti. ARK koduleht väidab, et A ja A1 on mõlemad esmaõppe alla kuuluvad kategooriad ning annab programmi mahuks 40 tundi teooriaõpet ja 20 õppesõidukorda. B kategooria koolitusel väidab ARK koduleht õppemahtudeks 41 tundi teooriat ja 40 õppesõidukorda. Autokoolid väidavad, et juhindudes seadusandlusest, tuleb A1 kategooria juhilubade taotlejail läbida nii A kui ka B kategooria koolitus ehk siis kokku 81 tundi teooriat ( mille praktiline ja faktiline vorm on väidetavalt 99% sarnane) ja 20 õppesõidukorda mootorrattal. Selgusetuks jääb B kategooria õppesõidukordade saatus.
Sisuliselt tekkib väide, et esmaõppena on Eestis siis tõlgendatav ainult ja ainult B ja B1 kategooriad ning A1 ja A on igal juhul täiendõpe ? Millist praktilist väärtust omab minu 16 aastase lapse jaoks koolitusprogrammide kattuvuse puhul B kategooria koolituse läbimine, kui B1 lube ei ole soov taodelda, LE -d peaksid ju niikuinii tundma täismahus kõikide kategooriate mootorsõidukijuhid ?
Palun selgitada, a) kas ülalolev kirjeldus on seaduspärane ja õige; b) kui ei ole, siis milline on õige korraldus ja õppeprogrammi koosseis A1 kategooria lubade taotlemiseks; c) kui on, siis kas ei oleks põhjust väita, et alla 18 aastastele mõeldud A1 kategooria puhul ongi tegelikult tegemist täiendõppega.
Andke tuld ja kirjutage, mida teate teie asjast! Igatahes tegin ametiasutustesse ülaloeva järelpärimise

Ja kui tulebki välja, et A1 ongi tegelikult täiendõpe, siis millist varasemat õpet sellega täiendatakse ?
