0 -> A1
Moderaator: Moded
0 -> A1
Praeguseks olen saanud informatsiooni, et A1 lubade taotlemisel tuleb läbida A ja B kategooria koolitusprogrammid kogumaksumusega ca 9500.- krooni.
Taolist praktikat ja hinnakujundust on kasutatud erinevates autokoolides üle eesti. ARK koduleht väidab, et A ja A1 on mõlemad esmaõppe alla kuuluvad kategooriad ning annab programmi mahuks 40 tundi teooriaõpet ja 20 õppesõidukorda. B kategooria koolitusel väidab ARK koduleht õppemahtudeks 41 tundi teooriat ja 40 õppesõidukorda. Autokoolid väidavad, et juhindudes seadusandlusest, tuleb A1 kategooria juhilubade taotlejail läbida nii A kui ka B kategooria koolitus ehk siis kokku 81 tundi teooriat ( mille praktiline ja faktiline vorm on väidetavalt 99% sarnane) ja 20 õppesõidukorda mootorrattal. Selgusetuks jääb B kategooria õppesõidukordade saatus.
Sisuliselt tekkib väide, et esmaõppena on Eestis siis tõlgendatav ainult ja ainult B ja B1 kategooriad ning A1 ja A on igal juhul täiendõpe ? Millist praktilist väärtust omab minu 16 aastase lapse jaoks koolitusprogrammide kattuvuse puhul B kategooria koolituse läbimine, kui B1 lube ei ole soov taodelda, LE -d peaksid ju niikuinii tundma täismahus kõikide kategooriate mootorsõidukijuhid ?
Palun selgitada, a) kas ülalolev kirjeldus on seaduspärane ja õige; b) kui ei ole, siis milline on õige korraldus ja õppeprogrammi koosseis A1 kategooria lubade taotlemiseks; c) kui on, siis kas ei oleks põhjust väita, et alla 18 aastastele mõeldud A1 kategooria puhul ongi tegelikult tegemist täiendõppega.
Andke tuld ja kirjutage, mida teate teie asjast! Igatahes tegin ametiasutustesse ülaloeva järelpärimise
Ja kui tulebki välja, et A1 ongi tegelikult täiendõpe, siis millist varasemat õpet sellega täiendatakse ?
Taolist praktikat ja hinnakujundust on kasutatud erinevates autokoolides üle eesti. ARK koduleht väidab, et A ja A1 on mõlemad esmaõppe alla kuuluvad kategooriad ning annab programmi mahuks 40 tundi teooriaõpet ja 20 õppesõidukorda. B kategooria koolitusel väidab ARK koduleht õppemahtudeks 41 tundi teooriat ja 40 õppesõidukorda. Autokoolid väidavad, et juhindudes seadusandlusest, tuleb A1 kategooria juhilubade taotlejail läbida nii A kui ka B kategooria koolitus ehk siis kokku 81 tundi teooriat ( mille praktiline ja faktiline vorm on väidetavalt 99% sarnane) ja 20 õppesõidukorda mootorrattal. Selgusetuks jääb B kategooria õppesõidukordade saatus.
Sisuliselt tekkib väide, et esmaõppena on Eestis siis tõlgendatav ainult ja ainult B ja B1 kategooriad ning A1 ja A on igal juhul täiendõpe ? Millist praktilist väärtust omab minu 16 aastase lapse jaoks koolitusprogrammide kattuvuse puhul B kategooria koolituse läbimine, kui B1 lube ei ole soov taodelda, LE -d peaksid ju niikuinii tundma täismahus kõikide kategooriate mootorsõidukijuhid ?
Palun selgitada, a) kas ülalolev kirjeldus on seaduspärane ja õige; b) kui ei ole, siis milline on õige korraldus ja õppeprogrammi koosseis A1 kategooria lubade taotlemiseks; c) kui on, siis kas ei oleks põhjust väita, et alla 18 aastastele mõeldud A1 kategooria puhul ongi tegelikult tegemist täiendõppega.
Andke tuld ja kirjutage, mida teate teie asjast! Igatahes tegin ametiasutustesse ülaloeva järelpärimise

Ja kui tulebki välja, et A1 ongi tegelikult täiendõpe, siis millist varasemat õpet sellega täiendatakse ?

Suzuki GSX 750 Inazuma
bullshit. <a href="http://www.ark.ee/atp/index.html?id=254">ark'i kodulehelt</a> võid ka ise lugeda, et esmaõppe korras toimub isiku koolitus A-,A1-,B-,B1- või BC1- kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse saamiseks. ja <a href="http://www.kaljuautokool.ee/?id=kursusehind">kalju autokooli</a> hinnakirjas on selgelt välja toodud A-kategooria koolituse hinna sõltuvus B-kategooria lubade olemasolust.
ilmselt on nendes sinu mainitud autokoolides kasutusel samasugune turunduspraktika nagu mitmetes elektroonikapoodides, kus sulle suurte silmadega seletatakse, kuidas EL tõttu lähevad sony kaamerad megakalliks (mis siis, et brüsselist ja berliinist võid neid osta 20-50% odavamalt kui euroliidu eelsest eestist).
ilmselt on nendes sinu mainitud autokoolides kasutusel samasugune turunduspraktika nagu mitmetes elektroonikapoodides, kus sulle suurte silmadega seletatakse, kuidas EL tõttu lähevad sony kaamerad megakalliks (mis siis, et brüsselist ja berliinist võid neid osta 20-50% odavamalt kui euroliidu eelsest eestist).









good things come to those who belive, better things come to those who don`t give up...
Er, em, päris A-d ei saa vist ikkagi esmaõppe korras teha? A1 ja A4 peaks saama nullist, ilma piiranguteta A eeldas ju vähemalt 2-aastast staazhi mõne muu kategooria roolis/sangas?wolli kirjutas:bullshit. <a href="http://www.ark.ee/atp/index.html?id=254">ark'i kodulehelt</a> võid ka ise lugeda, et esmaõppe korras toimub isiku koolitus A-,A1-,B-,B1- või BC1- kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse saamiseks.
TransAlp '02
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
sellise vastuse sain ma ark-st:tfr kirjutas:Er, em, päris A-d ei saa vist ikkagi esmaõppe korras teha? A1 ja A4 peaks saama nullist, ilma piiranguteta A eeldas ju vähemalt 2-aastast staazhi mõne muu kategooria roolis/sangas?wolli kirjutas:bullshit. <a href="http://www.ark.ee/atp/index.html?id=254">ark'i kodulehelt</a> võid ka ise lugeda, et esmaõppe korras toimub isiku koolitus A-,A1-,B-,B1- või BC1- kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse saamiseks.
Küsimus: Eelmise aasta juulis sain b-kategooria esmased load.nüüd sooviks lisaks ka A kategooriat.kas piisab autokoolis koolituse läbimisest ja Ark-i eksamite sooritamisest, et saada A(mitte A1)?
Vanust on 28 aastat.
Ja kas sõidujuhendaja tunnistust saab ka A kategooria kohta?
Küsimusele vastati: 23.04.2004 16:46:57
Vastaja: Jaak Hubelmann
Vastus: 1) Jah; 2) jah.
sellest peaqks siis järeldama, et kui B on olemas ja vanusest piisab, saab ka piiranguteta A.
Ise vaikselt naeran pihku, et saan nüüd koos kaasaga tsiklitega suvel sõita kuigi temal veel lube pole.(et mina siis sõidujuhendajana)peab talle ainult uhke õppesõidu märgi seljale liimima



Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka 
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
A-katile antakse küll juhendaja tunnistusi, aga (väike väljavõte liiklusseadusest):
1) juhendajal peab olema vastava kategooria mootorsõiduki juhiluba vähemalt viis aastat;
2) juhendajat ei ole karistatud viimase viie aasta jooksul mootorsõiduki joobes juhtimise eest ega viimase kolme aasta jooksul liiklusalaste õigusaktide nõuete sellise rikkumise eest, mille eest on ette nähtud mootorsõiduki juhtimise õiguse äravõtmine;
Kui nende punktidega raskusi pole, siis anna tuld.
1) juhendajal peab olema vastava kategooria mootorsõiduki juhiluba vähemalt viis aastat;
2) juhendajat ei ole karistatud viimase viie aasta jooksul mootorsõiduki joobes juhtimise eest ega viimase kolme aasta jooksul liiklusalaste õigusaktide nõuete sellise rikkumise eest, mille eest on ette nähtud mootorsõiduki juhtimise õiguse äravõtmine;
Kui nende punktidega raskusi pole, siis anna tuld.