Mootori remont - lukuvahe.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Mootori remont - lukuvahe.
Kui suur peaks sellisel mootoril olema kolvirõnga lukuvahe ?
Praegu on surverõngastel 0,4 mm ja õlirõngal 0,9 mm.Õlirõnga vahe tundub igaljuhul müstiline(3000 km tagasi vahetati rõngad).
Ja huvitav veel seegi, et ülemine rõngas omaks nagu Ni-Cr pinnakatet(vaatluse järgi).
-
- Postitusi: 310
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Kasutaksin vanat teemat ning küsiks tarkadelt paar küsimust lukuvahede kohta kolvirõngastel.
NImelt sai siis KZ1000 P8 mootori remont ettevõetud. Põhjus, miks seda teen on see, et kompressioon oli väiksem kui oleks tohtinud olla ning õli võttis meeletult, see oli pigem peamine põhjus. Mis selgus lahtivõtul, põlemiskambrid olid tugevalt nõgised, isegi võiks öelda, et kooruvat nõge täis. ÖÖseks sai pööratud silindripea tagurpidi ning valasin kalpipesadele ning silkudesse diiselkütust, et näha, kuidas lekib. MInu üllatuseks aga klapipesad hoiavad siiamaani, nüüd juba mingi tugev 48 tubdi ning tase ei ole praktiliselt langenud, seega mõtlen, et klappe ma vist torkima ei hakkaks. Mootorist aga läks testvedelik ikka mõnuga läbi, mis oli ka oodatav. Kiirus umbmäärane oli vast tunni jooksul mingi 3mm langust. Kakkusin siis ploki maha ning kahju, et ma kohe ei vaadanud rõngaste pilusid, kuid kahtlustan, et pilud on keegi eelmine tegija valesti pannud. Kui muidu peaks olema surverõngad 180 kraadi erinevus ning õlirõnga ülemine ja alumine teljesuunalisest tsentrist 30 kraadi eemale siis seal oli täiesti kaootilielt pandud, isegi ole õlirõngas kohakuti paigutus ühel kolvil. No kakkusin kolvid maha, viskasin rõngad silkusse, nii ülal kui all pilu üle 0,45 ei ole mitte ühelgil, valdaval isegi mitte üle 0,35mm. Njaa, olen nüüd kimbatuses, seenäitaks ju, et rõngad korras. Panin ka rõngastega kolvi uuesti sisse, et vaadata kas on väga ellipsis, keeramisel ei anna kudagi tunda. Kahtlustan seega, et pilud olid valesti pandud ning sellest ka kompresiooni langus ning õlikulu ka. Kas see võib nii olla või on ikka vaja hakata mõtlema kõikide uute detailide peale.
Minu mõte oleks see, et pane ikka uuesti kõik õigesti kokku, lisaks vahetan ära klapisääretihendid ja siis mõõdan uuesti rõhud ning mingi aja sõidan masinaga, et näha kas õlikulu on vähenenud, mingi testperiood. Kui see ei õigusta siis tuleb uuesti lahti võtta ning siis juba puurimised ning hoonimised jne, uued kolvid, rõngad ja kogu möga.
Suht imelik olukord, kuid raha ei ole ka roppumoodi, seega ikka vaatad vanade asjade tegemisel, et lolli raha ei ole mõtet magama panna.
Ootaks mootori remondiga kokkupuutunutelt kommentaare, mida te soovitate. Ärge ainult põhejndamatult soovitagem, et kõik tuleb ära vahetada, selleks ei ole mul hetkel resurssi, selle masina jubinad tuleks kõik USA turult.
Lisaks on plaanis tegelt leida autodelt analoogid, klapisääre tihenditega kindlasti. 7mm säärega tihendeid on VAG grupp täis.
Ah jaa, kui tõukuri plaat on kuidagi pindkulumisega, kuidagi selline tunne nagu tsementeeritud pind oleks ära kulunud, kas see on viimane märk sellest, et tuleb sinna uued plaadid panna, muidu hakkab nukki sööma?
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Metsikut õlikulu ei tahaks pilude valest asetusest küll väga uskuda. Noh kui kõik on ühel joonel siis vast võtab natukene, aga kui juba oli kaootiline siis ei usu. Mõnikord muidugi õnnestub silku mahavõtmisega ka rõngad pöördesse ajada:)
Ega sul muud üle ei jää kui hülss ja kolb täpselt üle mõõta ja klapisääre tihendid ikkagi ära vahetada:)
Kui kompressiooni ei ole ja nn tõukuri plaat ka nässus on siis küsiks, et kas klapivahed oli korras? Võib juhtuda, et sooja mootoriga jättis mõne klapi lahti ja õli tuli klapisääretihendite vahelt mis lahtise klapi pärast rohkem kuuma said...
Palju sul see kompressioon oli st kas mõõtsid või arvasid tunde järgi, et on väiksem?
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Eelmine hooaeg teenis masin mind ausalt, mootoriga töö osalt probleeme ei olnud ehk pean silmas, et võimaliku klapi avanemine oleks toonud kaasa kindlasti jõu kao või mingi häälelise muutuse, seda ei olnud. Sealt oli mul ka kindel veendumus, et kindlasti on rõngad läbi, sest kompressioon ka oli nõrgavõitu. Ja nii juhtuski, et ma paisumisvahesid klappidel ei mõõtnud enne lahtivõtmist, seega ei oska jah öelda ka seda, kas oli ok või ei.
Klapisääretihendid vahetan kindlasti, selle, et külma mootoriga käivitus oli suhteliselt sinakas ikkagi, kui mootor soojaks läks siis väga seda ei olnud.
Rõngaste pilude ära liikumine võib kindlasti juhtuda, selle vastu ei vaidle, kuid seda vast siis kui edasi tagasi nühkida plokki, ma tõmbasin ta suht rahulikult ja ühe tõmbega ära, seega ei usu, et väga liikusid. Kuidagi jäi kummitama olukord kus pilud olid 1/3 nihkega pandu, nii surved kui õli oma. Just kui mõnel autol pannakse nö mersu märki. Äkki ei olnud mehel kes seda ennem on teinud tehnilist raamataut.
Mõtlesin ise ühe võimaliku legendi, nimelt aravn, et eelmine tegija lasi silindrid hoonida ning pani uued rõngad, kuid õlirõngad jäid vanad. Peas ei remontinud midagi, tihendid vanad jne. Miks ma seda järeldan on see, et silinder on sellise vana masina kohta liiga ilus ning ilma igasugu randita. Lisaks liigub rõngasteta kolb liiga ladusalt silndris, kui muidu peaks olemaikka nii, et sõrmega vaikselt aitad kasa siis hetkel võin lasta kolvi lahti ja see kukuks vist peaaegu läbi, pole nii katsetanud muidugi veel. Selge on see, et kõik selgub kui mõõtmised tehtud. Kuid kas võib olla nii, et vana kolb uued rõngad aga rõngad saavad liiga suure kompresioonirõhu ning kui kolb teda otseselt ei toeta siis ongi mingil hetkel kadu suurem rõhus. Lisaks, hetkel on rõngastel märgid N ja C . Pealmistel oli C ülespoole ning alumistel N ülespoole. Raamat pajatab küll N märgisitusega rõngast mis peab olema märgistusega üles poole kuid mis materjalist ta on, kas ta oleks esimene või teine, seda ei ole. Materjalis on ju vahe, ülemine saab kõvemat kuuma. Samuti kahtlen õlirõngaste mõõdus, kas õlirõngad on tugevalt suurema piluga kui surve omad, oskab keegi vastata?
-
- Postitusi: 1189
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Mootori remont - lukuvahe.
hotsepp kirjutas:kas õlirõngad on tugevalt suurema piluga kui surve omad, oskab keegi vastata?
Kulumispiirid leiad ikka manualist. Lisaks mõõda kui suur on pilu rõnga ja rõngasoone vahel... kui rõngas on soones kitsamaks kulunud või soon laiaks pekstud, siis hakkab üles-alla loksuv rõngas õli üles pumpama. Ja ikkagi peaks klapid ka üle vaatama - nimelt kui kulunud on sääred/juhtpuksid ja kui suur on (taldriku) külglõtk... Kui on juba piisav lõtk klapisääre poolses otsas, siis ei pea õli isegi uued sääretihendid kuigi istuvad tihedalt. Noja vähemlt kui väljalaskeklappide tihendid ei pea, siis paistavad õlised sääred ka kohe kätte. Ja rõngaid müüakse ikka ühe kolvi tervik-komplekti kaupa - milleks jätta vana õlirõngas kui uus tuli teistega kaasa.
G
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Näide-Ducati 996 surverõngaste lukupilu 0,2-0,4 kulumispiir 0,8mm
õlirõngaste lukupilu 0,3-0,6 kulumispiir 1,0mm
Teine näide BMW 3,0(auto) ülemise surverõnga lukupilu 0,3-0,5
teise surverõnga lukupilu 0,2-0,4
õlirõngaste lukupilu 0,25-0,5mm
Kulumispiiri polnud antud.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Antud masina andmed:
Silinder 69,50mm
Kolb 69,20mm
Lõtk kolvi ja silndri vahel 0,043-0,070
Ülemine rõnga paksus 0,90mm
Alumise rõnga paksus 1,10mm
Kolvil rõngasoone kõrgused vastavlt Ü/A/Õ 1,12/1,31/2,61
Rõnga paisumispilu 0,2-07mm
Kõik mõõdud on olemas raamatus, mul see ostetud aga õlirõnga pilu pole kirjas, kas ma või eeldada, et ka õlirõnga pilu peaks jääma 0,2-0,7mm vahemiku? Ma küll seda veel ei mõõtnud, kuid silmaga mäletan, et see oli tunduvalt suurem, ma kahtlustan siiski, et midagi seal rõngaste vahetamisel on korda saadetud, isegi kui rõngad olid peal siis surverõngad turritasid kenasti kolvist välja, kui õli oma istus vagusasti pesas, kahtlane.
Aga mis siin ikka, homme asun mõõtma ning siis selgub tõde.
Küsimus, kas keegi teab soovitada näiteks, kas on probleem kui panen vastava mõõduga auto rõngad sisse, kui nad sobivad. Pean silmas just materjalide erinevust, kas võib olla või pole seal vahet. Ise nagu katsetaks.
Seega vaatluse all on 69,50mm sildrile +/- 0,05, eks selgub silindri mõõtmisel.
Lisaks vaatan ka autodelt klapisääre tihendid, seal ei ole küll miskit vahet ma arvan. Klapi enda mõõt on 6,95mm sisselase ning 6,94mm väljalase.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Mootori remont - lukuvahe.
hotsepp kirjutas:Kõik mõõdud on olemas raamatus, mul see ostetud aga õlirõnga pilu pole kirjas, kas ma või eeldada, et ka õlirõnga pilu peaks jääma 0,2-0,7mm vahemiku? Ma küll seda veel ei mõõtnud, kuid silmaga mäletan, et see oli tunduvalt suurem, ma kahtlustan siiski, et midagi seal rõngaste vahetamisel on korda saadetud, isegi kui rõngad olid peal siis surverõngad turritasid kenasti kolvist välja, kui õli oma istus vagusasti pesas, kahtlane.
Aga mis siin ikka, homme asun mõõtma ning siis selgub tõde..
Õlirõngas ei tohiks küll kuidagi sinu kirjelduse järgi pesas või soones istuda, sellel ju vedru all, mis seda peaks sealt välja pressima.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Õlirõngas on sel kolmest osast, kas töörõngast ning õlipüüdur või kuidas toda nimetatkse. Rõngad ise olid püüduri poolt üsna sellise vaigutaolise ainega kaetud, no eks kuumus, õli jm tegurid. Ma puhastan ära ning siispaistab, kas nad äkki tulevad rohkem välja, võibolla tõesti see šlakk takistas nende liikumist natuke.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Autodel on küll õlirõngad kinni jäänud,tsiklitel pole kohanud.See rohkem vana ja madala kvaliteediga õli rida-sodi kitib rõngad kinni.Auto rõngaid julgen soovitada küll,kui vaid leiad sobivad.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
No nii, mõõdetud.
Ilmnes, et õlirõngad on kulunud aga surverõngad on täiesti lubatud piirides. Kui lubatud piir on suurusjäegus 0,2-0,7 siis keskmine väärtus jäi sinna 0,35 kanti. See annaks põhjsut arvata, et surverõngastega probleemi ei tohiks olla. Õlirõngad aga olid kõik üle 0,75 ja üks koguni 0,9 seega eks see oli ka üks põhjusi suuremas õlikulus vast.
Õhtupoole võtan ka klapisääretihendid ette, vaatan mis nägu need on ja juhtpuksid.
Üks anomaalija ilmnes ka, kui raamat näitab kz1000 mootori kohta, et rõnga paksused peaks olema vastavalt 1.12/1.31/2.61 siis reaalselt olid rõngad 1.5/1.5/3.95 vot siis hoopis, njaa, kas see police variant siis veel sutsu teise kolviga kui zx1000. No mootori erinevustest raamat ei pajata, muud asjade osalt on info kõik olemas.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
klapid nii kulunud, et ime et need üldse veel töötasid, serv murduks varsti maha ning tööpind lausa tagurpidi kulunud juba. Njahhhh...
Mis siis ikka, klapijahile...
BTW: kas keegi freese omab, mul nyt pesad vaja üle lasta. Põhjusmõtteliselt võiks meistri külla kutsuda, freesimise eest saun ja saunaõlle ning küll ka peavarju leiab.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Kui juba nii kapsaks oled võtnud, siis lase juba windorfis pea korralikult ära teha koos uute klappidega.
Teeb juhtpuksid ilusaks, lõikab pesad ja lihvib ka kaane maasikaks.
Olen ise ka mootoritega vägagi sinapeal, age sealse töö vastu ei saa kuidagi.
-
- Postitusi: 8463
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 341 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Mira lõikur on olemas ka Teearu firmas Madara tänaval (see mis enne Tataris oli).
Re: Mootori remont - lukuvahe.
OK, arvestatav tegevus, kuid kuna hetkel selle finantsiga väga priisata ei ole siis kõvat aur hetkel üles ei tõmba. Helistan homme meestel, küsin, mis teenus maksab.
Pole isegi võõras mootoritest, selle nagu kohe ei hakka teenuse poole vaatama, kuid usun, et teatud olukordades on tõesti teenus targem kui ise punnimine.
Lihvimise koha pealt niipalju, et õhkjahutusega plokil pole see ju nii väga oluline ja see saab kuuma ühtlaselt, seega nii aldis kõverduma ei ole.
Re: Mootori remont - lukuvahe.
Küsiksin juba aegasasti ette, kas kellegil 29mm reguleerseibe klappide reguleerimiseks on. Mis mõõdud, need selguvadküll natuke hiljem aga teen eelluuret
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.