Pidurivedeliku mahuti kruvid ei saa lahti
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Pidurivedeliku mahuti kruvid ei saa lahti
Sai nädalavahetusel esimesed piduriklotsid väljavahetatud ning pidurisilindrite kokkusurumisel sai suur osa vedelikust väljalastud kuna plaanis oli ka see välja vahetada.
Kuid kui klotsid olid välja vahetatud ning tuli vedeliku vahetamise aeg, avastasin, et vedeliku mahuti kruvide pead on täitsa ära keeratud ning kruvid nii kinni, et tavameetoditega on nende lahti keeramine võimatu!
Millised oleksid ettepanekud nende lahti saamiseks?
Tegemist on Suzuki GS500`ga.
Kuid kui klotsid olid välja vahetatud ning tuli vedeliku vahetamise aeg, avastasin, et vedeliku mahuti kruvide pead on täitsa ära keeratud ning kruvid nii kinni, et tavameetoditega on nende lahti keeramine võimatu!
Millised oleksid ettepanekud nende lahti saamiseks?
Tegemist on Suzuki GS500`ga.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
-
- Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
niplitega on asi alati lihtsam - palju hullem on piduritorudega (kui soovid et vana toru terveks ka jääb). õnneks on piduritorude teema küll rohkem neljarattaliste rida.
ise kasutan sel puhul (vist MOS2 sisaldavat) spray-d, mis ronib keermeniitide vahele ja aitab kinniroostetanud polte-mutreid lahti keerada (oli vist CRC puna-valge pudel, mida olen vanatehnika peal pikka aega edukalt kasutatud) - tuleb peale pritsida ja lasta mõjuda (niikaua, kui kannatust on - mul jätkub seda ca 15-20min). kui ikka lahti ei õnnestu keerata, korda spray protseduuri. soovitan lehtvõtme asemel proovida alati padrunit - kui muu ei aita, löö kasvõi number väiksem padrun pähe kinni.
kui nipli pea on lihtsalt ligipääsetav, proovi viilida pea jälle mutrikujuliseks. kui ikka ei saa tavavõtme/padruniga lahti, on abiks kullinokk/torutangi tüüpi seade. kui see ka ei aita, tuleb nippel välja puurida (suts väiksema puuriga, nipli keskel olev auk aitab ilusti tsentreerida).
soovitus on kindlasti hankida poolpiduseks keeratud niplite asemele uued - on järgmine kord endal lihtsam (äkki sobivad mõnede autode omad ka)
ise kasutan sel puhul (vist MOS2 sisaldavat) spray-d, mis ronib keermeniitide vahele ja aitab kinniroostetanud polte-mutreid lahti keerada (oli vist CRC puna-valge pudel, mida olen vanatehnika peal pikka aega edukalt kasutatud) - tuleb peale pritsida ja lasta mõjuda (niikaua, kui kannatust on - mul jätkub seda ca 15-20min). kui ikka lahti ei õnnestu keerata, korda spray protseduuri. soovitan lehtvõtme asemel proovida alati padrunit - kui muu ei aita, löö kasvõi number väiksem padrun pähe kinni.
kui nipli pea on lihtsalt ligipääsetav, proovi viilida pea jälle mutrikujuliseks. kui ikka ei saa tavavõtme/padruniga lahti, on abiks kullinokk/torutangi tüüpi seade. kui see ka ei aita, tuleb nippel välja puurida (suts väiksema puuriga, nipli keskel olev auk aitab ilusti tsentreerida).
soovitus on kindlasti hankida poolpiduseks keeratud niplite asemele uued - on järgmine kord endal lihtsam (äkki sobivad mõnede autode omad ka)
Kui saad löökkruvikeerajale küüned taha kuskilt, siis proovi sellega. Tead selline junn mis haamriga pihta lüües natuke keerab iga kord.
Kui seda pole siis saab sama asja ise imiteerida TERAVA otsaga ristkruvika ja haamriga. Ma endal sain just nii lahti. Annad tonksu ja samal ajal üritad keerata, vb kahekesi lihtsam ... Kruvid pead küll uued ostma, originaalid on alati eripehmed, karpade kruvidega sama lugu, keegi teab miks??
Kui seda pole siis saab sama asja ise imiteerida TERAVA otsaga ristkruvika ja haamriga. Ma endal sain just nii lahti. Annad tonksu ja samal ajal üritad keerata, vb kahekesi lihtsam ... Kruvid pead küll uued ostma, originaalid on alati eripehmed, karpade kruvidega sama lugu, keegi teab miks??
Rennes aka Pröksuga Mülka
-
Teema algataja - Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Puurin pead maha ning saan vedeliku mahuti kaane pealt ära kuid kruvid jäävad ju endiselt oma vanadesse kohtadesse. Kuidas seal need lahti saada?ivar kirjutas:puuriga pead maha ja uued kruvid asemele.
retro, ei, mul nipliga probleeme ei ole. See tuli väga ilusti lahti ning just läbi selle saigi vedeliku välja lastud. Mul ikka vedeliku mahuti kaane kruvid on kinni. Pritsisin sinna ka WD40 spray`d ning järgmine päev proovisin uuesti lahti keerata. Tulemus oli null.

Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
-
Teema algataja - Postitusi: 777
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Mõtlesin sellise variandi peale. Tahtsingi küsida, et kas andud juhul võib seda kasutada või mitte (tegemist ikka piduritega ju). Aga kui räägid, et oled nii saanud ja kõik on korras, eks ma siis proovin seda varianti.Kui seda pole siis saab sama asja ise imiteerida TERAVA otsaga ristkruvika ja haamriga
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
-
- Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Freaksmart kirjutas:retro, ei, mul nipliga probleeme ei ole.


aga teemasse ka - proovi sellegipoolest mitte wd40 (wd-water displacement) vaid just seda spetsspray-d (esimene netist leitud link)
-
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Vahel ongi justnimelt kruvipea või kruvi ülemine osa kinni ja kui maha puurid ja kaane ära võtad, siis võib juhtuda, et ülejäänu saad näpuga välja keerata. Aga puurimine tuleks ikka viimaseks võimaluseks jätta.
Üldiselt kinnijäänud kruvid saab lahti, kui nad gaasikeevitusega erepunaseks ajada. Iseküsimus, et kas see pidurivedeliku anuma korral võimalik on.
Igasugused leotamised ja koputamised tulevad ka kindlasti kasuks.
Üldiselt kinnijäänud kruvid saab lahti, kui nad gaasikeevitusega erepunaseks ajada. Iseküsimus, et kas see pidurivedeliku anuma korral võimalik on.
Igasugused leotamised ja koputamised tulevad ka kindlasti kasuks.
Joel
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Kui tegemist on metallpinda sisse jäänud kruvidega, siis peale peade maha puurimist saab 95% juhtudest kruvid lahti järgmise meetodiga: keerad allesjäänud kruvijunnile sama keermega mutri otsa ja punktid keevitusega mutri ning kruvi kokku. Siis keerad kruvi mutrivõtmega välja. Põhimõte on selles, et keevitus kuumutab kruvi korralikult läbi ja kogu sodi, mis lahtitulekut takistab, põleb ära.
Kehtib vaid teraskruvide/poltide korral!!!
Ja veel: puhtus eelkõige! Pidurivedeliku mahuti keevituse ajaks korralikult kinni katta! Väike keevitussodi pidurisilindris võib suure pahanduse tekitada.
Kehtib vaid teraskruvide/poltide korral!!!
Ja veel: puhtus eelkõige! Pidurivedeliku mahuti keevituse ajaks korralikult kinni katta! Väike keevitussodi pidurisilindris võib suure pahanduse tekitada.
.... ja pidurianuma puhul pole vist eriti möistlik keevitada, kui vähegi kaubanduslikku välimust tahad säilitada? Lisaks veel on kaane all kummist/plastist tihend mis ka sel juhul saba annab.isakene kirjutas:Kui tegemist on metallpinda sisse jäänud kruvidega, siis peale peade maha puurimist saab 95% juhtudest kruvid lahti järgmise meetodiga: keerad allesjäänud kruvijunnile sama keermega mutri otsa ja punktid keevitusega mutri ning kruvi kokku. Siis keerad kruvi mutrivõtmega välja. Põhimõte on selles, et keevitus kuumutab kruvi korralikult läbi ja kogu sodi, mis lahtitulekut takistab, põleb ära.
Kehtib vaid teraskruvide/poltide korral!!!
Ja veel: puhtus eelkõige! Pidurivedeliku mahuti keevituse ajaks korralikult kinni katta! Väike keevitussodi pidurisilindris võib suure pahanduse tekitada.
Rennes aka Pröksuga Mülka
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Kui suure elektroodkeevitusega kallale lähed, siis ei jää vist jah miskit alles.Rennes kirjutas:.... ja pidurianuma puhul pole vist eriti möistlik keevitada, kui vähegi kaubanduslikku välimust tahad säilitada? Lisaks veel on kaane all kummist/plastist tihend mis ka sel juhul saba annab.

-
- Postitusi: 976
- Liitunud: 25 Veebr 2005, 12:15
- Tsikkel: ZX12R turbo
- Asukoht: Tallinn / Eesti
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Usu mind - kõige lihtsam ja kiirem on ikkagi puuriga kruvi pea ettevaatlikult (et anuma kaande ei puuri...) ära küljest puurida, kruvi pea on koonuseline (vähemalt oli GSX F-il), kasuta kindlasti väiksemat puuri kui kruvipea väline nähtav läbimõõt (muidu võid kaane koonusesse sisse puurida).
Vindi osa tuleb ilusti, keerates välja (kui näpuga mitte siis näpitsatega kindlasti...)
Igasugu vedelikud, rääkimata kuumutamisest/keevitamisest on siinkohal IMO asjatu ajakulu.
Minul kulus sama jamaga max 10min ja korras (küll suutsin veidi, veidi kaant ka puuriga kriipida
)
Vindi osa tuleb ilusti, keerates välja (kui näpuga mitte siis näpitsatega kindlasti...)
Igasugu vedelikud, rääkimata kuumutamisest/keevitamisest on siinkohal IMO asjatu ajakulu.
Minul kulus sama jamaga max 10min ja korras (küll suutsin veidi, veidi kaant ka puuriga kriipida

8,64 @ 1/4 - Kawasaki ZX12R turbo
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
9,09 @ 1/4 - Suzuki Hayabusa turbo
9,8x @ 1/4 - Kawasaki ZX6R
OTisakene kirjutas:Kui suure elektroodkeevitusega kallale lähed, siis ei jää vist jah miskit alles.Rennes kirjutas:.... ja pidurianuma puhul pole vist eriti möistlik keevitada, kui vähegi kaubanduslikku välimust tahad säilitada? Lisaks veel on kaane all kummist/plastist tihend mis ka sel juhul saba annab.Aga CO2-ga paar punkti peale lasta, kui anuma plekitükiga kinni katad ei tee miskit, kui just keevituses päris algaja ei ole. Ja selle kummitihendi saab minuteada ka kätte keevituse ajaks, muidugi sõltub anuma konstruktsioonist.
Kui anuma avamine on keevituse eesmärgiks, siis mismoodi sa selle tihendi enne keevitamist kätte kavatsed saada?

Rennes aka Pröksuga Mülka
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Loe nüüd ilusti ja uuesti mu esimest postiRennes kirjutas:OT
Kui anuma avamine on keevituse eesmärgiks, siis mismoodi sa selle tihendi enne keevitamist kätte kavatsed saada?

"Kui tegemist on metallpinda sisse jäänud kruvidega, siis peale peade maha puurimist saab 95% juhtudest kruvid lahti järgmise meetodiga"
minu loogiline mõtlemine ütleb, et peale peade maha puurimist peaks kaas ära tulema...?

EDIT: või oleksin pidanud selguse mõttes igaks juhuks kirjutama: KRUVIpeade?

Viimati muutis isakene, 28 Veebr 2006, 11:44, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Võitlen ise nende poltide ja kruvidega igapäevaselt.Need kruvid jäävad kinni eelkõig4e oma suure koonuse pinna tõttu,et oleks mõni olnud keermes kinni pole veel näinud.Mina olen 99% alati lahti saanud ilma mingi puurimise ega kuumutamiseta.Kruvi on teras ja kaan on alumiinium.
Võta esmalt sama jämedusega torn nagu kruvipea,haamriga tõks pihta.Ei pea olema mingi õlavarrelöök,piisab väiksest tonksust,mis peaks olema terav ja kiire.
Siis võta veits väiksem torn,korda operatsiooni.
Selle eelis on ka see et juba maha keeratud kruvipea taastab suuresti oma esialgse olemuse.Kruvikeerja otste sissepeksmiseks soovitan kasutada ka õiget mõõtu otsa.Pole mõtet taguda PHZ2 auku PHZ1 ja loota et äkki nüüd keerab.
Kuumutamise jätaks mängust välja.Kui üldse sellest rääkida siis hiljem kindlasti kogu mansetilaksu vahetus.See on teie oma elu mis seal lingi all on.
Võta esmalt sama jämedusega torn nagu kruvipea,haamriga tõks pihta.Ei pea olema mingi õlavarrelöök,piisab väiksest tonksust,mis peaks olema terav ja kiire.
Siis võta veits väiksem torn,korda operatsiooni.
Selle eelis on ka see et juba maha keeratud kruvipea taastab suuresti oma esialgse olemuse.Kruvikeerja otste sissepeksmiseks soovitan kasutada ka õiget mõõtu otsa.Pole mõtet taguda PHZ2 auku PHZ1 ja loota et äkki nüüd keerab.
Kuumutamise jätaks mängust välja.Kui üldse sellest rääkida siis hiljem kindlasti kogu mansetilaksu vahetus.See on teie oma elu mis seal lingi all on.
See on tootja poolt sulle tasuta antud "momentvõti".Rennes kirjutas:Kruvid pead küll uued ostma, originaalid on alati eripehmed, karpade kruvidega sama lugu, keegi teab miks??


terv, sokk
-
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Kruvisid on mõtet otsida pigem kruvipoest, kui motopoest (kuigi seal võib ka olla). Tartus näiteks balti polt, lasita.
Lapikpeaga kruvide mitte kasutamisel on teine põhjus veel - neid keerates on märksa lihtsam endale viga teha. Ristpeaga kruvi keerates ei hüppa kruvikas peast välja nii lihtsalt. Lisaks veel kui nad on ümaraks keeratud, siis on neid märksa lihtsam välja puurida.
Lapikpeaga kruvide mitte kasutamisel on teine põhjus veel - neid keerates on märksa lihtsam endale viga teha. Ristpeaga kruvi keerates ei hüppa kruvikas peast välja nii lihtsalt. Lisaks veel kui nad on ümaraks keeratud, siis on neid märksa lihtsam välja puurida.
Joel
mina olen kasutanud eriti raskete juhtumite puhul järgmist-
see sobib ka katki keeratud poltide puhuks- puurida poldi keskele u 5mm sügavune auk ja siis sinna sisse lüüa torx-ots. ja siis ettevaatlkult lahti keerata. oht on muidugi, et kui see torx ka katki läheb, siis ei võta seda enam ei ussi- ega püssirohi. ja puur peab olema sobiva suurusega, enne tasub natuke supleriga mõõta. minul on siiani kõik poldid sellise tegutsemise korral lahti tulnud.
võib olla see ei haakunud nüüd otseselt teemaga, aga ehk on kellelegi abiks.
võib olla see ei haakunud nüüd otseselt teemaga, aga ehk on kellelegi abiks.
Re: mina olen kasutanud eriti raskete juhtumite puhul järgmi
balti bolt on tallinnas mustamäel ka täitsa olemas
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
endal juhtus sama asi - jäi kinni. jama selles, et see potsik alumiiniumist ja see oskab päris hästi kinni kiiluda. ei leidnud küll sellist õli, mis sinna vahele oleks sulanud. aga sai seda haamri ja lapiku kruvikaga nurga all toksitud, põrus lahti õnneks. kuna ma eelnevalt oli lapiku kruvikaga kruviotsa juba sodiks keeranud, siis saigi see torxiks ümber tehtud. ja kinnikruvimisel panin seda sama piduriõli natuke keerme vahele.
need vastupidise keermega koonused on ka head, jah, aga siis peab vaatama,et liiga suurt auku ei puuri, sest kui polt ikka VÄGA kõvasti kinni on, siis on väljakeeramisürituse tulemuseks see, et koonus pressib poldi veel kõvemini kinni. on esinenud juhuseid. enne uue poldi sissekeeramist võiks keerme kokku teha suusatõrvaga, siis pole kinnijäämist karta. poes on saadaval ka spray-tõrva. kasutegurit märkate siis, kui pikema aja möödudes sama polti lahti keerama peaksite hakkama.
ei tahtnud targutada, vaid rääkisin omast kogemusest.
ei tahtnud targutada, vaid rääkisin omast kogemusest.
-
- Postitusi: 1829
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Vot seda aerosoolpudelis tõrva soovitan ise ka. See asi oleks nagu otse teleturust välja karanud - niivõrd uskumatult hea on ta
Mul oli aastaid probleeme, et autol jäid rattapoldid väga kõvasti kinni poole aastaga. Ostsin spetsiaalselt löökpadruni ja üleminekutüki 3/4" võtmesabale, et rattapolte lahti keerata, sest tavalisi padruneid keerasin mitu tükki pooleks. Tegin küll alati õliga kokku poldid, aga kasu ei midagi. Aga kui tõrva hakkasin kasutama, siis pärast seda võisin unustada igasugused meetrise sabaga võtmed - väga normaalselt tulevad poldid lahti.

Joel
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Tõrv on selliseks puhuks muidugi super. Asja ajab ära ka transmissiooniõli (kõige parem on vana vene TaP) või mõni paksem korrosioonitõrjeõli. Mootoriõli, ATF, hüdroõli, muud vedelad tavaõlid ja -määrded on pikemaks ajaks täielik enesepetmine, samuti ka kunagi sel otstarbel kasutatud väga populaarne grafiitmääre...joel kirjutas:Vot seda aerosoolpudelis tõrva soovitan ise ka. See asi oleks nagu otse teleturust välja karanud - niivõrd uskumatult hea on taMul oli aastaid probleeme, et autol jäid rattapoldid väga kõvasti kinni poole aastaga. Ostsin spetsiaalselt löökpadruni ja üleminekutüki 3/4" võtmesabale, et rattapolte lahti keerata, sest tavalisi padruneid keerasin mitu tükki pooleks. Tegin küll alati õliga kokku poldid, aga kasu ei midagi. Aga kui tõrva hakkasin kasutama, siis pärast seda võisin unustada igasugused meetrise sabaga võtmed - väga normaalselt tulevad poldid lahti.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.