KALJU autokool

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
EI-keegi

KALJU autokool

Lugemata postitus Postitas EI-keegi »

kas keegi k2ib hetkel kalju autokoolis......kui jaa siis miiliseid kategooriaid........

nos
Postitusi: 205
Liitunud: 25 Mai 2003, 12:36
Tsikkel: mamas pride
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas nos »

ma just tulin sealt b kati lõppastmekoolituselt. üks tuttav läks a kati sinna tegema...
mis sind huvitab????

Teema algataja
EI-keegi

Lugemata postitus Postitas EI-keegi »

teema see et k2in ise seal Bja A tegemas :lol:
Kasutaja avatar

VW
Postitusi: 192
Liitunud: 20 Juul 2003, 17:39
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas VW »

ja kuidas on?
ning palju umbes cashi läheb+

Teema algataja
henri7

Lugemata postitus Postitas henri7 »

EI-keegi kirjutas:
teema see et k2in ise seal Bja A tegemas :lol:
Huvitaks mind selline asi, et kui sa A ja B-kat. seal korraga teed, kas sa pead siis mõlematel loengutel koguaeg kohal käima või kuidas see süsteem seal käib.
Mul endal on ka plaan varsti sinna minna A ja B-kat. korraga tegema.
Ja palju raha sul mõlema kategooria lubade peale läheb seal?

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

Teooria peaks ikka sama olema. Vaata et sa endale topeltteooriat pähe ei lase määrida.

Liiklusmärgid peaksid ikka nii mootorratta kui autoga sõites samad olema :lol:

Teooriaeksamiga peaks siis sama lugu olema.
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

Martään kirjutas:
Teooria peaks ikka sama olema. Vaata et sa endale topeltteooriat pähe ei lase määrida.

Liiklusmärgid peaksid ikka nii mootorratta kui autoga sõites samad olema :lol:

Teooriaeksamiga peaks siis sama lugu olema.
nii palju kui mina tean, teooria EI tohiks just sama olla, A kat., B kat., C kat., E kat. jne. kõigil neil on erinev teooria, erinevad sõiduvõtted. Liiklusmägid on kogu sellest teooriast tegelikult üks väga väike osa, neid peaks juba siis tundma kui jalgrattaga sõidad.

PS! teooria eksamil on tsikli kohta veel lisaküsimused, nii et edu nendele vastamisel kui teooriat kuulnud pole. Loomulikust inteligentsist ei saa kõigile küsimustele vastata ja samuti ei ole tsikli küsimusi/ülesandeid ka liiklustestides eriti.
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas :)

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

Sorri et OT-ks kisub :oops:

aga minuarust peaks ju sõiduvõtted käima sõidutundide alla.

Tegelt ma ei tea ka, arkis on eksamiküsimuste testidemo all need kategooriad muidugi eraldi aga... no kurat nii on ikka jama ju.

Teooriaeksamil on sadade küsimuste seas mingi 2-3 tsikliteemalised ja siis peab sellepärast kohe 40 tundi teooriat tuupima, kõik muu kattub, samas võibolla neid tsikliteemalisi küsimusi eksamile tulla ei pruugigi...

Jama värk... Miks ei võiks seadused olla üheselt mõistetavad? :evil:

A-kati eriküsimused on umbes sellised et "mida sa teed A-kati juhina kui ees on teelaiune veelomp?(aeglustada ja ettevaatlikult läbida; sõita kõnniteele-vale, kiirendada-vale)",

"mis võib juhtuda järsul kiirendusel märjal munakivisillutisega teel?(tagaratas võib libisema hakata, kukkumisoht suureneb jne.)"

, "mida pead seletama kaassõitjale enne teele asumist?(jalad jalatugedel, kiiver kinnirihmatud; kallutada väljaspoole on loomulikult vale)"


Tegelt on loomuliku intelligentsi küsimused....
Viimati muutis Martään, 22 Apr 2004, 23:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

eintz
Postitusi: 199
Liitunud: 09 Jaan 2004, 18:35
Tsikkel: DR650 "Sinine Kits"
Asukoht: LAITSE
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas eintz »

Martään kirjutas:
Sorri et OT-ks kisub :oops:

aga minuarust peaks ju sõiduvõtted käima sõidutundide alla.

Tegelt ma ei tea ka, arkis on eksamiküsimuste testidemo all need kategooriad muidugi eraldi aga... no kurat nii on ikka jama ju.

Teooriaeksamil on sadade küsimuste seas mingi 2-3 tsikliteemalised ja siis peab sellepärast kohe 40 tundi teooriat tuupima, kõik muu kattub, samas võibolla neid tsikliteemalisi küsimusi eksamile tulla ei pruugigi...

Jama värk... Miks ei võiks seadused olla üheselt mõistetavad? :evil:
ei <font color=#ff0000>viitsi</font> vaielda, mine käi autokoolis ja vaata mis seal räägitakse :D

PS! võibolla tõesti miski onu mati vahva autokool kirjutab sulle paberi välja kui sa omaniku poja pannonia käima paned...
Suuu Zuuu Kiiiiiiii - aga kui ma suureks saan, siis kiman teist kõigist mööda :d <- nüüd ka mudas :)

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

Deem, jälle panin pange :oops:

Sorri, järgmine kord püüan enne netis surfata kui arvamust avaldan

A-kategooria teooriaõpe on 40 tundi, B kategooria oma 41 tundi. Järelikult ei saa tõepoolest.

Loll seadus aga seadus :(

Teema algataja
Vagabond

Lugemata postitus Postitas Vagabond »

Mul pole muud öelda, kui hea, et omal ajal A ja B kati koos tegin (10 aasta eest), siis oli teooria mõlemal üks ja A kati sõidueksam seisnes ainult platsil 8-te joonistamises.
Samas, loomulikult on ohutuse seisukohalt pragune süsteem igati parem ja loogilisem.

VB

Teema algataja
Mark

Lugemata postitus Postitas Mark »

Paremat pole siin küll mitte kui midagi. :lol:

Ei eksterni - ei midagi...... Bull...it kõik :?
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Martään kirjutas:
A-kategooria teooriaõpe on 40 tundi, B kategooria oma 41 tundi.

Loll seadus aga seadus :(
Tõepoolest loll seadus. Ma ei saa aru, mida see mootorrattur peaks liiklusest või esmaabist tunni võrra vähem või teistmoodi teadma kui sõiduauto juht :?:
Vähemalt vanasti pidid nii üks kui ka teine teadama näiteks seda, millised õigused ja kohustused on trammijuhil. Kuidas muidu saad sa vaene hing ette arvata trammijuhi käitumist ja oma tegevust seoses sellega.

Aga nojah, tol ajal kehtis LE ka kogu riigi territooriumil, tänapäeval aga ainult teedel ja tänavatel.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Teema algataja
veix

Lugemata postitus Postitas veix »

mina teen lube Radialis. teooria 800, sõidu osa 1300. ratas XJ600 90-date algusest. ise rahul, liialt ei maksa.

Teema algataja
EI-keegi

Lugemata postitus Postitas EI-keegi »

kaljus on nii et tsikli teooriat on 4korda ja siis l2heb yldisele yle(B)
arkis on yx sama teooria exam,võib olla on paar kysimust a kat kohta,
ja mul l2heb kaljus a ja b tegemine 7800 krooni...
pluss veel ark mingi mingi 1800 krooni..............
....vot nii on lood...............
Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Ma ei tea mis autokool see on aga seal koolis kus mina õppisin, tsikli puhul eraldi teooria tunde küll polnud. Kui koos B katiga teed siis need üksikud punktid käsitletakse nagunii läbi ja riiklikul eksamil vastad 30 küsimust vahet pole kas A või A ja B korraga, teisel juhul lihtsalt pannakse 1 voi 2 küsimust mis otseselt puudutab mootorrattureid näiteks kiivri kandmist tagaistujal. Testi DEMO ja oma teadmisi http://www.ark.ee/atp/index.html?id=228#
tasa ja targu

Teema algataja
wolli

Lugemata postitus Postitas wolli »

viisin täna paberid kaljusse sisse. hajas ei oleks enne juunit jutulegi võetud, radialis käisin korraks kohal ja... tänan, ei! seal ei paistnud keegi teadvat, kuidas täpselt kursus toimuma saab st mis päevadel, mis kell ja kus kohas.. nad võiks oma aadressiks kah pasmootrim.com panna :P

aga see selleks. kalju kool tundub vähemalt orgunni osas asjalik olema. tsikliste õpetatakse teistest eraldi, sõitu õpetab kooli juhataja kalju aun isiklikult. 5. mail kell 15:00 alustan õpingutega :)
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

rolex kirjutas:
Testi DEMO ja oma teadmisi http://www.ark.ee/atp/index.html?id=228#

Ehheeeee...... :oops: :wack:

Viimati tegin korduseksamit kiiruseületamise pärast 1987 või 88...., siis läks igatahes palju paremini.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

Mina tegin 2002 suvel Sprindis A-d ja olen maailma asjadest aru saanud järgmist:

täis A-d ei saa enne, kui oled vähemalt 21a vana ja sul on täisõiguslik B käes. seega tundub jabur juba see, kuidas te teete A-d ja B-d paralleelselt. enne B, siis vähemalt aasta rohelist lehte ja siis A. või on midagi muutunud?!

teooriatunde oli A-s niipalju, kui kulus tsikliteemale. märkidest ja liiklusest ei räägita midagi, kuna kõigil on ju B käes ja see osa peab olema selge. teooriaeksam siiski oli ja õpetaja vastas kõigile liiklusteemalistele küsimustele, mis esitati. peamiselt räägiti siiski sellest, miks ei ole hea mõte panna autorehvi tsiklile alla, et märg sebra on ülilibe ja muud tsiklispetsiifilist. kõik see kokku oli ajaliselt kindlasti vähem kui B teooria, kuna seal kulub põhiaeg ju liiklusele.

moderaatori edit: saab küll teha A ja B korraga, A kati saad lihtsalt eritingimusega 4. kui tahad täis A-d siis selleks peavad käes olema ka täisload (mitte esmased), ehk roheliste lehtedega sõitjad ei saa üle 25 kW.

mari edit: sorri, kuna kõik rääkisid nii enesestmõistetavalt a-st, mitte a4-st, sattusin segadusse.
Viimati muutis Mari Öö, 23 Apr 2004, 17:35, muudetud 1 kord kokku.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.

Teema algataja
henri7

Lugemata postitus Postitas henri7 »

Nii..uurisin siis asja ja öeldi mulle nii, et 40 tundi üldteooriat on A ja B koos, ning 10 tundi on A eraldi.

Ja maksma läheb see 9500.- :roll:

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Martään »

A1, A eritingimus 4 ja täis A õppetundide arv ja maht on ju täpipealt sama, mis seal siis vahet on kas teen:

A1 ja piimakad
A*4 ja B
või
A ja B kati koos
?

kui on A1 siis A*4-le peaks pääsema ainult sõidueksamit tehes, sama A*4-lt A-le ja piimakatelt B-le

Kui on enne B-kat siis on tõepoolest nii et A-teooriat on sellisel juhul poole vähem aga muu on sama.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

henri7 kirjutas:
Ja maksma läheb see 9500.- :roll:
Džiisas!? :shock: kas tänapäeval ongi lubade tegemine nii kallis???
Mul kunagi (8a. tagasi) läks AB tegemine vist mingi 1200.- eek kõik kokku alates autokoolist kuni kättesaamiseni.

Vanuse tõttu oli A küll lisandiga 4, aga see viga sai ka eelmine suvi parandatud. 8)
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

Teema algataja
henri7

Lugemata postitus Postitas henri7 »

CB500 kirjutas:
henri7 kirjutas:
Ja maksma läheb see 9500.- :roll:
Džiisas!? :shock: kas tänapäeval ongi lubade tegemine nii kallis???
Mul kunagi (8a. tagasi) läks AB tegemine vist mingi 1200.- eek kõik kokku alates autokoolist kuni kättesaamiseni.

Vanuse tõttu oli A küll lisandiga 4, aga see viga sai ka eelmine suvi parandatud. 8)

Nii kallis jah ja varsti läheb vist veel kallimaks, seega tuleb need kähku ära teha, kuna varem või hiljem peab load niikuinii ära tegema.
Lohutuseks veel niipalju, et saab vähemalt maksuametilt 26% tagasi..

vootele
Postitusi: 138
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas vootele »

Nii, olen Kaljus isegi käinud A-d tegemas.
Teooria on seal A-l ja B-l sama, A-l tuleb juurde paar tundi eraldi teooriat.
Peab ütlema, et mr. Kalju on oma nime väärt st. ta laseb tõesti alles siis ark eksamile, kui asi on 100% selge.
Kasutaja avatar

N
Postitusi: 258
Liitunud: 08 Mär 2004, 20:03
Asukoht: Mähe

Lugemata postitus Postitas N »

vootele kirjutas:
Peab ütlema, et mr. Kalju on oma nime väärt st. ta laseb tõesti alles siis ark eksamile, kui asi on 100% selge.
Vot selline asi kuluks Haja autokoolis kah ära. Meil oli nii, et ARK-i eksamil pidi ka slaalomit sõitma, aga kooli sõidutundides ei olnud seda kordagi mainitud ning kordagi polnud ka sõidetud.
Ega see teab mis raske asi nüüd ei ole, aga kui isegi ühte korda pole proovinud, siis ikka on veidi vilets teha. Minuga juhtuski see, et läksin nõks liiga kiiresti peale, tegin vea ja asi läbi, mingist teisest katsest ei olnud juttugi. Selle läbikukkumise ajan ma küll mingil määral Haja autokooli kapsaaeda, sest kui ma oleksin korra või kaks seda saanud varem proovida, siis ma usun, et oleksin asja ära teinud. Muidugi jah, kunagi ei või teada.. Nüüd lihtsalt minu hooaja algus lükkub mõned nädalad edasi ja tsikkel tolmab garaazis.
Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas VWman »

Ma tahaks niisama natuke oma sõiduoskust harjutada, pole aastat 5-6 proovinud, oskab keegi mulle soovitada mõnda kooli, kus on enam-vähem norm ratas, näiteks Suzu GS500 või Honda CB500 :)
Load sain ammu, väga ammu, kingiti :P
KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

Kaljus oli Cagiva ja veel üks võimsam custom aga nime ei mäleta. Käisin ise ka seal lube tegemas ning soovitan. Kalju on tõesti tubli mees.
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tfr »

N kirjutas:
Meil oli nii, et ARK-i eksamil pidi ka slaalomit sõitma, aga kooli sõidutundides ei olnud seda kordagi mainitud ning kordagi polnud ka sõidetud.
Ega see teab mis raske asi nüüd ei ole, aga kui isegi ühte korda pole proovinud, siis ikka on veidi vilets teha.
No slaalomi puhul oleneb, kui pika postivahega ja kui kiire see on. Kui juba selline, mida countersteeringuga teha tuleb, siis ilma õpetamata ja harjutamata suht keeruline.

Ise tegema ei pidanud, seega ARKi oma kohta ei tea.
TransAlp '02
Kasutaja avatar

N
Postitusi: 258
Liitunud: 08 Mär 2004, 20:03
Asukoht: Mähe

Lugemata postitus Postitas N »

tfr kirjutas:
No slaalomi puhul oleneb, kui pika postivahega ja kui kiire see on. Kui juba selline, mida countersteeringuga teha tuleb, siis ilma õpetamata ja harjutamata suht keeruline.
Vot ARK-is on see postivahe väga muutuv suurus. Sel päeval kui mina käisin, siis hommikusel grupil, kus mina olin, oli see vahe ikka päris lühike, aga siis nad vist vaatasid, et läbikukkujaid piisavalt ja lõunasele grupile oli postide vahed oluliselt pikemaks pandud.

Intruder
Postitusi: 349
Liitunud: 30 Sept 2003, 14:07
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Intruder »

kuulge sepad,
postide vahe on ark'is sama.
see on seadusega paika pandud mis on slaalomi posti vahe.
tegelikult kõikide elementide läbimõõdud või suurused on platsil paika pandud.
Kui sul on konkreetne tõestus, et Sinu või kellegi teise eksami ajal on slaalomi postid liialt väikse vahega vms...siis tee suu lahti ütle ja mõõdate koos ära. Ja usu mind mõõdud on paigas.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”