Auk kolvis

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Auk kolvis

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Tere

Probleem siis järgmine:
Sõitsin, sõitsin ja ühekorraga kadus kopressioon ära. Lükkasin siis koju, võtsin lahti ja ennäe imet kolvi keskel auk.
Küsimus: Millest või miks see auk sinna tekkis?
Kõik vastused teretulnud.
Mudakoll

Kidrock
Postitusi: 48
Liitunud: 18 Mai 2005, 17:36
Asukoht: Tallinn/Saue/Keila
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kidrock »

Oli se auk sinna sulanud või tekkinud mingi jõu tagajärjel (murdumisjäljed näha)?

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

No kui mehaanilise jõu tõtta siis peaks kuskil see killuke olema. Muidugi võis ka see auk sinna sisse sulada.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Me arvab ka, et see auk on sinna sisse sulanud.
Kolvil on nagu sulamis jäljed peal.
Kolvi tükk on ära jahvatatud ja pesitseb väntvõlli juures ehk karteris.
Mudakoll
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

mca15 kirjutas:
Me arvab ka, et see auk on sinna sisse sulanud.
Kolvil on nagu sulamis jäljed peal.
Kolvi tükk on ära jahvatatud ja pesitseb väntvõlli juures ehk karteris.
Oli kogemusi Jawa-ga millega sõideti puhta bensiiniga ja tulemus oli kolvi sisse sulanud auk.

heinar16

Lugemata postitus Postitas heinar16 »

Liiga lahja segu pidi natuke liiga kõrgeid temperatuure tekitama, mida kolb ei kannata.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

holma kirjutas:
mca15 kirjutas:
Me arvab ka, et see auk on sinna sisse sulanud.
Kolvil on nagu sulamis jäljed peal.
Kolvi tükk on ära jahvatatud ja pesitseb väntvõlli juures ehk karteris.
Oli kogemusi Jawa-ga millega sõideti puhta bensiiniga ja tulemus oli kolvi sisse sulanud auk.
Ma panin isegi palju õli.
Isa tõi mulle 10l bensiini sinna panin umbes 350g õli aga ette on nähtud 200g 10l kohta.
Kas probleem võis tekkida erinevate õlide kokku segamise pärast, Mul oli 100g ühte shell-i õli ja siis uus purk valvolineõli. Ma vaatasin, et si**a kah ma kasutan vana õli ära ja lisan uut ka.
Mudakoll

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Pakuks et vale küünal või vale bensiin.

Õli liiga palju muidugi. Nii palju ka pole vaja. Kõva koormusega pillidele tehakse 1:35.
Sulle peaks 1:40 olema maa ja ilm. Ehk siis 10 liitri peale 250 grammi.

Liiga palju õli ei tee ka head
Kasutaja avatar

korvimees
Postitusi: 68
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:03
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas korvimees »

Kas see õli polnud mitte pre-mix ? See mõeldud õli sissepritsega süsteemidele. Mul CZ-il on küll sellepärast kolbi auk sulanud kunagi. Veel võib olla põhjuseks lahja segu või saab kuskilt lisaõhku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Ei olnud, õli nimed olid shell advansed 2xs(valesti kirjutatud) ja valvoline mingi tavaline.
Lisaõhku võis ta tõesti saada kuna tsikkel läks vahepeal pöördesse tühikäigul ja kui gaasi põhja panid korraks ja lahti lasin siis ei jäänud kohe seisma vaid võttis vaikselt pöördeid maha nagu vahepeal annaks kütet peale jne.
Küünla värvus oli päev enne kokkujooksmist ilus helepruun.
Kui segu lahja oleks siis peaks nagu küünla värvus olema valge.
Bensiin ei saanud ka vale olla kuna olen kasutanud läbi aastate ühte ja sama bensiini 95-te.
Mudakoll
Kasutaja avatar

korvimees
Postitusi: 68
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:03
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas korvimees »

Kui pöörded ei läinud kohe maha, siis üsna kindel, et sai lisaõhku kuskilt.
Variandid: karpa ja silindri vahelt, silindri tihendi vahelt, süütemängu simmerlingi vahelt. Jääb veel variant, et karteripoolte vahelt, kuid see suht vähetõenäoline.
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

kas sul on sumpad korras? kahetaktilised l4hevad vahel hulluks kui sumpadel ntx s6elu pole.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Mirko
Postitusi: 134
Liitunud: 09 Juun 2005, 11:58
Tsikkel: Suzuki SV1000S
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas Mirko »

Mul endal on ka kogemusi kolvi siise sulanud auguga. Põhjus oli lihtne: enne silindrit oli karbussis mingi lisaõhuvõtu toru mis läks õhupuhastisse, see voolik oli keskelt ära murenenud ning sealt sai masin lisa õhku ning seda pöörete tõusu ei märganud ka kuna sõitsin just samal ajal ühtlase kiirusega ja seda juba pikemat maad.Umbes 3 kilomeetrit enne sihtpunkti kadus kompressioon ning hiljem lahti võttes oli kolvis päris suure läbimõõduga auk ning väntvõlli alune oli kõik kolvi tükke täis. Sellisest väikeset asjast tekkinud suur viga ajas ikka närvi küll, aga sellised need masinad on.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

kolvi põhja sulanud auk tekib üldjuhul lahjast küttesegust, hilisest süütest,liig kuumast küünlast või madala oktaanarvuga bensiinist . 2-T mootoris bensiinis määrimiseks vähene õlikogus lvõi halb õli lihtsalt kulutab kolbi, rõngaid ja silindrit.või kiilub see värk hoopis kinni.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

petz61 kirjutas:
kolvi põhja sulanud auk tekib üldjuhul lahjast küttesegust, hilisest süütest,liig kuumast küünlast või madala oktaanarvuga bensiinist . 2-T mootoris bensiinis määrimiseks vähene õlikogus lvõi halb õli lihtsalt kulutab kolbi, rõngaid ja silindrit.või kiilub see värk hoopis kinni.
Nii
Lahja küttesegu ei saa olla.
Hiline süüde, võibolla.
Liiga kuum küünal ei saand olla kuna ostsin täpselt sellele margile ettenähtud küünla.
Nagu ütlesin eespool siis bensiini viga ei saanud olla.
Õlikogus oli üle lubatud.

Süütemängu simmerlingi vahelt võtab jah lisaõhku kuna kõik teised kohad on üle kondrollitud.

On proovitus sõeladega ja ilma ei aidanud selle vastu midagi.

Kas kolbi võis tekkida auk sellepärast, et sai kuskilt lisaõhku??
Mudakoll
Kasutaja avatar

korvimees
Postitusi: 68
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:03
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas korvimees »

kui lisaõhku sai, siis üsna norm, et kolbi auk tekib.

joel
Postitusi: 1824
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

mca15 kirjutas:
Lahja küttesegu ei saa olla.
[...]
Süütemängu simmerlingi vahelt võtab jah lisaõhku kuna kõik teised kohad on üle kondrollitud.
Kui lisaõhku võtab, siis selle tulemuseks ongi ju silindris lõppkokkuvõttes liiga lahja segu.
Joel
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ping »

Kust see bensiin oli toodud?Kas venest?Kunagi bensuvaesel ajal panin autosse lennuki bensiini 20l ja sulatas kolmele kolvile augud ja sulasid ka küünalde külgelektroodid.
Kasutaja avatar

Teema algataja
mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

ping kirjutas:
Kust see bensiin oli toodud?Kas venest?Kunagi bensuvaesel ajal panin autosse lennuki bensiini 20l ja sulatas kolmele kolvile augud ja sulasid ka küünalde külgelektroodid.
Faforast on koguaeg bensiini ostetud kuna isa saab sealt päris kõvasti allahindlust.
Mudakoll

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

üldiselt 95 bensiini võiks meie vabariigis küll ära unustadakahetaktilise motikaga.
Neid juhuseid kus "tänu" bensiinile peatihendeid läheb nagu leiba ja nikassiil silkudelt koorub pole mitte vähe.

Ja sdea 98 bensiiniga lugupeetud tanklatest.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”