1. leht 2-st
Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 19 Mär 2025, 12:09
Postitas Krl
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ja muu internet ka, aga nagu ikka iga teema kohta, siis see mida otsid, seda ka leiad. Kui otsida, et kas saab hea tulemuse, siis saad vastuseks et jah saab, kui küsid probleemide kohta, siis ka stax materjali.
Mõtlesin, et äkki keegi kohalikest on ka loomakatseid teinud ja saanud hea või halva tulemuse selle tihendamisega? Peamiselt paistab olevat kasutusel kaks meetodi. Mingi klaasiliimi tüüpi "silikooniga" velje põhja katmine. Teine siis on mingit tüüpi 3M teip, mis ka pidavat õhkupidavaks jätma.
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 19 Mär 2025, 14:12
Postitas Maaks
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ja muu internet ka, aga nagu ikka iga teema kohta, siis see mida otsid, seda ka leiad. Kui otsida, et kas saab hea tulemuse, siis saad vastuseks et jah saab, kui küsid probleemide kohta, siis ka stax materjali.
Mõtlesin, et äkki keegi kohalikest on ka loomakatseid teinud ja saanud hea või halva tulemuse selle tihendamisega? Peamiselt paistab olevat kasutusel kaks meetodi. Mingi klaasiliimi tüüpi "silikooniga" velje põhja katmine. Teine siis on mingit tüüpi 3M teip, mis ka pidavat õhkupidavaks jätma.
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
viewtopic.php?p=821904#p821904 ?
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 20 Mär 2025, 09:50
Postitas henri
Oleme proovinud nii klaasiliimi kui ka 3M teipi. Klaasiliim jäi lekkima. 3M teip peab väga hästi aga peab jälgima, et rehvivahetuse ajal heebliga seda ära ei lõhuks ning samuti teeb see rehvivahetuse keerulisemaks, sest keskmine rant muutub oluliselt “paksemaks”.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 20 Mär 2025, 12:59
Postitas ranel
Tavaveljele pannes tubeless rehvi pidi olema oht, et võib velje pealt maha hüpata. Pidavat olema puudu serv, mis takistab rehvi velje pealt maha tulemast.

Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 20 Mär 2025, 13:25
Postitas Jesper
Sul on jalgratastega sassis asjad.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 20 Mär 2025, 15:39
Postitas Maaks
Jesper kirjutas: ↑20 Mär 2025, 13:25
Sul on jalgratastega sassis asjad.
Kodaratega motikad ongi jalgrattad ju põhimõtteliselt
Tegelikult hoiavad rehvi velje küljes paigal hoopis need randid
@ranel

- Capture.JPG (18.08 KiB) Vaadatud 2287 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 20 Mär 2025, 20:05
Postitas Symster
ehitasin mõned aastat tagasi krossikast supermoto (ikka spets supermoto 17" veljed aga no seal ka ju kodarad). decorast ostsin silikooni. törtsutasin kodarakinnitused kinni ja peale tõmbasin veel mingi paksema teibi. hoiavad õhku siiamaani.
mingi yuutuubi õpetuse järgi tegingi. polnud keerulist midagi.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 07:45
Postitas Ovarod
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ....
Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 08:33
Postitas Krl
Seal on see positiivne asi, et ilmselt kui lekkima hakkabki, siis ei teki kohe mingit katastroofilist leket ja saab nii palju juurde pumbata, et koju ära sõidab.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 13:30
Postitas Krl
Ovarod kirjutas: ↑21 Mär 2025, 07:45
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ....
Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
Mäletad, mis laiusega teip sinna sobis? Vaatasin, et seda mitmes laiuses saada. Täpselt sama velg vaja teha.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 14:35
Postitas urmas66
Lihtsalt huvi pärast küsin,et mis selle asja point on? Rehv võib ju olla tubeless kui selle mõõduaga või mustriga TT rehvi pole, aga ka sellele võib ju lohvi sisse panna?
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 14:48
Postitas Krl
Et teeääres peale kruvi välja keeramist ei peaks ennast esmaseks võimlema, vaid saaks nööriga parandada.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 17:45
Postitas zorten22
Krl kirjutas: ↑21 Mär 2025, 14:48
Et teeääres peale kruvi välja keeramist ei peaks ennast esmaseks võimlema, vaid saaks nööriga parandada.
Ja kuidas saad rehvi tagasi randi peale näiteks rattapumba või portatiivse kompressoriga?
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 22:37
Postitas Ovarod
Krl kirjutas: ↑21 Mär 2025, 13:30
Ovarod kirjutas: ↑21 Mär 2025, 07:45
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ....
Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
Mäletad, mis laiusega teip sinna sobis? Vaatasin, et seda mitmes laiuses saada. Täpselt sama velg vaja teha.
Konkreetselt see toode ehk 50mm:
https://www.amazon.de/dp/B07798C528/ref ... _dp_1?th=1
Hind 3 aastaga 7€ tõusnud
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 21 Mär 2025, 23:21
Postitas KIBU
auto kereliim on hea odav möga tihendamiseks. ainult, et kodaranipplile peab mingitmoodi mütsi pähe tegema (tavotiga nt), et liim selle külge ei hakkaks. muidu keerab kodaraid pingutades sellise samodelkin tubelessi pekki.
paksu geelja liimikihiga teipe kasutades, on mõistlik neile omakorda kiht jäika mittevenivat teipi peale tõmmata, et tihendusteip sõites soojuse ja tsentrifugaaljõu mõjul liikuma ei hakkaks. nippel ei tohi teibi külge ka kinni jääda kui hiljem veel kodaraid pingutada tahad.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 22 Mär 2025, 10:22
Postitas tedre
zorten22 kirjutas: ↑21 Mär 2025, 17:45
Krl kirjutas: ↑21 Mär 2025, 14:48
Et teeääres peale kruvi välja keeramist ei peaks ennast esmaseks võimlema, vaid saaks nööriga parandada.
Ja kuidas saad rehvi tagasi randi peale näiteks rattapumba või portatiivse kompressoriga?
sellise asja pikki rehvi harja, väntab pingule ja pressib rehvi laiali
https://www.k-rauta.ee/p/koorma-kinnitu ... d&index=34
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 24 Mär 2025, 16:06
Postitas StreetMoto
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
No ma siis kirjutan selle boonuse kuigi minu esimene küsimus oleks olnud sama, et asja point seisneb milles? Aga juba oli sellele vastatud ja tõepoolest teatud tingimustes see loogika täitsa abiks. Kuigi mina siiski eelistaks lohvi, millele laseks Slime või analoogse toote sisse ning igasugune kruvi- ja naelaauk enam muret ei valmista.
Kuidas suhtume? Kõigepealt - olles kunagi ammu teinud 4 (vist äkki Africa Twini ja Yamaha XT660) velge kliendi soovil, siis rohkem enam ei ole nõus tegema. Et seda korralikult teha ning julgeda pakkuda ka teenusele kvaliteedi ja garantii, siis kulus ühe velje tubelessitamiseks 2,5 tundi. Konkreetne tootja nõudis ükshaaval kodarapeade lihvimist, velje puhastamist, lihvimist, kaks kihti erinevat teipi jne... See selleks. Üks asi on see, et konkreetne velg ei pruugi olla üldse tubelessiks ette nähtud, sest puuduvad randid, mis madala rõhu korral rehvi veljel hoiavad. Tulemuseks võib olla ja on ka olnud õnnetusi maanteel, kus rehv ootamatult ja järsku tühjeneb ning vajub "boonusena" ka velje keskele kokku servast välja. Tulemuseks tubli lohisemine mööda asfalti.
Teenindusse tuues suhtume neutraalselt (veidi ikka kirtsutame nina ka), aga klient peaks KINDLASTI teavitama, et tegu on tubelessiks moondatud veljega, sest vastasel juhul keerame esimese asjana ventiilimutri küljest (lohvi ventiil ja tubelesiiks tehtu oma nävad välja identsed) ja kui ventiil keeldub velje sisse minemast, alles siis selgineb, et kuramus - siin polegi lohvi, vaid kodukootud tubeless. Aga siis võib juba hilja olla. Ja tihti on need tubelessi lindi servad ka irvakil ning kõik hoiab õhku kuniks seda pole puutunud. Peale rehvivahetust võib olla olukord muutunud... See lisarisk on kirtsus nina põhjuseks. Oleme arvestanud oma töös nii ajakulu kui hinnastamise loogikas standardsete tehaselahendustega. Igasugune standardist erinev lahendus on seotud lisa-ajakuluga.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 24 Mär 2025, 18:17
Postitas Krl
StreetMoto kirjutas: ↑24 Mär 2025, 16:06
Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
No ma siis kirjutan selle boonuse kuigi minu esimene küsimus oleks olnud sama, et asja point seisneb milles? Aga juba oli sellele vastatud ja tõepoolest teatud tingimustes see loogika täitsa abiks. Kuigi mina siiski eelistaks lohvi, millele laseks Slime või analoogse toote sisse ning igasugune kruvi- ja naelaauk enam muret ei valmista.
Kuidas suhtume? Kõigepealt - olles kunagi ammu teinud 4 (vist äkki Africa Twini ja Yamaha XT660) velge kliendi soovil, siis rohkem enam ei ole nõus tegema. Et seda korralikult teha ning julgeda pakkuda ka teenusele kvaliteedi ja garantii, siis kulus ühe velje tubelessitamiseks 2,5 tundi. Konkreetne tootja nõudis ükshaaval kodarapeade lihvimist, velje puhastamist, lihvimist, kaks kihti erinevat teipi jne... See selleks. Üks asi on see, et konkreetne velg ei pruugi olla üldse tubelessiks ette nähtud, sest puuduvad randid, mis madala rõhu korral rehvi veljel hoiavad. Tulemuseks võib olla ja on ka olnud õnnetusi maanteel, kus rehv ootamatult ja järsku tühjeneb ning vajub "boonusena" ka velje keskele kokku servast välja. Tulemuseks tubli lohisemine mööda asfalti.
Teenindusse tuues suhtume neutraalselt (veidi ikka kirtsutame nina ka), aga klient peaks KINDLASTI teavitama, et tegu on tubelessiks moondatud veljega, sest vastasel juhul keerame esimese asjana ventiilimutri küljest (lohvi ventiil ja tubelesiiks tehtu oma nävad välja identsed) ja kui ventiil keeldub velje sisse minemast, alles siis selgineb, et kuramus - siin polegi lohvi, vaid kodukootud tubeless. Aga siis võib juba hilja olla. Ja tihti on need tubelessi lindi servad ka irvakil ning kõik hoiab õhku kuniks seda pole puutunud. Peale rehvivahetust võib olla olukord muutunud... See lisarisk on kirtsus nina põhjuseks. Oleme arvestanud oma töös nii ajakulu kui hinnastamise loogikas standardsete tehaselahendustega. Igasugune standardist erinev lahendus on seotud lisa-ajakuluga.
Tänan põhjaliku vastuse eest.
Ausaltöeldes, minu hirm lohviga rehvide ees sai alguse palju aastaid tagasi, kui vaatasin Youtubes teie poolt raudtee ääres vändatud õpetlikku lühifilmis sellest, kuidas seda lohvi teel olles vahetada

Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 24 Mär 2025, 23:11
Postitas ranel
Jesper kirjutas: ↑20 Mär 2025, 13:25
Sul on jalgratastega sassis asjad.
Sul on õigus.

tahtsin illustreerivat pilti servast panna, mida mõtlesin, aga panin täiesti vale pildi.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 25 Mär 2025, 11:47
Postitas 701
Sama hästi võib ju selle lima ka lohvita rehvile sisse lasta. Ja saab ka lohvita rehvi korral lohvi kaasas vedada juhuks, kui rehv nii katki õnnestub sõita, et seda enam lima või nööriga ei paranda. Mida lohvi puhul kindlasti ei ole on kusagilt serva vahelt salamisi jalga laskev rõhk. Lohv on kas terve või katki.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 09 Apr 2025, 11:22
Postitas Krl
Tegin eile trenni mõttes ühe sisekummi vahetuse garaažis. No 2h läks ära. Suurem osa sellest läks rehvi randilt maha saamiseks.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 09:06
Postitas Maaks
Krl kirjutas: ↑09 Apr 2025, 11:22
Tegin eile trenni mõttes ühe sisekummi vahetuse garaažis. No 2h läks ära. Suurem osa sellest läks rehvi randilt maha saamiseks.
Valed töövõtted! Ma autorehve võtsin maha tungi+latiga ukseavas mõlemalt poolt 1 vajutus ja ongi lahti

Motika rehvi vast saab ka kobedama pitskruvi ja 2 klotsiga. Vanasti sai ka lihtsalt peale astudes randist maha, aga selleks peab kehapositiivne olema
Sellest infost pole muidugi abi kui maanteel vaja asi ette võtta - seal tuleb kuidagi kaasasolevate asjadega hakkama saada (joptvojumat, keskhark/ külgjalg ...).
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 09:17
Postitas Krl
Maaks kirjutas: ↑10 Apr 2025, 09:06
Krl kirjutas: ↑09 Apr 2025, 11:22
Tegin eile trenni mõttes ühe sisekummi vahetuse garaažis. No 2h läks ära. Suurem osa sellest läks rehvi randilt maha saamiseks.
Valed töövõtted! Ma autorehve võtsin maha tungi+latiga ukseavas mõlemalt poolt 1 vajutus ja ongi lahti

Motika rehvi vast saab ka kobedama pitskruvi ja 2 klotsiga. Vanasti sai ka lihtsalt peale astudes randist maha, aga selleks peab kehapositiivne olema
Sellest infost pole muidugi abi kui maanteel vaja asi ette võtta - seal tuleb kuidagi kaasasolevate asjadega hakkama saada (joptvojumat, keskhark/ külgjalg ...).
Kusjuures jah, ma olen vaadanud internetist läbi kõik video õpetused, et kuidas seda teha. Ka seda ratta küjejalaga maha surumist, aga ma ei saanud aru, mismoodi ma seda peaks tegema, kui mul ratas on keskhargi peal ja tagumist ratast all pole. See ilmselt siis jälle eeldab sõprade olemasolu, kelle ratast saaks kasutada.
Pealeastumine ka ei aidanud jah. 85-90kg ei teinud seal midagi.
Sellest katsetusest õppisingi nii palju, et käisin ostsin ühe tummise pitskruvi ja järgmise katsetuse teen sellega. Arvan, et töötab ilusti. Kuigi selle kaasas kandmine on paras huumor, samal ajal, kui inimesed püüavad carbon piduriheelblite pealt 5g kaalu säästa. Aga kui aitab kuskil põllu ääres tund aega higistamist säästa, siis tasub ära.
Kogu muu vahetamine pole midagi hullu üldse.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 09:49
Postitas Maaks
Kui sul keskhark olemas, siis sellest peak piisama - kallutad/tõstad ratast niipalju, et "kumm" hargi ühe jala alla mahub ja ratta raskusega vajutad lahti.
EDIT: Küljejalaga sama, aga ei ole nõrkade meeste teema

Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 09:56
Postitas Krl
Maaks kirjutas: ↑10 Apr 2025, 09:49
Kui sul keskhark olemas, siis sellest peak piisama - kallutad/tõstad ratast niipalju, et "kumm" hargi ühe jala alla mahub ja ratta raskusega vajutad lahti.
EDIT: Küljejalaga sama, aga ei ole nõrkade meeste teema
Kindlasti ei ole nõrkade teema jah.
Suur ratas ja selleks, et üks keskhargi jalg saada nii kõrgele, et sinna tagarehv alla mahkuks, tuleb see ratas päris kaldesse ajada ja siis veel kolmanda ja neljanda käega(või jalgadega) see rehv õigesse kohta positsioneerida.
Külgjalaga, kui mõlemad rattad all, siis tundub teoorias lihtne.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 13:00
Postitas sinilind123
Ühel transalpi rattal sõitsin auto rattaga mitu korda üle rehvi ja see kurinahk ei tulnud ikka velje serva küljest lahti.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 13:31
Postitas Jesper
Ma viimati Africa Twini all mitu aastat pesitsenud tagarehvi puhul proovisin kõiki neid õues käepäraseid nippe ja tulemuseks oli ainult valjenenud ähkimine. Kuna õnneks toimus häppening garaažis, siis lõpuks langes pilk hüdropressile, sellega oli 30 sekundi küsimus

Välioludele mõeldes keeruline teema jah, ilmselt abiks on rohkem sõita ja tihemini vahetada kui kord 4a jooksul

Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 10 Apr 2025, 20:55
Postitas vanalendur
Jesper kirjutas: ↑10 Apr 2025, 13:31
Ma viimati Africa Twini all mitu aastat pesitsenud tagarehvi puhul proovisin kõiki neid õues käepäraseid nippe ja tulemuseks oli ainult valjenenud ähkimine. Kuna õnneks toimus häppening garaažis, siis lõpuks langes pilk hüdropressile, sellega oli 30 sekundi küsimus

Välioludele mõeldes keeruline teema jah, ilmselt abiks on rohkem sõita ja tihemini vahetada kui kord 4a jooksul
No siis pole ju probleemi. Pead antud hüdropressi lihtsalt kaasa pakkima

Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 11 Apr 2025, 10:58
Postitas ranel
Rehviseep aitab velje küljest lahti saada. Meelitad seepi vahele ja küll ta lahti tuleb.
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Postitatud: 11 Apr 2025, 11:13
Postitas Jesper
Jajah, meelitan, et kõigepealt võtan rehvi maha, siis seepi vahele ja pärast rehvi uuesti pealepanekut on juba hulka lihtsam rehvi maha saada, midagi sellist?
Järjekordne kasutu targutamine...
Muidu Krl, pitskruvi ilmselt pole ruumikasutuse mõttes kõige parem variant, vt C-kruvisid, neid on kergem pingutada ka:
https://online.depo.ee/products/17282 . Ma oleks proovinud ja tõenäoliselt see oleks töötanud, aga garaažis olevad olid kõik stiilis 30mm liiga kitsad.