Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ja muu internet ka, aga nagu ikka iga teema kohta, siis see mida otsid, seda ka leiad. Kui otsida, et kas saab hea tulemuse, siis saad vastuseks et jah saab, kui küsid probleemide kohta, siis ka stax materjali.
Mõtlesin, et äkki keegi kohalikest on ka loomakatseid teinud ja saanud hea või halva tulemuse selle tihendamisega? Peamiselt paistab olevat kasutusel kaks meetodi. Mingi klaasiliimi tüüpi "silikooniga" velje põhja katmine. Teine siis on mingit tüüpi 3M teip, mis ka pidavat õhkupidavaks jätma.

Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
Youtube on õpetusvideosid täis ja muu internet ka, aga nagu ikka iga teema kohta, siis see mida otsid, seda ka leiad. Kui otsida, et kas saab hea tulemuse, siis saad vastuseks et jah saab, kui küsid probleemide kohta, siis ka stax materjali.
Mõtlesin, et äkki keegi kohalikest on ka loomakatseid teinud ja saanud hea või halva tulemuse selle tihendamisega? Peamiselt paistab olevat kasutusel kaks meetodi. Mingi klaasiliimi tüüpi "silikooniga" velje põhja katmine. Teine siis on mingit tüüpi 3M teip, mis ka pidavat õhkupidavaks jätma.
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
viewtopic.php?p=821904#p821904 ?Krl kirjutas: ↑19 Mär 2025, 12:09Tere,
Youtube on õpetusvideosid täis ja muu internet ka, aga nagu ikka iga teema kohta, siis see mida otsid, seda ka leiad. Kui otsida, et kas saab hea tulemuse, siis saad vastuseks et jah saab, kui küsid probleemide kohta, siis ka stax materjali.
Mõtlesin, et äkki keegi kohalikest on ka loomakatseid teinud ja saanud hea või halva tulemuse selle tihendamisega? Peamiselt paistab olevat kasutusel kaks meetodi. Mingi klaasiliimi tüüpi "silikooniga" velje põhja katmine. Teine siis on mingit tüüpi 3M teip, mis ka pidavat õhkupidavaks jätma.
Ja võibolla boonusena, kui lugema juhtub, siis kasutaja Streetmoto, või keegi teine saab kommenteerida, et kuidas nad suhtuvad sellesse, kui selliselt töödeltd velg neile rehvivahetusse tuuakse?
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Oleme proovinud nii klaasiliimi kui ka 3M teipi. Klaasiliim jäi lekkima. 3M teip peab väga hästi aga peab jälgima, et rehvivahetuse ajal heebliga seda ära ei lõhuks ning samuti teeb see rehvivahetuse keerulisemaks, sest keskmine rant muutub oluliselt “paksemaks”.
Honda CBR 1000 -90
-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Tavaveljele pannes tubeless rehvi pidi olema oht, et võib velje pealt maha hüpata. Pidavat olema puudu serv, mis takistab rehvi velje pealt maha tulemast.


http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Kodaratega motikad ongi jalgrattad ju põhimõtteliselt

Tegelikult hoiavad rehvi velje küljes paigal hoopis need randid @ranel
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
ehitasin mõned aastat tagasi krossikast supermoto (ikka spets supermoto 17" veljed aga no seal ka ju kodarad). decorast ostsin silikooni. törtsutasin kodarakinnitused kinni ja peale tõmbasin veel mingi paksema teibi. hoiavad õhku siiamaani.
mingi yuutuubi õpetuse järgi tegingi. polnud keerulist midagi.
mingi yuutuubi õpetuse järgi tegingi. polnud keerulist midagi.
NSR125R,RMZ250,RMZ450,LTR450,XV535,CBR600RR,GSXR600,650ieGARDA,650ie
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Seal on see positiivne asi, et ilmselt kui lekkima hakkabki, siis ei teki kohe mingit katastroofilist leket ja saab nii palju juurde pumbata, et koju ära sõidab.
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Mäletad, mis laiusega teip sinna sobis? Vaatasin, et seda mitmes laiuses saada. Täpselt sama velg vaja teha.Ovarod kirjutas: ↑21 Mär 2025, 07:45Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Lihtsalt huvi pärast küsin,et mis selle asja point on? Rehv võib ju olla tubeless kui selle mõõduaga või mustriga TT rehvi pole, aga ka sellele võib ju lohvi sisse panna?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Et teeääres peale kruvi välja keeramist ei peaks ennast esmaseks võimlema, vaid saaks nööriga parandada.
-
- Postitusi: 502
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Ja kuidas saad rehvi tagasi randi peale näiteks rattapumba või portatiivse kompressoriga?
...
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Konkreetselt see toode ehk 50mm:Krl kirjutas: ↑21 Mär 2025, 13:30Mäletad, mis laiusega teip sinna sobis? Vaatasin, et seda mitmes laiuses saada. Täpselt sama velg vaja teha.Ovarod kirjutas: ↑21 Mär 2025, 07:45Tegin 2019 Africa Twin'il tagavelje.
Kasutasin SIKAFLEX 292i (Ehituse ABC'st), kodara aukude katmiseks ja siis
3M 4411N teip (Saksa Amazonist), kaks ringi kogu veljele peale.
Lisaks veel ventiili auk veits suuremaks ja mingi standard ventiil.
Kokku läks ca 50€ aga materjali jäi piisavalt üle, et ilmselt oleks saanud paar-kolm velge veel teha.
Praeguseks on 3 aastat, kaks rehvi ja üle 20 000km asfalti, kruusa ja metsa vastu pidanud ilusti ning rehvirõhku kontrollin ca kord kuus ning vahest panen 0.1-0.2 juurde.
https://www.amazon.de/dp/B07798C528/ref ... _dp_1?th=1
Hind 3 aastaga 7€ tõusnud
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
auto kereliim on hea odav möga tihendamiseks. ainult, et kodaranipplile peab mingitmoodi mütsi pähe tegema (tavotiga nt), et liim selle külge ei hakkaks. muidu keerab kodaraid pingutades sellise samodelkin tubelessi pekki.
paksu geelja liimikihiga teipe kasutades, on mõistlik neile omakorda kiht jäika mittevenivat teipi peale tõmmata, et tihendusteip sõites soojuse ja tsentrifugaaljõu mõjul liikuma ei hakkaks. nippel ei tohi teibi külge ka kinni jääda kui hiljem veel kodaraid pingutada tahad.
paksu geelja liimikihiga teipe kasutades, on mõistlik neile omakorda kiht jäika mittevenivat teipi peale tõmmata, et tihendusteip sõites soojuse ja tsentrifugaaljõu mõjul liikuma ei hakkaks. nippel ei tohi teibi külge ka kinni jääda kui hiljem veel kodaraid pingutada tahad.
5248653
-
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
- Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
- Asukoht: L-virumaa
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
sellise asja pikki rehvi harja, väntab pingule ja pressib rehvi laiali https://www.k-rauta.ee/p/koorma-kinnitu ... d&index=34
pira (made in Georgia), IZ 56, Jawa 634, KL650 Tengai, BMW 1200 GS
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
No ma siis kirjutan selle boonuse kuigi minu esimene küsimus oleks olnud sama, et asja point seisneb milles? Aga juba oli sellele vastatud ja tõepoolest teatud tingimustes see loogika täitsa abiks. Kuigi mina siiski eelistaks lohvi, millele laseks Slime või analoogse toote sisse ning igasugune kruvi- ja naelaauk enam muret ei valmista.
Kuidas suhtume? Kõigepealt - olles kunagi ammu teinud 4 (vist äkki Africa Twini ja Yamaha XT660) velge kliendi soovil, siis rohkem enam ei ole nõus tegema. Et seda korralikult teha ning julgeda pakkuda ka teenusele kvaliteedi ja garantii, siis kulus ühe velje tubelessitamiseks 2,5 tundi. Konkreetne tootja nõudis ükshaaval kodarapeade lihvimist, velje puhastamist, lihvimist, kaks kihti erinevat teipi jne... See selleks. Üks asi on see, et konkreetne velg ei pruugi olla üldse tubelessiks ette nähtud, sest puuduvad randid, mis madala rõhu korral rehvi veljel hoiavad. Tulemuseks võib olla ja on ka olnud õnnetusi maanteel, kus rehv ootamatult ja järsku tühjeneb ning vajub "boonusena" ka velje keskele kokku servast välja. Tulemuseks tubli lohisemine mööda asfalti.
Teenindusse tuues suhtume neutraalselt (veidi ikka kirtsutame nina ka), aga klient peaks KINDLASTI teavitama, et tegu on tubelessiks moondatud veljega, sest vastasel juhul keerame esimese asjana ventiilimutri küljest (lohvi ventiil ja tubelesiiks tehtu oma nävad välja identsed) ja kui ventiil keeldub velje sisse minemast, alles siis selgineb, et kuramus - siin polegi lohvi, vaid kodukootud tubeless. Aga siis võib juba hilja olla. Ja tihti on need tubelessi lindi servad ka irvakil ning kõik hoiab õhku kuniks seda pole puutunud. Peale rehvivahetust võib olla olukord muutunud... See lisarisk on kirtsus nina põhjuseks. Oleme arvestanud oma töös nii ajakulu kui hinnastamise loogikas standardsete tehaselahendustega. Igasugune standardist erinev lahendus on seotud lisa-ajakuluga.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Tänan põhjaliku vastuse eest.StreetMoto kirjutas: ↑24 Mär 2025, 16:06No ma siis kirjutan selle boonuse kuigi minu esimene küsimus oleks olnud sama, et asja point seisneb milles? Aga juba oli sellele vastatud ja tõepoolest teatud tingimustes see loogika täitsa abiks. Kuigi mina siiski eelistaks lohvi, millele laseks Slime või analoogse toote sisse ning igasugune kruvi- ja naelaauk enam muret ei valmista.
Kuidas suhtume? Kõigepealt - olles kunagi ammu teinud 4 (vist äkki Africa Twini ja Yamaha XT660) velge kliendi soovil, siis rohkem enam ei ole nõus tegema. Et seda korralikult teha ning julgeda pakkuda ka teenusele kvaliteedi ja garantii, siis kulus ühe velje tubelessitamiseks 2,5 tundi. Konkreetne tootja nõudis ükshaaval kodarapeade lihvimist, velje puhastamist, lihvimist, kaks kihti erinevat teipi jne... See selleks. Üks asi on see, et konkreetne velg ei pruugi olla üldse tubelessiks ette nähtud, sest puuduvad randid, mis madala rõhu korral rehvi veljel hoiavad. Tulemuseks võib olla ja on ka olnud õnnetusi maanteel, kus rehv ootamatult ja järsku tühjeneb ning vajub "boonusena" ka velje keskele kokku servast välja. Tulemuseks tubli lohisemine mööda asfalti.
Teenindusse tuues suhtume neutraalselt (veidi ikka kirtsutame nina ka), aga klient peaks KINDLASTI teavitama, et tegu on tubelessiks moondatud veljega, sest vastasel juhul keerame esimese asjana ventiilimutri küljest (lohvi ventiil ja tubelesiiks tehtu oma nävad välja identsed) ja kui ventiil keeldub velje sisse minemast, alles siis selgineb, et kuramus - siin polegi lohvi, vaid kodukootud tubeless. Aga siis võib juba hilja olla. Ja tihti on need tubelessi lindi servad ka irvakil ning kõik hoiab õhku kuniks seda pole puutunud. Peale rehvivahetust võib olla olukord muutunud... See lisarisk on kirtsus nina põhjuseks. Oleme arvestanud oma töös nii ajakulu kui hinnastamise loogikas standardsete tehaselahendustega. Igasugune standardist erinev lahendus on seotud lisa-ajakuluga.
Ausaltöeldes, minu hirm lohviga rehvide ees sai alguse palju aastaid tagasi, kui vaatasin Youtubes teie poolt raudtee ääres vändatud õpetlikku lühifilmis sellest, kuidas seda lohvi teel olles vahetada

-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Sul on õigus.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Sama hästi võib ju selle lima ka lohvita rehvile sisse lasta. Ja saab ka lohvita rehvi korral lohvi kaasas vedada juhuks, kui rehv nii katki õnnestub sõita, et seda enam lima või nööriga ei paranda. Mida lohvi puhul kindlasti ei ole on kusagilt serva vahelt salamisi jalga laskev rõhk. Lohv on kas terve või katki.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Tegin eile trenni mõttes ühe sisekummi vahetuse garaažis. No 2h läks ära. Suurem osa sellest läks rehvi randilt maha saamiseks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Valed töövõtted! Ma autorehve võtsin maha tungi+latiga ukseavas mõlemalt poolt 1 vajutus ja ongi lahti

Motika rehvi vast saab ka kobedama pitskruvi ja 2 klotsiga. Vanasti sai ka lihtsalt peale astudes randist maha, aga selleks peab kehapositiivne olema

Sellest infost pole muidugi abi kui maanteel vaja asi ette võtta - seal tuleb kuidagi kaasasolevate asjadega hakkama saada (joptvojumat, keskhark/ külgjalg ...).
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Kusjuures jah, ma olen vaadanud internetist läbi kõik video õpetused, et kuidas seda teha. Ka seda ratta küjejalaga maha surumist, aga ma ei saanud aru, mismoodi ma seda peaks tegema, kui mul ratas on keskhargi peal ja tagumist ratast all pole. See ilmselt siis jälle eeldab sõprade olemasolu, kelle ratast saaks kasutada.Maaks kirjutas: ↑10 Apr 2025, 09:06Valed töövõtted! Ma autorehve võtsin maha tungi+latiga ukseavas mõlemalt poolt 1 vajutus ja ongi lahti
Motika rehvi vast saab ka kobedama pitskruvi ja 2 klotsiga. Vanasti sai ka lihtsalt peale astudes randist maha, aga selleks peab kehapositiivne olema![]()
Sellest infost pole muidugi abi kui maanteel vaja asi ette võtta - seal tuleb kuidagi kaasasolevate asjadega hakkama saada (joptvojumat, keskhark/ külgjalg ...).
Pealeastumine ka ei aidanud jah. 85-90kg ei teinud seal midagi.
Sellest katsetusest õppisingi nii palju, et käisin ostsin ühe tummise pitskruvi ja järgmise katsetuse teen sellega. Arvan, et töötab ilusti. Kuigi selle kaasas kandmine on paras huumor, samal ajal, kui inimesed püüavad carbon piduriheelblite pealt 5g kaalu säästa. Aga kui aitab kuskil põllu ääres tund aega higistamist säästa, siis tasub ära.
Kogu muu vahetamine pole midagi hullu üldse.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Kui sul keskhark olemas, siis sellest peak piisama - kallutad/tõstad ratast niipalju, et "kumm" hargi ühe jala alla mahub ja ratta raskusega vajutad lahti.
EDIT: Küljejalaga sama, aga ei ole nõrkade meeste teema
EDIT: Küljejalaga sama, aga ei ole nõrkade meeste teema

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
Teema algataja - Postitusi: 1742
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Kindlasti ei ole nõrkade teema jah.
Suur ratas ja selleks, et üks keskhargi jalg saada nii kõrgele, et sinna tagarehv alla mahkuks, tuleb see ratas päris kaldesse ajada ja siis veel kolmanda ja neljanda käega(või jalgadega) see rehv õigesse kohta positsioneerida.
Külgjalaga, kui mõlemad rattad all, siis tundub teoorias lihtne.
-
- Postitusi: 1043
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Ühel transalpi rattal sõitsin auto rattaga mitu korda üle rehvi ja see kurinahk ei tulnud ikka velje serva küljest lahti.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Ma viimati Africa Twini all mitu aastat pesitsenud tagarehvi puhul proovisin kõiki neid õues käepäraseid nippe ja tulemuseks oli ainult valjenenud ähkimine. Kuna õnneks toimus häppening garaažis, siis lõpuks langes pilk hüdropressile, sellega oli 30 sekundi küsimus
Välioludele mõeldes keeruline teema jah, ilmselt abiks on rohkem sõita ja tihemini vahetada kui kord 4a jooksul 


-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
No siis pole ju probleemi. Pead antud hüdropressi lihtsalt kaasa pakkimaJesper kirjutas: ↑10 Apr 2025, 13:31Ma viimati Africa Twini all mitu aastat pesitsenud tagarehvi puhul proovisin kõiki neid õues käepäraseid nippe ja tulemuseks oli ainult valjenenud ähkimine. Kuna õnneks toimus häppening garaažis, siis lõpuks langes pilk hüdropressile, sellega oli 30 sekundi küsimusVälioludele mõeldes keeruline teema jah, ilmselt abiks on rohkem sõita ja tihemini vahetada kui kord 4a jooksul
![]()

-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Rehviseep aitab velje küljest lahti saada. Meelitad seepi vahele ja küll ta lahti tuleb.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Kodarvelje tihendamine "tubeless" rehvi jaoks?
Jajah, meelitan, et kõigepealt võtan rehvi maha, siis seepi vahele ja pärast rehvi uuesti pealepanekut on juba hulka lihtsam rehvi maha saada, midagi sellist?
Järjekordne kasutu targutamine...
Muidu Krl, pitskruvi ilmselt pole ruumikasutuse mõttes kõige parem variant, vt C-kruvisid, neid on kergem pingutada ka: https://online.depo.ee/products/17282 . Ma oleks proovinud ja tõenäoliselt see oleks töötanud, aga garaažis olevad olid kõik stiilis 30mm liiga kitsad.

Järjekordne kasutu targutamine...
Muidu Krl, pitskruvi ilmselt pole ruumikasutuse mõttes kõige parem variant, vt C-kruvisid, neid on kergem pingutada ka: https://online.depo.ee/products/17282 . Ma oleks proovinud ja tõenäoliselt see oleks töötanud, aga garaažis olevad olid kõik stiilis 30mm liiga kitsad.
Viimati muutis Jesper, 11 Apr 2025, 11:24, muudetud 1 kord kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.