2001 Suzuki SV650S
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 3
- Liitunud: 01 Mär 2025, 18:53
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 2 korda
2001 Suzuki SV650S
Tervitused kõigile!
Mõtlesin, et oleks ka aeg panna enda tegemised foorumisse kirja, et oleks endal hea järge pidada ning võib-olla ka saab mõni teine foorumlane kasuliku infot vms.
Endal said A-kategooria load tehtud alles 2023 aastal juuni kuus, päev enne Jaanipäeva. Mootorratas aga pärineb juba sama aasta märtsi kuust, kui tegelikult ostis selle perre hoopis naine ning sellest sai ka tema esimene ratas, millega ta peale autokooli sõitma hakkas (endale andis viimase lükke lubade tegemiseks just see, et nüüd peres olemas ka mootorratas). Mootorrattaga sõitsin pärast lubade kätte saamist ise rohkem, kui omanik ja hiljem sai soetatud omanikule linnaliikluseks kergemini juhitav mootorratas ning ise otsustasin ta naiselt ära osta, kuna olime mõlemad panustanud oma jagu juba antud masinasse ning müüa seda ei olnud enam mõtet.
Tegemist siis 2001.aasta (kuigi maanteeamet väidab 2002a) Suzuki SV650S esimese generatsiooni mootorrattaga.
Ostes oli ta täpselt selline, nagu ta kunagi tehasest välja tuli, täiesti stock ning suhteliselt väikese läbisõiduga, veidi üle 27.tuhande. Samuti oli ta oma vanuse kohta heas seisus. Sellest rattast sai siis nii-öelda masin, millega ise end mootorrataste remontimise suhtes harima sai hakatud, kuna ise ja naine olime sellel ajal täielikud võhikud mootorrataste maailmas.

Esimese asjana sai ära õpitud, kuidas iseseisvalt teha mootorrattale hooldus. Sellega seoses sai siis läbisõidul 27000 tuhat ja natuke peale esimene hooldus tehtud, ehk vahetatud sai õli, õlifilter, õhufilter, uus aku ning veidi hiljem ka küünlad.

Masin vajas ka karburaatorite taastamist, kuna mingi hetk naisel sõites hakkas karburaatorist meeletus koguses kütust lekkima. Nii sai ta viidud RAMO töökotta, kuna ise ei hakanud tol ajal sellist remonti veel ette võtma, kuna puudusid oskused ja ka vastavad tööriistad.
Läbisõit 36964: Järgmiseks oli vaja enne hooaega uus õli sisse valada, uus õlifitler paigaldada ja kuna kett ning hammasrattad olid ka juba oma aja ära elanud, sai ka nende vahetamine ette võetud. Esimese hammasratta vahetus ei kulgenud plaanipäraselt, kuna detail oli nii kõvasti kinni, et ükski enda töökojast leiduv käristi seda lahti ei suutnud kangutada, nii saigi lähenetud asjale "loovalt".


Järgmiseks, lakkas spidomeeter mõni kord sõites töötamast. Sai veidi internetiavarustes ringi tuhlatud ja selgus, et antud mootorrattal on esiratta juures magnet, mis võib vananedes kätki minna. Saigi varuosa tellitud ning kui juba, siis oli mõttes ka ära vahetada esimesed rattalaagrid.

Vana vs uus

Mingi hetk jättis ratas mu teepeale, kuna aku oli parklas seistes tühjaks saanud. Sai ennast targemaks tehtud ja leidsin, et pingeregulaator oli läbi läinud. Sai uus tellitud, kuigi otsad ei sobinud kokku ja tuli ette võtta veidi näputööd.

Elektritöödes olin ma tolleks hetkeks alles amatöör ning mingi hetk sai üks juhtmetest vastu raami kontakti. Käis pisike "pauk" ning ratas oli täiesti tumm. Ei töötanud süüde ega mõni muu elektroonika. Olin nimelt unustanud ka aku klemmid lahti ühendada antud tööks ning nüüd sain õppetunni. Veidike peamurdmist ning leidsin õnneks probleemile lahenduse. Starterirelee kaitse (30A) oli läbi läinud ning varasemalt oli õnneks varuosana sinna karbi sisse jäätud tagavara kaitse. Kaitse sisse ning ratas ärkas taas ellu.

Järgmise tööna tahtsin ette võtta summuti vahetuse, kuna olin internetis näinud ja kuulanud mitmeid slip-on mufflereid, ning endale tundus ka, et ratas originaal summutiga on liiga vaikne ja V2 mootor väärib midagi paremat. Pärast mitmete brändide kalkuleerimist otsustasin tellida Inglismaalt Delkevic nimelise muffleri, mille paigaldamiseks pole endal vaja peale origilaani äralõikamise midagi rasket teha. Läks mööda poolteist päeva ja tellimus oli Inglismaalt kohal
.

Lasin Peetris Forss mehaanikul sisselõike ära teha, kuna endal polnud lõikamiseks midagi head riiulist võtta, ning panin uue muffleri külge - siinkohal kummardus Peetri Forss meeskonnale vastutulelikkuse eest
.
Enne vs pärast


Rattal töötas ka signaal veidi ebaühtlaselt ning otsustasin pigem vana lahti võtta ning ära puhastada, kui uut hakata tellima.
Antud detaili on võimalik ise ka reguleerida (plaati, mlle vibratsioonist tekib heli) ning veidi valjemaks teha,mida ka ise tegin, et ikkagist autojuhid sind kuuleksid.

Mõned tuhanded sõidetud, sai uus õli vahetatud ning filter. Jätkasin suve nautimist ja teede vallutamist.

Mingi aeg hakkasin tundma sellist "lõtku" tagaratta juures ning järgmiseks võtsin ette tagumise ratta laagrite, kummipukside vahetuse.





Vahepeal polnudki muud, kui kalla ja talla.

Naisele saigi soetatud see samune Kawasaki z750, mis pildid ning enda üllatuseks jagab antud mudel sama pidurisüsteemi, mis SV-l.
Vahepeal sai tellitud Hiinast mõned kukkumispunnid ja uued heeblid. Heeblid istusid enam-vähem, aga kukkumispunnid on küll viimased, mida sealt maalt tellin. Polt murdus poole pealt pooleks ja ühest toredast suveõhtust sai paras peavalu...


Oli paanis tegeleda murdunud poldiga, aga saatus otsustas minu 2024 aasta hooaja lühikeseks teha. Ise ega autojuht viga ei saanud. Tegelikult polnud kokkupõrkest ka rattal mingeid muid vigastusi, kui tagumise porilapaka peal paar kriipsu ja numbrimärk vajas vahetamist, aga õnnetuse põhjustaja ei saanud mu juhistest aru AEGLASELT tagurdada, kuna ratas oli nii kõvasti auto küljes kinni, et paljaste kätega, seda sealt eemaldada ei saanud. Juht tagurdas nii järsult, et ratas libises kätevahelt minema ja kukkus külje peale maha. Sealt tuli siis mitmeid kriimustusi ja katkiseid detaile juurde. Õnneks oli kindlustus nõus ratast remontima ja järgmised paar kuud sai ta talvituda töökojas.


Tänaseks on ratas hooldatud ja valmis uueks hooajaks. Viimane asi, mida tahaks hetkel mootorrattale juurde lisada oleks belly pan, sest originaal küljeplastikuid on väga raske leida. Enamus neist on Inglismaal, kui üldse leida foorumitest, aga müüjad pole väga nõus neid Eestisse postiga saatma, nii et hetkel olen lihtsama valiku ees, osta mingi aftermarket detail ja proovida teda ise värvida.

Belly pan jõudis kenasti kohale ja sai külge keeratud. Samuti olid riiulis seismas originaal SV kleepsud, mis sai ka külge kleebitud. Hakkab vaiksel valmis saama


Vahepeal tuli läbisõidu numbriks 50000km ette ning mõte oli vaadata ratta üldine seis üle ning teostada kontroll ka pidurisüsteemile. mootorratta ostuga said pidurisadulad hooldatud nii ees kui ka taga ja mõned varuosad välja vahetatud ning nüüd tuli mõte kõik üle kontrollida enne tõsisemat hooaja algust. Klotsid on veel kasutuskõlbulikud. Eeelmine kord piirdus sadulate puhastus ja remont kergemini, kuid nüüd sai ka ette võetud kolvid ja nende pesad ning välja vahetatud kolvide tihendid, kuna need olid kergelt keerdus ja hea oli, et nende taha piilusin, mitte ei proovinud neid tagasi suruda, kuna nad otseselt veel ei lekkinud. Kolvi tagant leidsin korralikud ära kuivanud tükke ja pesad said puhtaks tehtud. Pesadelt ei saanud küll kõike mustust kätte, eriti vanusest tingitud mustust. Mida keegi kolvi pesade jaoks kasutab? Kas karukeelega on ohutu neid seest puhastada tugevama mustuse eemaldamiseks? Järgmine mõte mis tekkis oleks vahetada välja pidurivoolikud armeeritud süsteemi vastu.



Mõtlesin, et oleks ka aeg panna enda tegemised foorumisse kirja, et oleks endal hea järge pidada ning võib-olla ka saab mõni teine foorumlane kasuliku infot vms.
Endal said A-kategooria load tehtud alles 2023 aastal juuni kuus, päev enne Jaanipäeva. Mootorratas aga pärineb juba sama aasta märtsi kuust, kui tegelikult ostis selle perre hoopis naine ning sellest sai ka tema esimene ratas, millega ta peale autokooli sõitma hakkas (endale andis viimase lükke lubade tegemiseks just see, et nüüd peres olemas ka mootorratas). Mootorrattaga sõitsin pärast lubade kätte saamist ise rohkem, kui omanik ja hiljem sai soetatud omanikule linnaliikluseks kergemini juhitav mootorratas ning ise otsustasin ta naiselt ära osta, kuna olime mõlemad panustanud oma jagu juba antud masinasse ning müüa seda ei olnud enam mõtet.
Tegemist siis 2001.aasta (kuigi maanteeamet väidab 2002a) Suzuki SV650S esimese generatsiooni mootorrattaga.
Ostes oli ta täpselt selline, nagu ta kunagi tehasest välja tuli, täiesti stock ning suhteliselt väikese läbisõiduga, veidi üle 27.tuhande. Samuti oli ta oma vanuse kohta heas seisus. Sellest rattast sai siis nii-öelda masin, millega ise end mootorrataste remontimise suhtes harima sai hakatud, kuna ise ja naine olime sellel ajal täielikud võhikud mootorrataste maailmas.
Esimese asjana sai ära õpitud, kuidas iseseisvalt teha mootorrattale hooldus. Sellega seoses sai siis läbisõidul 27000 tuhat ja natuke peale esimene hooldus tehtud, ehk vahetatud sai õli, õlifilter, õhufilter, uus aku ning veidi hiljem ka küünlad.
Masin vajas ka karburaatorite taastamist, kuna mingi hetk naisel sõites hakkas karburaatorist meeletus koguses kütust lekkima. Nii sai ta viidud RAMO töökotta, kuna ise ei hakanud tol ajal sellist remonti veel ette võtma, kuna puudusid oskused ja ka vastavad tööriistad.
Läbisõit 36964: Järgmiseks oli vaja enne hooaega uus õli sisse valada, uus õlifitler paigaldada ja kuna kett ning hammasrattad olid ka juba oma aja ära elanud, sai ka nende vahetamine ette võetud. Esimese hammasratta vahetus ei kulgenud plaanipäraselt, kuna detail oli nii kõvasti kinni, et ükski enda töökojast leiduv käristi seda lahti ei suutnud kangutada, nii saigi lähenetud asjale "loovalt".
Järgmiseks, lakkas spidomeeter mõni kord sõites töötamast. Sai veidi internetiavarustes ringi tuhlatud ja selgus, et antud mootorrattal on esiratta juures magnet, mis võib vananedes kätki minna. Saigi varuosa tellitud ning kui juba, siis oli mõttes ka ära vahetada esimesed rattalaagrid.
Vana vs uus
Mingi hetk jättis ratas mu teepeale, kuna aku oli parklas seistes tühjaks saanud. Sai ennast targemaks tehtud ja leidsin, et pingeregulaator oli läbi läinud. Sai uus tellitud, kuigi otsad ei sobinud kokku ja tuli ette võtta veidi näputööd.
Elektritöödes olin ma tolleks hetkeks alles amatöör ning mingi hetk sai üks juhtmetest vastu raami kontakti. Käis pisike "pauk" ning ratas oli täiesti tumm. Ei töötanud süüde ega mõni muu elektroonika. Olin nimelt unustanud ka aku klemmid lahti ühendada antud tööks ning nüüd sain õppetunni. Veidike peamurdmist ning leidsin õnneks probleemile lahenduse. Starterirelee kaitse (30A) oli läbi läinud ning varasemalt oli õnneks varuosana sinna karbi sisse jäätud tagavara kaitse. Kaitse sisse ning ratas ärkas taas ellu.
Järgmise tööna tahtsin ette võtta summuti vahetuse, kuna olin internetis näinud ja kuulanud mitmeid slip-on mufflereid, ning endale tundus ka, et ratas originaal summutiga on liiga vaikne ja V2 mootor väärib midagi paremat. Pärast mitmete brändide kalkuleerimist otsustasin tellida Inglismaalt Delkevic nimelise muffleri, mille paigaldamiseks pole endal vaja peale origilaani äralõikamise midagi rasket teha. Läks mööda poolteist päeva ja tellimus oli Inglismaalt kohal

Lasin Peetris Forss mehaanikul sisselõike ära teha, kuna endal polnud lõikamiseks midagi head riiulist võtta, ning panin uue muffleri külge - siinkohal kummardus Peetri Forss meeskonnale vastutulelikkuse eest

Enne vs pärast
Rattal töötas ka signaal veidi ebaühtlaselt ning otsustasin pigem vana lahti võtta ning ära puhastada, kui uut hakata tellima.
Antud detaili on võimalik ise ka reguleerida (plaati, mlle vibratsioonist tekib heli) ning veidi valjemaks teha,mida ka ise tegin, et ikkagist autojuhid sind kuuleksid.
Mõned tuhanded sõidetud, sai uus õli vahetatud ning filter. Jätkasin suve nautimist ja teede vallutamist.
Mingi aeg hakkasin tundma sellist "lõtku" tagaratta juures ning järgmiseks võtsin ette tagumise ratta laagrite, kummipukside vahetuse.
Vahepeal polnudki muud, kui kalla ja talla.
Naisele saigi soetatud see samune Kawasaki z750, mis pildid ning enda üllatuseks jagab antud mudel sama pidurisüsteemi, mis SV-l.
Vahepeal sai tellitud Hiinast mõned kukkumispunnid ja uued heeblid. Heeblid istusid enam-vähem, aga kukkumispunnid on küll viimased, mida sealt maalt tellin. Polt murdus poole pealt pooleks ja ühest toredast suveõhtust sai paras peavalu...
Oli paanis tegeleda murdunud poldiga, aga saatus otsustas minu 2024 aasta hooaja lühikeseks teha. Ise ega autojuht viga ei saanud. Tegelikult polnud kokkupõrkest ka rattal mingeid muid vigastusi, kui tagumise porilapaka peal paar kriipsu ja numbrimärk vajas vahetamist, aga õnnetuse põhjustaja ei saanud mu juhistest aru AEGLASELT tagurdada, kuna ratas oli nii kõvasti auto küljes kinni, et paljaste kätega, seda sealt eemaldada ei saanud. Juht tagurdas nii järsult, et ratas libises kätevahelt minema ja kukkus külje peale maha. Sealt tuli siis mitmeid kriimustusi ja katkiseid detaile juurde. Õnneks oli kindlustus nõus ratast remontima ja järgmised paar kuud sai ta talvituda töökojas.
Tänaseks on ratas hooldatud ja valmis uueks hooajaks. Viimane asi, mida tahaks hetkel mootorrattale juurde lisada oleks belly pan, sest originaal küljeplastikuid on väga raske leida. Enamus neist on Inglismaal, kui üldse leida foorumitest, aga müüjad pole väga nõus neid Eestisse postiga saatma, nii et hetkel olen lihtsama valiku ees, osta mingi aftermarket detail ja proovida teda ise värvida.
Belly pan jõudis kenasti kohale ja sai külge keeratud. Samuti olid riiulis seismas originaal SV kleepsud, mis sai ka külge kleebitud. Hakkab vaiksel valmis saama


Vahepeal tuli läbisõidu numbriks 50000km ette ning mõte oli vaadata ratta üldine seis üle ning teostada kontroll ka pidurisüsteemile. mootorratta ostuga said pidurisadulad hooldatud nii ees kui ka taga ja mõned varuosad välja vahetatud ning nüüd tuli mõte kõik üle kontrollida enne tõsisemat hooaja algust. Klotsid on veel kasutuskõlbulikud. Eeelmine kord piirdus sadulate puhastus ja remont kergemini, kuid nüüd sai ka ette võetud kolvid ja nende pesad ning välja vahetatud kolvide tihendid, kuna need olid kergelt keerdus ja hea oli, et nende taha piilusin, mitte ei proovinud neid tagasi suruda, kuna nad otseselt veel ei lekkinud. Kolvi tagant leidsin korralikud ära kuivanud tükke ja pesad said puhtaks tehtud. Pesadelt ei saanud küll kõike mustust kätte, eriti vanusest tingitud mustust. Mida keegi kolvi pesade jaoks kasutab? Kas karukeelega on ohutu neid seest puhastada tugevama mustuse eemaldamiseks? Järgmine mõte mis tekkis oleks vahetada välja pidurivoolikud armeeritud süsteemi vastu.
Viimati muutis traksid, 21 Mär 2025, 15:45, muudetud 1 kord kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.