1. leht 1-st

2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 27 Jaan 2025, 21:02
Postitas Henn
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa.
Honda CRF1000 ja 2 inimest.
Mootorrattaga on ida-Euroopa transiiti sõidetud piisavalt, siis sepitsen plaani:
a) rentida 2-kohaline kaubik. Enda ratas kaubikusse. Bikerlase ratas kaubikusse. Bikerlane ise läheb lennukiga edasi-tagasi. Kaubiku kulud jagamisele.
b) keegi bikerlane plaanib sama sihtkohta ja tal on haagiseveo võimekusega auto. Rattad haagisele ja kulud jagamisele.
c) rentida suurem kaubik. Rattad ja 3-4 inimest kaubikusse. Kulud jagamisele.
Kindlustusmaakler vastas, et kasko kehtib juhul kui vedajaks on füüsiline isik ja vedu ei toimu ärilisel eesmärgil.

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 29 Jaan 2025, 21:48
Postitas morse
Äge reisiplaan. Ma ise nii kaugel balkanil pole käinud aga vaatasin huvi pärast kaarti. See on just parasjagu nii kaugel, et kaubikuga oleks maru pikk tee. Ma arvan, et transiit oleks 2.5-3 päeva autos (sh. 2 ööd hotellis) enne kui tsiklitele saab.

Muidu poleks hullu aga tagasi tuleb ka sõita…

Kaubikuga Horvaatia ja Rumeenia olid täitsa tehtavad. Aga tekkis tunne, et kaugemale minnes kasutaks DSV ja lennujaama abi.

Kui plaan tsikliga maanteed sõita, siis pakuks välja veel sellise alternatiivi:

- autoga kusagile Horvaatia keskele (kahe pika päevaga jõuad kohale)
- kolmandal päeval tsikliga transiit Horvaatia-Montenegro -Albaania (ülemist otsa sellest rajast olen sõitnud. Oli täitsa ilus ja kiire sõit).

Kaubiku suur eelis on see, et Haagisele on julmad kiirusepiirangud. Ja haagistega kihutajatele tehakse päriselt trahvi. Kaubikuga jõuad märksa kiiremini edasi.

Horvaatiasse parkides on väike pluss see, et auto jääb Euroopa
liitu. Kui omal bussi pole, siis rendika puhul võib see soodsam tulla.

Edu!

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 30 Jaan 2025, 07:42
Postitas hmm
See piirkond on väga mõnus... kuid Albaaniast edasi pole me veel sõitnud, sest vanade ratastega kuluks aega rohkem... uutega ehk teostatav. meil on lihtsalt aeg piiratud max 10 päeva...

Me käisime vanade ratastega (Jawa360, 2x Iz jupitere3) sarnases kohas, kuid nõks põhja pool aga lõpuks riivasime ka Albaaniat.
Kuna meil vanad ja väikesed rattad võrreldes uutega nt triumph bonneville, BMW F850GS jne. siis sai kasutatud ka väiksemat bussi: Ford Transit.
Pilt

Sellega sõitsime nii kaugele kui 24h sõita sai ja mõistlik tundus - ehk jõudsime lõuna Ungarisse.
Sõidu joon: https://tracking.geoape.com/?track=mqOp ... teoousr22w

Üks isik suudab olla järjest roolis ~700-800km max kuid keskmiselt ja see oleneb kas ta on värske või on juba korra roolis olnud. Kuid kogenud rekkamehed suudavad kindlasti rohkem aga me oleme ehk nõks tummisemad kui tänapäeva noored. Roolis olek oleneb ka mis ilm on väljas, kas on pime, kui kurviline, kas on hommik <- no see tapab korralikult, sest päikese strobo paneb silmad korralikult kinni. Parem on pimedas või valges sõita, kui päikese loojangu-tõusuga.

Kuna eelmise aasta reis oli uute ratastega, siis kolm uut ratast enam sellesse bussi ei mahtunud ning kasutasime suuremat e. VW crafter long...
received_1873723629671227.jpeg
Seal oli sõitjate ruum ja kaubaruum eraldatud vaheseinaga ning kauba ruumi sai pakitud 3 kaasaegset ratast.
20230604_105327.jpg
Tänu triumphi "väiksusele" ja detailide teistsugustele asetustele võrreldes väikeste GS-idega (ehk siis õhemate 850-ga mitte 1200, millel boksermootor), mahtusid nad aksepteeritavalt.
Pilt

Sama ruum võrreldes vanemate ratastega:
Pilt


Sõitjateruum sobis ideaalselt kolmele sõitjale, kes kõik olid korda mööda roolis, et buss saaks kogu aeg sõita ehk katkematult 24h ~2000km. Tagumine rida on lihtsalt puhkamiseks/magamiseks.
20230604_105027.jpg
Töö laeva/bussi köögis
juhid.jpg
Sellise võttega päästab transiitsõidus 2p ehk 1p sinnasõiduga ja 1p tagasi sõiduga + ööbimiste kulud/aeg.

Crafteri kulud 2024 sõidul rumeeniasse: edasi-tagasi 4486km, 467L: 790€ e. 263€ reisija (3 reisjat)
Sinna 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Tagasi 2156km ~27h sõitu, tangitud bussi 4 korral kokku 233,54L ~363€

Transiti kulud olid enam vähem samad - no nõks vähem võttis kütet....

Sellel aastal on samuti plaanis juunis liikuda - seda veel mõtleme, et kas Itaalia rannik või punnitaks samuti Albaaniast lõuna poole.... kuid igal juhul soojamere äärde.
Meil on plaanis kasutada jaanipäeva nädalat e. 19 õhtul minek ja 29ndal tagasi. Samas on lahti kas uute ratastega või vanadega, seltskond on kindlasti 3 ühes bussis... nüüd on ehk üks veel juures, kuid kahjuks peame piirama 3 peale ühte bussi, kui seltskond suuremaks läheb, peab üks buss juurde tulema koos lisa 2 isikuga, ning siis läheb keeruliseks ka ühes piirkonnas majutuste leidmine jne....

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 30 Jaan 2025, 21:07
Postitas Raki
Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 31 Jaan 2025, 14:28
Postitas Henn
Raki kirjutas: 30 Jaan 2025, 21:07
Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel
Motovedu.ee vastus päringule:

Sofiasse oleks võimalik saata, kuid vedu tuleks soodsam, kui leiaksite
vähemalt 1 mootorratta veel juurde.
1 mootorratta saatmine: ca 1090 EUR + arvele lisandub käibemaks.
2 mootorratta saatmine: ca 590 EUR (kumbki mootorratas) + arvele
lisandub käibemaks.

Meid on 2 inimest, seega lennupiletid topelt. Lisaks on vaja ka ratas tagasi koju tuua. 590+22% on üks suund.

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Postitatud: 01 Veebr 2025, 15:53
Postitas Raki
Henn kirjutas: 31 Jaan 2025, 14:28
Raki kirjutas: 30 Jaan 2025, 21:07
Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.
Ühe rattaga ei ole MOTOVEDU mõttekas aga pane bikerisse kuulutus. Paarisarv rattaid peab olema. Meil oli 4 ratast.


Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel
Motovedu.ee vastus päringule:

Sofiasse oleks võimalik saata, kuid vedu tuleks soodsam, kui leiaksite
vähemalt 1 mootorratta veel juurde.
1 mootorratta saatmine: ca 1090 EUR + arvele lisandub käibemaks.
2 mootorratta saatmine: ca 590 EUR (kumbki mootorratas) + arvele
lisandub käibemaks.

Meid on 2 inimest, seega lennupiletid topelt. Lisaks on vaja ka ratas tagasi koju tuua. 590+22% on üks suund.