2025 juuni Makedoonia-Albaania

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Henn
Postitusi: 388
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 64 korda

2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas Henn »

Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa.
Honda CRF1000 ja 2 inimest.
Mootorrattaga on ida-Euroopa transiiti sõidetud piisavalt, siis sepitsen plaani:
a) rentida 2-kohaline kaubik. Enda ratas kaubikusse. Bikerlase ratas kaubikusse. Bikerlane ise läheb lennukiga edasi-tagasi. Kaubiku kulud jagamisele.
b) keegi bikerlane plaanib sama sihtkohta ja tal on haagiseveo võimekusega auto. Rattad haagisele ja kulud jagamisele.
c) rentida suurem kaubik. Rattad ja 3-4 inimest kaubikusse. Kulud jagamisele.
Kindlustusmaakler vastas, et kasko kehtib juhul kui vedajaks on füüsiline isik ja vedu ei toimu ärilisel eesmärgil.

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

morse
Postitusi: 1455
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 291 korda
Tänatud: 233 korda

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas morse »

Äge reisiplaan. Ma ise nii kaugel balkanil pole käinud aga vaatasin huvi pärast kaarti. See on just parasjagu nii kaugel, et kaubikuga oleks maru pikk tee. Ma arvan, et transiit oleks 2.5-3 päeva autos (sh. 2 ööd hotellis) enne kui tsiklitele saab.

Muidu poleks hullu aga tagasi tuleb ka sõita…

Kaubikuga Horvaatia ja Rumeenia olid täitsa tehtavad. Aga tekkis tunne, et kaugemale minnes kasutaks DSV ja lennujaama abi.

Kui plaan tsikliga maanteed sõita, siis pakuks välja veel sellise alternatiivi:

- autoga kusagile Horvaatia keskele (kahe pika päevaga jõuad kohale)
- kolmandal päeval tsikliga transiit Horvaatia-Montenegro -Albaania (ülemist otsa sellest rajast olen sõitnud. Oli täitsa ilus ja kiire sõit).

Kaubiku suur eelis on see, et Haagisele on julmad kiirusepiirangud. Ja haagistega kihutajatele tehakse päriselt trahvi. Kaubikuga jõuad märksa kiiremini edasi.

Horvaatiasse parkides on väike pluss see, et auto jääb Euroopa
liitu. Kui omal bussi pole, siis rendika puhul võib see soodsam tulla.

Edu!

hmm
Postitusi: 464
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 121 korda

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas hmm »

See piirkond on väga mõnus... kuid Albaaniast edasi pole me veel sõitnud, sest vanade ratastega kuluks aega rohkem... uutega ehk teostatav. meil on lihtsalt aeg piiratud max 10 päeva...

Me käisime vanade ratastega (Jawa360, 2x Iz jupitere3) sarnases kohas, kuid nõks põhja pool aga lõpuks riivasime ka Albaaniat.
Kuna meil vanad ja väikesed rattad võrreldes uutega nt triumph bonneville, BMW F850GS jne. siis sai kasutatud ka väiksemat bussi: Ford Transit.
Pilt

Sellega sõitsime nii kaugele kui 24h sõita sai ja mõistlik tundus - ehk jõudsime lõuna Ungarisse.
Sõidu joon: https://tracking.geoape.com/?track=mqOp ... teoousr22w

Üks isik suudab olla järjest roolis ~700-800km max kuid keskmiselt ja see oleneb kas ta on värske või on juba korra roolis olnud. Kuid kogenud rekkamehed suudavad kindlasti rohkem aga me oleme ehk nõks tummisemad kui tänapäeva noored. Roolis olek oleneb ka mis ilm on väljas, kas on pime, kui kurviline, kas on hommik <- no see tapab korralikult, sest päikese strobo paneb silmad korralikult kinni. Parem on pimedas või valges sõita, kui päikese loojangu-tõusuga.

Kuna eelmise aasta reis oli uute ratastega, siis kolm uut ratast enam sellesse bussi ei mahtunud ning kasutasime suuremat e. VW crafter long...
received_1873723629671227.jpeg
Seal oli sõitjate ruum ja kaubaruum eraldatud vaheseinaga ning kauba ruumi sai pakitud 3 kaasaegset ratast.
20230604_105327.jpg
Tänu triumphi "väiksusele" ja detailide teistsugustele asetustele võrreldes väikeste GS-idega (ehk siis õhemate 850-ga mitte 1200, millel boksermootor), mahtusid nad aksepteeritavalt.
Pilt

Sama ruum võrreldes vanemate ratastega:
Pilt


Sõitjateruum sobis ideaalselt kolmele sõitjale, kes kõik olid korda mööda roolis, et buss saaks kogu aeg sõita ehk katkematult 24h ~2000km. Tagumine rida on lihtsalt puhkamiseks/magamiseks.
20230604_105027.jpg
Töö laeva/bussi köögis
juhid.jpg
Sellise võttega päästab transiitsõidus 2p ehk 1p sinnasõiduga ja 1p tagasi sõiduga + ööbimiste kulud/aeg.

Crafteri kulud 2024 sõidul rumeeniasse: edasi-tagasi 4486km, 467L: 790€ e. 263€ reisija (3 reisjat)
Sinna 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Tagasi 2156km ~27h sõitu, tangitud bussi 4 korral kokku 233,54L ~363€

Transiti kulud olid enam vähem samad - no nõks vähem võttis kütet....

Sellel aastal on samuti plaanis juunis liikuda - seda veel mõtleme, et kas Itaalia rannik või punnitaks samuti Albaaniast lõuna poole.... kuid igal juhul soojamere äärde.
Meil on plaanis kasutada jaanipäeva nädalat e. 19 õhtul minek ja 29ndal tagasi. Samas on lahti kas uute ratastega või vanadega, seltskond on kindlasti 3 ühes bussis... nüüd on ehk üks veel juures, kuid kahjuks peame piirama 3 peale ühte bussi, kui seltskond suuremaks läheb, peab üks buss juurde tulema koos lisa 2 isikuga, ning siis läheb keeruliseks ka ühes piirkonnas majutuste leidmine jne....
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 676
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 80 korda

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas Raki »

Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Kasutaja avatar

Teema algataja
Henn
Postitusi: 388
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 64 korda

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas Henn »

Raki kirjutas: 30 Jaan 2025, 21:07
Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.

Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel
Motovedu.ee vastus päringule:

Sofiasse oleks võimalik saata, kuid vedu tuleks soodsam, kui leiaksite
vähemalt 1 mootorratta veel juurde.
1 mootorratta saatmine: ca 1090 EUR + arvele lisandub käibemaks.
2 mootorratta saatmine: ca 590 EUR (kumbki mootorratas) + arvele
lisandub käibemaks.

Meid on 2 inimest, seega lennupiletid topelt. Lisaks on vaja ka ratas tagasi koju tuua. 590+22% on üks suund.
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 676
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 80 korda

Re: 2025 juuni Makedoonia-Albaania

Lugemata postitus Postitas Raki »

Henn kirjutas: 31 Jaan 2025, 14:28
Raki kirjutas: 30 Jaan 2025, 21:07
Henn kirjutas: 27 Jaan 2025, 21:02
Küpsemas on plaan.
8.06-24.06 2025 vahemikus külastada Põhja-Makedooniat ja Albaania kesk- ning põhjaosa..

Alternatiiv 1. Ratas transpordiettevõttega sinna-tagasi ja ise lennukiga. Hind läheb üle 1000eur.
Alternatiiv 2. Lennukiga sinna-tagasi, ratta rent kohapeal. Ratta hinnad 100+eur päev. Varustus käsipagasisse ei mahu. Kipub ka üle 1000eur minema.
Konkreetse huvi korral võib kirjutada otse pm või arutleda siin teemas.
H.
Ühe rattaga ei ole MOTOVEDU mõttekas aga pane bikerisse kuulutus. Paarisarv rattaid peab olema. Meil oli 4 ratast.


Ei ole päris sellised summad. Käisime eelmisel aastal samal ajal millal sul plaanis. Rattad MOTOVEDU abil Sofiasse - 550 eur per ratas, paarisarv rattaid. Lennukad 150 eur. Transa kokku 700 eur aga oled puhanud ja sõidad esimesel ja viimasel päeval ka.

Balkan on nii odav et kogu ülejäänud 10 päeva reisi läks sama palju veel ehk kui seal mõistlikult majandada on reisi eelarve 1500 eur, mis on tänapäeval ikka odav.

Kesk-Albaania on hea valik. Soovitan kesk Montenegrot ja Bosniat ka või Kosovot. Meil oli endalgi plaan minna see aasta uuesti aga pole veel päris kindel
Motovedu.ee vastus päringule:

Sofiasse oleks võimalik saata, kuid vedu tuleks soodsam, kui leiaksite
vähemalt 1 mootorratta veel juurde.
1 mootorratta saatmine: ca 1090 EUR + arvele lisandub käibemaks.
2 mootorratta saatmine: ca 590 EUR (kumbki mootorratas) + arvele
lisandub käibemaks.

Meid on 2 inimest, seega lennupiletid topelt. Lisaks on vaja ka ratas tagasi koju tuua. 590+22% on üks suund.
https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye—> BMW 1300GS Trophy
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”