Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Tere,
Käisin paar päeva tagasi Motodepoos midagi asjatamas ja paistab, et olen ajast maha jäänud, ei teadnud, et Kawasaki üldse mingit hübriidi arendama oleks hakanud. Motodepoos aga selline isend juba letis olemas:https://motodepoo.ee/soidukid/19449-uus-ninja-7-hybrid

Alustaks kõigepealt sellest, et ma ei ole selliste baikide tüüp. Esiteks ma ei sõida väga baikidega üleüldse, teiseks on maailmas vist ainult kaks baiki, mis minu all nagu lastejalgrattad välja ei näe, Hayabusa ja ZX-14 / ZZR1400. Sellegipoolest püüdis selle ratta kontseptsioon minu mõtteid ja välimuse poolest pole ka rattal midagi viga. Automaailmas ma ka väga elektriautosid ei fänna, hübriidid aga täitsa meeldivad, neil on täitsa jumet.
Ja tegingi siis väikese proovisõidu, olenemata hunnikust eelarvamustest sellise ratta kohta. Päris ausõna, mulle oleks väga meeldinud, kui Kawa oleks baigi asemel mõnele matkaendurole hübriidi aretanud, a la Hybrid Versys vms.
Teadsin, et mootori kubatuur on selline, mis võrreldes mu enda rattaga mingi eriline tõmbaja pole. Aga mõttestasin ennast ringi ja ei otsinud taga hirmsat tõmmet, vaid lihtsalt kasutusmugavust ja tagumikutunnet.
See proovisõit ei olnud nii põhjalik nagu MCN teeb, kus sõidetakse päevi ja kirjutatakse pikki artikleid. See oli pigem esmamulje saamiseks ja teistega selle jagamiseks.
Aitab lobast, alustame:
Välimus:
Näeb välja täitsa päris bike, hübriidi olemus on sinna sisse ära peidetud. Kui tuletame meelde, kuidas automaailm hübriididega alustas, siis see motikas küll kuidagi Priust ei meenuta. Meenutab ühte normaalselt Kawa baiki
Isteasend.
Ma olen 190 pikk ja 110+ kilo, ma ei peaks idee järgi sellise ratta otsa mahtuma või ennast selle seljas mugavalt tundma. Aga tundsin. Ei olnud tunnet enda ratta seljast tulles (2023 DL1050 DE ), et istusin migni võrri otsa. Täiesti normaalne lenks, jalad täiesti mõistlikus asukohas, ühesõnaga, timm ::)
Kiirendus
Siinkohal läheb huvitavaks. Vanasti bensiinimootoritega oli lihtne ja konkreetne ning ühene. Ehk siis said teada, milliste pöörete juures tõmbama hakkas ja kui kiiresti nullist sajani läks. Sellel rattal on erinevaid rezhiime ja vastavalt sellele ka erinevad võimalused kiirendamiseks. Muide mida rohkem mul vanust juurde tuleb, seda väheolulisemaks see tegelikult muutub. Põhiline, et pingutamata maanteel rekkast mööda saab ning sellega saab see tsikkel vabalt hakkama. Ainult mootoriga sõites on kiirendus nagu 450 kuubikulisel neljataktisel bensurattal ikka olema peab. On olemas, kuid ei too naeratust näole. Elekter + mootor kiirendus e. ökorezhiim oli suht sama. Huvitav oli sõita ainult elektri peal, mida mul õnnestus ühe jutiga ligi ~20km tegema kuniks näitas, et aku hakkab tühjenema. Ainult elektriga kiirendus tundus veidike parem? Ilma mootori hääleta baigiga ringi vusistada oli tegelikult täitsa tore. Kiirendust oli piisavalt. Maanteele ma puhtalt elektriga proovima ei läinud, sest sain aru, et elektril on kiirusepiirang 60km/h. Linnas aga oli sellest küll.
Sõit Kui ma olin pool tundi mööda Tallinna linna ringi sõitnud ja erinevaid nuppe näppinud, hakkas rezhiimide vahetamine juba käppa saama. Mootor/hübriid/elekter vahetamine on lihtne ja intuitiivne. Küll aga ei harjunud ma kuidagi ära käiguvahetusega. Nimelt pole jalakäike ja puudub ka siduriheebel. Manuaalselt saab käike vahetada, kuid klahviga. Teine variant on automaatkast. Automaatkast ei vaheta küll käike nii kiirestil, kui tahaks, kuid pole nii hull, nagu pisikeste maanteemuhkude robotkastid. Ehk siis automaatkastiga sõitmine oli minu jaoks täiesti rahuldav ja niiviisi ma ei õppinudki nuppude toksimist selgeks. Proovisin, kuid ei saanud hakkama / ei meeldinud.
Tagurpidikäik massidesse! Enda garaazist välja saamiseks pean motika seljast maha tulema ja väikesest kallakust ta üles sikutama. Küll oli tore sõita selle motikaga garaazhi, vajutada nuppu ja siis tagurpidi garaazhist välja sõita. Negatiivsed kalded pole enam mingi probleem. See tõi päriselt naeratuse näole.
Oot oot aga boosti nupp? Jep. Ma olin tükk aega ringi sõitnud ja vahtinud seda boosti nuppu nagu mingit mõttetut lisavidinat. Mäletate arvuteid, kus oli turbo nupp peal, mille vajutamisega mingid numbrid muutusid aga arvuti reaalselt kiiremaks ei läinud? Vot selle motikaga ei ole nii. See nupp päriselt töötab. Väikesel elektrimootoril lubatakse lühiajaliselt maksimaalne välja võtta ja see on üllatavalt tore nupp. Seda võiks nimetada näiteks elektrinitroks? Ma leidsin selle nupu täiesti kasuliku olevat niisama funnimisel e. kiirendamisel, kuid praktikas oleks ka maanteel möödasõidul sellest ilmselt kasu. Äge nupp:)
Kütusekulu? Ma ei tea, kuid kindlasti alla keskmise. Ma ei sõitnud sellega piisavalt pikalt, et oleks saanud mitu korda tankimas käia ja keskmist arvutada. Aga see kulu ei saa mitte kuidagi kõrge olla.
Kokkuvõte
Kui ma oleksin tahtnud päris proovisõitu teha, siis oleks pidanud selle ratta enda kätte võtma paariks päevaks ja sõitma mõned paagitäied kütust. Vot nii oleks saanud ehk mingi konkreetsema jutu kokku. Praegune kokkuvõte tuleb lahja, kuid sellegipoolest entusiastlik. Mulle meeldis see ratas! Mulle meeldib see kontseptsioon e. endale ma seda ei ostaks, sest see on valest kategooriast, kuid hübriid töötab nagu nalja. Ma ei kujuta ette, mis see kütusekulu oli, kuid tõenäoliselt paar korda vähem, kui mu enda rattal, arvestades elektri abi ja mootori kubatuuri.
Seda ratast ei peaks kartma nagu paljud vedelkütusemehed elektriautosid kardavad. See pole ju elektrimotikas, vaid bensukas, elektriabimootoriga. Ning see sobiks ideaalselt esimeseks rattaks. Hind võiks muidugi veidi mõnusam olla, selle raha eest on mittehübriidi maailmas valik päris asjalik. Aga hübriidimaailmas praegu valikut sisuliselt pole. Võiks siiski olla. Usun, et sellistel ratastel on tulevikku.
Käisin paar päeva tagasi Motodepoos midagi asjatamas ja paistab, et olen ajast maha jäänud, ei teadnud, et Kawasaki üldse mingit hübriidi arendama oleks hakanud. Motodepoos aga selline isend juba letis olemas:https://motodepoo.ee/soidukid/19449-uus-ninja-7-hybrid

Alustaks kõigepealt sellest, et ma ei ole selliste baikide tüüp. Esiteks ma ei sõida väga baikidega üleüldse, teiseks on maailmas vist ainult kaks baiki, mis minu all nagu lastejalgrattad välja ei näe, Hayabusa ja ZX-14 / ZZR1400. Sellegipoolest püüdis selle ratta kontseptsioon minu mõtteid ja välimuse poolest pole ka rattal midagi viga. Automaailmas ma ka väga elektriautosid ei fänna, hübriidid aga täitsa meeldivad, neil on täitsa jumet.
Ja tegingi siis väikese proovisõidu, olenemata hunnikust eelarvamustest sellise ratta kohta. Päris ausõna, mulle oleks väga meeldinud, kui Kawa oleks baigi asemel mõnele matkaendurole hübriidi aretanud, a la Hybrid Versys vms.
Teadsin, et mootori kubatuur on selline, mis võrreldes mu enda rattaga mingi eriline tõmbaja pole. Aga mõttestasin ennast ringi ja ei otsinud taga hirmsat tõmmet, vaid lihtsalt kasutusmugavust ja tagumikutunnet.
See proovisõit ei olnud nii põhjalik nagu MCN teeb, kus sõidetakse päevi ja kirjutatakse pikki artikleid. See oli pigem esmamulje saamiseks ja teistega selle jagamiseks.
Aitab lobast, alustame:
Välimus:
Näeb välja täitsa päris bike, hübriidi olemus on sinna sisse ära peidetud. Kui tuletame meelde, kuidas automaailm hübriididega alustas, siis see motikas küll kuidagi Priust ei meenuta. Meenutab ühte normaalselt Kawa baiki

Isteasend.
Ma olen 190 pikk ja 110+ kilo, ma ei peaks idee järgi sellise ratta otsa mahtuma või ennast selle seljas mugavalt tundma. Aga tundsin. Ei olnud tunnet enda ratta seljast tulles (2023 DL1050 DE ), et istusin migni võrri otsa. Täiesti normaalne lenks, jalad täiesti mõistlikus asukohas, ühesõnaga, timm ::)
Kiirendus
Siinkohal läheb huvitavaks. Vanasti bensiinimootoritega oli lihtne ja konkreetne ning ühene. Ehk siis said teada, milliste pöörete juures tõmbama hakkas ja kui kiiresti nullist sajani läks. Sellel rattal on erinevaid rezhiime ja vastavalt sellele ka erinevad võimalused kiirendamiseks. Muide mida rohkem mul vanust juurde tuleb, seda väheolulisemaks see tegelikult muutub. Põhiline, et pingutamata maanteel rekkast mööda saab ning sellega saab see tsikkel vabalt hakkama. Ainult mootoriga sõites on kiirendus nagu 450 kuubikulisel neljataktisel bensurattal ikka olema peab. On olemas, kuid ei too naeratust näole. Elekter + mootor kiirendus e. ökorezhiim oli suht sama. Huvitav oli sõita ainult elektri peal, mida mul õnnestus ühe jutiga ligi ~20km tegema kuniks näitas, et aku hakkab tühjenema. Ainult elektriga kiirendus tundus veidike parem? Ilma mootori hääleta baigiga ringi vusistada oli tegelikult täitsa tore. Kiirendust oli piisavalt. Maanteele ma puhtalt elektriga proovima ei läinud, sest sain aru, et elektril on kiirusepiirang 60km/h. Linnas aga oli sellest küll.
Sõit Kui ma olin pool tundi mööda Tallinna linna ringi sõitnud ja erinevaid nuppe näppinud, hakkas rezhiimide vahetamine juba käppa saama. Mootor/hübriid/elekter vahetamine on lihtne ja intuitiivne. Küll aga ei harjunud ma kuidagi ära käiguvahetusega. Nimelt pole jalakäike ja puudub ka siduriheebel. Manuaalselt saab käike vahetada, kuid klahviga. Teine variant on automaatkast. Automaatkast ei vaheta küll käike nii kiirestil, kui tahaks, kuid pole nii hull, nagu pisikeste maanteemuhkude robotkastid. Ehk siis automaatkastiga sõitmine oli minu jaoks täiesti rahuldav ja niiviisi ma ei õppinudki nuppude toksimist selgeks. Proovisin, kuid ei saanud hakkama / ei meeldinud.
Tagurpidikäik massidesse! Enda garaazist välja saamiseks pean motika seljast maha tulema ja väikesest kallakust ta üles sikutama. Küll oli tore sõita selle motikaga garaazhi, vajutada nuppu ja siis tagurpidi garaazhist välja sõita. Negatiivsed kalded pole enam mingi probleem. See tõi päriselt naeratuse näole.
Oot oot aga boosti nupp? Jep. Ma olin tükk aega ringi sõitnud ja vahtinud seda boosti nuppu nagu mingit mõttetut lisavidinat. Mäletate arvuteid, kus oli turbo nupp peal, mille vajutamisega mingid numbrid muutusid aga arvuti reaalselt kiiremaks ei läinud? Vot selle motikaga ei ole nii. See nupp päriselt töötab. Väikesel elektrimootoril lubatakse lühiajaliselt maksimaalne välja võtta ja see on üllatavalt tore nupp. Seda võiks nimetada näiteks elektrinitroks? Ma leidsin selle nupu täiesti kasuliku olevat niisama funnimisel e. kiirendamisel, kuid praktikas oleks ka maanteel möödasõidul sellest ilmselt kasu. Äge nupp:)
Kütusekulu? Ma ei tea, kuid kindlasti alla keskmise. Ma ei sõitnud sellega piisavalt pikalt, et oleks saanud mitu korda tankimas käia ja keskmist arvutada. Aga see kulu ei saa mitte kuidagi kõrge olla.
Kokkuvõte
Kui ma oleksin tahtnud päris proovisõitu teha, siis oleks pidanud selle ratta enda kätte võtma paariks päevaks ja sõitma mõned paagitäied kütust. Vot nii oleks saanud ehk mingi konkreetsema jutu kokku. Praegune kokkuvõte tuleb lahja, kuid sellegipoolest entusiastlik. Mulle meeldis see ratas! Mulle meeldib see kontseptsioon e. endale ma seda ei ostaks, sest see on valest kategooriast, kuid hübriid töötab nagu nalja. Ma ei kujuta ette, mis see kütusekulu oli, kuid tõenäoliselt paar korda vähem, kui mu enda rattal, arvestades elektri abi ja mootori kubatuuri.
Seda ratast ei peaks kartma nagu paljud vedelkütusemehed elektriautosid kardavad. See pole ju elektrimotikas, vaid bensukas, elektriabimootoriga. Ning see sobiks ideaalselt esimeseks rattaks. Hind võiks muidugi veidi mõnusam olla, selle raha eest on mittehübriidi maailmas valik päris asjalik. Aga hübriidimaailmas praegu valikut sisuliselt pole. Võiks siiski olla. Usun, et sellistel ratastel on tulevikku.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Leidsin põhjalikuma spetsi kah sellele elektripoolele, millegipärast Motodepoo lehel polnud (või siis mina koba).
7kW 23,9Nm (boostiga 9kW 36 Nm). Aku 27,2 Ah (~1,3 kWh) ja 13kg.
https://www.kawasaki.co.uk/en/products/ ... g1dXVlbC1A
7kW 23,9Nm (boostiga 9kW 36 Nm). Aku 27,2 Ah (~1,3 kWh) ja 13kg.
https://www.kawasaki.co.uk/en/products/ ... g1dXVlbC1A
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Mis selle hübriidi point on?
Californias on asi nii karm, või mis?
edu
Californias on asi nii karm, või mis?
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Hübriidi point on sama, mis autodegi puhul - aina karmistuvad keskkonnanõuded.
Siin foorumis on juba kaheksa aastat tagasi heietatud Euro4 teemadel:
viewtopic.php?t=100305
Ega need järgmised Euro numbrid tsiklitelegi tulemata jää.
Siin foorumis on juba kaheksa aastat tagasi heietatud Euro4 teemadel:
viewtopic.php?t=100305
Ega need järgmised Euro numbrid tsiklitelegi tulemata jää.
Joel
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Sellel hübriidiil on väga konkreetne point ... ja see seisneb enamjaolt ... praktikas rakendatava eesmärgi puudumises. Kawasaki otsustas, et ta on teoreetiliselt võimeline sellist tsiklit ehitama ja parim viis teooria testimiseks on see praktikas ellu rakendada. Ma arvan, et sellest peaks piisama.
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Mootorratas peaks võimalikult lihtne ja ilma igasuguse elektroonikajamata olema.
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Sellise ratta point on sama nagu automaailmas oli bmw i3 range extenderiga. Ehk siis, igapäeva töölesõit on möla ja saastevaba ja kui tahad tädi maali juurde sõita, kuhuni sa "roheliselt" välja ei vea, siis kütad fossiiliga edasi. Linnas on elekter kindlasti piisav, maanteel tulevad pensuka eelised. Rohepöörased või vaikuse fännid saavad osta ühe ratta/auto, mis oskab kõike, mitte ei pea omama mitut. See konseptsioon töötab ilmselt suht hästi ja kellegil otseselt närvidele ei tohiks käia...
-
- Postitusi: 148
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Võrreldes sama tootja sarnast, ilma hübriidsüsteemita, ratast on hinna- ja massi vahe (~6000eur ja ~50kg) tavaratta kasuks. Tuleb ikka VÄGA palju elektri jõul sõita, et see masin heitmete või hinna poolest plussi läheb. Ma ei oska vastavaid arvutusi teha, aga ilmselt enamik rattaid eluea jooksul nii palju ei sõida.Dusterx kirjutas: ↑25 Juul 2024, 07:39Sellise ratta point on sama nagu automaailmas oli bmw i3 range extenderiga. Ehk siis, igapäeva töölesõit on möla ja saastevaba ja kui tahad tädi maali juurde sõita, kuhuni sa "roheliselt" välja ei vea, siis kütad fossiiliga edasi. Linnas on elekter kindlasti piisav, maanteel tulevad pensuka eelised. Rohepöörased või vaikuse fännid saavad osta ühe ratta/auto, mis oskab kõike, mitte ei pea omama mitut. See konseptsioon töötab ilmselt suht hästi ja kellegil otseselt närvidele ei tohiks käia...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Päris nii ei ole - sellel rattal on see hübriidsüsteem ikkagi ICE-d toetava iseloomuga. 7kW mootori ja 1,3kWh-e aku toel isegi linnas väga kaugele ei jõua. Kas Piipz oskab kommenteerida kui mitu km? (bolti tõuksi aku on ~1,1kWh, aga kaalub 10x vähem ja saab sõita mitu km?)Dusterx kirjutas: ↑25 Juul 2024, 07:39Sellise ratta point on sama nagu automaailmas oli bmw i3 range extenderiga. Ehk siis, igapäeva töölesõit on möla ja saastevaba ja kui tahad tädi maali juurde sõita, kuhuni sa "roheliselt" välja ei vea, siis kütad fossiiliga edasi. Linnas on elekter kindlasti piisav, maanteel tulevad pensuka eelised. Rohepöörased või vaikuse fännid saavad osta ühe ratta/auto, mis oskab kõike, mitte ei pea omama mitut. See konseptsioon töötab ilmselt suht hästi ja kellegil otseselt närvidele ei tohiks käia...
Küll aga on see 7(boostiga 9)kW tublisti abiks lõppkiirusel (+16% lisaks ICE-le kW) ja väga suureks abiks kiirendamisel (+54% ICE-le Nm), samas hoiab saastetaseme näitajad madalamad (need määratakse ICE järgi). (liiklus) kindlustus samuti madalam kui sama suutlikkusega ICE-ga rattal.
Jah, hind on kallis


Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Me oleme sinuga kõik 102% nõus aga jumala asemik maa peal arvab teistmoodi. Seda rolli täidab meil kaasajal Euroopa Komisjon ja mitte Rooma paavst nagu mõned ekslikult on arvanud. Viimasega annaks ehk läbi rääkida, sest neile traditsioonid meeldivad. Komisjoniga on vaid kaks arvamust, vale ja nende oma.

-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Olen automaatastiga palju aastaid sõitnud ja ütlen küll ainult kiidusõnu! Käisin täna Africa Twini proovimas mis samuti automaat ja üliäge!
uuele GS-ile tuli ka mingi automaatkastilaadne asi aga seda ei tea kommenteerida.. Hondal on ikka päris automaatkast.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Honda automaat on äge ainult nuppudest käike lapates. Muidu oli küll nagu pensionäri pühapäevane kirikusse sõidu masin. Sport režiimil veel käras kuidagi, tavarežiimis kadus igasugune tsiklisõidu fiiling ära. Lappab käigud jube kiirelt üles, pööret pole ollagi ja podiseb plöta-plöta.
Vanemal AT-l oli parem, uus oli täitsa no-no minu jaoks.
Vanemal AT-l oli parem, uus oli täitsa no-no minu jaoks.
-
Teema algataja - Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Kawasaki NINJA 7 HYBRID proovisõit
Ma sõitsin mõned kilomeetrid ainult akuga. Kaua ta reaalselt kestab, ei tea, kuid see, et ma niigi pikalt sain, oli juba positiivne, minuarustMaaks kirjutas: ↑25 Juul 2024, 09:47Päris nii ei ole - sellel rattal on see hübriidsüsteem ikkagi ICE-d toetava iseloomuga. 7kW mootori ja 1,3kWh-e aku toel isegi linnas väga kaugele ei jõua. Kas Piipz oskab kommenteerida kui mitu km? (bolti tõuksi aku on ~1,1kWh, aga kaalub 10x vähem ja saab sõita mitu km?)Dusterx kirjutas: ↑25 Juul 2024, 07:39Sellise ratta point on sama nagu automaailmas oli bmw i3 range extenderiga. Ehk siis, igapäeva töölesõit on möla ja saastevaba ja kui tahad tädi maali juurde sõita, kuhuni sa "roheliselt" välja ei vea, siis kütad fossiiliga edasi. Linnas on elekter kindlasti piisav, maanteel tulevad pensuka eelised. Rohepöörased või vaikuse fännid saavad osta ühe ratta/auto, mis oskab kõike, mitte ei pea omama mitut. See konseptsioon töötab ilmselt suht hästi ja kellegil otseselt närvidele ei tohiks käia...
Küll aga on see 7(boostiga 9)kW tublisti abiks lõppkiirusel (+16% lisaks ICE-le kW) ja väga suureks abiks kiirendamisel (+54% ICE-le Nm), samas hoiab saastetaseme näitajad madalamad (need määratakse ICE järgi). (liiklus) kindlustus samuti madalam kui sama suutlikkusega ICE-ga rattal.
Jah, hind on kallisEDIT: Veel üks oluline puudus on sellel rattal - automaatkast
![]()

Automaatkastiga on lihtne, see ei teki kogemata sõidu ajal, see on juba enne ostmist seal olemas

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.