vaikselt on Hiinlaste "ükssarvik" Kove Rally 450 ka Euroopasse jõudmas. Soomlastel eeltellimine käib. Kas on kellelgi info selle kohta, et kas keegi Eestis kah KOVE ratastega tegeleb või plaanib tegelema hakata?
Aitäh!
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 13 Juul 2023, 16:57
Postitas Erx27
Tootja ütleb, et Eestis neil edasimüüjat ei ole kahjuks.
Siit järgmine küsimus. Kui tellida ratas väljastpoolt Eestit (Euroopast), siis milliste tegevustega sellise ratta arvelevõtmine Eestis seotud on. Dokumendid mis tavaolukorras ajab korda uue mudeli maaletooja?
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 13 Juul 2023, 17:16
Postitas Divikas
Kui Soomes on tüübikinnitus olemas siis ei tohiks ka meil probleeme olla. Ette peab muidugi näitama ja maksud maksma.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 09:56
Postitas Macintosh
Oluline on EU tüübikinnitus. Kui see on olemas siis võtab registril 10 päeva aega see kätte saada.
Soomlased võivad lihtsustatud korras (või mis iganes selle nimi oli) neid oam registrisse võtta, sama teevad Lätlased. Tegelikkuses on ju sellel tsiklil USA tüübikinnitus olemas, EU lihtalt ei tunnusta neid. Kui tsiklit müüakse Kalifornias siis on nõuded isegi karmimad, kui EU omad ja sellele vastav tüüübikinnitus ka olemas.
Küsi pigem Maanteeametist järgi, et Soomes müükase ja registreeritakse, et kuidas meil? Iseasi, kas nad vastavad, sest nende arusaam on nagu korralikul ametnikul ikka: Maanteeameti ülesandeks pole mitte kodanikke aidata vaid neid elektrikarjuse ja piitsahoopidega õigele teele suunata.
Küsi pigem Maanteeametist järgi, et Soomes müükase ja registreeritakse, et kuidas meil? Iseasi, kas nad vastavad, sest nende arusaam on nagu korralikul ametnikul ikka: Maanteeameti ülesandeks pole mitte kodanikke aidata vaid neid elektrikarjuse ja piitsahoopidega õigele teele suunata.
Läheb veidi teemast mööda, aga ei saa jätta vastamata, et minu arvates on seal ajad ja asjad muutunud juba aastaid tagasi. Igati püütakse aidata ja leida lahendusi ning aktsepteeritakse ka kummalisi olukordi. Oli minul võõra, EL riigi registris olev sõiduk + võtmed. Ei omanikku, ei reg.tunnistust, mitte midagi. Aktsepteeriti meili teel saadetud pilte reg.tunnistusest ja meili teel skaneeritud ostu-müügi lepingut. Amet tegi ise ka päringu teise riiki, et kontrollida ega sõidukil pole mingeid piiranguid. Igati mõistlik, kiire ja inimlik lähenemine. Ratas sai nädalaga omanikuvahetuse ja Eesti registrisse kantud. Aastakümnetetegune suhtumine on ikka kardinaalselt muutunud aga eks meie ühiskond ole samuti.
Ja natuke rohkem teemasse - minu kogemus ütleb, et üldiselt tasub natuke oodata selliste uute asjadega. Esmakordsel kokkupuutel puudub paraku varasem teadmine (nii ametil kui iseendal) ja tundub, et bürokraatia on räme. Lasta asjal natuke settida, siis muutuvad kõik asjad lihtsamaks ja kiiremaks. Tihti aitab mõne asja loogiline seletamine ja mõne näite toomine, mitte agressiivne viitamine mingi seaduse, määruse või muu dokumendi suunas. See viimane võib tekitada ametnikus trotsi võidelda ja uskuge mind - leiab palju asju, millele vaadatakse läbi sõrmede kuigi see on must-valgelt kirjas ja lõpptulemus pole ootuspärane ega kuigi positiivne.
sest nende arusaam on nagu korralikul ametnikul ikka: Maanteeameti ülesandeks pole mitte kodanikke aidata vaid neid elektrikarjuse ja piitsahoopidega õigele teele suunata.
Peeglist vaatab tavaliselt oma lõust vastu.
Minu kogemused arkiga (sealhulgas ka tüübikinnituse saamine rattale, mida on Eestis jätkuvalt üks eksemplar) on vaid positiivne.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 14:16
Postitas yeekim
OT: Maanteametit kui sellist ei ole enam olemas....
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 14:51
Postitas Erx27
Aitäh!
Tundub, et registreerimine on mõistliku pingutusega tehtav.
Selles mõttes ei ole teema kiireloomuline, et litebike.fi lubab "toimitettavissa alustavasti loppukesällä/syksyllä" ,mis pigem tähendab 2024. Vaikselt uurin siis edasi transpordiametist ja üldse, et kas sommid ekspordiks müüvad.
Kui keegi juba kindlalt tellida kavatseb ja mingeid kanaleid teab, siis olen samuti info eest tänulik.
Samas kõige vingem oleks kui kohalik maaletooja ikkagi tekiks...
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 18:10
Postitas Vint
Näis, kas hiinakatest tuleb uus Aasia laine, niin nagu kunagi 1970-1980 Japsid muutsid kogu turu.
Guugeldasin huvi pärast. Kasutab Zongshen 450 mootorit ja Zongshen ise toodab ka rattaid. Kange kopeeringu maik on juures aga kui nad tõesti suudavad odavama hinnaga pakkuda, võib Euroopa turg ehk ümber mõtelda. http://en.zongshenmotor.com/product/sho ... 50&pcok=pc
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 18:15
Postitas eetarga
Kui keegi juba kindlalt tellida kavatseb ja mingeid kanaleid teab, siis olen samuti info eest tänulik.
Samas kõige vingem oleks kui kohalik maaletooja ikkagi tekiks...
Ma ootan praegu kuni Kove suudab COC dokumentatsioon tagada, siis mõtlen edasi...
Näis, kas hiinakatest tuleb uus Aasia laine, niin nagu kunagi 1970-1980 Japsid muutsid kogu turu.
Guugeldasin huvi pärast. Kasutab Zongshen 450 mootorit ja Zongshen ise toodab ka rattaid. Kange kopeeringu maik on juures aga kui nad tõesti suudavad odavama hinnaga pakkuda, võib Euroopa turg ehk ümber mõtelda. http://en.zongshenmotor.com/product/sho ... 50&pcok=pc
vaikselt on Hiinlaste "ükssarvik" Kove Rally 450 ka Euroopasse jõudmas. Soomlastel eeltellimine käib. Kas on kellelgi info selle kohta, et kas keegi Eestis kah KOVE ratastega tegeleb või plaanib tegelema hakata?
Aitäh!
Mis suhtes see ratas ükssarvik on?
Igaks juhuks mainin, et meil peaks siinpool lompi ka rohkem tuntud tehnikaga rallirattaid saama osta. Fantic(mootoriosa tal originaal Yamaha ja vedrustus KYB) ning KTM-i rallirattad samuti nt. (hiljuti oli 1 Jälgimäel)
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 19:22
Postitas will111
Võibolla mõtles, et ükssarvik hiinlaste seas
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 20:17
Postitas Jesper
Uuri lihtsalt Soome maaletooja käest, kas EL-i tüübikinnitus (EU type approval) on olemas või tulemas ja selle pealt otsustagi. Minuarust ma lugesin kevadel kuskilt itaaliakeelsest facebookist, et neil on see kas olemas või kindel plaan saada, augustis lubati esimesi demomudeleid.
Dakaris käib tehaseratastega mingi sahkermahker, aga Euroopa rallidel peab tsikkel sirge seljaga registris olema, muidu protestitakse puruks, seega olen 99% kindel, et sellega on korras - vastasel juhul poleks mingit mõtet neid siia tuua või lubada, pmst ainuke kasutus oleks hoovis kaheksaid teha.
Ainuke võrreldav ratas on KTM RFR, see maksab uuena 26k€ ja aastas tehakse neid stiilis 50tk, niiet isegi kui raha on olemas, ei pruugi seda valikut tavajussi jaoks olemas olla.
Ainuke võrreldav ratas on KTM RFR, see maksab uuena 26k€ ja aastas tehakse neid stiilis 50tk, niiet isegi kui raha on olemas, ei pruugi seda valikut tavajussi jaoks olemas olla.
Aaa Fantic?
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 14 Juul 2023, 21:58
Postitas Jesper
Ahjah, ma olin selle juba ära unustanud, aga noh, ega see pointi väga ei muuda. Ega ma pole ju ilmselgelt ühegagi sõitnud, anoh kui arvustusi uskuda, siis on Kove puhul tegemist ikka võidusõidutehnikaga, mitte a'la Red Bulli kleebiste paketiga suvavoki ümber.
Eks näis, midagi sellest ju meie elus halvemaks ei lähe, et keegi sellesse ülikitsasse nišši ühe tsikli juurde tegi. Heal juhul pääseb keegi LC4-st rallika ehitamise valust ja vaevast
Näis, kas hiinakatest tuleb uus Aasia laine, niin nagu kunagi 1970-1980 Japsid muutsid kogu turu.
Guugeldasin huvi pärast. Kasutab Zongshen 450 mootorit ja Zongshen ise toodab ka rattaid. Kange kopeeringu maik on juures aga kui nad tõesti suudavad odavama hinnaga pakkuda, võib Euroopa turg ehk ümber mõtelda. http://en.zongshenmotor.com/product/sho ... 50&pcok=pc
Need Zongwhatewer mootorid tunduvad olevat KTM-i mootorite koopiad, aga kuidas muidugi detailide töötlustäpsus ja materjalide kvaliteet on, siis selles osas kogemus puudub. Aga eks nad ikka mingis osas sellest kuulsast chinesiumist on tehtud.
Vähemalt Alibabas on mootor nii odav, et kolvivahetuse asemel on lihtsam terve mootor vahetada.
Ahjah, ma olin selle juba ära unustanud, aga noh, ega see pointi väga ei muuda. Ega ma pole ju ilmselgelt ühegagi sõitnud, anoh kui arvustusi uskuda, siis on Kove puhul tegemist ikka võidusõidutehnikaga, mitte a'la Red Bulli kleebiste paketiga suvavoki ümber.
Eks näis, midagi sellest ju meie elus halvemaks ei lähe, et keegi sellesse ülikitsasse nišši ühe tsikli juurde tegi. Heal juhul pääseb keegi LC4-st rallika ehitamise valust ja vaevast
Kindlasti ei lähe Kove tulekuga midagi halvemaks ja las ta olla, mul pole selle vastu midagi.
Aga sinna juurde väita BS müügijuttu, et 1 on nüüd 100% ralli ja teisel ainult kleepsud on veidi naljakas. Nende USA Kove sponsoreeritud saadikute ülevaated on ka tegelt ekstra demo rataste omad ja "production odavamad mudelid" sisaldavad ka teisi komponente. Just eveRide ütles seda oma videos. . Ja mis see päris rally tehnika on? Sügavalt kahtlen, et see igamehe production Kove nüüd rohkem ralli on kui ktm 450 rally replica või Fanticu Rally versioon. Tema ainuke eelis on hind ja võib-olla on tal hinna ja kvaliteedi suhe väga hea ja parem, selle vastu ma ei vaidle.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 15 Juul 2023, 11:47
Postitas Jesper
No ma ei saa midagi parata, aga terminit "ralli" kasutatakse tänapäeval ikka kergekäeliselt igasugu lehmade müügiks. Näiteks Tenere 700 World Raid ei ole võidusõiduratas, lihtsalt ehiti mammut kleepsudega, mida ta pole välja teeninud. Kas Kove seda on, seda näeme siis kui Erx27 oma pilli kätte saab ja loodetavasti pirtsakatele vanainimestele proovida annab
Asjade suures plaanis tähtsusetu fakt, anoh niisama jutujätkuks - kuna mu 350 saab järgmisel aastal 10a vanuseks, siis kergelt ikka sügeleb, et äkki peaks järgmiste sõitude jaoks mingi vähe moodsama transpordivahendi soetama Stiilis ühe Dakari läbinud RFR oleks muidu enamvähem fine, aga nende asjade hind kohe üldse ei kõneta, eriti arvestades seda, kui odavatest juppidest see ratas tegelikult koosneb.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 18 Juul 2023, 10:48
Postitas Erx27
Eks Hiina ratas on risk ja kvaliteet teadmata. Lisaks praegu on kõik reviewed ikkagi "special batch" ratastega, mille koostekvaliteet võib olla production line ratastest oluliselt erinev (või erinevad komponendid). Turvaline oleks arvatavasti aasta oodata ja vaadata kuidas esimesed päris rattad päris kasutajate käes toime tulevad.
eveRide saab vist KOVE USA müügist ise protsenti, aga siin üks review mis on loodetavasti natuke neutraalsem (samas kindel ei ole muidugi).
No ma ei saa midagi parata, aga terminit "ralli" kasutatakse tänapäeval ikka kergekäeliselt igasugu lehmade müügiks. Näiteks Tenere 700 World Raid ei ole võidusõiduratas, lihtsalt ehiti mammut kleepsudega, mida ta pole välja teeninud. Kas Kove seda on, seda näeme siis kui Erx27 oma pilli kätte saab ja loodetavasti pirtsakatele vanainimestele proovida annab
Asjade suures plaanis tähtsusetu fakt, anoh niisama jutujätkuks - kuna mu 350 saab järgmisel aastal 10a vanuseks, siis kergelt ikka sügeleb, et äkki peaks järgmiste sõitude jaoks mingi vähe moodsama transpordivahendi soetama Stiilis ühe Dakari läbinud RFR oleks muidu enamvähem fine, aga nende asjade hind kohe üldse ei kõneta, eriti arvestades seda, kui odavatest juppidest see ratas tegelikult koosneb.
TET facebooki grupis on John Bell nimeline tüüp oma Kove 450 Rallyga kuuks ajaks sõitma minemas. Hetkel on ta 3 päeva sõitnud ja mõned korrad isegi ratast pillanud, aga seni rattaga rahul, ütles ise, et vara veel ratta kohta midagi väita, just vastupidavuse osas. Kuu aja pärast oleme targemad.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 12 Okt 2023, 11:25
Postitas mx77
no porgandi juppide kosmiline hind on täiesti tavaline, kusjuures see hinnalipik ei taga mingit mega performance ega ka vastupidavust.
No ma ei saa midagi parata, aga terminit "ralli" kasutatakse tänapäeval ikka kergekäeliselt igasugu lehmade müügiks. Näiteks Tenere 700 World Raid ei ole võidusõiduratas, lihtsalt ehiti mammut kleepsudega, mida ta pole välja teeninud. Kas Kove seda on, seda näeme siis kui Erx27 oma pilli kätte saab ja loodetavasti pirtsakatele vanainimestele proovida annab
Asjade suures plaanis tähtsusetu fakt, anoh niisama jutujätkuks - kuna mu 350 saab järgmisel aastal 10a vanuseks, siis kergelt ikka sügeleb, et äkki peaks järgmiste sõitude jaoks mingi vähe moodsama transpordivahendi soetama Stiilis ühe Dakari läbinud RFR oleks muidu enamvähem fine, aga nende asjade hind kohe üldse ei kõneta, eriti arvestades seda, kui odavatest juppidest see ratas tegelikult koosneb.
mainin siia kah ära, et pikk otsimine on lõppenud ja Rally nüüd siis istumise all. Esimesed sõidud tehtud ja esmamuljed positiivsed. Kui midagi konkreetset välja tuua siis tundub väga kerge ja käigud on pikad Siiani kruisinud asfaldil, teinud ühe Männiku ringi ja TET Tallinn-Paldiski, tagasi asfalt. Igal pool läks lustiga.
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 01 Apr 2024, 10:36
Postitas 701
Kui kiirelt/aeglaselt 1. käigu ja tühikäiguga sõidab?
mainin siia kah ära, et pikk otsimine on lõppenud ja Rally nüüd siis istumise all. Esimesed sõidud tehtud ja esmamuljed positiivsed. Kui midagi konkreetset välja tuua siis tundub väga kerge ja käigud on pikad Siiani kruisinud asfaldil, teinud ühe Männiku ringi ja TET Tallinn-Paldiski, tagasi asfalt. Igal pool läks lustiga.
Kust sa selle said ja kui paljuga, kui saladus pole?
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 01 Apr 2024, 11:57
Postitas JaakE
Kove 450 Rally on minuteada Eestis kohal. Oodake "ametlikku teadaannet".
Need kes on sõitnud, kiidavad. Kerge ratas mis annab andeks sõiduvigu. Aga kui suruda, siis liigub.
mainin siia kah ära, et pikk otsimine on lõppenud ja Rally nüüd siis istumise all. Esimesed sõidud tehtud ja esmamuljed positiivsed. Kui midagi konkreetset välja tuua siis tundub väga kerge ja käigud on pikad Siiani kruisinud asfaldil, teinud ühe Männiku ringi ja TET Tallinn-Paldiski, tagasi asfalt. Igal pool läks lustiga.
Õnnitlused! Mis riigist ostsid ja mis hinnaga kätte said?
Kui kiirelt/aeglaselt 1. käigu ja tühikäiguga sõidab?
Hei,
käisin väljas kontrollimas, sest ise polnud tähelepanu pööranud. Olen viimasel ajal TE300-ga sõitnud ja seal kuidagi siduri näppimine väga käppa läinud.
Tühikäik on nõksa alla 2000rpmi (ratas sõitnud 200km) ja kiirus esimesega tiksudes on 12km/h.
See on siis stock rehvide ja 49 hambaga tagahammakaga.
Näiteks 4nda käiguga 50ga sõites on pöörded 4000rpm.
Vaatasin, et ketti vahetamata peaks saama taha panna 51 hambaga hammaka.
PS! Sidur on trossiga, aga käib kergelt (praegu veel vähemalt).
Re: Kove 450 Rally
Postitatud: 01 Apr 2024, 12:44
Postitas villy
Mis hooldusgraafikuks tahetakse ja kuidas pöörded maanteel 90km/h GEPSUGA on ? 12km/h esimese käiguga tühikäigul kõlab nagu stock 690