Õlivahetusteema (järjekordne)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Õlivahetusteema (järjekordne)
----------------------------------------------------------------------------------
Poolitatud siit https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=884547#p884547
----------------------------------------------------------------------------------
Pisut vaidleks sellele vaatenurgale vastu. Õli ja vahetus - ERITI aga see viimane ning eriti just nende isikute jaoks, kes lasevad teistel seda teha - maksab ikka küll! Ja mitte lihtsalt midagi, vaid tänasel päeval siiski juba nii mõndagi. Mis loomulikult ei tähenda, et neid vahetusi tegema ei peaks, või et peaks nendega tahtlikult jubedalt venitama. See tähendab lihtsalt täpselt seda, mida ta tähendab - et õli ei jagata poes tasuta ning vahetust kui tööd/teenust ei osutata samuti tasuta. Ma olen kohanud hirmsas kogeses tsikliomanikke, kes jahuvad nagu ühes kooris sellest kuidas nemad vahetavad üli ~3k tagant. Kui küsin, et miks??? Ei noh, igaks juhuks..."parem karta kui kahetseda", see ei maksa ju midagi jne jne. Tore teada, et oled jõukur aga korralik täissünt õli peab tsiklimootoris ikka vähemalt 2x nii palju vastu, mõnel juhul rohkem. Kui tahta "igaks juhuks" vahetada siis võid ju selle intervalli viia 5k peale aga minumeelest ajuvaba on vahetada mootoris välja täiesti korralikku õli, millel on pool elu veel (s)ees. Mitte ükski tavaline tänavatsikkel ei vaja vahetust olematu intervalliga.
Kui võtta üks keskmine eestlasest tsiklist, milline minu hinnangul vahetab oma vaikselt ringi põksutamise rattal õli umbes nii iga 3k tagant ning lisaks veel iga hooaeg (isegi kui see olematu 3k ka täis ei tule) ning arvutada palju tuleks õlivahetusi 240k peale. Mis number tuleb? 80! Palju maksab üks keskmine õlivahetus? No kui lased teha, õli ostad kust iganes, esimese ettejuhtuva hinnaga 4l kanistrti, sellest 3.1 pannakse sisse ning ülejäänu "visatakse minema" ja filtrit vahetad samuti iga kord - 100 euri läheb ikka ära. Esindustes päris kindlasti ka rohkem sest seal maksab juba töötund ligi 100eur, teine samapalju küsitakse veel materjali eest.
aga arvestame 80x100...tuleb välja, et need väga entusiastlikud õlivahetused maksaksid kokku 8000eur. see on "mitte midagi"? hästi elame siis
palju see tiiger muidu uuena maksabki?
minu mitte kehvem triumph, in fact põhimõtteliselt sama mootoriga ratas maksis igatahes viimati poes ~10k kanti kui väikse soodukaga osta.
ostad aga ise, korraga suure koguse kvaliteetset õli, kuid mõistliku liitri hinnaga ning vahetad seda ise ja mõistliku intervalliga (näiteks 7k)...ja voilaa, läheb kokku vast kuskil 1500e sellesama 240000km peale. vahe on...noh umbes nii tuttuue uue mootori hind vist, koos paigaldusega
Mootori kulumise või mitte kulumise osas, võti on selles, et sellised hiiglasliku läbisõiduga rattad ning rattaomanikud sõidavad nende ratastega pikki otsi ning järjest...või siis ilma, et mootor/õli teeks täistsükli külm/kuum/külm! Ühtlased pöörded ning minimaalne koormus mootorile on mööda maanteed matkajatel nagunii. Lisad sellele mõistlikult tehtud õlivahetused ja piisavalt hea õli (ehk teisisõnu sünteetilise, hea vastupidavusega õli) ning ega selle mootoriga saagi midagi erilist juhtuda kui tootmiskvaliteet oli üle keskmise.
Õli tuleks vahetada vastavalt vajadusele ning kasutusele. Vahetusega venitada loomulikult pole mõtet, aga üle pingutada pole samuti mõtet, eriti kui sinu sõidustiil on matkaratturi oma. Mingil põhjusel on levinud minumeelest rohkem arusaam, et õli tuleb vahetada mõttetult tihti...mitte vastupidi, et "paagiga" võib 20k ära sõita.
Poolitatud siit https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=884547#p884547
----------------------------------------------------------------------------------
Pisut vaidleks sellele vaatenurgale vastu. Õli ja vahetus - ERITI aga see viimane ning eriti just nende isikute jaoks, kes lasevad teistel seda teha - maksab ikka küll! Ja mitte lihtsalt midagi, vaid tänasel päeval siiski juba nii mõndagi. Mis loomulikult ei tähenda, et neid vahetusi tegema ei peaks, või et peaks nendega tahtlikult jubedalt venitama. See tähendab lihtsalt täpselt seda, mida ta tähendab - et õli ei jagata poes tasuta ning vahetust kui tööd/teenust ei osutata samuti tasuta. Ma olen kohanud hirmsas kogeses tsikliomanikke, kes jahuvad nagu ühes kooris sellest kuidas nemad vahetavad üli ~3k tagant. Kui küsin, et miks??? Ei noh, igaks juhuks..."parem karta kui kahetseda", see ei maksa ju midagi jne jne. Tore teada, et oled jõukur aga korralik täissünt õli peab tsiklimootoris ikka vähemalt 2x nii palju vastu, mõnel juhul rohkem. Kui tahta "igaks juhuks" vahetada siis võid ju selle intervalli viia 5k peale aga minumeelest ajuvaba on vahetada mootoris välja täiesti korralikku õli, millel on pool elu veel (s)ees. Mitte ükski tavaline tänavatsikkel ei vaja vahetust olematu intervalliga.
Kui võtta üks keskmine eestlasest tsiklist, milline minu hinnangul vahetab oma vaikselt ringi põksutamise rattal õli umbes nii iga 3k tagant ning lisaks veel iga hooaeg (isegi kui see olematu 3k ka täis ei tule) ning arvutada palju tuleks õlivahetusi 240k peale. Mis number tuleb? 80! Palju maksab üks keskmine õlivahetus? No kui lased teha, õli ostad kust iganes, esimese ettejuhtuva hinnaga 4l kanistrti, sellest 3.1 pannakse sisse ning ülejäänu "visatakse minema" ja filtrit vahetad samuti iga kord - 100 euri läheb ikka ära. Esindustes päris kindlasti ka rohkem sest seal maksab juba töötund ligi 100eur, teine samapalju küsitakse veel materjali eest.
aga arvestame 80x100...tuleb välja, et need väga entusiastlikud õlivahetused maksaksid kokku 8000eur. see on "mitte midagi"? hästi elame siis


ostad aga ise, korraga suure koguse kvaliteetset õli, kuid mõistliku liitri hinnaga ning vahetad seda ise ja mõistliku intervalliga (näiteks 7k)...ja voilaa, läheb kokku vast kuskil 1500e sellesama 240000km peale. vahe on...noh umbes nii tuttuue uue mootori hind vist, koos paigaldusega

Mootori kulumise või mitte kulumise osas, võti on selles, et sellised hiiglasliku läbisõiduga rattad ning rattaomanikud sõidavad nende ratastega pikki otsi ning järjest...või siis ilma, et mootor/õli teeks täistsükli külm/kuum/külm! Ühtlased pöörded ning minimaalne koormus mootorile on mööda maanteed matkajatel nagunii. Lisad sellele mõistlikult tehtud õlivahetused ja piisavalt hea õli (ehk teisisõnu sünteetilise, hea vastupidavusega õli) ning ega selle mootoriga saagi midagi erilist juhtuda kui tootmiskvaliteet oli üle keskmise.
Õli tuleks vahetada vastavalt vajadusele ning kasutusele. Vahetusega venitada loomulikult pole mõtet, aga üle pingutada pole samuti mõtet, eriti kui sinu sõidustiil on matkaratturi oma. Mingil põhjusel on levinud minumeelest rohkem arusaam, et õli tuleb vahetada mõttetult tihti...mitte vastupidi, et "paagiga" võib 20k ära sõita.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
Vedelike vahetus on üks kallemaid laiskusi, mida endale lubada saab. Õlle joomine ja kusel käimine on pmst sama asi, vesi alt välja, ülevalt sisse. Ehk siis odavama elektri ja hakkliha otsimise asemel on tõesti igati kasulik oma sõidukitel (sh autol siis) ise vahetada õli ja jahutusvedelikku, harjumuse tekkides võibolla liikuda edasi isegi piduriõli ja veel mõne asja juurde. Ma ei ütle, et klappe peab ise reguleerima või esiamorte restaureerima, aga vedelike vahetus, mis on umbes samasugune majapidamistöö nagu kartulite koorimine või puude tuppa toomine, on väga hea hinna ja pingutuse suhtega asi ise tegemiseks. Isegi "odavad kohad" nagu Tõstur müüvad sulle auto õli ja filtri topelt hinnaga maha, ei maksa ennast petta mõttega, et vahetus maksab ainult 10.- Vahetus maksab 50.- nagunii, sa saad ainult valida, kas maksad selle kinni materjalide rea peal või lähed oma materjalidega ja saad eraldi rea peal õige teenuse hinna.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 502
- Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
- Tsikkel: TL1K, TT600R, T7
- Asukoht: Tartu-Põlvamaa
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 46 korda
Re: Triumph Tiiger 800 töökindlus
Jah, tuleb tõele au anda. Taaskord suudavad ksf-d mitte millestki välja genereerida uskumatuid probleeme.
omas mahlas.

...
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
@will111 no offence aga sinu arvutused on tiba ogarad. Pigem vahetab keskmine eestlane liiga harva, kui liiga sagedasti õli. Kallis noh. Ma pole kindlasti keskmine aga vahetan 1x aastas õli = ca 40-50€ - läbiõit ca 7K km. Selle eest raudselt uut tsiklit ei saa, isegi kui ma need õlled sinna juurde arvan, mis õlivahetuse jooksul ära joon. Ja vist iga kord läheb üks vaskseib ka (ajame ikka juuksekarva pooleks) ja loomulikult filter.
Seega tänaseks olen ma kulutanud:
45€ õli + 5€filter + 0.50€ seib + 2€ õlu= 52.5€
x
8 aastat
----------------------------------
416€
No ma ei tea, kus neid uusi tsikleid 416€ eest jagatakse.
Ja kui see peaks sind rõõmsaks tegema siis me võime need eelnevad tsiklid ka siia kaasa lugeda.
Siis on 14x52.5€=735€. Nah, sellest ka veel ei piisa (vist) uue tsikli ostuks?
TÄIENDATUD:
tundub, siiski, et ma eksin, eile oli võimalus aga ma magasin selle maha:
Seega tänaseks olen ma kulutanud:
45€ õli + 5€filter + 0.50€ seib + 2€ õlu= 52.5€
x
8 aastat
----------------------------------
416€
No ma ei tea, kus neid uusi tsikleid 416€ eest jagatakse.

Ja kui see peaks sind rõõmsaks tegema siis me võime need eelnevad tsiklid ka siia kaasa lugeda.
Siis on 14x52.5€=735€. Nah, sellest ka veel ei piisa (vist) uue tsikli ostuks?

TÄIENDATUD:
tundub, siiski, et ma eksin, eile oli võimalus aga ma magasin selle maha:
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Õlivahetus on lahe teema. Kõigil on alati midagi sekka öelda. Ma siis ütlen ka ära kõik, mida ma tean
690-l on öeldud, et õlivahetus "10 000km or after every racing use"
Ma siis vahetangi mitu korda aastas õli (stiilis 2-3K tagant). Kui peaks seda 200 EURO eest Jälgimäel tegema, siis oleks vastikult kallis aga kodus ise Motorexi riiulilt peale valades ja igal teisel korral filtrit vahetades on okei.
Aga kui ma ainult rahulikult maanteed laseks, siis ma olen Williga selles osas nõus, et stiilis 7K (olenevalt rattast), on täiesti OK. Samas kord aastas võiks ikka vahetada - isegi, kui kilometraaž täis ei ole.
Autodega olen ma samuti see loll, kes päris tihti vahetab. Eelmine auto oli 3.0 Diisel Audi. Tollel olen 11 aasta jooksul vahetanud õli iga ~15K tagant (kuigi tehas pakub 30K). Pikaajaline kogemus on see, et masinal on varsti 500 000km kellal ja käib siiani hästi - paljudel on selleks ajaks juba moto laiali (ma muidugi ei saa kindel olla, et siin mu õlivälp otsene määraja oleks).
Uus auto on 2.0 Diisel Volvo - tollega tuli säärane üllatus, et kuigi tehasel on välp 30K, siis Info Auto piiras selle ära 20K peale, kuna väidetavalt muidu pikendatud garantii kaotaks kehtivuse... Nad võtsid selle välba muutmise eest veel raha ka
Loll saab kirikus ka peksa 

690-l on öeldud, et õlivahetus "10 000km or after every racing use"

Ma siis vahetangi mitu korda aastas õli (stiilis 2-3K tagant). Kui peaks seda 200 EURO eest Jälgimäel tegema, siis oleks vastikult kallis aga kodus ise Motorexi riiulilt peale valades ja igal teisel korral filtrit vahetades on okei.
Aga kui ma ainult rahulikult maanteed laseks, siis ma olen Williga selles osas nõus, et stiilis 7K (olenevalt rattast), on täiesti OK. Samas kord aastas võiks ikka vahetada - isegi, kui kilometraaž täis ei ole.
Autodega olen ma samuti see loll, kes päris tihti vahetab. Eelmine auto oli 3.0 Diisel Audi. Tollel olen 11 aasta jooksul vahetanud õli iga ~15K tagant (kuigi tehas pakub 30K). Pikaajaline kogemus on see, et masinal on varsti 500 000km kellal ja käib siiani hästi - paljudel on selleks ajaks juba moto laiali (ma muidugi ei saa kindel olla, et siin mu õlivälp otsene määraja oleks).
Uus auto on 2.0 Diisel Volvo - tollega tuli säärane üllatus, et kuigi tehasel on välp 30K, siis Info Auto piiras selle ära 20K peale, kuna väidetavalt muidu pikendatud garantii kaotaks kehtivuse... Nad võtsid selle välba muutmise eest veel raha ka


-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6743
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 442 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
...ja sünteetiline õli
Mul paar eelmist, vanemat masinat lasid suvaliste mineraalidega(ka auto õlidega) 0 probleemi, ka. siduri poolepealt. Üld-läbisõidud sinna 70k+ juurde.
Vanad chopperid, 100k+ läbisõiduga, 20W mineraalid....
jne

Mul paar eelmist, vanemat masinat lasid suvaliste mineraalidega(ka auto õlidega) 0 probleemi, ka. siduri poolepealt. Üld-läbisõidud sinna 70k+ juurde.
Vanad chopperid, 100k+ läbisõiduga, 20W mineraalid....
jne
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 846
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Mis te ohite siin, ma pean xt660 õlivahetuse ajal 5-6 korda võistlemas käima

https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Sellepärast ei olegi mõistlik juhendeid lugeda @cossie - need tuleks ette võtta ainult siis kui midagi muud enam ei aita 

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 44
- Liitunud: 15 Juun 2021, 15:11
- Tsikkel: Suzuki VZ 800 Marauder . Iž-49
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Kas kevadel tuleb igal juhul vahetada nii õli kui filter peale talvist seismist külmas ? Sodi valgub põhja? Isegi kui eelmisel hooajal on peale kevadist õlivahetust uue õli ja filtriga sõidetud vaid ca 200km ?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 149
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Usuküsimus mu arust
Osad vahetavad sügisel, osad kevadel. Mina vahetan sügisel enne talveuinakut ja ei vaeva oma pead sellega...

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
See ei loe kui palju on sõidetud! Isegi "korra avatud" kanister tuleb kevadel jäätmejaama viia ja uus osta

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Kuigi see "midagi ei maksa", ei pruugi olla vajalik alati filtrit vahetada koos õlivahetusega. Ma toimin oma tsikli juhendi järgi: õlivahetus 6 kuu või 4000 km tagant (kuna aastas sõidabki max 6 kuud, siis vahetan kord aastas juhul kui läbisõit jääb alla 4000 km), filtri vahetamine kord aastas või 8000 km tagant. 

-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Minu arust oleks teema see kui keegi ütleb, et ei tee õlivahetust kuna vahet pole..
See kui keegi teeb seda kord kuus siis las teeb! Mina kui ostja näiteks ühel hetkel hindaks seda oluliselt rohkem kui seda kes pigem ei tee....
See kui keegi teeb seda kord kuus siis las teeb! Mina kui ostja näiteks ühel hetkel hindaks seda oluliselt rohkem kui seda kes pigem ei tee....
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Elu on küll pigem näidanud, et hoia asju vati sees või vaheta kõiki õlisid iga nädal või tee mis tahad, aga müües tuleb ikka see "ostjana hindan kõrgelt kvaliteeti"-dude kohale, viriseb kaks tundi, kaupleb maa ja Taeva kokku ning lõpuks läheb ostab 200€ võrra odavama voki, sest odavam. Pärast teeb foorumisse 20-lehelise teema sellest, kuidas eelmine omanik oli ikka tehnikavihkaja ning muidu põrsas, sest ei võtnudki iga aasta throttlebodysid maha, et neid tolmust puhastada 
Anoh samas pole mõtet end reaalsusest häirida lasta - ma soovitaks lisaks 3000km hooaja järel "talv läbi settinud ja hapendunud" õli vahetamisele lisaks ka vältida termini "mootorratas" või "tsikkel" kasutamist, sest see kõlab hirmus robustselt ja võib masinat solvata. "Minu ustav suksu" ja "kullake" näiteks tunduvad populaarsed asendusterminid.

Anoh samas pole mõtet end reaalsusest häirida lasta - ma soovitaks lisaks 3000km hooaja järel "talv läbi settinud ja hapendunud" õli vahetamisele lisaks ka vältida termini "mootorratas" või "tsikkel" kasutamist, sest see kõlab hirmus robustselt ja võib masinat solvata. "Minu ustav suksu" ja "kullake" näiteks tunduvad populaarsed asendusterminid.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Mersu tark raamat ütleb nii- kompu arvutab ise õlivahetuse aja mis on 15 000km ning võib seda lühemate otsade korral vähendada
Nüüd Eesti oludest, kui sõidad lühikesi otsi, tundub info auto piirang täitsa mõistlikuna.
Diiselit peab tallama, külapoes käies või linnavahel tiirutades ei saa seda isegi töösoojaks.
Nüüd Eesti oludest, kui sõidad lühikesi otsi, tundub info auto piirang täitsa mõistlikuna.
Diiselit peab tallama, külapoes käies või linnavahel tiirutades ei saa seda isegi töösoojaks.
morse kirjutas: ↑29 Mär 2023, 11:49Uus auto on 2.0 Diisel Volvo - tollega tuli säärane üllatus, et kuigi tehasel on välp 30K, siis Info Auto piiras selle ära 20K peale, kuna väidetavalt muidu pikendatud garantii kaotaks kehtivuse... Nad võtsid selle välba muutmise eest veel raha kaLoll saab kirikus ka peksa
![]()
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Ma vist lähen teen ühe 12k välbaga pillil 5k pealt õlivahetuse ära. Õlivahetuse maksumus tuleb ilma filtrita 12 EUR. Vast ei löö pere eelarvet lõhki ja will annab heakskiidu. Õnneks vana ratas ja testivõitja õli kasutama ei pea. Aga jah, saaks sama õlivahetuse omahinnaga ka tahtmise korral 50 euroga teha.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 53
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Eks see õli teema on usuküsimus ja Eestis on usuvabadus
Aga mina usun, et:
1. Kui õli kogus on mootoris väike, siis peab ka välp olema lühike.
2. Pikad välbad tarbesõidukitel on kasuahnete kapitalistlike vereimejate leiutis - kui ostad auto endale siis vahet 15000 tagant.
3. Käigukastis tuleb õli vahetada käigukasti tootja mitte kapitalistliku vereimejast autotootja juhendi järgi. Üks tahab vältida garantii juhte ja teine müüa rohkem sõidukeid.
4. Kui tsikli mootoris on kolm korda vähem õli kui automootoris siis on välp ka umbes kolm võib olla kaks korda lühem. Võib olla kaks korda, sest koormus on vaiksem ja sama maa läbimiseks põletatakse natuke vähem kütust = tehakse vähem tööd.
5. Krossikas on õli väga vähe ja temp kõrge, siduri ja metalli puru tekib rohkem, silindri pind on suur ja kütust satub palju õli hulka, selle pärast kaotab õli kiiresti omadusi ja reostub. Kui tahad et mootor kaua kestaks siis siin koonerdada ei tasu.
6. Usun et kui pill talvel seisab ühtlaselt külmas või soojas siis märkimisväärselt kondentsi ei teki ja mina iga aasta ei vaheta kui sõidan ainult 1000 km või midagi taolist - ei viitsi.
7. Autode õli vahetan kodus ise vaakumiga. Kõik autod sõidavad sama marki õliga - valitud kõige uuema masina järgi. Krossikas, tänava ratas ja poja PW50 kastis sama õli - valitud krossika järgi.
8. Kasutatud õli viin jäätmejaama.

1. Kui õli kogus on mootoris väike, siis peab ka välp olema lühike.
2. Pikad välbad tarbesõidukitel on kasuahnete kapitalistlike vereimejate leiutis - kui ostad auto endale siis vahet 15000 tagant.
3. Käigukastis tuleb õli vahetada käigukasti tootja mitte kapitalistliku vereimejast autotootja juhendi järgi. Üks tahab vältida garantii juhte ja teine müüa rohkem sõidukeid.
4. Kui tsikli mootoris on kolm korda vähem õli kui automootoris siis on välp ka umbes kolm võib olla kaks korda lühem. Võib olla kaks korda, sest koormus on vaiksem ja sama maa läbimiseks põletatakse natuke vähem kütust = tehakse vähem tööd.
5. Krossikas on õli väga vähe ja temp kõrge, siduri ja metalli puru tekib rohkem, silindri pind on suur ja kütust satub palju õli hulka, selle pärast kaotab õli kiiresti omadusi ja reostub. Kui tahad et mootor kaua kestaks siis siin koonerdada ei tasu.
6. Usun et kui pill talvel seisab ühtlaselt külmas või soojas siis märkimisväärselt kondentsi ei teki ja mina iga aasta ei vaheta kui sõidan ainult 1000 km või midagi taolist - ei viitsi.
7. Autode õli vahetan kodus ise vaakumiga. Kõik autod sõidavad sama marki õliga - valitud kõige uuema masina järgi. Krossikas, tänava ratas ja poja PW50 kastis sama õli - valitud krossika järgi.
8. Kasutatud õli viin jäätmejaama.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Ja! Tegelt ongi norm 20K pealt vahetada. Audil ma muutsin läpakaga vabatahtlikult välba 30 pealt 15 peale.Vint kirjutas: ↑29 Mär 2023, 17:06Mersu tark raamat ütleb nii- kompu arvutab ise õlivahetuse aja mis on 15 000km ning võib seda lühemate otsade korral vähendada
Nüüd Eesti oludest, kui sõidad lühikesi otsi, tundub info auto piirang täitsa mõistlikuna.
Diiselit peab tallama, külapoes käies või linnavahel tiirutades ei saa seda isegi töösoojaks.
morse kirjutas: ↑29 Mär 2023, 11:49Uus auto on 2.0 Diisel Volvo - tollega tuli säärane üllatus, et kuigi tehasel on välp 30K, siis Info Auto piiras selle ära 20K peale, kuna väidetavalt muidu pikendatud garantii kaotaks kehtivuse... Nad võtsid selle välba muutmise eest veel raha kaLoll saab kirikus ka peksa
![]()
Kusjuures Volvoga ma sõitsin ühe korra 30K välba täis, enne kui see 20K peale ära muudeti. Päris ausalt lõpupoole mootor värises rohkem, liiga palju.
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Keskmise tänava/matka tsikli mootoris käib kuskil nii 3.2-3.5l õli (kui teha full vahetus).
Keskmise tarbeauto mootoris käib kuskil nii 3.5-4l õli.
Kui suur on erinevus? Noh, ma ei hakka rohkem arvutuskäike siia panema, sest need pidavat olema ogarad ja jaburad. Arvutagu siis igaüks ise.
On vaid üks peamine põhjus miks tsiklimootoris vahetatakse õli umbes 2x sagedamini kui seda tavaliselt vahetatakse auto mootoris. Ja see põhjus ei ole see, et ühes on miski "meeletu" ~10% rohkem õli sees
Auto mootor sõidab tänapäevase kvaliteetse õliga 15k vabalt ning see on täiesti normaalne vahetusvälp. Tsiklimootor sõidab samuti samasuguse kvaliteetse täissünt õliga vabalt 7-8k maha ning mingist meeletust mootori kulumisest ei ole siin küll veel mingit juttu sellise välba juures. Kui miski kulub siis ehk käigukast sest vanem ära pekstud õli ei suuda enam nii hästi pehmendada neid mehaanilisi lööke. Ja see ongi üldjoontes "kogu teadus" tsikli õli/õlivahetuse osas.
Keskmise tarbeauto mootoris käib kuskil nii 3.5-4l õli.
Kui suur on erinevus? Noh, ma ei hakka rohkem arvutuskäike siia panema, sest need pidavat olema ogarad ja jaburad. Arvutagu siis igaüks ise.
On vaid üks peamine põhjus miks tsiklimootoris vahetatakse õli umbes 2x sagedamini kui seda tavaliselt vahetatakse auto mootoris. Ja see põhjus ei ole see, et ühes on miski "meeletu" ~10% rohkem õli sees

Auto mootor sõidab tänapäevase kvaliteetse õliga 15k vabalt ning see on täiesti normaalne vahetusvälp. Tsiklimootor sõidab samuti samasuguse kvaliteetse täissünt õliga vabalt 7-8k maha ning mingist meeletust mootori kulumisest ei ole siin küll veel mingit juttu sellise välba juures. Kui miski kulub siis ehk käigukast sest vanem ära pekstud õli ei suuda enam nii hästi pehmendada neid mehaanilisi lööke. Ja see ongi üldjoontes "kogu teadus" tsikli õli/õlivahetuse osas.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Lahe targutamisteema...
Kasutan siis ka võimalust oma püha tõdesid kuulutada. Lisan natukene illustratiivset materjali ka juurde.
Kõikidel tsiklitel olen õli vahetanud ca 5000km tagant või korra aastas, välja arvatud keskmisest suurema koormuse puhul (a'la rajapäev). Mitte ühelgi rattal (kuni 70 000km läbisõidud) pole pidanud mootori sees midagi peale klapiregulli tegema. Tegemist oli baikidega, mitte suure õlikoguse ja välbaga matkakatega. Seega - julgen väita, et nn keskmisele tsiklile on 5000 km üsna okei kilometraaž, mille tagant uus moos sisse panna.
Kõikidel oma autodel olen õli vahetanud ca 10-12000 km tagant, v.a arvatud juhul kui olen olnud reisil. Ükskord Horvaatias käies läks näiteks 4000km üle, aga ilmselgelt tripil olles ei viitsinud sellega tegeleda. Alati on sisse läinud tootja specile vastav kallima otsa täissünt (Castrol, Ligui Moly vms). Autod olen tavaliselt müünud hiljemalt 220-240 000km juures ning mitte ühegi puhul pole mootori sees midagi tegema pidanud (näiteks 2.4D Volvo, 3x 3.0D Audit, 2.5 bens Lexus). Kõikide Audi kolmeste diislite puhul mida olen omanud, on mulle näiteks täiesti võõraks jäänud ketimure. Sama õlivahetusloogikaga olen sõitnud ka praeguse 525D Xdrivega. N47 mootori kurikuulus kett on samuti endiselt pingul, nukad näevad välja nagu uued ja mootor on seest 180 000km juures hoolimata pidevast kaatri vedamisest, minu raskest jalast ja paljudest linnaotsadest vot nii ilus:


Märkus: kaas käis maha, kuna tihend hakkas lekkima.
Kaatril (kolm kümnendit vana kuid võrdlemisi värskelt rebuilditud 2.3 Fordi R4 sisemootor) vahetasin õli kuni kaks korda hooaja jooksul. Ma ei teagi, palju tavaliselt ühe õliga tunde tuli...aga VÄHE! Ehk mõnikümmend kuni kolmkümmend. Ükskord leppisin natuke kehvema õliga (sisse läks tasuta kätte sattunud poolsünt) ja sellega sain ühe olulise õppetunni - õlivahetuse välbast ehk olulisemgi on õli kvaliteet...ning õlil ja õlil on MEELETU vahe. Mõtlesin küll, et sõidan ainut natukene ja kasutan seda õli pelgalt n-ö läbi pesemiseks, kuna silindripea oli hiljuti maha käinud. Üsna vähese aja pärast hakkas aga sõna otseses mõttes nookureid lendama. Need, mis plehku panid, nägid välja kuuma saanud ja kriibitud:

Panin uued nookurid (nukad jäid õnneks terveks), kallasin täissündi sisse ja rohkem probleeme ei olnud.
Nende ja veel paljude masinate aastatepikkuse hooldamise ja remontimise kogemus kokku võetuna: vaheta õli pigem mõistlikult sagedalt ja ära koonerda (pane sisse korralik kraam). Summa summarum tuleb odavam.

Kasutan siis ka võimalust oma püha tõdesid kuulutada. Lisan natukene illustratiivset materjali ka juurde.
Kõikidel tsiklitel olen õli vahetanud ca 5000km tagant või korra aastas, välja arvatud keskmisest suurema koormuse puhul (a'la rajapäev). Mitte ühelgi rattal (kuni 70 000km läbisõidud) pole pidanud mootori sees midagi peale klapiregulli tegema. Tegemist oli baikidega, mitte suure õlikoguse ja välbaga matkakatega. Seega - julgen väita, et nn keskmisele tsiklile on 5000 km üsna okei kilometraaž, mille tagant uus moos sisse panna.
Kõikidel oma autodel olen õli vahetanud ca 10-12000 km tagant, v.a arvatud juhul kui olen olnud reisil. Ükskord Horvaatias käies läks näiteks 4000km üle, aga ilmselgelt tripil olles ei viitsinud sellega tegeleda. Alati on sisse läinud tootja specile vastav kallima otsa täissünt (Castrol, Ligui Moly vms). Autod olen tavaliselt müünud hiljemalt 220-240 000km juures ning mitte ühegi puhul pole mootori sees midagi tegema pidanud (näiteks 2.4D Volvo, 3x 3.0D Audit, 2.5 bens Lexus). Kõikide Audi kolmeste diislite puhul mida olen omanud, on mulle näiteks täiesti võõraks jäänud ketimure. Sama õlivahetusloogikaga olen sõitnud ka praeguse 525D Xdrivega. N47 mootori kurikuulus kett on samuti endiselt pingul, nukad näevad välja nagu uued ja mootor on seest 180 000km juures hoolimata pidevast kaatri vedamisest, minu raskest jalast ja paljudest linnaotsadest vot nii ilus:


Märkus: kaas käis maha, kuna tihend hakkas lekkima.
Kaatril (kolm kümnendit vana kuid võrdlemisi värskelt rebuilditud 2.3 Fordi R4 sisemootor) vahetasin õli kuni kaks korda hooaja jooksul. Ma ei teagi, palju tavaliselt ühe õliga tunde tuli...aga VÄHE! Ehk mõnikümmend kuni kolmkümmend. Ükskord leppisin natuke kehvema õliga (sisse läks tasuta kätte sattunud poolsünt) ja sellega sain ühe olulise õppetunni - õlivahetuse välbast ehk olulisemgi on õli kvaliteet...ning õlil ja õlil on MEELETU vahe. Mõtlesin küll, et sõidan ainut natukene ja kasutan seda õli pelgalt n-ö läbi pesemiseks, kuna silindripea oli hiljuti maha käinud. Üsna vähese aja pärast hakkas aga sõna otseses mõttes nookureid lendama. Need, mis plehku panid, nägid välja kuuma saanud ja kriibitud:

Panin uued nookurid (nukad jäid õnneks terveks), kallasin täissündi sisse ja rohkem probleeme ei olnud.
Nende ja veel paljude masinate aastatepikkuse hooldamise ja remontimise kogemus kokku võetuna: vaheta õli pigem mõistlikult sagedalt ja ära koonerda (pane sisse korralik kraam). Summa summarum tuleb odavam.
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
-
Teema algataja - Postitusi: 5362
- Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
- Tänanud: 47 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Heikik, ma ei ole täheldanud, et baikidel oleks tegelikult kuidagi märkimisväärselt erinev õlikogus kui matkakatel või mingitel muudel üldkasutatavatel ratastel. Kõigil neil käib sees võrdlemisi võrdne kogus õli. Või noh, äkki tõesti mingitel matkakatel on siis lausa 4 liitri kanti, aga mina isiklikult pole vist siiski sellist kohanud. Suurim kogus, mida tsiklisse olen pidanud panema oli mäletamist mööda kuskil 3.8l
Aga umbes 5k on okei jah, eriti kui oled selline kõvem käikude laksija ja sõitmas käid ikka pigem sellises stiilis, et legaalse kiirusega sind mitte kuskil kunagi kulgemas ei kohta
Õlist oleneb ka, kui seda kõige kõigemat koguaeg ei osta ega sisesta siis tasub vahetada ka natukene tihemini kui "kõigemaga". Näiteks võib ju täiesti vabalt sõita ka korraliku mineraalõliga ning lihtsalt vahetada seda siis pisut tihemini. Käigukast on selle üle ilmselt pigem isegi rõõmus
Aga umbes 5k on okei jah, eriti kui oled selline kõvem käikude laksija ja sõitmas käid ikka pigem sellises stiilis, et legaalse kiirusega sind mitte kuskil kunagi kulgemas ei kohta

-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 55 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Oijahh... Kellele ema, kellele tütar...
Ise: kord hooajal, (kevadel).LS ca 5-6000. Poolsünt 10/40. Filter üle aasta. Massin 30a vana, mootor nagu toimib, lahti ei ole võetud, (viimase 10a jooksul, mis minu tagumiku al).
Ise: kord hooajal, (kevadel).LS ca 5-6000. Poolsünt 10/40. Filter üle aasta. Massin 30a vana, mootor nagu toimib, lahti ei ole võetud, (viimase 10a jooksul, mis minu tagumiku al).
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
will111 kirjutas: ↑30 Mär 2023, 01:34Heikik, ma ei ole täheldanud, et baikidel oleks tegelikult kuidagi märkimisväärselt erinev õlikogus kui matkakatel või mingitel muudel üldkasutatavatel ratastel. Kõigil neil käib sees võrdlemisi võrdne kogus õli. Või noh, äkki tõesti mingitel matkakatel on siis lausa 4 liitri kanti, aga mina isiklikult pole vist siiski sellist kohanud. Suurim kogus, mida tsiklisse olen pidanud panema oli mäletamist mööda kuskil 3.8l
Aga umbes 5k on okei jah, eriti kui oled selline kõvem käikude laksija ja sõitmas käid ikka pigem sellises stiilis, et legaalse kiirusega sind mitte kuskil kunagi kulgemas ei kohtaÕlist oleneb ka, kui seda kõige kõigemat koguaeg ei osta ega sisesta siis tasub vahetada ka natukene tihemini kui "kõigemaga". Näiteks võib ju täiesti vabalt sõita ka korraliku mineraalõliga ning lihtsalt vahetada seda siis pisut tihemini. Käigukast on selle üle ilmselt pigem isegi rõõmus
Minu võrdlus tuli sellest, et näiteks uus Africa Twin tahab kirjade järgi 4,2L õli iga 8000 miili (~ 13000km) tagant. DCT kastiga 4,4L. Minu kunagine SC57 CBR1000RR tahtis aga ainult 3,2L (täpselt ei mäleta, aga äkki oli 3000-4000 miili tagant?). Igatahes - õli koguste vahe on terve liiter, mis on ju märkimisväärne erinevus. Julgen arvata, et 1/4 koguse erinevust mõjutab õli omaduste püsivust küll...no ja, lisaks on veel selline väike tegur, nagu max pöörded - Twinil vist on ~ 8000 p/min, CBRil oli redline 12000 ja kellade lõpp 14000 p/min. Kaldun arvama, et see ka mõjutab, kui sagedasti õli vahetama peab...
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Sa unustasid täielikult märgsiduri kulumisjäägid õlis ja märgsiduri lisad motoõlides.will111 kirjutas: ↑29 Mär 2023, 23:22On vaid üks peamine põhjus miks tsiklimootoris vahetatakse õli umbes 2x sagedamini kui seda tavaliselt vahetatakse auto mootoris. Ja see põhjus ei ole see, et ühes on miski "meeletu" ~10% rohkem õli sees![]()
Auto mootor sõidab tänapäevase kvaliteetse õliga 15k vabalt ning see on täiesti normaalne vahetusvälp. Tsiklimootor sõidab samuti samasuguse kvaliteetse täissünt õliga vabalt 7-8k maha ning mingist meeletust mootori kulumisest ei ole siin küll veel mingit juttu sellise välba juures. Kui miski kulub siis ehk käigukast sest vanem ära pekstud õli ei suuda enam nii hästi pehmendada neid mehaanilisi lööke. Ja see ongi üldjoontes "kogu teadus" tsikli õli/õlivahetuse osas.
Mingi BMW GSiga saadki suvalise õliga sõiduautole sarnaseid välpasid lasta, sest seal on kuivsidrun.

+ Väiksematel tsiklimootoritel on ikka omajagu väiksemad õlikogused - see mõjutab õli omaduste pikaealisust kõvasti. Mu 690le läheb ainult 1.9L ja vanale DR800le läheb 2.4L…
@Heikik mul seesama Audi 3.0 diisel veel alles ja poole miljoni juures kett veel toimib. Õlivälp u. 15K. Nii et sama kogemus nagu sinul.
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 26 Nov 2020, 18:55
- Tsikkel: Honda CB500X 2019, 48000km ls
- Tänanud: 151 korda
- Tänatud: 47 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Vahetan rattal 6li nagu Honda insenerid seda ette näevad, iga 12 000km järel. Need mootorid 200 000km ja rohkem vastu pidanud ja ikka veel s6idus.
Ratas Honda CB500X, paralel twin. 2.7L 6li mahutab.
Autodel vahetan ka välba järgi.
Ei ole viimase 20 aasta jooksul kuulnud, et mootorid autodel v6i ratastel sellepärast läbi on, et keegi jättis poole välba peal 6livahetuse tegemata.
Ratas Honda CB500X, paralel twin. 2.7L 6li mahutab.
Autodel vahetan ka välba järgi.
Ei ole viimase 20 aasta jooksul kuulnud, et mootorid autodel v6i ratastel sellepärast läbi on, et keegi jättis poole välba peal 6livahetuse tegemata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
2013a (ja uuemad) on mingi rikkurite teema @kiilas
Siin teemas "õigus sõna võtta" vaid neil, kes kasutavad vanu ja suure läbisõiduga rattaid ja ise õli vahetavad, sest muidu maksad "õli vahetamise eest teise ratta juurde"
UUPS, praegust avastasin, et ma ise ei kvalifitseeru
Siin teemas "õigus sõna võtta" vaid neil, kes kasutavad vanu ja suure läbisõiduga rattaid ja ise õli vahetavad, sest muidu maksad "õli vahetamise eest teise ratta juurde"

UUPS, praegust avastasin, et ma ise ei kvalifitseeru

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Õlivahetusteema (järjekordne)
Vaidlen vastu. Töötasin kunagi välismaal elades nii Audi kui VW esinduses tehnikuna. Vahetasin iganädalaselt meie mõistes väikeste läbisõitudega (50-150 000km) ja tehase long life välba järgi hooldatud autodel juhtkette, õlipumpade kette, kolvigruppe jms. Olen piisavalt näinud ka ovaalseks kulunud silindreid, väsinud saalesid jms. Kõige õnnetumad olid seejuures VW 1.2 ja 1.4 bensukad.
Tehase etteantud välp ei ole alati insenertehnilist aspekti ja komponentide kulumist silmas pidades kõige optimaalsem. Seda hoitakse tihti teadlikult pikana, sest garantii kestuse jooksul saab nii sõiduki hoolduskulud madalal hoida, mis on uue sõiduki puhul hea müügiargument. Pärast garantiid tulgu või veeuputus - saabki teenindus rohkem tööd. Praktika näitas aga, et tihti ei kestnud asjad tehase välpade järgi hooldates isegi garantiiperioodi jagu...

Kes tahab, võib muidugi siinkohal öelda, et asi oli margis.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.