1. leht 1-st

BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 05 Mär 2023, 12:25
Postitas jargo
Vabandused juba ette,lolli küsimuse peale! :)

Nimelt esiamordid lekkisid. Tellisin uued OE tihendid ja vahetasin need ära. Õli läks sisse 470ml.nii nagu tehas ette näeb.
Youtubes on palju õpetusi,kuidas seda teha ja ajakulu ca 30min. Iseenesest ongi kogu protsess väga lihtne. Tekkis üks küsimus,nende õhutamise kohta.
Erinevates videotes tehakse seda erinevalt.
amordil peal õhu väljalaskmise nippel. Kuidas seda õigesti kasutada.
Kuidas õige komplekteerimine peaks välja nägema.
*Õli süsteemi
*toru paika suruda(õhutusnippel küljes)
*toru paika lükata (ilma õhutusniplita)
*toru paika suruda ja paar korda üles alla liigutada ja siis ülemises asendis nippel kinni keerata.

Miks seda küsin?
osades videotes ei puudutata seda niplit üldse. Vahetatakse tihendid ära ja lihtsalt toru kerge jõuga sisse. Ja juba keeratakse asi kokku.
Osades videotes lastakse õhutusniplist ülearune õhk välja.
Nende kahe erinevate meetodite tulemusena jääb täiesti erinev kogus õhku süsteemi.

kolmas variant oleks ka nippel kinni keerata toru alumises asendis. Siis ei jää õhku üldse süsteemi. Ja nipliaugust hakkb põhimõtteliselt õli paistma.

Pole päris head tehasemanuali ka! osad mida lugesin,seal ei täpsustatud,millal nippel paigaldada.

nippel siis pildil nr3

Pilt

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 06 Mär 2023, 09:44
Postitas Snowhite
paned kõik ilusti laual kokku, tõstad juhiku (need pole amordid) püsti, liigutad teda paar korda üles alla ja täies pikkuses hoides keerad korra selle nipli lahti. Siis kinni tagasi ja asjad külge.
Need pulgad ei tee sel rattal muud tööd, kui hoiavad ninaotsa laiali jooksmast. Amort kui selline on ainult sealt lingisüsteemi keskel see vedruga koosnev element.

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 06 Mär 2023, 13:55
Postitas StreetMoto
Kuna neid torusid paneb igaüks omamoodi kokku, siis õhutusnippel on selleks, et tasakaalustada õhukambri rõhk. See nippel tuleb korraks lahi keerata asendis, kus kahvlile koormust ei ole ehk otse tehase manualist fraas: "Bleed telescopic forks under zero load."

Kui see tegemata jätta, siis midagi hullu reeglina ei juhtu, lihtsalt ühel juhul on õhukamber positiivse ja teisel juhul negatiivse rõhu all võrreldes atmosfäärirõhuga. Kergelt võib see mõjutada kahvli tööd, aga kuna päris töö teeb ära amort, siis sõidul vaevalt, et seda keegi suudab tunnetada. Kui osata torud laua peal kokku panna muidugi meeletu ülerõhuga, siis simmerite elueale midagi head antud nähtus ei tähenda.

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 06 Mär 2023, 19:46
Postitas will111
Natuke veider, et tehase manual soovitab rõhu tasakaalustada "under zero load". Tundub loogilisem panna amordid alla, ratas maha lasta (ehk oma raskuse alla) ning siis rõhud tasakaalustada...täpselt samamoodi tehakse ju ka kõigi krossi amortidega, millel on samasugused õhutusniplid. Pole nagu kuulnud, et nende õhutamiseks esiots õhtu tuleb tõsta. Lõppkokkuvõttes see muidugi palju midagi ei määra tõesti, aga võibolla siis ongi just nii arvestatud, et vedrustuse kõigu lõpp muutuks selle sisse jääva õhu tõttu progressiivsemaks. Sest õhk suletud, muutuva ruumalaga kambris = progressiivne vedru

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 06 Mär 2023, 19:56
Postitas mx77
will111 kirjutas: 06 Mär 2023, 19:46
täpselt samamoodi tehakse ju ka kõigi krossi amortidega, millel on samasugused õhutusniplid. Pole nagu kuulnud, et nende õhutamiseks esiots õhtu tuleb tõsta.
Krossiratastel lastakse liigne rõhk välja (mitte ei õhutata, õhutamine on hoopis midagi muud) ainult nii et amort on ilma koormuseta, st. rattad on õhus.

Re: BMW R1150 amordi tihendite vahetus.

Postitatud: 06 Mär 2023, 22:06
Postitas jargo
Aitähh vastanutele! :wink: