A, A1 ja A2 Kategooriast ( Põhjalikult )
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1323
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 207 korda
A, A1 ja A2 Kategooriast ( Põhjalikult )
Kuidas nende A, A1 ja A2 kategooriatega asjad olidki? 550 cm3, 37 kW tsikkel, registrimassiga 390 kg on siis millise juhiloaga juhitav, koguni A1?

A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
ju siis, aga kas selles valemis vaadeldav mass on ka registrimass või mingi muu suvaline number nendest paljudest, mis sõidukitele (laest võetakse) ja passi trükitakse, seda pead ilmselt lisks juurde uurima.
-
Teema algataja - Postitusi: 1323
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 207 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mis ta muud ikka olla saab, tühi tsikkel ise ei sõida (tühimass) ja pole näinud, et kusagil mootorratas koos juhiga (+sõitjaga) kaalu peale aetakse ja tegelikku massi mõõdetakse. 

-
- Postitusi: 463
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Siin on nõks teine jutt. Ehk siis viites direktiivile pole sõnu "või" seega kõik tingimused peavad olema täidetud.
https://www.transpordiamet.ee/soidukite ... mootorratt
Viites olev tekst:
3. motorcycles with or without a sidecar and motor tricycles:
— ‘motorcycle’ means two-wheel vehicles with or without a
sidecar, as defined in Article 1(2)(b) of Directive
2002/24/EC,
— ‘motor tricycle’ means vehicles with three symmetrically
arranged wheels, as defined in Article 1(2)(c) of Directive
2002/24/EC;
(a) Category A1:
— motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125
cubic centimetres, of a power not exceeding 11 kW and
with a power/weight ratio not exceeding 0,1 kW/kg,
— motor tricycles with a power not exceeding 15 kW,
— the minimum age for category A1 is fixed at 16 years;
(b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with
a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not
derived from a vehicle of more than double its power,
— the minimum age for category A2 is fixed at 18 years;
(c) Category A:
(i) motorcycles
— The minimum age for category A is fixed at
20 years. However, access to the driving of motor-
cycles of this category shall be subject to a
minimum of two years' experience on motorcycles
under an A2 licence. This requirement as to previous
experience may be waived if the candidate is at least
24 years old.
(ii) motor tricycles with a power exceeding 15 kW
— The minimum age for motor tricycles exceeding 15
kW is fixed at 21 years.
https://www.transpordiamet.ee/soidukite ... mootorratt
Viites olev tekst:
3. motorcycles with or without a sidecar and motor tricycles:
— ‘motorcycle’ means two-wheel vehicles with or without a
sidecar, as defined in Article 1(2)(b) of Directive
2002/24/EC,
— ‘motor tricycle’ means vehicles with three symmetrically
arranged wheels, as defined in Article 1(2)(c) of Directive
2002/24/EC;
(a) Category A1:
— motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125
cubic centimetres, of a power not exceeding 11 kW and
with a power/weight ratio not exceeding 0,1 kW/kg,
— motor tricycles with a power not exceeding 15 kW,
— the minimum age for category A1 is fixed at 16 years;
(b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with
a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not
derived from a vehicle of more than double its power,
— the minimum age for category A2 is fixed at 18 years;
(c) Category A:
(i) motorcycles
— The minimum age for category A is fixed at
20 years. However, access to the driving of motor-
cycles of this category shall be subject to a
minimum of two years' experience on motorcycles
under an A2 licence. This requirement as to previous
experience may be waived if the candidate is at least
24 years old.
(ii) motor tricycles with a power exceeding 15 kW
— The minimum age for motor tricycles exceeding 15
kW is fixed at 21 years.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Turist...kui lähtuda loogikast siis peaks see valem pigem kasutama tühimassi väärtust, mitte sõiduki registri/täismassi. 100% õige ei ole loomulikult kumbki.
Loomulikult kuskil ei mõõdete seda niinimet "tegelikku massi" aga ega registrimass pole ka ju samas praktiliselt mitte ühelgi juhul see tegelik mass, millega sa ringi sõidad. Isegi mitte sinnapoole. Võibolla ühekohaliste ja ühekohalisena regatud tsiklite puhul veel kuidagi sinnakanti aga enamus rattaid siiski ilmselt kahekohalised ning registrimass vist tavaliselt võetakse tootjapoolsest täismassist üks ühele. Tootjapoolne täismass aga tähendab absoluutset maksimaalset koormat, kuni milleni aparaat veel vastu peab. Ehk ratas ise + kahte sõitjat + varustust. Kuidas sul muidu see 390kg tulla saaks, 200kg sellest on ilmselt arvestatud "koormaks" ning ülejäänud on mahlade ja vedelikuga tsikkel.
Aga mida ARK selle massi all täpselt silmas peab, pole aimugi...üsna kindel, et mitte loogilisemat varianti
seega jah, tõenäoliselt küll käib jutt registrimassist
Loomulikult kuskil ei mõõdete seda niinimet "tegelikku massi" aga ega registrimass pole ka ju samas praktiliselt mitte ühelgi juhul see tegelik mass, millega sa ringi sõidad. Isegi mitte sinnapoole. Võibolla ühekohaliste ja ühekohalisena regatud tsiklite puhul veel kuidagi sinnakanti aga enamus rattaid siiski ilmselt kahekohalised ning registrimass vist tavaliselt võetakse tootjapoolsest täismassist üks ühele. Tootjapoolne täismass aga tähendab absoluutset maksimaalset koormat, kuni milleni aparaat veel vastu peab. Ehk ratas ise + kahte sõitjat + varustust. Kuidas sul muidu see 390kg tulla saaks, 200kg sellest on ilmselt arvestatud "koormaks" ning ülejäänud on mahlade ja vedelikuga tsikkel.
Aga mida ARK selle massi all täpselt silmas peab, pole aimugi...üsna kindel, et mitte loogilisemat varianti

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Saada selle motika vin transpordiametile ja saad teada, mis kategooria alla läheb. Või kas üldse arvele saab võtta. Pooletonnised tehaseseades nii palju ei kaalu ju?Turist kirjutas: ↑13 Veebr 2022, 01:32Kuidas nende A, A1 ja A2 kategooriatega asjad olidki? 550 cm3, 37 kW tsikkel, registrimassiga 390 kg on siis millise juhiloaga juhitav, koguni A1?![]()
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
-
Teema algataja - Postitusi: 1323
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 99 korda
- Tänatud: 207 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See on arvel ja ei ole ümber ehitatud. Tühimass 202 kg, registrimass 390 kg.

-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.
Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Ja kui seda arvesse võtta, siis muutub see kaal ebaoluliseks, sest näiteks mõni vana matkapomm, millel on 37kw ja 232kg, siiski EI OLE mõeldud sõitmiseks noorematele kui 21-aastased.
Minu arvates on see üks äärmiselt ebaõnnestunud seaduse sõnastus. Aga ma saan aru, et nii seda mõistetakse…
Seaduseandja võiks selle sõnastuse korda teha…
Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Ja kui seda arvesse võtta, siis muutub see kaal ebaoluliseks, sest näiteks mõni vana matkapomm, millel on 37kw ja 232kg, siiski EI OLE mõeldud sõitmiseks noorematele kui 21-aastased.
Minu arvates on see üks äärmiselt ebaõnnestunud seaduse sõnastus. Aga ma saan aru, et nii seda mõistetakse…
Seaduseandja võiks selle sõnastuse korda teha…
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Suhedlud korra varem sellel teemal maanteeamtiga ning jah .... muidugi .... võetud on kõige ebaloogilisem ehk siis registrimass.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 84
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185
Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Lahe! See 2019 teema on mulle uus. Hea, et see läbi vaieldi ja tänan parandamast!Frosch kirjutas: ↑13 Veebr 2022, 17:22Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185
Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit
Ma sain 15 aastat tagasi lubadeta sõidu eest trahvi. Ilgelt kauplesin ja vaidlesin aga seltskond politseinike oli ka siis selgel veendumusel, et täidetud peavad olema mõlemad tingimused. Tol ajal oli veel see erivõimsus 0.16KW/kg (ja võimsus oli äkki hoopis 25kw?). Kaklesime Tartu kesklinna sillal vähemalt tund aega.
Igaljuhul ma kohtusse ei läinud, sest trahv oli väike, uued piiramata load tulid ka juba stiilis kahe kuu jooksul ja noh… Kui oleks hakand näpuga järge ajama, siis tegelikult oli mu ratta erivõimsus 0.16666kw/kg - aga sellise täpsuseni me vaidlus ei jõudnudki, sest onud/tädid olid veendunud, et täidetud peavad olema mõlemad tingimused…
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Minu tsiklil on kw/kg suhe passis kirjas ja see on võetud tühimassi järgi, seega kui on 37kw ja 202kg/tühimass, siis eesti seaduste järgi peaks A2 alla käima, sest üks tingimus on täidetud(0,18kw/kg)
Re: Rumalad või segased küsimused jms
haha...no selle kohta ma ütleks, kasutades välismaist fraasi - the plot thichens
reaalsuses näitab see ilmselt taaskord üsna ilmakalt kui ebakompetentne asutus see meie ARK tegelikult ikkagi on...viitan siis nimelt faktile, mida Mac just paar posti tagasi mainis.
kui vastavad asjapulgad oleksid tahtnud genereerida tegelikkuses ka asjakohase ning enamvähem kõigile võrdselt kehtiva nö. reegli siis seda pole ju kasvõi kerge mõttetöö tulemusena üldse keeruline teha. 1) võtad iga ratta tehase tühimassi (pole väga oluline, et mõni annab selle ilma mootoriõli ja jahutusvedelikuta ja mõni koos nendega) 2) liidad sinna mingisuguse kokkuleppelise nö. keskmise varustuses sõitja massi - a'la 80kg 3) arvutad selle põhjal erivõimsuse ning kirjutad selle passi vastavasse lahtrisse. Bämm tehtud ja on olemas number, mis tõepoolest näitab ka reaalses elus midagi. selle asemel on aga toodetud valmis mingisugune täiesti absurdne pudru ja kapsad, mingisugused ja/või tingimused, millest tundub, et pooled ametnikud isegi mõhkugi aru ei saa
mingisugused ajast ja arust mootorimahu piirangud ja limiidid, mis ausalt ei määra paljudel juhtudel suhtkoht mitte midagi (tänapäeval).

reaalsuses näitab see ilmselt taaskord üsna ilmakalt kui ebakompetentne asutus see meie ARK tegelikult ikkagi on...viitan siis nimelt faktile, mida Mac just paar posti tagasi mainis.
kui vastavad asjapulgad oleksid tahtnud genereerida tegelikkuses ka asjakohase ning enamvähem kõigile võrdselt kehtiva nö. reegli siis seda pole ju kasvõi kerge mõttetöö tulemusena üldse keeruline teha. 1) võtad iga ratta tehase tühimassi (pole väga oluline, et mõni annab selle ilma mootoriõli ja jahutusvedelikuta ja mõni koos nendega) 2) liidad sinna mingisuguse kokkuleppelise nö. keskmise varustuses sõitja massi - a'la 80kg 3) arvutad selle põhjal erivõimsuse ning kirjutad selle passi vastavasse lahtrisse. Bämm tehtud ja on olemas number, mis tõepoolest näitab ka reaalses elus midagi. selle asemel on aga toodetud valmis mingisugune täiesti absurdne pudru ja kapsad, mingisugused ja/või tingimused, millest tundub, et pooled ametnikud isegi mõhkugi aru ei saa

-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui keeruline saab see ja ning või olla?morse kirjutas: ↑13 Veebr 2022, 16:42See “ja” ning “või” seal seaduses on miljon korda poe taga vaidlemiseks alust andnud.
Tegelikkus on see, et mõeldud on tõepoolest, et täidetud peavad olema kõik tingimused.
Ja kui seda arvesse võtta, siis muutub see kaal ebaoluliseks, sest näiteks mõni vana matkapomm, millel on 37kw ja 232kg, siiski EI OLE mõeldud sõitmiseks noorematele kui 21-aastased.
Minu arvates on see üks äärmiselt ebaõnnestunud seaduse sõnastus. Aga ma saan aru, et nii seda mõistetakse…
Seaduseandja võiks selle sõnastuse korda teha…
Näide:
Kohtusse peavad ilmuma Ants ja Jürka. -mõlemad peavad ilmuma.
Kohtusse peab ilmuma Ants või Jürka.. - üks neist peab ilmuma..
ja kui vaadata seda sõnastust seaduses siis kasutatakse mõlemat :
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
A1 – mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125 kuupsentimeetrit ja võimsus ei ületa 11 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kilovatti kilogrammi kohta.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Täis- või tühimassi teema ei ole ARKi otsustada, see A2 kategooria definitsioon on üle-Euroopaline. Kui Eesti hakkaks mingeid oma reegleid leiutama, siis ei viitsiks ükski tehas spetsiaalset "Eesti-A2" versiooni toota ning tüübikinnitada, et heal juhul 20-30 tsiklit aastas rohkem müüa. Kogu probleem on selles, et ARK ei tunne tähti, direktiivis on ühemõtteliselt kirjas, et mõlemad peavad täidetud olema.
Samas teisest küljest tundub see kammaijaa kõigi nende masside ja piiramiste ja "passis 25kW, tegelt 125kw" ja maeitea millega ikka eriti totter - normaalne tänapäevane juba sellisena projekteeritud 35kW on ju väga tore asi millega ringi kaarutada.
Samas teisest küljest tundub see kammaijaa kõigi nende masside ja piiramiste ja "passis 25kW, tegelt 125kw" ja maeitea millega ikka eriti totter - normaalne tänapäevane juba sellisena projekteeritud 35kW on ju väga tore asi millega ringi kaarutada.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
@Ain see on nii keeruline, et inimesed käivad seda kohtus lahendamas. Kusjuures kohtulahend on selline, mis toetab eestikeelset seaduse sõnastust (millest ametnikud üldjuhul teisiti aru on saanud) aga ei toeta ingliskeelse direktiivi sõnastust absoluutselt. Ju ikka on halvasti mõistetav seadus…
Kopeerin ülevalt näited võrdlemiseks kokku:
I Direktiivi tekst, millel asi põhinema peaks:
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,
II Meie seaduse tekst:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
III Kohtulahend:
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185
Kohtuväline menetleja leidis otsuses, et I.D kui A2 kategooria juhtimisõigusega isik
ei tohi mootorsõidukit Kawasaki Z550GT juhtida, kuna selle võimsuseks 41 kW ja A2
kategooria juhtimisõigusega isik tohib juhtida ainult kuni 35 kW võimsusega mootorsõidukit.
I.D hinnangul on selline seisukoht väär. Vastavalt LS §-le 93 tohib A2 kategooria
juhtimisõigusega isik juhtida mootorratast, mille mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille
võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg. Kawasaki Z550GT on küll 41 kW, kuid jääb oma
erivõimsusega, mis on 0,178 kW/kg, alla lubatud piiri.
Kohtu seisukoht
Mootorratta Kawasaki Z550GT dokumentide kohaselt on tegu mootorrattaga, mille võimsuse
ja massi suhe, st erivõimsus on 0,178 kW/kg (tl 4). Seega on tegu A2 alamkategooria
mootorsõidukiga LS § 93 lg 3 p 2 järgi, sest nimetatud punkt sätestab, et mootorratas, mille
mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg ning mis
ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur, kuulub A2
kategooria mootorsõidukite hulka. Kuna I.D-le on välja antud juhiluba AM, A1, A2, B1 ja B kategooria mootorsõidukite
juhtimiseks (vt tl 3), siis ei saa väita, et tal puudus mootorratta Kawasaki Z550GT juhtimiseks
õigus. Järelikult ei ole I.D LS-i nõudeid rikkunud ega LS § 201 lg 1 järgi
kvalifitseeritavat väärtegu toime pannud. PPA Lõuna Prefektuuri 22.04.2019. a kiirmenetluse
4
otsus väärteoasjas nr 2780,19,004670 kuulub kõnealuse teo I.D-le inkrimineerimise
ning selle eest määratud karistuse osas tühistamisele.
Kopeerin ülevalt näited võrdlemiseks kokku:
I Direktiivi tekst, millel asi põhinema peaks:
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,
II Meie seaduse tekst:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur
III Kohtulahend:
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185
Kohtuväline menetleja leidis otsuses, et I.D kui A2 kategooria juhtimisõigusega isik
ei tohi mootorsõidukit Kawasaki Z550GT juhtida, kuna selle võimsuseks 41 kW ja A2
kategooria juhtimisõigusega isik tohib juhtida ainult kuni 35 kW võimsusega mootorsõidukit.
I.D hinnangul on selline seisukoht väär. Vastavalt LS §-le 93 tohib A2 kategooria
juhtimisõigusega isik juhtida mootorratast, mille mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille
võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg. Kawasaki Z550GT on küll 41 kW, kuid jääb oma
erivõimsusega, mis on 0,178 kW/kg, alla lubatud piiri.
Kohtu seisukoht
Mootorratta Kawasaki Z550GT dokumentide kohaselt on tegu mootorrattaga, mille võimsuse
ja massi suhe, st erivõimsus on 0,178 kW/kg (tl 4). Seega on tegu A2 alamkategooria
mootorsõidukiga LS § 93 lg 3 p 2 järgi, sest nimetatud punkt sätestab, et mootorratas, mille
mootori võimsus ei ületa 35 kW või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kW/kg ning mis
ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur, kuulub A2
kategooria mootorsõidukite hulka. Kuna I.D-le on välja antud juhiluba AM, A1, A2, B1 ja B kategooria mootorsõidukite
juhtimiseks (vt tl 3), siis ei saa väita, et tal puudus mootorratta Kawasaki Z550GT juhtimiseks
õigus. Järelikult ei ole I.D LS-i nõudeid rikkunud ega LS § 201 lg 1 järgi
kvalifitseeritavat väärtegu toime pannud. PPA Lõuna Prefektuuri 22.04.2019. a kiirmenetluse
4
otsus väärteoasjas nr 2780,19,004670 kuulub kõnealuse teo I.D-le inkrimineerimise
ning selle eest määratud karistuse osas tühistamisele.
-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma saan sellest nii aru, et max 35kW või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab, siis on ka väiksemate kW ratas keelatud, kui 35kW.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kohtulahend peabki põhinema Eesti seaduse sõnastusel, sest direktiivid (reeglina) ei ole otsekohalduvad, vaid on juhtnöörideks seadusandjale. Lihtsalt kui on soov välismaale sõita, siis oleks nutikam lähtuda direktiivist, sest tõenäoliselt on enamikes riikides see asi direktiivi järgi ja kuigi teoreetiliselt peaks teised riigid Eesti juhiluba koos misiganes sellega kaasnevate viguritega tunnustama, siis kuskil Taga-Podlaasia vojevoodkonnakohtus oma õiguse taga nõudmine võib tüütuks ja kulukaks minna.
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Vaadatakse ikka ju ühte. Seda ju on näha ka kohtulahndist. Kuskil ei ole üteldud kumb nõue on ülemuslik. Seega kui üks või teine on täidetud siis ok.
Ja meil lähtutakse ikka Eesti seadusest. Kui keegi leiab et kuskil on ebakõla siis jälle kohus aitab..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kogu see vestlus siin ilmestab seda, kuidas antud seadus on praak.
Ja kujutage ette mu pettumust, kui ma olin eelmise sõnastuse alusel lubadeta sõidu eest trahvi saanud ja siis uue sõnastuse sisseseadmisel jäeti see praak sinna ikka sisse (tõsteti lihtsalt võimsust ja erivõimsust).
Edit: lihtsalt kordan üle, et ma päriselt sisuliselt sõitsin ilma lubadeta ja trahv oli asja eest. Nüüd uue seaduse alusel saaks (direktiivi järgi küll ekslikult) mõista nii, et omasin juhtimisõigust aga tookord olin ma ikka süüdi.
Stiilis 50 000 km või rohkem ja 5 riiki sõitsin niimoodi “ilma lubadeta” läbi…
Ja kujutage ette mu pettumust, kui ma olin eelmise sõnastuse alusel lubadeta sõidu eest trahvi saanud ja siis uue sõnastuse sisseseadmisel jäeti see praak sinna ikka sisse (tõsteti lihtsalt võimsust ja erivõimsust).
Edit: lihtsalt kordan üle, et ma päriselt sisuliselt sõitsin ilma lubadeta ja trahv oli asja eest. Nüüd uue seaduse alusel saaks (direktiivi järgi küll ekslikult) mõista nii, et omasin juhtimisõigust aga tookord olin ma ikka süüdi.
Stiilis 50 000 km või rohkem ja 5 riiki sõitsin niimoodi “ilma lubadeta” läbi…
-
- Postitusi: 700
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Euroopas see täitsa nii käibki, et ka väiksemaid rattaid on keelatud või peab madalamaks kui 35kw piirama. 2-taktised 250sed rinkapillid nagu Aprilia RS250, Honda NSR250, Yamaha TZR250 näiteks. Isegi minu ratta puhul on tehasepiirang mitte 35, vaid 30 kw peale, kuna tegu nii kerge masinaga, et muidu oleks üle 0,2kw per kilo.

Re: Rumalad või segased küsimused jms
ma just mõtlesin, et huvitav kuidas need eesti mendid ikkagi suutsid sellest asjast nii valesti aru saada...ning palun väga
kohe leidub siin keegi, kes täpselt ja nimelt ajab JA ning VÕI tingimuste loogika sassi ja ütleb, et tema saab sellest just nii aru.
ranel, nii peakski aru saama...sel juhul kui eurodirektiiv oleks meie keelde ka korrektselt tõlgitud ning või asemel oleks seal lausas õige koha peal kenasti ja. ehk siis sinu kirjeldatud "või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab" tähendabki loogiliselt võttes, et esimese tingimuse kirjeldad ilusti eraldi ära, paned selle järele sõna JA ning kirjeldad eraldi ära järgmise (eraldiseisva ja esimesest sõltumatu) tingimuse. Selliselt kirjeldatud ja kirja pandud tingimustejada tähendaks antud juhul seda, et mitte ükski välja toodud tingimustest ei tohi osutuda tõeseks, et tsikkel saaks olla A2.
ehk loogikalülitus AND, millele vastab tabel 0x0=0, 0x1=0, 1x0=0, 1x1=1. tsikkel on A2 siis kui tulem on =1, ehk mõlemad tingimused vastavad tõele.
eestlased on teinud AND loogikatehtest OR loogikatehte, mille vastav tabel on: 0+0=0, 0+1=1, 1+0=1, 1+1=1. Seega sellega on asi ants!
https://www.researchgate.net/figure/A-E ... _346776244
krt...ranel on oma posti vahepeal kustutanud

ranel, nii peakski aru saama...sel juhul kui eurodirektiiv oleks meie keelde ka korrektselt tõlgitud ning või asemel oleks seal lausas õige koha peal kenasti ja. ehk siis sinu kirjeldatud "või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab" tähendabki loogiliselt võttes, et esimese tingimuse kirjeldad ilusti eraldi ära, paned selle järele sõna JA ning kirjeldad eraldi ära järgmise (eraldiseisva ja esimesest sõltumatu) tingimuse. Selliselt kirjeldatud ja kirja pandud tingimustejada tähendaks antud juhul seda, et mitte ükski välja toodud tingimustest ei tohi osutuda tõeseks, et tsikkel saaks olla A2.
ehk loogikalülitus AND, millele vastab tabel 0x0=0, 0x1=0, 1x0=0, 1x1=1. tsikkel on A2 siis kui tulem on =1, ehk mõlemad tingimused vastavad tõele.
eestlased on teinud AND loogikatehtest OR loogikatehte, mille vastav tabel on: 0+0=0, 0+1=1, 1+0=1, 1+1=1. Seega sellega on asi ants!
https://www.researchgate.net/figure/A-E ... _346776244
krt...ranel on oma posti vahepeal kustutanud

-
- Postitusi: 3242
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ei ole ma midagi kustutanud. Uus leht algas ja mu postitus eelmisel lehelwill111 kirjutas: ↑14 Veebr 2022, 21:09ma just mõtlesin, et huvitav kuidas need eesti mendid ikkagi suutsid sellest asjast nii valesti aru saada...ning palun vägakohe leidub siin keegi, kes täpselt ja nimelt ajab JA ning VÕI tingimuste loogika sassi ja ütleb, et tema saab sellest just nii aru.
ranel, nii peakski aru saama...sel juhul kui eurodirektiiv oleks meie keelde ka korrektselt tõlgitud ning või asemel oleks seal lausas õige koha peal kenasti ja. ehk siis sinu kirjeldatud "või kui võimsuse/kaalu suhe varem kätte jõuab" tähendabki loogiliselt võttes, et esimese tingimuse kirjeldad ilusti eraldi ära, paned selle järele sõna JA ning kirjeldad eraldi ära järgmise (eraldiseisva ja esimesest sõltumatu) tingimuse. Selliselt kirjeldatud ja kirja pandud tingimustejada tähendaks antud juhul seda, et mitte ükski välja toodud tingimustest ei tohi osutuda tõeseks, et tsikkel saaks olla A2.
ehk loogikalülitus AND, millele vastab tabel 0x0=0, 0x1=0, 1x0=0, 1x1=1. tsikkel on A2 siis kui tulem on =1, ehk mõlemad tingimused vastavad tõele.
eestlased on teinud AND loogikatehtest OR loogikatehte, mille vastav tabel on: 0+0=0, 0+1=1, 1+0=1, 1+1=1. Seega sellega on asi ants!
https://www.researchgate.net/figure/A-E ... _346776244
krt...ranel on oma posti vahepeal kustutanud![]()

Teemaväline
I Direktiivi tekst, millel asi põhinema peaks:
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,
b) Category A2:
— motorcycles of a power not exceeding 35 kW and with a power/weight ratio not exceeding 0,2 kW/kg and not derived from a vehicle of more than double its power,
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Rumalad või segased küsimused jms
kui sa rääkisid sellest direktiivi variandist aru saamisest...mitte eestistatud variandist, siis said kõigest õigesti aru
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Direktiiv ei ole seadus,see on algdokument ,mille alusel riigid teevad oma seadused igaüks eraldi ja kui googeldada,siis EU-s on peamiselt käibel 4 erinevat punkti,mis reguleerivad A2 lubadega sõitmist ja need ei ole üksteist siduvad vaid iga punkt erladi annab õiguse nii sõita.
Kusjuures direktiivid ongi kirjavigu täis ja lausa kuupäevad on erinevates keeltes erinevad. Kaubaveo alased direktiivid lausa kubisevad neist. Just eile võtsin koolituse läbi,kus oli selline punkt kogematta sisse sattunud, et üks nõue mis kogu EU jaoks hakkab kehtima mai kuus 2022, aga kui sa sõidad brittide juurde, siis hakkab kehtima veebruar 2022 ja seda kogu EU-s registreeritud kaubatarnspordi jaoks. Ametnikud on avalikult ja kirjalikult tunnistanud,et tegemist oli kirjaveaga kuid parandama seda ei hakata
See muidugi koht,kus riigid ei saa ise midagi teha,sest seda valdkonda reguleerivadki EU määrused ja direktiivid.
Mida siin vaielda ei saa kohe üldse aru. Meil oli asi seotud eelkõige tõlke veaga ja ei enamat, kuid nüüd asi korras ka kõik nagu teistel. Kusjuures direktiivid ongi kirjavigu täis ja lausa kuupäevad on erinevates keeltes erinevad. Kaubaveo alased direktiivid lausa kubisevad neist. Just eile võtsin koolituse läbi,kus oli selline punkt kogematta sisse sattunud, et üks nõue mis kogu EU jaoks hakkab kehtima mai kuus 2022, aga kui sa sõidad brittide juurde, siis hakkab kehtima veebruar 2022 ja seda kogu EU-s registreeritud kaubatarnspordi jaoks. Ametnikud on avalikult ja kirjalikult tunnistanud,et tegemist oli kirjaveaga kuid parandama seda ei hakata

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
@urmas66 sinu välja toodud punktides ei ole eeldust, et piisab, kui ratas vastab ainult ühele punktile. Muidu ei oleks ju ka toodud näitena seda, et ümberehituse saab teha maksimaalselt 70kw-sest rattast.
Need viidatud punktid toetavad seda (konservatiivsemat) vaatenurka, kus A2 ratta puhul peavad täidetud olema korraga nii max erivõimsuse kui max võimsuse näitajad.
Eesti seaduses on minu arvates tõlkeviga ja seda tõlkeviga ei parandatud ka viimase seaduse muudatusega.
Edit: paar lambikat näidet Euroopa ingliskeelsetelt saiditelt:
1. Mingi Soome autokool:
A2-LICENSE allow you to drive a light motorcycle of which the maximum engine power is 35 kW and power/vehicle weight ratio does not exceed 0,2 kW/kg.
https://www.lahdenseudunautokoulu.fi/en/a-licenses/
2. Sait, mis selgitab Saksas mootorratta lubade saamise korda:
A2 Motorcycles (including side-cars) with an engine power of not more than 35 kW, where the power to weight ratio does not exceed 0,2 kW / kg.
https://routetogermany.com/drivinginger ... classes#A2
Need viidatud punktid toetavad seda (konservatiivsemat) vaatenurka, kus A2 ratta puhul peavad täidetud olema korraga nii max erivõimsuse kui max võimsuse näitajad.
Eesti seaduses on minu arvates tõlkeviga ja seda tõlkeviga ei parandatud ka viimase seaduse muudatusega.
Edit: paar lambikat näidet Euroopa ingliskeelsetelt saiditelt:
1. Mingi Soome autokool:
A2-LICENSE allow you to drive a light motorcycle of which the maximum engine power is 35 kW and power/vehicle weight ratio does not exceed 0,2 kW/kg.
https://www.lahdenseudunautokoulu.fi/en/a-licenses/
2. Sait, mis selgitab Saksas mootorratta lubade saamise korda:
A2 Motorcycles (including side-cars) with an engine power of not more than 35 kW, where the power to weight ratio does not exceed 0,2 kW / kg.
https://routetogermany.com/drivinginger ... classes#A2
Viimati muutis morse, 15 Veebr 2022, 09:30, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Kui moded viitsivad, siis minu arvates võiks sealt Turisti teemaalgatusest selle jutu ära splittida. Alla 21-aastase ratturina oleksin tänulik olnud, kui keegi oleks seda teemat rohkem avanud. Siit rumalatest küsimustest on seda tulevikus raskem leida.
-
- Postitusi: 1455
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ega vaidlemist nagu ei olegi. Ainil on ju õigus, et Eesti seaduses on kirjas nii nagu seal on. Selle vastu ei vaidle keegi.
Edit: tegelikult vaidles ikka küll. Vaidles see politseinik, kes tegi 41kwse Kawaga sõitnud kutile lubadeta sõidu eest trahvi. Kusjuures kui see kutt oleks oma A2 loaga selle rattaga üle piiri läinud, siis ta olekski lubadeta sõitja olnud. Aga Eestis, kohtu abiga, võeti karistus maha (ja õige kah, sest meie seadus on teistsugune kui mujal). See ei ole normaalne olukord, minu arvates.
Küsimust tekitab see, et tundub, et mujal on direktiivi teisiti tõlgendatud, kui Eestis.
Kõik ülejäänud kirjutajad on ka selles osas nõus olnud, et ingliskeelses direktiivis viidatakse, et täita tuleb kõik punktid. Sa viitasid, et ei ole nii. Siinkohal ma nõustun teistega.
(Ma karantiinis - igav on)
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Tegelikult on meie seaduselooja Maanteeameti isikus mõelnud, et eesti keeles tähendab "või" "ja". Seega peavad olema mõlemad klauslid täidetud. Sai selle kohta mingi aeg ajaviiteks Maanteeametiga kirjavahetust eetud, kusjuures ma esitasin isegi EKI arvamushinnangu neile selle kohta, aga nagu hane selga vesi.Frosch kirjutas: ↑13 Veebr 2022, 17:22Mis on mõeldud pole oluline, hetkel Eestis kehtiva Liiklusseaduse järgi peab olema täidetud üks kahest tingimustest. Erivõimsus alla 0,2 kw/kg või alla 35kw.
Imelik on muidugi see, et Transpordiameti koduleht viitab Euroopa Liidu direktiivile kuigi vaidluse puhul lahendatakse case siiski LS-i põhjal.
https://www.riigiteataja.ee/kohtulahend ... =254564185
Aga jah, võiks korda teha küll selle pardakki.
► Näita Spoilerit
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ment oled sa ise. Ja võid valida veel omal valikul, kas oled kits või kukk ka.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.