Tsiklile autolt täkku

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Eskimo
Postitusi: 83
Liitunud: 16 Jaan 2004, 12:43
Kontakt:

Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas Eskimo »

Tere
Kas selleks, et tsikkel käima minnes ei hakkaks laadima oma tühja akut max. vooluga ja lisaks ka autoakut võiks täkukaablitele päripidi mingi kanget voolu kannatava näiteks keevituaparaadi dioodi panna? Et mitte tsikligenekat ära rikkuda liigse vooluga ? Kaotan küll 0,7V pinget sellele dioodile aga tsikkel läheb ka ju pooltühja näiteks 11V oma akuga käima. Vähemalt läheb see diood kinni kui tsikkel käivitub ja laadimine toimub ainult tsikliakule.

On keegi proovinud ? On mingeid ohte ?

Tänan

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7308
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1944 korda
Tänatud: 554 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Eskimo kirjutas: 10 Aug 2021, 14:14

Tere
Kas selleks, et tsikkel käima minnes ei hakkaks laadima oma tühja akut max. vooluga ja lisaks ka autoakut võiks täkukaablitele päripidi mingi kanget voolu kannatava näiteks keevituaparaadi dioodi panna? Et mitte tsikligenekat ära rikkuda liigse vooluga ? Kaotan küll 0,7V pinget sellele dioodile aga tsikkel läheb ka ju pooltühja näiteks 11V oma akuga käima. Vähemalt läheb see diood kinni kui tsikkel käivitub ja laadimine toimub ainult tsikliakule.

On keegi proovinud ? On mingeid ohte ?

Tänan

Väga segane jutt sul, aga saan vist aru et soovid autolt täkku anda ja siis muretsed, et kas tsikli genekas millegile või endale liiga ei teeks? Kui sul pingekas korras siis ei saa ju teha. Olen mitmeid kordi elu jooksul autolt täkku andnud erinevatele ratastele ja kui käima läheb,siis ühendad lahti ja nii ta on.
Ära üle mõtle :)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1264
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas Turist »

Ega see tsikli genekast laadimiseks minev vool lõpmatult suur ei ole, ikka üsnagi piiratud. Kaitse ka vast vahel.:D

Kasutaja avatar

margus.kask
Postitusi: 12
Liitunud: 03 Sept 2020, 06:31
Tänatud: 1 kord

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas margus.kask »

kui käima läheb võtad auto aku tagant ära, motika aku laeb generaator vabalt ära ka siis kui tühi on.


lauri.j??rgen
Postitusi: 52
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Kui sul on võtta dioodi, mis kannatab 400+ amprit, siis anna minna. Mina mingit ohtu ei näe. Pane diood ainult pluss juhtme vahele, muidu kaotad veel 0.7 V. Eelis veel see ka, et kui juhtmed veel tsikli küljes aga auto poolt pluss klemm lahti tuleb ja vastu kere läheb, siis ei tule lühist.

Diood peab olema muidugi päris tummine, seal hakkab eralduma 400 A × 0.7 V = 280 W soojust.

Samas, ega see tsikliga auto laadimine ka tsiklit kohe ära ei tapa (eriti kui autol aku täis) - ise olen tsikliga veoautole täkku andnud ja tsikkel sõidab siiani.

Kirjuta pärast kuidas läks?


Dusterx
Postitusi: 427
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 87 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Tsikli genekas annab nagunii ju endast koguaeg maksimumi, pingeregulaator lühistab ülejäänud raami, ehk siis, kui liiga palju tarbida, võetakse genekast ikka sama palju kui koguaeg ja pingeregulaator peab hoopis vähem tööd tegema?


andrjusa
Postitusi: 7
Liitunud: 13 Aug 2017, 23:06
Tsikkel: bandit gsf 600

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas andrjusa »

Dusterx kirjutas: 25 Aug 2021, 11:37
Tsikli genekas annab nagunii ju endast koguaeg maksimumi, pingeregulaator lühistab ülejäänud raami, ehk siis, kui liiga palju tarbida, võetakse genekast ikka sama palju kui koguaeg ja pingeregulaator peab hoopis vähem tööd tegema?
kõikide tsiklite kohta se ju ometi ei käi?

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas will111 »

siin oli selle kohta kunagi üks väga hea teema, kus sai seda küsimust lahatud ikka päris peenete detailideni. mälu järgi on umbes nii, et päris maksimumi genekas siiski koguaeg vist ei anna (ehk et mootor ei näe seal koguaeg täpselt ühesugust takistust, mida "vedada") aga pingeregulaator tõepoolest laseb koguaeg mingit osa ehk üle toodetud võimsust soojuseks. sellepärast tal alu korpus ja jahutusribid küljes on. või no suurem osa ajast siis, võibolla on ka mingi hetked, kus kõik toodetud võimsus läheb kasutusse.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1264
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui teemasse tuua ka veneaegsed rattad, siis mõnel on alalisvoolugeneraator, mõnel vahelduvvooluga ja need omakorda jagunevad kas on elektrilise ergutusega või püsimagnetiga...
Kasutaja avatar

loikam
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Veebr 2011, 12:47
Tsikkel: vn 800,xvs 1100
Asukoht: Harjumaa

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas loikam »

Turist kirjutas: 27 Dets 2021, 23:50
...... elektrilise ergutusega või püsimagnetiga...
Selline jutt ajab kindlasti nii mõnelgi juhtmed lühisesse... :lol:
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3137
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 585 korda

Re: Tsiklile autolt täkku

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

El ergutus tähendab, et magnet tekitatakse elektriga. Püsimagnetiga on magnet püsivalt olemas.

Ioonipoiste ergutamiseks tuleb üksteise lähedal kärmelt liigutada keerdus juhet ja magnetit (enamasti tuntud nimega generaator)
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”