IZ350/1950 "TAADU"
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
IZ350/1950 "TAADU"
Tere
Sai suvel läbi foorumi kuulutuse soetatud haruldane IZ 350 mootorratas viisakas komplektsuses.
Rattast: Tõenäoliselt olen ratta neljas omanik, eelmise omaniku jutu järgi kuulus ratas esialgselt 1950- Võru postiljonile (kas sellega ka postiljoni tööd tehti, ei tea). Järgmiseks rändas ratas ühe vanahärra kätte Lõuna- Eestis, (hetkel 82aastane) kes kasutas ratast talutöödel. 2008 aastal sai ratta omanikuks härra Põlvast, kes vormistas rattale ka Eesti aegsed dokumendid, jutu järgi ratas seisnud viimase kümnendi. Sealt rändas ratas minu kätte. Nüüd on aeg kätte jõudnud, et rattale uus elu anda.
Plaan: on ratas algosadeks võtta, käia kõik detailid üle, päästa nii palju kui päästa annab ja asendada riknenud osad kas originaal või koopia osadega. Ratas tuleb sõitmiseks, seega 100% originaalsuse peale ei sihi(et ei tekiks detailide haruldusest tulenevat mitte raatsimis effekti), samas ei hakka ka valimatult kättesaadavaid osi peale kruttima. Värvi puhul üritan sihtida IZ 350 originaal tumerohelise peale koos punaste ilujoontega, kuigi ratast lahti võtte selgus, et antud ratas tuli originaalis heleroheline (isiklik maitse eelistus). Ratas hakkab töötama vape elektronsüütega, tema töökindluse tõttu, samas visuaalselt säilib originaalne IZ süütekarp ja süütevõtme eesmärk. Mootori numbri järgi olen kindlaks teinud, et see kuulub 53nda aasta IZ 49le algab vene (x) tähega, võin ka eksida. Kahe mudeli mootori erinevused võrdlemisi väikesed, kogenematu silm vahet ei tee. Lisaks on rattale aastatega palju muid uuema Izi osi peale krutitud.
Loomulikult olete teretulnud nõu ja jõuga. Kellel on pakkuda riiulil seisvaid varuosi, siis suhtleks meeleldi.
Pisut tööd on ka juba tehtud, näha saab alltoodud timelapse videos.
Üritaks antud projekti ka tulevikus filmida, aga sellise pika projekti puhul eks näis kuidas see välja kukub.
Jõudu
-
- Postitusi: 198
- Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
- Asukoht: 5O4633O
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Tore, tore, aga kahju et üks "badass look" jälle vähem saab olema, neid lutsutatuid siinmail küll juba.
Sõiduks soovitaksin alu pidurikilbid metallide vastu vahetada, vanad kipuvad äkilisemal puhul purunema ja tagajärgedega. Alu replicate puhul ausam müüja märgib ka ära nende nõrkuse.
Siit näiteks saab: https://shop.klasykmoto.pl/kategoria-pr ... iz/page/2/
Igatahes, edu projektiga!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Olen ukraina müüjate käest e-bayst ostnud viimasel ajal päris mitu ostu vana vene Turist rolleri osasid. Vene keeles saab oma sõnad otsingusse panna googletranslate abiga,kui vene keelt arvutis pole. Ma soetasin omale vene klaveri ,et lihtsam oleks. Paned otsingusse sellise teksti ИЖ-350 запчасти ja saab igausgu huvitavaid asju või kui on ühiseid asju,siis ka see otsing ИЖ-49 запчасти.
e-bayst näiteks selline valik
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 8&_sacat=0
või
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 1%82%D0%B8
Ma võin ka otse ukraina kamraadide kaudu küsida,kui midagi sealsetel saitidel müüakse ja müüja siia ei saada. Sain omale niimoodi tutika tagumise ketijooksu koos korpuse ja keti kummidega 50€ eest. Asi maksis seal koos saatmiseag 43€ ja üle 50-ne polnud ta nõus minult vastu võtma.
Oma rolllule kavatsen ka elektron süüte panna,mis käib originaal kaane alla. Lisaks ka kaasaaegse pingeka,mis läheb originaal pingeka korpusesse. Muidu jäädki neid timmima.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Tänud kaasamõtlejatele.
Mis vahepeal tehtud on?
Keredetailid on pritsiga puhastatud ja krunditud. Enamus detaile vajas enne krunti kõvasti haamrit, keevitamist ja sirgestamist.
Mõni detail tahtis lausa armastust.
Mootor on uuesti kokku laotud. Mis sai tehtud: laagrid, simmerid ja tihendid vahetatud. Kuna käigukast jumpsis, siis seal sai osad detailid vahetatud ja kast seibidega reguleeritud. Silinder hoonitud ja värvitud, karteri kaaned poleeritud ning uus süüde paigaldatud.
Kokku ladumine võetud ka taimläpsi
-
- Postitusi: 257
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Tegelikult asi naljast kaugel - mõned targad on päriselt ka laagreid kuumaks lasknud. Simmeri ja määrdega seonduva mõtleb iga üks ise, aga sõltuvalt laagri terasest ja kõrgel temperatuuril olemise ajast hakkab teras karastust kaotama juba 160...180 kraadi juures. Tööstuses jahutatakse istamiseks võll või telg pigem maha või siis lihtsalt toore jõuga.
Edu, L
-
- Mode
- Postitusi: 1004
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Sul võib isegi õigus olla, reaalses elus tuleb kasutada käepäraseid vahendeid, ntx nagu kuumaõhupüstol ja mitte unistama jääda.
-
- Postitusi: 461
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 121 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Soovitan veel soendada kartereid ~ 100-120 kraadini kui laagrite elemente (laagreid) paigutad - oht on karteri pinnad rikkuda.
Kui väntvõllile laagreid peale koputad või surud jõuga, siis tuleks väntvõll ka põskede vahelt toestada või ainult põskede vahelt. Kui toetuspind jääb nii nagu videos on suht suur oht võlli rihtimine paigast lüüa. Hiljem tunned sõitmise ajal lihtsalt sipelgaid püksis ja mõned osad irduvad kiiremini ning hämmastavad vead tekivad... Ehk kokkuvõtteks masin töötab ja sõidab, kuid käed on pidevalt õlised.
Seda viimast laagrit olen väntvõlli otsast (surumise tööriist on kinnitatud väntvõlli hammaka keermele) surnud oma kohale - mitte löönud, eelnevalt ka karterit soojendanud.
Iga löömisega (löögijõud rakendub võllile ja on risti põskedega) on oht väntvõlli rihtimine või ka paigutus karteris mitte sobivaks muuta.
Ma ise olen väntvõlli lükanud sügavkülma ja laagreid natuke kuumaõhupuhuriga soendanud - lähevad lupsti võllile ilma täiendavate jõu rakendamisteta. Seejärel kogu võll koos laagritega külma ja karter soojaks, siis võll koos laagritega karterisse - olen kasutanud ühes tükis laagreid, mitte osandatuna.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Ma olen ka väntvõlli sügavkülma pannud ja laagrile kuuma andnud. Oli isegi selline olukord, et tuli laagrile korralikult kuuma anda, et sisse kukuks (mille eest siin ennist muidugi hoiatati). Igaljuhul sisse koksida ei ole soovitatav jah. Viimati tegin 2019 sügisel Jawat. East Highway Silver pani väntvõlli kepsuvahetuse aegu tasakaalu ja temast ta tasakaalu jäigi. Vändalaager siiani saba pole andnud, kuigi kuuma ta sai paigaldades. Täiesti vibravaba tsikkel on nüüd.
Aga noh. Izh 350 on niikuinii kivipurustaja! Tal pole tagaamortegi Väntvõlli vibra ei pane selle masina sadulas tähelegi
Edu! Lahe projekt!
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Kas see silikoon on mingi selline, mis kergesti lahti tuleb hiljem? Kunagi JAWA karteri vahele panin silikooni (kes seda 20 a. tagust asja enam mäletab milline see täpselt oli) ja pärast kahetsesin kui oli vaja uuesti lahti võtta.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
[mention]Turist[/mention] võin eksida aga videos tundus nagu Loctite tuub. See on küll normaalne. 20a tagasi pani mõni mees aknavärviga ka karteripooli kokku
Ja ega Jawa karter ei tulegi kuigi kergesti lahti võrreldes näiteks Izhiga.
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Üldiselt kui on soov regulaarselt lahti võtta, siis võta 5699 ja kui niiväga enam ei taha sellest ühendusest midagi kuulda, siis 5980.
KTM määrab enduroka silindri paigalduseks hoopis 5910, mis oleks justkui "low strength", aga samas on ikka musta värvi, niiet selle värvi järgi ei saa midagi vaadata, vaadake kataloogi. Anoh kuna seda poes nagunii polnud, siis panin 5980, yolo. Eks järgmise kolvivahetuse ajal ole näha, kas irdub vabatahtlikult või tuleb kõrvaltoast suur haamer tuua
Täiendus: muutsin pärast mälus kahtlema hakkamist ja kontrolli natuke numbreid õigeks, meenusid täpsed asjaolud
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
@Kõigile Suured tänud kaasa mõtlemast ja kommentaaride eest. Ega ise ei ole suurem asi ekspert, sai idanaabrite videoid siin vaadatud ja selle järgi juhindatud. Õnneks võib öelda, et laagrid liikusid paika võrdlemisi valutult ning väga hinge peale ei jäänud. Kindlasti saab tulevikus ülaltooduid meetodeid proovitud, kuna jutt tundub jummala õige.
Silikoonist: Tihendatavatele pindadele on minevikus freesitud täiendav soon lisa tihendmassi hoidmiseks. Uued tihendi komplektid olid küll olemas, aga soonest sõltuvalt sai otsustatud silka kasuks(must abro silokoon). Käigukasti kaane alla sai tihend, kuna seal kordades laiem tihendipind ja võimalik, et kast vajab tulevikus täiendavat reguleerimist.
Loctite keermeliimi sai kasutatud teatud poltidel ja laagriliimi käigulasti laagritel.
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Allpool väike pildigalerii Taadu tegemistest.
Värvi- ja eeltöö sai jäetud antud projekti puhul pofesionaalide hooleks.
Jooned sai ise tõmmatud, polnud küll kõige audentsem tehnika (sai teibi abi kasutatud), aga ise olen tulemusega rahul. Loomulikult sai paar õhtut varem soojenust tehtud, et käsi vähem väriseks.
Uuele spidomeetrile originaal taust.
Jooksvalt on lugematu kogus varuosi üle maailma kokku kraabitud.
Kõiki osi pole suutnud veel leida, kõige õnnetum seis tundub olevat signaali-tule lülitiga mida siiani pole kuskilt leidnud. Signaali enda kohta: Poolas pakutakse audentset signaali korpust, kuhu on võimalik siis tänapäevane signaal sisse ära uputada/peita (lähen seda teed kuna ratas hakkab nagunii 12v peal tööle) ei oleks mõtet originaal 6v isendit ära lõhkuda kui ka leiaksin selle kuskilt. Spidomeetri reduktori korpus puudu, kuid seda ikka siinseal aegajalt pakutakse, tuleb vaid peale passida.
Järgmiseks saab vaikselt alustada ratta kokku ladumist.
-
- Postitusi: 52
- Liitunud: 11 Apr 2014, 11:14
- Tsikkel: Kawasaki z750
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Väga vinge töö!
Küsin, et kas liivapritsiga lasid ise üle või ostsid teenuse sisse?
Ilmselt on endal sama tee ees. Kompressor olemas, kuid siis oleks vajalik vaadata juurde liivapritsi püss ning muud kolud.
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
[mention]mellpoiss[/mention]
Tänud sulle, lüliti käes. Tore kui selliseid lahkeid ja abivalmis inimesi meil siin on.
[mention]Jazzyl[/mention]
Tänan. Teenus sai tellitud, kuna ise regulaarselt detailide puhastust ei vaja ning toimiv süsteem pole teps mitte odav lõbu.
-
- Postitusi: 52
- Liitunud: 11 Apr 2014, 11:14
- Tsikkel: Kawasaki z750
- Tänanud: 48 korda
- Tänatud: 5 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Tänud info eest. Tahaksid sa mulle kasvõi PS'i saata kus pritsi/krundi teha lasid?
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Ma tahaks ka teada.
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Viimane kuu on kõvasti lego laotud ja ratas on jõudnud alumisel pildil nähtavasse faasi. Esimene käivitus on tehtud ja tuleb tõdeda, et Taadu elab, aga mis elu see on "poolikuna" . Mis vaja veel teha: lähiajal on vaja ette võtta paagi pesu, kuna paak seest võrdlemisi rebane
, elekter tahab vedamist jm. Nii mõnedki asjad veel puudu: korrektsed käekummid, sido ajami kompl ja muid krõbinaid.
Aga et mitte ennast garaazi unustada, kuna kevad ju käes, siis uhmerdame ikka usinalt TETi ja muid kraavipõhjasid edasi
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Tegelikult on siiski induktiivkuumutid laagritele, et määret ära ei küpseta ja omadusi ei muudaks.
Toore jõuga tambivad laagreid otsa vaid põlve otsas nokitsejad.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Väga ilus.
Esitule klaasi näen, aga mis reflektoriga tegid? Küsin, sest omal ka sama teema varsti ees. Ehk mul on klaas terve ja reflektor tuhm, aga uut pole kuskilt võtta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Reflektor oli minu kätte jõudes enamvähem/rahuldavas konditsioonis. Kui tule lahti võtsin, siis üritasin reflektorit niiske lapiga pesta, kuid koheselt kippus pinnakate siit sealt kooruma. Hetkel läkski ta sellisena paika nagu ta oli, et asja mitte hullemaks teha. Pilti kahjuks pole.
Kui nüüd tule klaasist rääkida, siis ratas tuli minu kätte alloleval pildil nähtava detailiga, mis minuteada ei kuulu sellele mudelile. Sai uus klaas muretsetud ja vana oksjonile pandud, mis minule üllatusena läks 71euriga müügiks. Oskab keegi valgustada millele/kellele antud isend kuulub?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Kas kodanik, kes tuleklaasi ostis, ei valgustanud, millele klaas kuulub. Või ei küsinud?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 257
- Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
- Tsikkel: vändast käima
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 41 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Igaks juhuks - laagrite soendamiseks on spets induktsioonkuumutid, laager kuumutatakse kusagil 100 kraadini ainult. Ärge roostes poltidele mõeldud kuumutitega laagreid paika panema hakake.....
Edu, L
-
Teema algataja - Postitusi: 57
- Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 57 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Esimesed kümme testkilomeetrit on seljataga ja kriips on kõrvuni. Ratas sõidab, sidurdab ja pidurdab. Süütekarbile sai lõpuks kaas peale, kuna elekter on laiali veetud ja tuled põlevad. Signaali korpus on omale kohale jõudnud ja ootab tänapäevast sisu. [mention]mellpoiss[/mention]-i lülitit sai ka natuke triigitud ja leidis omale värske lenksu mille peal tuult(tolmu) püüda.
Vaikselt hakkab lõpp ja minek ülevaatusele paistma, aga olen ikka mõne jupi otsingul nagu: käekummid iz350ne omad ja spidomeetri ajami komplekt.) Kui räägime originaalosadest, siis on nimekiri muidugi mõni lehekülg pikem.
[mention]Loff[/mention] sai küsitud oksjoni lõpuminutitel, aga vastust ei tulnud.
-
- Postitusi: 198
- Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
- Asukoht: 5O4633O
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 28 korda
Re: IZ350/1950 "TAADU"
Vägev töö!
https://shop.klasykmoto.pl/produkt/nape ... kompletny/
Ise vajaksin ainult:
https://shop.klasykmoto.pl/produkt/nape ... nz250-350/
PS. Märkasin, et komplekti hetkel ei pakutagi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.