A2 kat load
Moderaator: Moded
A2 kat load
Tere,
Märtsis saan 18 aastaseks ning hingelt olen suhteliselt hull motikafänn ning nüüd on ees aeg, mil pean tegema valiku, kas teha B-kati load või A2-kat omad.
Niisiis küsiksin pikema kogemusajaga inimestelt, et kas pigem teha algul ikkahi autoload ära või A2 kati? Mis on plussid-miinused? Kuna load pean ilmselt enda teenitud raha eest tegema, siis sooviks just kõige ,,õigemat” valikut.
Tänud ette!
Re: A2 kat load
ma ei usu, et seda vastust saab sulle keegi ette öelda. sõltub ju sellest, mida sul endal rohkem vaja on.
pikema kogemusega inimesena võiksin ka öelda, et lube pole sõitmiseks üldse vaja. õpi lihtsalt omale eeskiri, sõiduki juhtimine ja liiklemine selgeks aga no "ametlikult" muidugi sellist nõu anda siin ei tohi, ja eks juhul kui mingi õnnetuse põhjustad siis tuleb ka probleeme
a2 on ju see poolik kat? kas see mitte ei tähenda, et siis pead mingi aja jälle uuesti omakorda täis A'd tegema hakkama ning veelkord kogu selle jamaga tegelema, veelkord maksma, veelkord omale uue "plastiku" tellima (ja LOOMULIKULT selle eest maksma)
B pluss on see, et sõita saad aasta läbi ja iga ilmaga. A plussid peab enda jaoks igaüks ise välja mõtlema...
Re: A2 kat load
Lisaks küsiksin ka veel, et kas minusugusel 200cm pikal ja 84kg kaaluval kutil on sõidumugavuse (pikkuse pârast) poolest võimalik superbike’iga sõita? Nt Yamaha R6, Suzuki GSX600R, Honda CBR600RR jne?
Re: A2 kat load
on võimalik, aga päris ebamugav. no ausalt öeldes on nendega ebamugav sõita kõigil, aga sinul eriti. ise olen 183/85 umbes.
muidugi kui oled nõus sõidumugavuse ohverdama siis võid ükskõik kui pikana sõita põhimõtteliselt ka pocketbike'ga. aga no peaksid ikka ise proovima seda, et kuidas see sõitmine on mingi konkreetse tsikliga..
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: A2 kat load
Sõltub kus sõita tahetakse,kui rajal siis pole mugavusele niikuinii kohta,kui maanteel siis hakka kasvatama selja ja kõhu lihaseid.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: A2 kat load
Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)
Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.
Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.
-
- Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Re: A2 kat load
simp kirjutas: ↑17 Jaan 2020, 16:36Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)
Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.
Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.
Nagu tellitult vurises just 1 Diavel akna taguselt tänavalt mööda.... Kui see hullus nii hullus on, siis võimalusel tee mõlemad kat-id ära.
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: A2 kat load
Spoiler
Luxor kirjutas: ↑17 Jaan 2020, 16:50simp kirjutas: ↑17 Jaan 2020, 16:36Räägi mõne kooliga mis mõlemat teeb, võiks vähemalt kooli tehtud saada koos, läheb kiiremini ja muretumalt. Ehk saad tiba soodukat ka. (nt, motokaru, aga nad on üks kallimatest koolidest vist)
Kui hakkad eraldi tegema, siis mõtle läbi, kumb sulle vajalikum on, kas punktist A punkti B saamine(ka ummikute ajal ja nägu naerul) või asjade ja inimeste vedamine.
Sobiva rattaga pole ka talvel sõitmine probleem, aga R6 jt selleks ei sobi.
Nagu tellitult vurises just 1 Diavel akna taguselt tänavalt mööda.... Kui see hullus nii hullus on, siis võimalusel tee mõlemad kat-id ära.
praegult pole talve ka
Re: A2 kat load
Tänud kõigile!
Saatsin Motokarule meili, uurisin neilt kas neil on mingisugust paketti pakkuda, ootan veel vastust. Loodetavasti on mingi kuldse kesktee võimalus olemas. Eelnevalt vaatasin ka siin foorumis, et Motokaru on koolina kõvasti kiidetud!
Kindlasti kui on ratta ostmise aeg käes, siis peaksin ikkagi erinevas stiilis tsiklitega proovisõite tegema, et mis endale kõige rohkem istub. Aga mulle on just endale need bike’id meeldima hakanud. Ning kindlasti mitte seda mõeldes, et siis saab gaasirutska põhja vajutada... aga kardan just seda, et ma nende jaoks liiga paganama pikk! Chopperid, touringud jne peale väga ei lähe
Re: A2 kat load
bike ja chopperi vahele jääb ikka veel nii mõndagi.
ja kui aus olla siis ega bikega sõita ilma, et rulli põhja keeraks ei ole nagu väga pointi. ja kui sellega põnev sõita ei ole siis midagi muud head bikega sõitmise juures kohe KINDLASTI ei ole! ei ole nad väga hästi manööverdavad, ei ole nad mugavad, ei ole nad praktilised, ei ole neil mingit läbitavust ega vedrustust sõitmaks kuskil mujal kui (üsna siledal) asfaldil, ei ole nad kuigi ökonoomsed jne. ja sõitma õppida pole baigiga samuti just teab mis mõistlik ega hea...kuigi kindlasti tuleb nüüd 10 baigifänni, kes raiuvad vastupidist, kuid pole ise kunagi millegi muuga sõitnud
Re: A2 kat load
Kui tõesti mõlemaid korraga teha ei jaksa, soovitaksin alustada B-katist. See annab noorele inimesele tohutult palju raha teenimise võimalusi, mis omakorda kiirendab teise kategooria finantseerimist.
Omal ajal olin ka noor ja vihane (mopeedide pealt üles kasvanud) naga "auto võib olla, aga tsikkel peab olema" ellusuhtumisega.
Reaalsus oli see, et pärast samal ajal B ja A101 (tänane A2) omandamist ei istunud ma 7 aastat tsikli selga. Eks oli ka elukorralduslikke põhjuseid ja vahepeal sai isegi C kat veel peale tehtud, enne kui täis A tegemise viitsisin ette võtta. Midagi keerulist ju pole - lihtsalt laiskus ja vajaduse puudumine.
Rahaliselt ei võida koos tehes suurt midagi - kokku saab kool lükata ainult teooria osa ja see on kogu koolituse juures marginaalse maksumusega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 84
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: A2 kat load
Pooldan ka B-kat enne ära teha. Nii väga entusiast ja asja armastaja ja fänn kui keegi meist ka ei ole, siis noorele avab üldjuhul b-kat palju rohkem võimalusi kui A. Eks sa pead ise välja mõtlema lähi aastate perspektiivi, kumba rohkem vajad aga palju lihtsam on alustada B-st. Tegin ka 18 saades kohe B ära ning hakkasin põnevusega ootama et saaks 24 ja täis A teha. Mingi paar kuud kripeldas et tahaks ikka jube kiiresti vanemaks saada, aga kui juba auto perse all oli ja mitu aastat möödus, siis peale 23ndat sünnipäeva mõtlesin et saab hakata vaikselt A poole vaatama.
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: A2 kat load
Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Postitusi: 3237
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 70 korda
- Tänatud: 371 korda
Re: A2 kat load
B enne. Õpid liikluse selgeks ja alles siis kaherattalise peal sõitma. Muidu veel oht, et hakka A2-ga liikluse õppimise tunde ka juurde võtma ja asi läheb kokku hulga kallimaks+mootorratta peal vead andestavad hulga vähem. Pole ju õpetajat kõrval, kes pedaale vajutaks.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: A2 kat load
Ainult a'ga alustades on muidki ettenägematuid jamasid: Sõber läks omalajal a2 teed ja autolube ei teinud pikka aega, pold lihtsalt vaja. Mureks kujunes see, et see oli nagu veits pretsedent st veidi aega ennem tulid miskised libedasõidu ja pimedasõidu ja muud lisakoolitused, milledega ei ole arvestatud, et kui inimene teeb ainult a kategooria, siis selle ei ole ette nähtudki libedakoolitust jne, kuid nn vahtraleheajast ülesaamiseks on need omakorda eelduseks. Ehk siis ühed väitsid, et peab minema mootorrattaga libedakoolitusele, et vahetada esmased load pärislubade vastu, teised väitsid, et ei saagi teha neid koolitusi, nokk-kinni, saba lahti teema oli. Ise tegin auto ja aasta hiljem a2, see oli minupuhul viga, korraga oleks pidanud tegema...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 189
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: A2 kat load
Tuuletallaja kirjutas: ↑18 Jaan 2020, 13:37Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.
Kui üle 24+ vanus on siis saab ikka.
MInu teadmist mööda mitte ükski neist ratastest ei ole A2 katiga sõidetav kui sa just piirama ei hakka
Re: A2 kat load
Dusterx kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 08:40Ainult a'ga alustades on muidki ettenägematuid jamasid: Sõber läks omalajal a2 teed ja autolube ei teinud pikka aega, pold lihtsalt vaja. Mureks kujunes see, et see oli nagu veits pretsedent st veidi aega ennem tulid miskised libedasõidu ja pimedasõidu ja muud lisakoolitused, milledega ei ole arvestatud, et kui inimene teeb ainult a kategooria, siis selle ei ole ette nähtudki libedakoolitust jne, kuid nn vahtraleheajast ülesaamiseks on need omakorda eelduseks. Ehk siis ühed väitsid, et peab minema mootorrattaga libedakoolitusele, et vahetada esmased load pärislubade vastu, teised väitsid, et ei saagi teha neid koolitusi, nokk-kinni, saba lahti teema oli. Ise tegin auto ja aasta hiljem a2, see oli minupuhul viga, korraga oleks pidanud tegema...
Kas keegi oskab rääkida ka palun, kuidas see A-ja B-kati korraga koos tegemine käib? Kuidas see süsteem koolis oleks
Re: A2 kat load
flake kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 08:44Tuuletallaja kirjutas: ↑18 Jaan 2020, 13:37Ilmselt majanduslikult mõistlikum, lihtsam ja valutum oleks kõigepealt B ja siis A juurde teha...pole uurinud, kuidas praegu on, kas saab hiljem täis B peale kohe A või tuleb ka siis A piirangutega. Ise olin kunagi sarnase ellu suhtumisega nagu 3rik ja tegin kõigepealt A*4 (täna siis A2) ning 10 aastat hiljem B-d täiendkoolitusena tegema minnes vaadati mind ikka päris imelikult aga üldiselt probleeme ei olnud.
Kui üle 24+ vanus on siis saab ikka.
MInu teadmist mööda mitte ükski neist ratastest ei ole A2 katiga sõidetav
kui sa just piirama ei hakka
Ma mõtlesin ikka neid piiratud isendeid jah. Aga kas reaalselt võib ka mingeid pahandusi tulla, kui on tehtud A2 load ning sõidad nt Yamaha R6’ga, mis on passi järgi piiratud, kuid hiljem piirajad lastud eemaldada?
Re: A2 kat load
will111 kirjutas: ↑17 Jaan 2020, 19:17bike ja chopperi vahele jääb ikka veel nii mõndagi.
ja kui aus olla siis ega bikega sõita ilma, et rulli põhja keeraks ei ole nagu väga pointi. ja kui sellega põnev sõita ei ole siis midagi muud head bikega sõitmise juures kohe KINDLASTI ei ole! ei ole nad väga hästi manööverdavad, ei ole nad mugavad, ei ole nad praktilised, ei ole neil mingit läbitavust ega vedrustust sõitmaks kuskil mujal kui (üsna siledal) asfaldil, ei ole nad kuigi ökonoomsed jne. ja sõitma õppida pole baigiga samuti just teab mis mõistlik ega hea...kuigi kindlasti tuleb nüüd 10 baigifänni, kes raiuvad vastupidist, kuid pole ise kunagi millegi muuga sõitnud
Arvasin just, et baigiga saab kenasti manööverdatud! Sinu õnneks ei tulnud ühtegi baigifänni
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: A2 kat load
Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: A2 kat load
Sciev kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 11:40Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?
Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.
Re: A2 kat load
Sciev kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 11:40Mida rohkem korraga ära teha, seda parem. Muidu maksad ja teed iga kord jälle uue teooriaeksami (ja õpid selleks), mitu kategooriat korraga tehes on teooriaeksam 1.
Ise tegin korraga A, B, C1. Siis oli niimoodi, et tsikliga oli ainult platsisõit, sõiduautoga ka ainult platsisõit ja linnasõit oli C-kat veokiga. Ilmselt praegu on natuke teistmoodi?
Kirjutasin juba Motokarusse meili, et kas neil oleks sellist paketti pakkuda, kuid ootan vastust veel. Ise ilmselt olen ka seda meelt ikkagi, et teeks mõlemad korraga ära. Kas keegi oskab veel mõnd kooli soovitada, kes võiks sellist diili pakkuda? et saaks a2 ja b kati koos tehtud
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: A2 kat load
vanalendur kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 12:06Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.
Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema. Seetõttu tegin kõigepealt korraga A ja C ja alles pärast veokalubade kättesaamist haagise lisaks, et saaks plastikule nii BE kui CE.
-
- Postitusi: 1447
- Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
- Tsikkel: Päris mitu...
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 109 korda
Re: A2 kat load
Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema
Mind hakkas see point närima, sest mulle meenus et minuga oli ka nii. Et C pidi olema olemas enne E tegemist.
Kui vaatasin lubadelt tegemis aegasid, siis nii oligi. C ja E tegemise vahe on 2 aastat.
Kuidas nüüd on- ei tea mul viimane eksamitegu E ,D ja E jäi aastasse 2007.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
- Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: A2 kat load
Ainuke võimalus, et eelnevalt oli C kat olemas, siis peaks saama D ja E korraga teha. Endal oli samuti sedasi, et ennem C ja peale lubade kättesaamist kohe E peale.
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: A2 kat load
joel kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 15:39vanalendur kirjutas: ↑19 Jaan 2020, 12:06Tegin aastal umbes 2010-11 D ja E samal ajal. Teooriaeksamit pidin mõlema jaoks eraldi tegema (samal päeval kaks tükki järjest). Sõiduga oli sama teema. Samal päeval järjest esimesega plats, teisega plats, esimesega linn ja teisega linn. Samas kohas tegin ja arvatavasti oli isegi eksaminaator üks ja sama.
Ja said DE kategooria (bussi haagis) plastikule? Kui mul B oli olemas ning A, C ja E tahtsin korraga juurde teha, siis öeldi, et haagise saaks ainult BE, sest CE tegemiseks peab C olemas olema. Seetõttu tegin kõigepealt korraga A ja C ja alles pärast veokalubade kättesaamist haagise lisaks, et saaks plastikule nii BE kui CE.
B ja C olid varasemast olemas nii, et plastile sain nii BE, CE kui ka DE. Oleks vist pidanud täpsustama jah, et haagist vedasin C'ga mitte D'ga. Aga põhipoint oli, et 2 kategooriat samal ajal tehes ei pruugi eksamite seisukohalt lihtsamalt pääseda kuigi ka mulle omal ajal räägiti, et mõnel eksaminaatoril on kama ja plats CE + linn D ja korras.
-
- Postitusi: 321
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 55 korda
Re: A2 kat load
Odiumil vanasti oli siuke võimalus olemas A+B (A2+B). A2->A = linnasõidu eksam. Ei ole eraldi teooriat vms. Lihtne lisarahakasseerimine riigi poolt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.