Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1010
- Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
- Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
- Asukoht: Veelinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 27 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Teema saanud alguse siit viewtopic.php?f=12&t=102656&p=829370#p829355
On meil esindusi (või nendes töötajaid), kes asju sõna-sõnalt võtavad. Korra on olnud endalgi õnn langeda "rihmavahetuse" ohvriks ühes "esiesinduses". Vahetatigi ainult rihm, ülejäänud mudru ei peetud vist vahetusvääriliseks.....
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Seda spetsiifikat ma ei tea, mida ja kuidas seal varem oli vahetatud või mitte, ja kes seda teinud oli...või mitte. Olen ka kuulnud, et teatud mootoritel on see pumba vahetus mastbii koos rihmaga. Aga ma ei tea isegi täpselt, mis mootor seal peal oli ja milline selle hooldusajalugu oli. Pump igatahes mootoris kinni ning ju siis mitte just kerge peeruga Ega isiklikult küll sellise tala ette väga jääda ei tahaks, kus veepumba vahetus lõpeb mootori mahavõtmise, ploki keevitamise ja paari päeva tööga.
Aga jah, igasuguseid ussitanud mootoreid on nähtud selle jahutusvedeliku teemaga seoses. Ja eks seal ussitavad kõikvõimalikud asjad ja igasugused erinevad kohad. Mingil hetkel muutuvad peenemaks teatud kohas jahutuskanalites selle ussituse pärast, jahutusvedeliku ringiketramine muutub raskemaks ja eks see kõik mõjub loomulikult ka varem või hiljem jahutusefektiivsusele ehk sooja ära juhtimisele
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
...ja seda ilmselt mitte seepärast, et pumbad s-tähega viletsad oleks, vaid seepärast, et ei tekiks küsimusi stiilis "kas [üldistades] kuluosi peaks vahetama?"

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Kuluosi...
W124 -vabalt 200 000km. om pumbaga.
Teemasse, miks inimesed ostavad endale mingi nuhtluse kaela, mida saab järgemööda ainult remontida?
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Mul jooksis just mootor kokku, 260k sõitnud Volvo diisel D5, 25k km rihmavahetusest (hammasrihm, veepump, pingutid, lamerihm, lamerihma pinguti).
Lamerihm lendas juppideks ning kiilus hammasrihma vahele legaalsel maantekiirusel.
Seda tsitaati lugedes hakkan ka mõtlema, et milleks mulle seda Volvot vaja oli nüüd käivad ka igasugused stsenaariumid peast läbi, vana mersu, 1.9 tdi jne. Uuem diisel? Skodad ei tekita emotsiooni, Fordid ei meeldi, Mersud ka ei meeldi, Audid on pisikesed, bussi ka ei tahaks, kuid vajadus vähemalt ruumika universaali järele, millel oleks mõni lisa ka (istmejahutused, distants püsikas).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
W639 näiteks? Lühikese kerega ja tagapingiga. Mersule omaselt, mootor ketiga ja muus osas suht lollikindel.
Enivei, uuri ja tee korralik eeltöö enne netis, kui üldse midagi lähed vaatama. N. ingl. keelne wiki on kohati väga põhjalik info allikas, tüüpvigade, facelift muutuste jms. osas.
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
kas selle õhku lennanud volvo peal oli äkki mingi fordi diisel? täpsemat mootori marki ja mudelit ei tea?
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Kui veepumba ajam on hammasrihmalt, siis on pumba vahetus ette nähtud eelkõige riskide maandamiseks. Veepumba hind vs. kokku (või laiali) jooksnud pumba tõttu purunenud rihmaga mootori remondi hind - pole vist väga pikalt vaja kaaluda. Või noh, kuidas kellelegi ilmselt. Aastaid tagasi kaalusin ka ise sedapidi, et pumba laager tundus käega keerutades OK ja las sõidab veel. Enam nii ei teeks.
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Eks sedatüüpi vahetuste puhul ongi justnimelt laager see asi, mis võib endast surmaohtu kujutada. Endal seisab hetkel hoovi peal üks vanem bensiiniford, mille "sõber" kunagi minu (isa) käest ostis ja peale paari tuhandet km sõitmist mulle kokku jooksnud mootoriga tagasi tõi. Kinni kiilus mingisugune mootoririhma tugirulliku laager ja sealt edasi loomulikult lendas rihm ning kõik muu. Kusjuures seda oli päris tublisti enne lõplikku pauku veel kuulda ka auto kõrvalt. Mäletan kui ütlesin veel tüübile, et kamoon ära nussi, mine lase kuskil üle vaadata misasi see on. Loomulikult oli vastus stiilis "ah pole hullu, sõidab küll" Et 50% järelmaksuga müüsin selle masina oli muidugi minu oma viga
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
D5244T4 136kw, see nn vanakooli Volvo I5 diisel, euro4 ehk siis juba dpf-de jms värkidega.
Sain uuemat Vianot proovida, 6 kohalisena, see isegi meeldis, kuid täispauguga oli ka kasutatult selle hind 50k.
W639 ei tundu pinget pakkuvat, esmapilgul vähemalt, eks ma lähen käen mõnda ekspemplari. Kui buss, siis võiks olla selline kuhu, krossikas/rinkaratas sisse läheks.
A6 B8 on samasse auku V70ga ehk suht selline piiripealne mahutavuse poolest. Sõber ostis aastake tagasi 2013-2014 A6 B8, veidi alla 20k eest, 2.0 manual, plank. Pea 3x odavamalt sain küll mõni aasta vanema täisvarustusega V70, kuid minu silmis 3x rohkem autot. Vähemalt tema oma praegu sõidab ja mina olen katkise küna otsas...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Boobush kirjutas: ↑08 Juul 2019, 19:12Spoiler
Mul jooksis just mootor kokku, 260k sõitnud Volvo diisel D5, 25k km rihmavahetusest (hammasrihm, veepump, pingutid, lamerihm, lamerihma pinguti).
Lamerihm lendas juppideks ning kiilus hammasrihma vahele legaalsel maantekiirusel.Seda tsitaati lugedes hakkan ka mõtlema, et milleks mulle seda Volvot vaja oli
nüüd käivad ka igasugused stsenaariumid peast läbi, vana mersu, 1.9 tdi jne. Uuem diisel? Skodad ei tekita emotsiooni, Fordid ei meeldi, Mersud ka ei meeldi, Audid on pisikesed, bussi ka ei tahaks, kuid vajadus vähemalt ruumika universaali järele, millel oleks mõni lisa ka (istmejahutused, distants püsikas).
Kus seda rihma vahetati? Volvol on see väga tundlik teema. Sel mootoril pole ju füüsilisi märke,et nukka-rihma paika saada. On ainult arvuti loetavad märgid ja seaded. Mul oli ilmselt ka selle D5 mootoriga 136kw Volvo millega sõitsin 7-397000km ja rihmavahetus välp oli sel mootoril ,kui mälu ei peta, 240000 või 5a. Mul on terve rida tuttvaid,kelle selle mootoriga autodel on rihma vahetatud kuskil ja sellele on alati järgnenud probleemid.Vähim,et rüüpab liigselt kütet,aga on ka sinu laadseid olukordi olnud. Tekib kahtlus, et on see Volvo siis ka päriselt 260k sõitnud?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Vanemad D5 120kw olid Audilt ja uuemad alates 2006 136kw on volvo enda oma.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Boobush kirjutas: ↑08 Juul 2019, 20:25Spoiler
A6 B8 on samasse auku V70ga ehk suht selline piiripealne mahutavuse poolest. Sõber ostis aastake tagasi 2013-2014 A6 B8, veidi alla 20k eest, 2.0 manual, plank. Pea 3x odavamalt sain küll mõni aasta vanema täisvarustusega V70, kuid minu silmis 3x rohkem autot. Vähemalt tema oma praegu sõidab ja mina olen katkise küna otsas...
Valik on lai, ka A8(L) ja Q7.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Kuidas on üldine läbisõit genekarihma purunemine seotud? Genekarihm purunes ning kiilutas ennast hammasrihma vahele. Pigem on see šitt disain, et nii saab juhtuda. Sõbral läks ka sama mootoriga masinal genekarihm, kuid midagi ei juhtunud. Tehnikasport, mis muud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Boobush kirjutas: ↑08 Juul 2019, 21:00Kuidas on üldine läbisõit genekarihma purunemine seotud? Genekarihm purunes ning kiilutas ennast hammasrihma vahele. Pigem on see šitt disain, et nii saab juhtuda. Sõbral läks ka sama mootoriga masinal genekarihm, kuid midagi ei juhtunud. Tehnikasport, mis muud.
Hammarihm on ju kinni, korpuse sees kinnine? Ja geneka rihm on ka osaliselt(pealtpoolt) korpuses? Äkki oli ikka vastupidi. See tunduks loogilisem.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Konkreetsel isendil on väntvõlli (soon/lame)rihmaratta juures väike avaus hammasrihmaratta juurde. Lamerihmal pole mingit katet, jookseb geneka, roolivõimu jms peal täiesti nähtavalt.
Ei suuda interneedusest ühtegi pilti leida sellest vahvast august, kust see soonrihm oma tee hammasrihmani leidis.
Veel materjali: https://www.allhead.com.au/wp-content/u ... engine.pdf
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Neid mootoreid on hulgim mis kardavad lamerihma purunemist. Esimesena tuleb kohe meelde VAG grupi “Hitler”. Sellel on veel nii lollisti, et ei ole näha ka miskit. Kogu lamerihmaajam on samuti katete all peidus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
XC90-l oli pealt ka kinnine,aga see poleks ilmselt ka midagi päästnud. Võib olla oleneb ka autost,et kuidas need kaaned seal on.
Kui sul just hammasrihma vahetati,siis miks seda geneka rihma ei vahetatud?
Ja kui see oli korras,siis võis rihm minna ka mingi muu põhjuse tagajärjel.Rullik jooksis kinni või kliimapump jäi kinni või veel midagi,mis rihmale ära tegi? Sel juhul juba ka läbisõidust tingitud probleemid.
Kui sa just ise seda hammasrihma ei vahetanud,siis mina koputaks selle tegija uksele,sest see pole normaalne,et just tehtud töö järel selline asi juhtub.Kogu see krempel oli seal ju lahti, et hammasrihma saaks vahetada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Mida sa seal koputad,tüüp on juba 25000 km ringi sõitnud. Lähed 2 aastat hiljem nõudma midagi või?
-
- Postitusi: 1527
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 232 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Kas kui tehakse vahetus viisakas ettevõttes vastavalt tootjapoolsetele juhistele ei anta mitte mingi pikkusega (aeg või läbisõit)garantii sellele?
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Ilmselt mingi pikkusega garantii ikka antakse, aga esiteks ma ei usu, et see seadusega väga kuidagi täpselt reguleeritud on ja teiseks...no 25kkm on tõesti ikka päris palju kilomeetreid siiski sellise töö puhul garantiid anda, kas sa ei leia?! see asi võis seal ju juhtuda miljonist asjast. ei imestaks kui näiteks mõne vahetatud osa kvaliteet oli alla normi ja see põhjustas katastroofi. päris 100% välistatud pole vist isegi see, et sinna nö. lahtise geneka rihma vahele/vastu võis äkki sõidu ajal tee pealt midagi lennata, mis tekitas rihmale kahjustusi, mis omakorda põhjustas mingil hetkel selle ribadeks lendamise. oli kuidas oli aga kui sa lähed peale 25 tonni sõitmist töökotta sellise asjaga garantiid nõudma siis täiesti raudselt nõuavad nemad omakorda mingi tohutu sõltumata ekspertiisi hinnangut juhtunule ja nii see asi käest ära läheb. kui see ekspertiis siis selgitab mingil viisil välja, et oligi lihtsalt kehva rihm siis maksab ikkagi veel ekspertiisi kinni ning kingituseks saad vast tootjalt tasuta uue rihma
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Mul ilmselt jäi see täpne ls number hoomamata,sest sain aru,et mitte palju peale hammasrihma vahetust. kui 25tkm siis pole jah midagi seal kurta,aga hoolduses oleks pidanud seda rihmaribalat küll keegi tähele panema. No ei lähe see rihm paugust pooleks, peab ikka päris vile juba olema,et ribadeks läheb. Või siis midagi jookseb kinni ja see teeb ka rihmale ja muule ära.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Pole need audikärakad kestvuse poolest volvost etemad, pigem on asi vastupidi.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Boobush kirjutas: ↑08 Juul 2019, 20:25A6 B8 on samasse auku V70ga ehk suht selline piiripealne mahutavuse poolest. Sõber ostis aastake tagasi 2013-2014 A6 B8, veidi alla 20k eest, 2.0 manual, plank. Pea 3x odavamalt sain küll mõni aasta vanema täisvarustusega V70, kuid minu silmis 3x rohkem autot. Vähemalt tema oma praegu sõidab ja mina olen katkise küna otsas...
20-tonnine A6 kõlab pigem nagu C7. B8 on A4 ja see on Vulva S60/V60 mõõtu. See on muidugi tõsi, et A6 Avant on pigem sport-utility/activity suunitlusega ja sellest vastav disain ja mahutavus, V70 on praktiline ja kandiline koera ja külmiku vedamise kuut.
Kui väga mahukat euro-sõiduautot otsid, otsi viisakam Omega Caravan.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Mõtteid Veepumbast, kuluosadest ja autodest
Black kirjutas: ↑22 Juul 2019, 11:27Boobush kirjutas: ↑08 Juul 2019, 20:25A6 B8 on samasse auku V70ga ehk suht selline piiripealne mahutavuse poolest. Sõber ostis aastake tagasi 2013-2014 A6 B8, veidi alla 20k eest, 2.0 manual, plank. Pea 3x odavamalt sain küll mõni aasta vanema täisvarustusega V70, kuid minu silmis 3x rohkem autot. Vähemalt tema oma praegu sõidab ja mina olen katkise küna otsas...
20-tonnine A6 kõlab pigem nagu C7. B8 on A4 ja see on Vulva S60/V60 mõõtu. See on muidugi tõsi, et A6 Avant on pigem sport-utility/activity suunitlusega ja sellest vastav disain ja mahutavus, V70 on praktiline ja kandiline koera ja külmiku vedamise kuut.
Kui väga mahukat euro-sõiduautot otsid, otsi viisakam Omega Caravan.
Jah minu viga, mõtlesin C7 Audit.
Sõitsin enne vuffel Volvot 8a Omegatega...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.