Otsustasin järgmiseks pilliks soetada midagi retrohõngulist ja sai eelmine nädalavahetus soetatud tumeroheline Dnepr MT-9 koos külgkorviga. Ratas on komplektne kuid vajab nokitsemist, et sõidukorda saada. Vahetamisele ning moderniseerimisele läheb kõik mis vaja.
Aastaks on siis aparaadil 1974 ning kaasa sain originaalpassi ning muud pudinad mis loodetavasti lihtsustavad masina arvele võtmist.
Pikemat aega olen kaalunud midagi huvitavat ehitada ning mõttes mõlgub diiselmootor.
Inspiratsiooni olen saanud:
Ideaalis tahan ehitada cruiseri ning arvatavasti enamus aega liigun ilma külgkorvita (soolo). Täpsemalt siis mõte VW 1.2 - 1.6 TDI peal. Surnuks pole plaanis end sõita kuid trassil liikudes võiks veidi jõudu ikka olla möödasõitudeks ja ega kord aastas tankimine ka väga halb ei oleks
Alternatiiv oleks peale panna veidi moodsamad karburaatorid või elektrooniline sissepritse.
Põhimõtteliselt on mul kolm suunda kuhu antud projektiga minna:
-> Kõik vajaminevad jupid pean otsima autolammutusest jne...
-> Arvatavasti hiljem legaalselt arvele saamine korralik peavalu.
-> Dnepr'i käigukast peaks vastu pidama diiselmootori väändele kui tugineda nüüd välismaisetele motofoorumitele, "peenestada" ei plaani.
EFI puhul miinuseks hind ning peale parema kütusekulu ma suurt võitu ei näe. Ei usu, et olemasolevast mootorist saaks head trassiliikurit kiirustel 90-150 km/h.
Uute karpade plussiks on soodne hind kuid jälle tekib küsimus palju mootorist välja pigistab trassil.
Diiselmootor on omaette projekt
Keegi targem viitsib ehk ka enda mõtteid jagada?
Re: Dnepr MT-9 "Krizto"
Postitatud: 15 Mai 2019, 20:31
Postitas Kauri
Kui on komplektsus 99% siis pigem jäta originaali. Ehitamiseks ja lõikumiseks on küll neid roimasid. Aga olles ise paar Urali roigast üles ehitanud ja sõber tegi ka oma Dnepri otsast lõpuni, siis see 90+ km/h ei olnud mitte mingi probleem. Pigem kannatas rahulikult teha 120+km/h ja seda kiirema diffri ja 18" tagaveljega. Ülikiire diffri eest taheti tollel hetkel mõistusevastast hinda saada. Mõnusaks sai siis kui vedrustuse komponendid ja esimene traavers said toimivate asjade vastu välja vahetatud. Karpadeks sai tuunida 350cc 638 omasid ja hiljem juba mingisuguseid vene ümara siibriga junne.
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 15 Mai 2019, 20:57
Postitas yeekim
Sinu pill, Sinu raha ja aeg, tee sellega miskit vägevat, mille üle Sa ise uhkust tunned
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 15 Mai 2019, 22:12
Postitas claw
Lõuna Eestis on päris mitu diisel emmilist valmis ehitatud ja liiguvad legaalselt ringi ka minu teada. Kui mälu ei peta, ehitatakse neid Karksi Nuia lähedal ja peale oli pandud pooleks lõigatud Fordi diisel. 4 silindriline 2 silindriliseks tehtud siis.
Hädapärast suudan vast kontakti ka välja mõelda aga nähtud sai neid asju vene tehnika mäkketõusul.
VW diislid ise juba üsna erinevad olenevalt vanusest jne. Variante on.
Diisel minu arust äge mõte, jõudu tööle!
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 15 Mai 2019, 22:49
Postitas Piipz
hirmsasti kadestan insenerimõistusega inimesi, kes sügavad kõrva tagant ja siis plahvatavad, et oo, teeks ühe diiselmootoriga motika.
või veel parem, koputad sõbrale õlale: "ma su vana fordi disla mootori võin pooleks saagida vä, motikale oleks vaja". ja mis kõige parem, kõik toimib nagu kulda
ühel otepää üritusel nägin ühte külgkorviga ratast, millel oli mingi diisel külmutusagregaadi mootor peal hoopis. aga ei mäleta enam, et kes see oli ja mis ratas see täpsemalt oli. Kuid nägi väga äss välja ja toimis ideaalselt.
hirmsasti kadestan insenerimõistusega inimesi, kes sügavad kõrva tagant ja siis plahvatavad, et oo, teeks ühe diiselmootoriga motika.
või veel parem, koputad sõbrale õlale: "ma su vana fordi disla mootori võin pooleks saagida vä, motikale oleks vaja". ja mis kõige parem, kõik toimib nagu kulda
ühel otepää üritusel nägin ühte külgkorviga ratast, millel oli mingi diisel külmutusagregaadi mootor peal hoopis. aga ei mäleta enam, et kes see oli ja mis ratas see täpsemalt oli. Kuid nägi väga äss välja ja toimis ideaalselt.
Mootori poolekslõikamisega ma küll ei soovita jändama hakata, kui just kinnisideed pole. Ja mis puudutab ökonoomsust, siis reeglina saad kõige ökoma tulemuse ikkagi mõne vana diisel-golfiga, kui see korras juhtub olema. Tsikkel pole tänapäeval mingi ökomasin, kui üldistest pidamiskuludest rääkida, mitte ainult kütusekulu kalkuleerida.
Mul on omal mõte, et kui aega ja raha korraga käes juhtub olema (pensionipõlves tõenäoliselt), et siis ehitaks auto diiselmootoriga külgkorviga tsikli. Toruraamiga, tsikkel ja korv statsionaarselt kokku ehitatud, kasutaks mingi põikimootoriga esiveolise tehnikat ehk mootor ja käigukast korvi pagasnikus ning veovõllid tagarattasse ja korvi rattasse. Kui aus olla, siis tegelikult ma kahtlen, kas ma selleni reaalselt kunagi jõuan, aga unistada ju võib
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 16 Mai 2019, 12:57
Postitas Piipz
Oli jah see:
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 16 Mai 2019, 17:25
Postitas Vint
Näiteks Kubota valmistab kvaliteetseid, väikeseid diiselmootoreid.
Need on isegi Bobcati mini-laadurites kasutusel ja veel mitmes muus. Mehaanilise pumbaga, täiest lollikindlad tööloomad. Ainuke mida pead ilmselt korvama on pöörete vahemik. Suht madal, võrreldes bensakatega.
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 16 Mai 2019, 18:28
Postitas Sciev
Minu arust "traktorihääl" on küll viimane asi, mida mootorratta juures kuulda tahaks.
Minu arust "traktorihääl" on küll viimane asi, mida mootorratta juures kuulda tahaks.
Mul ühepütalised kõlavad nagu murutraktorid. Suht ära harjund juba
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 16 Mai 2019, 23:09
Postitas Krizto
Hing ei anna rahu ja tahan ikkagi "masuudipressi" teed minna
Keegi oskab öelda / tunneb kedagi (kes omakorda tunneb kedagi ) kust võiks leida hea hinnaga ja korraliku 1.6 TDI mootori / doonori koos kõige vajaminevaga (turbo/pump/ECU jne..)
lähiajal hakkaks tavaari kokku soetama, selleks kuuks raha "investeeritud"
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 16 Mai 2019, 23:55
Postitas Lauri-L
Et elu lihtsam oleks siis soovitaks vanema VW (Golf 2, transporter T3) või audi 1.6 (80 b3) diislit, jääb elektroonika pool lihtsaks ning pole vaja aju jms jama peita ega pead valutada.
Üks huvitav idee oleks ehk mõne moped auto mootor ?
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 17 Mai 2019, 00:12
Postitas Krizto
Audi 80 B3 TD mootor tundub üsna hea valik
Moodsama mootori peaks valima siis küll vast elektroonika jaoks ka peidupaiga leiab.
Audi 80 B3 TD minu teada 8 klapine mootor, oskab keegi kohe öelda kas vanad 8 klapised diislid on mõõtmetelt kompaktsemad kui uued 16 klapised?
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 17 Mai 2019, 12:32
Postitas Lembit
Üle mõistuse kompaktne see VW 1.6 TD nagu minu mälu järgi ei olnud.
Kompaktsuse ja kaalu osas võiks Smart'i 0.8 CDI olla päris hea valik. Mingitel internetiandmetel on mootori kaal 65kg.
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 17 Mai 2019, 13:33
Postitas Piipz
Krizto ma loodan, et me näeme pilte ja juttu ka, kui sa pihta hakkad
Üle mõistuse kompaktne see VW 1.6 TD nagu minu mälu järgi ei olnud.
Kompaktsuse ja kaalu osas võiks Smart'i 0.8 CDI olla päris hea valik. Mingitel internetiandmetel on mootori kaal 65kg.
0,6L turboga smardimootor on kolmesilindriline ja kerge kah. Avariilisi masinaid leidub ka vahetevahel, tal esiotsa pauk peale radika midagi katki ei tee, mootor jääb terveks. Käigukast on poolautomaat, üles pead ise lappama, alla vahetab ise.
Silma järgi hinnates väiksem kui Dnpri enda originaalmootor
Hing ei anna rahu ja tahan ikkagi "masuudipressi" teed minna
Keegi oskab öelda / tunneb kedagi (kes omakorda tunneb kedagi ) kust võiks leida hea hinnaga ja korraliku 1.6 TDI mootori / doonori koos kõige vajaminevaga (turbo/pump/ECU jne..)
lähiajal hakkaks tavaari kokku soetama, selleks kuuks raha "investeeritud"
Uuri Thermo King või Carrier külmutus agregaatides kasutatavaid mootoreid ka(vist ongi Kubotad) ,nagu eespool mainiti. Ma müüsin pool aastat tagasi ühe ära 400€ -ga,5000 töötundi oli käinud(ressurss on neil umbes 18-20000) ja oli tõesti väike ja kompaktne. Osad on saadaval ja isegi OEM hinnad pole kallid.
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 18 Mai 2019, 02:13
Postitas Dusterx
Väikseid 2 kuni 4 silindrilisi diisleid 500-ca 1200ccm teevad külmutusagregaatidele yanmar, mitsu ja kubota enamasti. Samade mootoritega on enamasti ka väiketraktorid saadaval. Mootorid on lihtsad ja mehaanilised, kestavad ja käivituvad hästi. Miinuseks on suhteliselt väikesed hobused ning kitsas pööretevahemik, mida olenevalt, mis pump peale pandud on, annab suht asiselt juurde keerata, ka väike muutuva geomeetriaga turboke ei teeks halba. 800cdi mersu tundus ka loogiline soovitus, mopeedmasinate mootoritest hoia eemale, need on ikka väga jõuetud ning varuosad on hirmkallid, eriti lamborghini mootoritega isenditel. Veel soovitaks vähemalt 3 silindrit, vibreerid surnuks muidu, 3esed väikesed käivad üli muhedalt ja ei oma ka niisuurt nn traktori soundi. Kui soovid lähedalt näha sellist mitus mootorit töös, siis mu väiketraktorit võid mõõtma ja uurima tulla: Mitsu mootor, 3 silindrit, 14hp jõuvõtuvõllist, ilmselt ca 17 mootorist, 755ccm oli vist.
Igal juhul hoian pöialt dislaks ehitamise poolelt, neid 638 karpadega originaalilähedasi tooteid on siinmail juba piisavalt sõitnud
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 18 Mai 2019, 09:34
Postitas Erci
Nüüd on ainult küsimus ks sebida kahe- või neljataktiline diiselmootor...
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 18 Mai 2019, 10:48
Postitas urmas66
See Thermo King oli Yanmar,tuleb nüüd meelde. 3-silindrit ja selline oli umbes. Lisaks vaja elektriline kütte etteande pump.
Krizto ma loodan, et me näeme pilte ja juttu ka, kui sa pihta hakkad
Dnepr sai selle eesmärgiga juba ostetud - kus ma siis enam pääsen
Teen esimese piltidega update'i kui sobiv doonor / jupid olemas
Vahelepõikeks küsin kas mul oleks vahepeal mõistlik ta originaalseisundis enda nimele arvele ära registreerida või vahet ei ole? Orig. pass ja ostu-müügi leping on mul olemas
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 19 Mai 2019, 00:30
Postitas morse
mina teeks oma nimele ära. turvalisem - ei tea ju täpselt, mis saama hakkab.
350€ kastirikkega kui mu saksa keel nüüd väga toores ei ole
Siin baltikumi portaale läbi kammin diiselsmart'le või romula juppidele siis kõik tahavad vist ratsa rikkaks saada
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 19 Mai 2019, 07:30
Postitas Admiral Vint
Kastirike jep. Peale ca 30 min sõitu kast enam ei vaheta ja tuleb ca 15 min oodata kuni uuesti tööle hakkab.
Lisaks esi ja taga pamperitel kriimud
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 20 Mai 2019, 16:02
Postitas Krizto
Hetkel siis soodsaim Smart (doonor) mille olen leidnud asub Leedus, max 600€ saaks kätte.
Variant oleks mul sõita bussiga Vilniusesse ja siis selle punniga tagasi.
Kuidas juriidilise poolega on? Kas võib transiidimärgiga masina niimoodi Leedust tuua ja juppideks tõmmata? Või tekib mul kohustus maanteeametisse minna kui olen punaste transiidimärkidega - arvele võtmisest muidugi huvitatud ei ole
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 20 Mai 2019, 18:17
Postitas Vint
Kas Cargobusi teenus on veel Eestis olemas? Kunagi tellisin endale niiviisi Pärnu lammutusest, opeli mootori Valkka.
Bussijuht helistas veel paar korda, et kas tuleme kindlasti järgi.
See Thermo King oli Yanmar,tuleb nüüd meelde. 3-silindrit ja selline oli umbes. Lisaks vaja elektriline kütte etteande pump.
image.png
image.png
See etteande pump on vanakooli rivipumbaga täiesti ebavajalik asi, sõltuv on tema vajadus ainult sellest, kus on paak. Kui etteandepump lööb juba rõhku ette, siis muudab kõrgsurvepump etteandes pritse ajastuse max hiliseks ja kaotad kõvasti jõudlust ning ei pruugi korralikult käivituda ka. Tsiklil on paak ju mootorist reeglina kõrgemal, ei ole mingit probleemi sellel pumbal ise peale imeda.
Re: Dnepr MT-9 "Disla"
Postitatud: 11 Aug 2020, 09:06
Postitas Krizto
Pisike update:
Hetkel siis käivad ettevalmistused, et dokid korda saada ning masin arvele võtta. Praeguse plaani järgi ümberehitus talveperioodil.
Oma nõu ja jõuga aitab mind Peterson Garage meister Mart kes on tuntust kogunud oma custom ratastega, näiteks tsikkel mille südameks tuksub 4-2 liitrine V8 Mercedes-Benz'i mootor. Loe rohkem https://motomess.ee/uudised/tallinna-mo ... BAUBc2AcY0
Mart on veel napakam kui mina ning oli kohe käpp abistama masuudipressi projektiga