ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Mina seda ABS olemasolu nüüd küll ei hakkaks isegi vaatama. Vanemal rattal pigem üks lisa vidin,mis võib remonti vajades palju raha nõuda,juures. Ma ei tea,võibolla lihtsalt pikk kogemus ei lase puudust tunda,aga ei saa ka aru,kuidas rahulikult sõites saab sellest palju abi olla.
drbrain võtsid läbi rattad kiirteelt kuni krossikani,aga mida siis omale tsikliks valisid jääb saladuseks või
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Macintosh kirjutas: ↑18 Mär 2019, 12:07Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.
Sama siin ja mälestus kaagi(nooruki) east mäletab,et panime vene tsiklitele kampolit tagapiduri trumlisse,et saaks ikka plokki pidurdada. No äge oli ju pidama jääda keerates tagapiduriga ratta teise suunda
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Macintosh kirjutas: ↑18 Mär 2019, 12:07Sekundeerin Urmasele: ma selle ABS'i pärast väga ei põeks. Kuulub kategrooriasse tore omada aga suurepäraselt saab ilma hakkama. Esipidurit pole ma suutnud enamustel oma ilma ABS'ita ratastel blokki pidurdada. Isegi ABS'iga tuleb tõsiselt pingutada, et see krõbiema saada. Tagumisega ikka aeg-ajalt juhtub.
Oponeerin eelkõnejatele ja suht värske ratturina väidan, et ABSiga on süda, eriti linnaliikluses ja eriti vähegi niiskema kattega tee puhul, oluliselt rahulikum. Jah, pika harjutamise ja kogemuse peale õpid ka ilma selleta hakkama saama, aga on küll ka neid kogenud vendi paanikas esiratta alt ära pidurdanud (ja siis seletanud, et see oli taktikaline ratta maha panemine ). Mul esimesel rattal ei olnud. Teisel rattal nüüd on. Ja naljalt ABSita ratta poole enam ei vaata.
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
ElectroMoto kirjutas: ↑18 Mär 2019, 13:39Mul esimesel rattal ei olnud. Teisel rattal nüüd on. Ja naljalt ABSita ratta poole enam ei vaata.
No kui sinu sõidustiil on olenemata ilmast(sademed jne) iga foori tagant rutska põhjas minema pühkida ja lasta palju tuleb,ning siis järgmise foori taga seisma saamiseks peab täiega pidurdama või sõidad maanteel koguaeg nii palju kui torust tuleb ja võtad iga kurvi just sellise viimase pidamise piiril siis on ABS on võibolla vajalik.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Urmas ja Mac teil neid kilomeetreid ikka on seljataga omajagu ma usun ilmselgelt saab hakkama ilma ABS'ita, aga kui sul sama raha eest on võimalik valida kas koos või ilma selleta, siis ma omal ajal oleks küll eelistanud seda väikest abimeest,
algaja rumalusest ja kiiret reageerimist nõudvates olukordades kipub see refleks alguses ikka pidurit isuga rebima ja julgen arvata, et tulenevalt sellest mul mõned kohad niipalju ehk ei valutaks vihmase ilmaga tänaseks päevaks
Aga muus osas, esimene läheb tõesti aia taha üldiselt, või vähemalt saad aru et kas on liiga palju või vähe selle valitud rattastiili puhul.
ma alustasin ka sellest "valest" otsast, motomessid on tänuväärt kohad kus saab vähemalt tagumiku tunnetuse kätte, maanteel võib see mõnus istumine tänu tuule liikumisele sinu ümber totaalselt muutuda muidugi.
Pikkuse mõistes ise olen samasse numbrisse 180+/-1 ja julgeks äkki soovitada Yamaha mt-09, ei tekkinud tunnet et väga pisike oleks otseselt,samas oli hea kerge ja Rida3 omab mõlemat head omadust V2 laadset madalat väänet ja R4 karakterit samuti. Kuigi jah kahekesti kulgemiseks võib jällegi kahtlane olla, ega proovimine tükki küljest ei võta
kontakt nr. +372 52 58 244
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Äkki te ajate sassi esiratta alt ära sõitmise ja alt ära pidurdamise? Esimesel juhul ABS ei aita. Kui sõidad kiires kurvis mingile libedale kohale,siis on minek ja siis ei aita isegi jumal taevast. ABS peaks aitma ikka ja ainult pidurdamisel ning gravitatsiooni ei paranda.
Korraliku rehviga tänavaratta esiratast plokki saada on mu meelest suurem kunst,kui ilma ABS-ta sõitmine. Ikka väga head pidurid peavad olema,et seda puhtal asfaldil teha.Mingitel RR bike tüüpi ratastel on see kindlasti käkitegu,aga muudel? Kui ,aga juba kruusal sõit selge,siis on ABS puhtalt juba mugavustsooni vidin.
Pange siia, mõni kes teab mõnda,kuni 5k maksvat tavalist tänavaratast,mis pidurdab esiratta igast poosist plokki.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
urmas66 kirjutas: ↑18 Mär 2019, 15:26Äkki te ajate sassi esiratta alt ära sõitmise ja alt ära pidurdamise? Esimesel juhul ABS ei aita. Kui sõidad kiires kurvis mingile libedale kohale,siis on minek ja siis ei aita isegi jumal taevast. ABS peaks aitma ikka ja ainult pidurdamisel ning gravitatsiooni ei paranda.
Korraliku rehviga tänavaratta esiratast plokki saada on mu meelest suurem kunst,kui ilma ABS-ta sõitmine. Ikka väga head pidurid peavad olema,et seda puhtal asfaldil teha.Mingitel RR bike tüüpi ratastel on see kindlasti käkitegu,aga muudel? Kui ,aga juba kruusal sõit selge,siis on ABS puhtalt juba mugavustsooni vidin.
Pange siia, mõni kes teab mõnda,kuni 5k maksvat tavalist tänavaratast,mis pidurdab esiratta igast poosist plokki.
Alt ära pidurdamisest (eriti niiske ilmaga) ikka räägitakse ju.
Sõidustiilist oleneb, kui tihti esiratta blokeeruma saab. Saab ka kuival aga piisavalt tolmusel asfaldil. Või kohe peale tugevamat kiirendust, kuna raskus on siis tagarattas ning takistuse ilmnemisel vajutad äkilisemalt pidurit.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Ah hakkab jälle pihta, mina sõidan ainult ilusa ilmaga, minul on asfaldirehv, minul on tänavaratas, mina ummikutesse ei roni, mina käin iga pühapäev kirikus, järelikult pole kellelgi vaja
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
ElectroMoto kirjutas: ↑18 Mär 2019, 13:39väidan, et ABSiga on süda, eriti linnaliikluses ja eriti vähegi niiskema kattega tee puhul, oluliselt rahulikum...
Ja ilmaasjata on sinu süda rahulikum. ABS pole imerohi, see on kõvasti abiks aga vähem, kui ollakse harjunud uskuma. Mitu korda sa oled esiratta alt ABSi klõbinat kuulnud? Mina oma ratastega pole.
Aga ma ei vaidle vastu, et ABS on abiks äkkpidurdusel. Ja kui mul on valida kahe ühesuguse ratta vahel, üks ABSiga ja teine ilma siis võtan pigem esimese. Aga kui ABS'iga ratst pole siis ei jää minu ost tegemata.
Teine mida tasub silmas pidada, et 9/10 mootorrattureid väldivad "märga ilma" nagu kurat kirikut. Palju meil neid die hard rattureid siis siin on.
-
- Postitusi: 1087
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Vihma pole vajagi tallinnas on puistemeetodiga teeremont see "teine kirik"
Aga ootame põnevusega siia teemasse ka siis, mida algataja endale lõpuks ostab kunagi kui otsusele jõuab
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 189
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 33 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Märja ilma vastu aitab normaalse mustriga rehv ja kehva pidamist arvesse võttev sõidustiil
kui teemaalgataja aga endiselt vaatab ja uurib, siis mine uuri viiesajaseid hondasid.. mul on, väga rahul.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Urmas ja Mäkk .... muidugi leidsite te ka indiviidid ABS-i kammentaarima
Te ju ei tule kumbki selle pealegi, et just paigaldatud vihmamärjal asfaldil miskiste "ei mäleta millal, aga vanaisa vahetas ja ilgelt kallid olid" rehvidega sõita nii nagu keset augusti kuud Pärnu randa D vitamiini koguma minnes.
Mina samuti, ABS on viimane asi mida vaatan, parem kruvin maha, pole vaja seda jama sinna.
ABS ei ole üldse paha asi, kui teekatet jälgida ei viitsi ja üleüldse savi on, pidurdama ka õppida ei viitsi.
Vajutad aga pidurid põhja ja jääd vähemalt püsti ... võibolla.
Teemaalgataja on ilmselgelt mõistusega üle 30 aastane, pigem 40mnene vant, kes ostab ilmselt abikaasale saba peale ka nahktagi ... lisaks enda nahka mässimisele.
Sul pole neid jebovidinaid vaja.
Konkreetselt rääkides, sa oled 180, pea 100 kilo, saad aru, mida tähendab 100kw 200 kilose masina küljes ... jäta need er6-d, sv650-mned, 600sed reas4-jad jms mudru välja. Sul on nendega ebamugav sõita - liiga suur oled. Suur ratas, suur mootor on lihtsalt mugavam.
Piltlikult kui jalgratast valid, jäta tõuksid välja.
AzA naabrimees T: üle 25kw pole tegelikult tsiklile vaja .... aga 650mnese dragstariga on muhe sõita, see väände tundmine on mõnsa.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Võiks siinkohal kokku leppida, et "ABS suht ebavajalik kuna blokki pidurdamisi liikluses eriti ei esine" on sama loll kui "parkimisandureid pole vaja, kuna manööverdamisel mõlkimisi eriti ei juhtu."
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
See ABS-i vajalikkus vääriks omaette arutelu, kust igaüks saaks noppida mõtteid, mispärast neile ABS-i vaja on või mispärast mitte. Sarnaselt nagu on teemasid kiivritest (räägitakse kiivri kandmise olulisusest ja ebamugavusest kuni esimese korrani), rehvidest (räägitakse kui oluline või mitteoluline on korralik rehv ja keda halb või liiga hea rehv on hauda viinud), sõiduriietest (kurat, suvi tuli jälle liiga soe - sõidan plätudega) jne....
Alustuseks võiks ütelda, et IGA turvalisust lisav muutuja päästab rohkem elusid kui ta kedagi tapab. Seda eriti teema algatajat silmas pidades.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Selles on sul kindlasti õigus,et turvalisust suurendavad asjad on head ja olen sellega nõus. Kindlasti ei tapa need vidinad otseselt kedagi mitte kunagi,aga kas nad ka kindlalt päästavad,selles ma juba enam nii kindel pole. Päästab kaine mõistus, õige kiirus,õiged rehvid ja õiged sõiduvõtted.Kui nende nelja asjaga on kõik korras, ei tohiks ükski turvalisust toetav abiline rakenduda. Ja ABS ei ole tsiklil kindlasti seda mõõtu abiline,mida ta on tänapäevastel autodel. Kui oled juba kaldes ja pöörad ning hoog on liiga suur,siis ABS-ga pidurdamine ei päästa sind ilmselt millestki.
Esiratta pidurdad alt ära ikkagi mingi eelneva vale tegevuse tulemusel ja ABS ei kompenseeri neid eelnevaid valesid tegevusi.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
liiga palju kära tühja asja pärast. abs on tore asi aga selle järgi ratast ikka ei vali.
ja kui ta ka olemas on siis peaks ta olema siiski selline, mida on võimalik ka välja lülitada
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
urmas66 kirjutas: ↑20 Mär 2019, 19:53Spoiler
Selles on sul kindlasti õigus,et turvalisust suurendavad asjad on head ja olen sellega nõus. Kindlasti ei tapa need vidinad otseselt kedagi mitte kunagi,aga kas nad ka kindlalt päästavad,selles ma juba enam nii kindel pole. Päästab kaine mõistus, õige kiirus,õiged rehvid ja õiged sõiduvõtted.Kui nende nelja asjaga on kõik korras, ei tohiks ükski turvalisust toetav abiline rakenduda. Ja ABS ei ole tsiklil kindlasti seda mõõtu abiline,mida ta on tänapäevastel autodel. Kui oled juba kaldes ja pöörad ning hoog on liiga suur,siis ABS-ga pidurdamine ei päästa sind ilmselt millestki.
Esiratta pidurdad alt ära ikkagi mingi eelneva vale tegevuse tulemusel ja ABS ei kompenseeri neid eelnevaid valesid tegevusi.
Kõik õige. ABS ei ole ilmtingimata elupäästja ja tsiklit selle järgi ei vali, kui hinna erinevus on suur, kuna kindlasti on rattal omadusi, mis kaalub selle ABS-i olemasolu üle. Ka ilma ABS-ita autoga annab tänapäeval väga turvaliselt liigelda kui sõidukogemus seda lubab. Lülitatav (just, et säiliks ka mingi metsavõimekus) ABS on tsiklisõidu turvalisuse tulevik ja suunatud just neile, kes igapäevaselt ratast sõiduvahendina ei kasuta ja kellel puudub kogemustepagas.
Olen omanud rattaid ABS-iga ja ilma ja sattunud ka korduvalt olukordadesse, kui ilmselgelt ebaõigete sõiduvõtete kasutamise pärast libedaga on esiratas pidurdamisel libisema hakanud värske kattega asfaldi peal või õliloigus. Seeläbi ei päästa ABS mitte õnnetusest, vaid tuletab meelde, et peaksin enda sõiduvõtteid muutma sellistes olukordades, kus see tärisema hakkab. Kui ratas kaldes, siis loomulikult on hilja ja selle jaoks ei ole ainult ABS, vaid erinevad tänapäevased veojõukontrolli lahendused, mis võivad kukkumisest päästa. Juutuubist on ka leitavad videod.
Üldse ei taha propageerida mingeid uuendusi, sest kõige alus on olukorra ja enda sõiduoskuse õige hindamine, kuid sarnasesse arutellu langeti tõenäoliselt ka siis kui autodele igasugused sõidukontrolli lisad tulid. Praegu sõidame ja kiidame ja nii mõnedki plekid-plastikud on terved ja elud päästetud.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Ääremärkusena võib mainida et uuematel KTMidel (ja ka mõnede muude tootjate tisklitel) on peal kurvi ABS, mis lubab ka kurvis esipidurit näppida.
-
- Postitusi: 209
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Kui avastad et 2 sekundit on avariini ei moduleeri enam ka kõvemad käpad midagi, pidur blokki ja kogu lugu. See on see koht kus ABS võib avariist/ratta alt pidurdamisest päästa. Kui on lihtsalt kehvad teeolud, siis piisab jah reeglina ainult kainest mõistusest.
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
No see ABS on jälle selline "kellele ema, kellele tütar" teema. Ei hakka kellelegi midagi peale suruma ega sügavamatesse vaidlustesse laskuma, kuid ise personaalselt eelistan võimalikult vähe igasugu kellasid ja vilesid ning seda tihti ka turvalisuse teemadel (ok, autos võiks mõni turvapadi ikka olla aga see selleks).
Olen üsna kindel, et enam, kui ABS, päästavad kukkumisest pigem õiged sõiduvõtted; korralik rehv; teadmine, et oled nähtamatu; loud pipes save lives ning veel paras hulk tsiklimehe talupojatarkust. Üsna tõenäoliselt on see ka statistiliselt nii aga noh, kuna statistika näol on jällegi tegemist vaimse onanismi vormiga, siis sellele mängima ei hakka.
"disclaimer": mul ei ole midagi isiklikku statistikaga tegelevate inimeste vastu.
Kogemust tuleb tagasihoidlikud 60-70k aastatega kokku ning seda vaid kohalikel teedel, on olnud paar ohtlikku olukorda, millest on külm närv välja toonud. Korra on lahtisema killustiku peal mõistusest puudu ka jäänud aga selle saan kirjutada nii sõiduvõtete kui gondlite lappimise kogemuste pagasisse. Ise pole ABSiga tsiklit omanud aga proovides tundus ikka jube imelik.

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3139
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 487 korda
- Tänatud: 591 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Tuuletallaja kirjutas: ↑14 Apr 2019, 21:45Ise pole ABSiga tsiklit omanud aga proovides tundus ikka jube imelik.
Imelik,et loha ei saanud, või mis see imelik oli?
Kõik kolmetähelised rakenduvad alles siis kui oma tarkusest on hakanud puudu jääma. Seega tava sõidus pole mingit vahet palju neid peal on või pole.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
ABSi järele on mul reaalne vajadus 10a jooksul olnud siis, kui väiksemas kõrvaltänavas sõitsin tagarattal ja algselt üsna kaugel olnud kaubik otsustas pidurid plokki lüüa ning ilma suunatuleta teosammul kõrvaltänavasse manööverdama hakata. Ilm oli ka jahedam ja niiskemapoolne sügishommik ning esiratast maha lastes lõin mina ka kohe äkkpidurdusena esiratta plokki ning tõmbas lenksu risti. Õnneks sain enne kaubikut pidama ja midagi hullu ei juhtunud, kuid mõtlema pani küll.
Pigem häirib mind kui liitriste V2 ratastega natukene järsemalt sõita ning mootoripidurdustel tagaratast plokki tõmbab. Külm rehv, märg asfalt, kallutamised, esipiduriga veidike pidurdamine (surub raskuse esirattale ja tagaots jääb kergeks ning haarduvus on kehvem).
Veidi võtab junni jahedaks kui vihmase ilmaga Tartus Riia mäelt alla tulla ning foori all, autoridade vahel tagaratas järgi lohiseb.
Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu. Rinkal sõidetakse kurvi esimene pool esipiduriga (trail braking), kui ratas juba kalde all on. Mulle kui harju keskmisele tänavasõitjale tundub veidi uskumatu, kui head tänapäevased rehvid ja mootorrattad on ning kui palju nad sõiduvigu andestavad.
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
"Iga kell vahetaksin korraliku (sõidu)koolituse (ringrajapäeva/krossipäeva) ABSi vastu"
oot kumma neist sa nüüd loovutaksid ja kumma vastu? mina võtaks iga kell ABS'i avasüli vastu, aga ainult juhul kui see on välja lülitatav...ning jube tore oleks kui rakendumiskohta saab ka veel ise seadistada.
aga kogemusest niipalju, et omal pole olnud ega ole siiani ühelgi rattal. samas tsiklikoolis, kus lubade saamiseks tuli tahes tahtmata mingite ratastega mingeid sõite teha...seal ühel yamuuhal oli abs. platsi peal kui pidi harjutama seda 70 pealt joone taha pidurdamist siis paar korda ikka sai proovitud, et millal siis rakendub. rakendus küll, tundus justkui mõnevõrra varem kui oleksin arvanud. samas see oli otse pidurdamine, keset kurvi pidurdades võib väga hea abs süsteem ühtteist päästa küll teinekord. muidugi uhkuse asi, parem paneks käna ja nendiks, et tuleb ikka veel natuke sõidutehnikat lihvida kui et laseks mingil absil enda eest musta töö ära teha...kõikjal välja arvatud tihedas liikluses keset autosid
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Ma küll ei kujuta eriti ette, kui ei saaks enda praegusel rattal ABS välja lülitada Kui mustalt kattelt maha keeran, siis pea alati off asendis. Muidu rikub vaid mõnu.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Offtopic
kaine mõistus kord kirjutas:Vahetan tütre ema vastu.
Igal ajal eelistan sõiduautot bussile.
Eelistan korralikku koolitust (mõtlesin sõiduoskust) tehnoloogilistele sõiduabilistele.
-
- Postitusi: 436
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 49 korda
- Tänatud: 92 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Mu bemmil oli abs, teistel pole. On vahva asi, kuid tegelikult päris suurte mööndustega. Mind isiklikult "õpetas" abs laisaks, kippusingi liikluses tegema challenceid stiilis, kas saan ragisema absi või mitte. Kui satud toimiva abs'ga lahtisele killule näiteks, on pidurdusmaa pea 2x pikem, panin selle tõttu 2x korralikult võpsikusse, samuti pidurdasin korduvalt kõvakattega teel tagaratta valel hetkel loha ainult tänu sellele, et unustasin ta jälle peale tagasi panna. Kui teda poleks, oleks rahu maapeal olnud. Õnneks panin üle lenksu ja abs läks peeti, kadus ka pidev vajadus midagi peale/maha kruttida ja pidin jälle pidurdama õppima Nendele, kes autodele neid ülejäänud juhiabisid peale tuunivad, annaks tegelt kerepeale, enamus tänapäeva autosid on lihtsalt kulgemise kärakad, pakkudes mitte mingit sõidumõnu vaid hoopis nutipluti ühenduvusi, nüüd on järg jõudmas kätte mootorrataste ära rikkumisele...
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Minu ABS-i kogemused on umbes nagu Dusterx-il, selle vahega, et matsu ei pannud. Sõitsin aga lõppeks off asendis, küll kipitas, et kõike insenersaavutusi ära ei kasuta, aga ainuüksi teadmine, et pean ise rattal mõtlema miskitmoodi ületas selle nn. turvalisuse.
Kaherattaline rong oleks turvaline .... eks ta isiklik asi ole, minu jaoks on tsikkel hobi mitte transpordivahend.
Sõitsin siin miskise uue skodikuga, isegi rooli ei pidanud ise hoidma, prääksus veits, toetasid näpu roolile ja haigutasid edasi.
Ei täitsa muhe oli, tõmbasin 100 kildise otsa ära ilma, et magama oleks jäänud
Umbes samasse kategooriasse lähevad aprilia wheeli ja stardiabid .... nuuuh, otse autokoolist tagarattal sõitma
-
- Postitusi: 756
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval / Waldeck
- Tänanud: 124 korda
- Tänatud: 76 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Enam-vähem... reaktsioon oli mõistuslikult ootuspärane aga ootuspäraselt mõistmatu.
Samas olen kahe käega selle poolt, et olemasolul võiks kõiki neid vidinaid saada vastavalt vajadusele välja lülitada.

Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 7385
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 569 korda
Re: ABS tsiklivalikul: tähtis või siis mitte?
Dusterx kirjutas: ↑15 Apr 2019, 03:35....... Nendele, kes autodele neid ülejäänud juhiabisid peale tuunivad, annaks tegelt kerepeale, enamus tänapäeva autosid on lihtsalt kulgemise kärakad, pakkudes mitte mingit sõidumõnu vaid hoopis nutipluti ühenduvusi, nüüd on järg jõudmas kätte mootorrataste ära rikkumisele...
Ma üheselt kõiki elektroonilisi abilisi autodel ei välistaks ,aga tsiklitel tundub see küll nö üle võlli teema. Enne kui hakata kurve nii kiirelt läbima,et kurvi võttes tekib vajadus äkkpidurduseks, peaks paremini sõitma õppima ja oma ohutunnet natuke korrigeerima(mõistust täiendama). Tsiklil ma panustaks ABS asemel pigem kõige parematesse(need võivad olla erinevad, olenevalt kasutajast ja oludest) rehvidesse,amortidesse,piduritesse ja sõiduoskusesse ning alles siis tuleks ABS,EBS jne.
Kõik need EBS,ABS jne abilised on pigem tarkade ja oskajate jaoks ning võimaldavad heade sõiduoskuste korral veel kiiremini ja ohutumalt sõita,kuid teema "Kas esimene ratas peab olema ABS-ga" on täiesti mõttetu teema.Kui veel sõita ei oska ei ole ühestki neist abi.
Kui nüüd minna autode juurde,siis seal oleneb nende elektrooniliste abiliste toimivus paljuski auto hinnalipikust.Kallimatel on üldjuhul parem toimivus. Veojõukontroll on kasutusel isegi F1-s ja selle puudumisel ei saa enamus pilootidest nii kiireid ringiaegu,kui selle toimides.
Minu praegusel autol on nii veojõud,kui muu peale ABS-i, väljalülitatav ja 4x4 autoga saab nalja küll teha. Samas niisama sõites on mul need abid ikka koguaeg sees ja oluliselt ei häiri.Võimsa ja raske auto jaoks on pigem isegi head. Kui vahepeal korra natuke aega 4x4 Škodaga sõitsin,siis seal lülitasin küll talvel nii palju kui võimalik välja ja panin kasti sport reziimi, sest muidu osad abid rakendusid ootamatult ja minu jaoks valel ajal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.