Biolisandiga kütus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 483
- Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
- Tsikkel: on
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 75 korda
Biolisandiga kütus
Ajastu lõpp: «tavalist autokütust» saab tanklatest veel viimaseid päevi
Olulisem muutus tuleb aga järgmise aasta aprillis, kus biokomponendi osakaal peab tõusma vähemalt 6,4 protsendile energiamahust. Siis hakatakse müüma bensiini 95E10 ja diislikütust DB7, kus biokomponendi osa on vastavalt 10 ja seitse protsenti. Nii suur biokomponendi osakaal kõikidele mootoritele ei sobi ning bensiinimootoriga autod võivad kasutada bensiini 98, mis jääb biokomponendivabaks.
Loen uudist ja nuputan, et kas edaspidi tuleks oma baigilisele ainult 98-t sisse valada.
Ürgvana bandiit tõenäoliselt elab selle biosolgi üle.
Re: Biolisandiga kütus
Mina pigem väldiks.
https://motorbikewriter.com/steer-clear ... torcycles/
MotorbikeWriter has frequently suggested riders steer clear of using ethanol fuel in their motorcycles and the U.S. Environmental Protection Agency agrees that it can damage motorcycle engines.
According to the Federal Chamber of Automotive Industries, only post-1986 bikes and ATVs made by BMW, Harley, Polaris and Victory can safely use E10. No Japanese bikes and no Piaggio products can use it. The FCAI doesn’t mention other brands, but it can be assumed ethanol blends are not suitable.
Ethanol doesn’t work with carburettors or mechanical fuel injection. It is also a solvent which attacks metallic and rubber-based fuel lines, and has an affinity to water that can cause steel fuel tanks to rust.
Re: Biolisandiga kütus
Ma olen oma 1991.a. karpadega jaapanlase roolikannu tagant seda E10-t umbes 600-700 liitrit läbi lasknud ja tegelane ei teinud teist nägugi.
Anoh ma muidugi olen üldse masinavaenlane, ei pane talvel seismise ajaks värsket õli sisse, paaki täis jne, mis need kõik tähtsamad nipid olidki.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Biolisandiga kütus
jumala õigust räägid ma ei vaheta see aasta õligi,eelmine aasta tuli ca.3000km kellale
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2654
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 396 korda
Re: Biolisandiga kütus
98 on juba biolisandiga, oktaanarvu tõstjana kasutatakse alkoholi
EDIT: Maanteamaet sünnitas exceli, kus kirjas mis massinatele bio-bensiin sobib
https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... amtel.xlsx
Honda ja Suzuki on ilusti ära toodud aga Yamaha ja Kawasaki on välja jäänud (mõeldud küll imselt autosid). Kuna biakütus on oma soojusomadustelt kehvem (oktaanaarvult samas palju parem) kui tavabensiin, siis suureneb kindlasti sõidukite kütusekulu.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Biolisandiga kütus
will111 kirjutas:mis mõte seda siis sinna kütusesse lisada on?
Tähistatakse Ossinovski ministriametist lahkumist. Alkoholi ei joo siis enam ainult inimesed vaid ka bentsumootorid.
Tegelikult on vist kinnisidee minna fossiilkütustelt üle taastuvenergiale. Aga fossiil ka taastub, ainult natuke pikema ajaga. Uus sats tuleb nii umbes pärast järgmist jääaega.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Biolisandiga kütus
Olenemata sellest, kas see reaalselt avaldab mingit mõju või mitte, ajab veits marru, et pean oma autosse valama kräppi, mille kasutamist autotootja ei luba ning on ka punase kirja NO BIODIESEL/ADDITIVE paagi korgile pannud.
Tsiklitele olen aastaid ainult 98 bensiini tankinud seega pole eriline probleem.
J.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1962
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 184 korda
Re: Biolisandiga kütus
Kahju et Nestel pole seda lehte Eestikeelsena. https://www.neste.com/sites/default/fil ... s_2015.pdf
Väga põhjalikult on lahti seletatud, millistele sõidukitele sobib, milline on koostis ja protsess ning nõuded kütusele.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Biolisandiga kütus
Üldiselt ka vaid 98 tankinud kuid
Ükskord sai lolli peaga ühele idioodile tsiklit laenatud ja sõnad peale loetud, et vaid 98 tuleb sinna tankida
Kuna tegemis oli soomes kus see 95solk juba aastaid kasutusel siis alati siin ise teadlikult 98 tankinud
Loomulikult see idioot lasi sinna 95biokütust sisse kuna see oli ju odavam
ja kui miskid päevad hiljem tahtsin sõitma minna siis kawa enam käima ei läinud
Sai siis bensukast kanistriga 98 peale toodud ja lõpuks läks käima ka suure hädaga
Turtsus plärtsus ja tegi kõike muud kohutavat põletasin siis selle läbihäda mootorist läbi ja uuesti 98 paak täis lastud kadusid ka kõik mured
Rohkem kogemust selle pasaga õnneks ei ole
Re: Biolisandiga kütus
krt ärge jamage :S kui suur see osakaal soomes siis on 95's, mingi 15-20% juba?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
Ahah, oleme siis samas kohas väljas kui ülejäänud maailm. Räägiks siis sellest etanooli sisaldavast saatanlikust vedelikust.
Miinused
-
vähem enrgiat samas hulgas kütuses (uuringutele tuginedes väheneb läbisõit ca 3-4%)
-
muudab küttesegu lahjaks ja võib kahjustada mootorit (paljud tootjad on öelnud, et agrantii ei kehti, kui kütuse etanoolisisaldus on enam, kui 10%), kusjuuures ebameeldiv osa seisneb selles, et etanooli koostisesse kuulub hapnik ehk küttesüsteem ei saa põlemisprotsessei normaalselt doseerida
-
vanemate moootorite ja küttesüsteemide metallosad korrodeeruvad (kusjuures mõnuga)
-
alumiiniumist kütesüsteemide soad saavad ka vatti (ikka korrosioon)
-
kuna etanoool on väga tugeva oksüdeeeruva toimega siis igastugu plastik ja kummidetailid kuivavad ära ja pudenevad
-
kütus säilib tunduvalt lühemat aega
-
etanool on hügrioskoopnne st. kütus seob õhust vett
Plussid:
- teab keegi mõnda?
Aga, ma olen täheldnud, et kõikide möödunud aastatuhandete jooksul toimunud muutustele vaatamata pole maailm seisma jäänud ja "progresseerub" järjest edasi. Küllab jätkub see asi nii veel mõnda aega.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Biolisandiga kütus
Autole saaks gaasiseadme lasta peale pookida ,(mis pole ka mootorile eriti sõbralik) aga tsiklile, muru traktorile, trimmerile.....? Huvitav, kuidas käitub ürgaegne leeklamp ( kui keegi seda enam kasutabki). Sapakatel on ju salongi soendus ka praktiliselt vanakooli leeklamp.
Re: Biolisandiga kütus
Macintosh kirjutas:kuna etanoool on väga tugeva oksüdeeeruva toimega siis igastugu plastik ja kummidetailid kuivavad ära ja pudenevad
Tuleb vist enne esimest biokütusetankimist paagi seisukord dokumenteerida ja poole aasta pärast uuesti vaadata - äkki tahab riik mulle uue ratta siis osta. Plastikpaak nimelt.
-
- Postitusi: 157
- Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
- Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 6 korda
Re: Biolisandiga kütus
Hondaldele leidsin sellise tabeli: https://4-stroke.net/library/fuel-syste ... r-e10-fuel
-
- Postitusi: 323
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 94 korda
- Tänatud: 56 korda
Re: Biolisandiga kütus
E839 PC 21 VT 600 C PC 21 JH2PC21 From model year 1989
hmm, et siis 1989+ OK.? ...
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
USA-s on etanooliga kütus juba aastaid kasutuses. Arvan, et vähemalt enamus Jaapani rattaid taluvad selle probleemideta ära, sest rataste jupid ja komponendid on samad, EU import võis USA speksist erineda ehk vaid mingite settingute osas.
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: Biolisandiga kütus
Ei saa sellest kuradi miksimisest ja solkimisest aru. 2011a pasandas terve Soome meedia nädalaid sellest, kui kehv kütus ja kui palju miinuseid sellel on. Õppust ei võeta ja minnakse samat teed tundub. Võiks hoopis importida E85 turule mis on väga hea kütus.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
koi kirjutas:Autole saaks gaasiseadme lasta peale pookida ,(mis pole ka mootorile eriti sõbralik) aga tsiklile, muru traktorile, trimmerile.....? Huvitav, kuidas käitub ürgaegne leeklamp ( kui keegi seda enam kasutabki). Sapakatel on ju salongi soendus ka praktiliselt vanakooli leeklamp.
Igasugustele väiksetele karburaatoritega besiinimootoritele ei tohi etanooli sisaldavat kütust sisse valada v.a. juhul, kui tootja on seda lubanud. Pärast avastad, et silindris on auk, summuti on ära põlenud ja kõik kummidetailid pudnevad tolmuks. Leeklambil pole vahet niikaua, kui kütus gaasiliseks muutub ja siis ära põleb. Minu teada peaks natuke kuumema leegi isegi saama tänu etanoolis sisalduvale hapnikule.
-
- Mode
- Postitusi: 942
- Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
- Tsikkel: SV1000s // TigerXRx
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 25 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Biolisandiga kütus
geneka ja muud vanemad bensarid müüki panema, muidu pärast vedelevad niisama
O: Sinu katkise ratta. PSi.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
RasmusL kirjutas:Võiks hoopis importida E85 turule mis on väga hea kütus.
See on küll väga veider väide.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
Macintosh kirjutas:Igasugustele väiksetele karburaatoritega besiinimootoritele ei tohi etanooli sisaldavat kütust sisse valada v.a. juhul, kui tootja on seda lubanud.
Väikestele mootoritele võiks niikuinii panna Aspeni kütust, see su enda tervisele kasulikum.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
MarkNote kirjutas:Ja meile meeldib see. Ma olen lihtsalt biokütuste jaoks. Piisavalt loodusega häbistada!
WTF?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Biolisandiga kütus
mx77 kirjutas:MarkNote kirjutas:Ja meile meeldib see. Ma olen lihtsalt biokütuste jaoks. Piisavalt loodusega häbistada!
WTF?
Reklaamibotid murravad aeg-ajalt sisse.
Re: Biolisandiga kütus
kuulge, see teema läheb ikka väga käest ära...üks räägib e85'st, teine sellest kuidas seal on vaid 15% bensiini (ülejäänu on misasi?) ja lõpuks lagunevad kõik asjad ära kui bio'ga kokku puutuvad. võiks nagu rohkem teaduslikku ja faktilist sisu olla siin.
kui kogu muu maailm juba ammu kasutab siis peaks ju olema selge, et mis ikkagi täpselt ja tegelikult juhtub. kas mingeid lab-teste või reaalsetes tingimustes tehtud katsetusi koos hilisemate analüüsidega siis ei ole? kes on varem teemaga kokku puutunud, võiks ehk omada mingit infot nende asjade kohta.
üks mis tundub olevat kindel on siis see, et kokkuvõttes läheb bensiiniga transport miski 10% kallimaks jälle laksust...sest 1) kütus ise läheb kallimaks kuna solgiga segamine "maksab" ja selle peab kinni maksma lõpptarbija tankuri juures 2) see solgiga segatud kütus tegelikult ei vii enam sama kaugele, seega tuleb ka rohkem tankida. ja 98 tankimine on anyway kallim ning eks kindlasti tõuseb ka selle hind koos 95'ga.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Biolisandiga kütus
Honda tabelis oli minu tsikli taga NO. Peabki 98 söötma hakkama? Tabel oli küll 10% lisandi kohta .
Murunärijale ka 98? Pekki! Lasen murul omasoodu kasvada. Kõduneb ise ja toodab huumust juurde!
Puugaasi generaatorit teab keegi kuskil müügis?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.