1. leht 1-st
Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 23 Sept 2017, 20:10
Postitas siniraag
Kirjutan siia hetkel käesolevast projektist. Kevadel sai ostetud suhteliselt odava raha eest 1992 aasta Suzuki GS500 oma naisele. Esmapilgul täiesti töökorras olev mootorrattas oli siiski mitme murekohaga. Raamil esines palju roostet, sumpaga oli tehtud kohutavat tuuningut suure puuriga läbi vaheseinte puurides, esituli oli puruks, kellakattel auk jne. Suurim viga tuli siiski välja peale esimest kevadist proovisõitu. Kui mootor oli töösoe, hakkas kostuma imelikku kolinat, mille peale kahtlustasin GS'ide seas levivat saale viga.
Ostes oli pill selline



Plaan kogu raam ning plastikud uue värvikihi alla saada aasta lõpuks ning mootorile anda uus hingamine.
Lammutus sai alguse.



Esimesena sai ära timmitud klapivahed. Mõõtmisel selgus, et sisselaske klapivahe oli liiga väike ja väljalaske klapivahe liiga suur. Seekord pääsesin lihtsalt ilma, et oleksin pidanud ühtegi uut seibi ostma. Mõlemad seibid omavahel vahetades said klapivahed paika.



Peamine süüdlane käes. Saale oli ringi käinud ning ära rikkunud sellega ka kepsu. Imestama paneb see, et vända kael oli perfektses korras ning kontrollides kruvikuga selgus, et vändakael oli ilusasti möödus. Uued originaal kepsusaaled mõlemale vändakaelale tulid motovaruosad.ee'st. Kasutatud/korras keps sai soetatud viljandi motolammutusest.


Mootor koos, kuid puudu on korralik süütemängu kaas (ehk keegi saab pakkuda?) . Vana taastamist enam ei kannatanud

Vahepeal sai vähekene veel edasi lammutatud.

Edasi sai ette võetud sumps. Kui summuti osutub liiga valjuks, või hääl muutub liialt sarnaseks vene t-25'le peab sinna leiutama miskit muud


Kahjuks pole teinud originaalsumpsist pilti, milline see oli enne töö algust. Siiki väike pilt sai tehtud, mis pesitses sumpa otsas. Junn, mis seal otsas pesitses sai kerge vaevaga välja löödud kuna keevitaja pole suutnud liita allolevat rõngast välisseinaga.

Uus sisu



Veel vaja kogu sumps üle lihvida vanast värvist ning kuskilt leida uus roostevaba ümbris. Muidugi saab sumps ka uue värvikihi kuid sellest juba järgmistes postitustes.

Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 23 Sept 2017, 22:10
Postitas morse
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 23 Sept 2017, 22:18
Postitas hamsun
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 30 Sept 2017, 21:40
Postitas siniraag
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 01 Okt 2017, 13:10
Postitas margus014
Neoon raam oleks täitsa äge sellel vanakesel 
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 13 Dets 2017, 22:48
Postitas siniraag
Vahepeal sai raam ja veljed uue värvi.



Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 14 Dets 2017, 22:14
Postitas siniraag
Tegus päev.
Esihargi koonusrull laagrid ning tagumised kiige ja amordisüsteemide nõellaagrid/puksid said piinlikult puhastatud ning uue määrde. Arvan, et need pole tehasest ka nii hästi määritud kui nüüd
Pole veel paagi ja plastikute värvi osas suutnud otsustada, mis värvi peaks tulema... Ehk on pilt selgem kui raam koos ja rattad all. Soovitused on muidugi teretulnud! 
Kui kellegil pakkuda süütepoolset (mootori parempoolset) kaant siis PS!


Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 15 Dets 2017, 19:54
Postitas morse
Ütleks, et Ducati punasena oleks ilus väike punn. Samas, kuna nüüd on KOGU alumine osa must, siis võiks musta pärlaga paak ja plastid ka lahedad olla. No ja sügav ilus sinine oleks lahe...
GSi orignaalkleepsud või lihtsalt paar Suzuki kirjadega kleepsu kuluks ka ära.
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 15 Dets 2017, 21:47
Postitas siniraag
Motikas hakkab juba kuju võtma. Karpade hooldus ja juhtmestik vaja veel ära vedada, siis on järg plastiku ja paagi värvi käes.
Ducati punane või sügav sinine koos väikese veljetriibuga oleks päris ilus 

Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 10 Jaan 2018, 20:42
Postitas siniraag
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 10 Jaan 2018, 23:54
Postitas morse
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 11 Jaan 2018, 20:51
Postitas siniraag
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 11 Jaan 2018, 21:41
Postitas Martinez
Kergitan mütsi tegija ees 
Millega väljalaske värvisid?
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 11 Jaan 2018, 21:56
Postitas simp
ma pakuks, et sinna sobiks värskem "S" kleeps, mitte täispikk suzuki.
aga muidu võib sellist kleepsukraami täitsa vabalt hiinast/ebay'st võtta.
https://www.ebay.com/itm/Set-Tank-Fairi ... op&vxp=mtr
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Jaan 2018, 13:22
Postitas motikamees
See sobiks ka kindlasti: https://www.ebay.com/itm/Fuel-Gas-Tank- ... dk&vxp=mtr
Aga nende ümmarguste logodega on kogemuste põhjal selline lugu, et mõned painduvad ja teised mitte (va. kuumapuhuri abiga).
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Jaan 2018, 21:42
Postitas morse
ilus! kas naine on rõõmus?
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 17 Jaan 2018, 22:40
Postitas siniraag
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Apr 2018, 19:29
Postitas siniraag
Terv,
Kevad käes ning aeg pisike putukas teele ajada kuid tekkis pisiprobleem. Kõik käigud toimivad, kuid käike allalappida on väga raske, lisaks ei taha neutraal mitte kuidagi kohapeal seistes sisse minna. Sidur ning sidurivedrud on tutikad ning korrektselt paigaldatud. Olen igasse ilmakaarde jõudnud reguleerida ka sidurit kuid see paremaks ei tee. Lisaks kui mootor ei tööta, toimub käiguvahetus perfektselt ning neutraali leidmisel ei ole mingit probleemi.
Ootan arvamusi 
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Apr 2018, 22:25
Postitas FITBDD
Alla lappides proovib ikka rev matchida? Hea kvaliteediga sünteetiline õli aitab kaasa. Siduritross liigub vabalt?
Esimese käiguga püsib ikka koha peal sidurit all hoides?
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Apr 2018, 22:46
Postitas morse
FITBDD kirjutas:Alla lappides proovib ikka rev matchida? Hea kvaliteediga sünteetiline õli aitab kaasa. Siduritross liigub vabalt?
Esimese käiguga püsib ikka koha peal sidurit all hoides?
Testi veel nii ka, et esimene käik sees, sidur all, anna pööret. Kui sidur kaasa veab, siis peaksid tundma - ei liigu aga natuke tahab hakata liikuma..
Sealt saab edasi uurida...
edit: lugesin nüüd, et uued sidurikettad. Mul oli sama asi. Tahtis pikka sissesõitu. Mitusada kilomeetrit. Iga 50 km tagant sain nats paremaks regullida. Ise kahtlustan, et viga tekkis sellest, et korvi servad olid nats sakiliseks kulunud ja uued kettad istusid nats kehvasti seetõttu.
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Apr 2018, 23:26
Postitas Kauri
Mul on jäänud mulje et parema tulemuse saab kui lasta ketastel enne paigaldamist õlis vedeleda paar päeva.
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 12 Apr 2018, 23:34
Postitas Dusterx
See pole ainult mulje, vaid paljud kettatootjad on seda ka soovitanud kui mitte suisa käskinud.
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 13 Apr 2018, 22:02
Postitas siniraag
Tänud mehed vastamast. Probleem lahendas ennast ise sõites ära. Ju tahtis sisse kuluda.
Enne installeerimist ligunesid nad õlis 2 nädalat, arvan et see oleks pidanud piisav aeg olema, et poorid täis imeda 
Igatahes, GS sõidab nagu oleks eile tehasest välja tulnud 
Re: Suzuki GS500 '92 korda
Postitatud: 24 Apr 2018, 15:56
Postitas siniraag