Vene kahetaktiliste määrimine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Vene kahetaktiliste määrimine
Tervitus,
Kas siin foorumis on massohiste, kes kasutavad vene kahetaktilisi rohkemaks, kui kuuris vaatamiseks (ehk siis sõidavad pikemaid otsasid ja kasutavad regulaarselt)?
Millega te oma rattaid määrite (mootoriõli) ja mida kütusesse lisate (2T õli), et mootor kestaks ja võimalikult vähe suitseks (ma tean, et suits on mootorile tervislik, aga tahaks mingi mõistliku tasakaalu leida)?
Ja kui keegi oskab öelda, siis kui palju käib Jupiteri mootorisse õli?
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Ega palju võimalusi ei ole, tuleb 95-te panna. Õliks suvaline 2taktilise õli, ei ole vaja hulluks minna ja jupiterile näiteks kallist castrolit panna. Tänapäevased 2 takti õlid nagunii ei tossa väga.
Mootori õlikogust ei mäleta kahjuks.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Paaki suht suvalist lääne tootja 2T mineraali kallanud. Viimati oli vist see - http://www.motonet.ee/et/toode/590017/MOBIL-Extra-2T-1L
Vanematel ratastel on korgi sees õli mõõtetopsik - seda täis panna ei tasu (suitseb liigselt) - ise panen ca 3/4
Käigukasti sai pandud Castrol MTX - https://bikeman.ee/default/castrol-mtx- ... m_store=ru
Õli kogus oligi mäletamist mööda 1L (terve pudel)
Igatahes käiguvahetus on mõnusam, kui Valvoline 4T tsikliõliga, mis mõeldud ilmselt vähe moodsamatele tsiklitele.
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
East Highway pakub IZHi käigukasti 80W-90 õli. Kas see 10W-40 MTX natuke vale viskoossusega ei ole?
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Kasti käib GL4 75W85 või 75w90 ja mitte sünt. Võib olla ka GL5. 1 liiter läks vist. Vanasti käis bensiini ja käigukasti sisse kõik üks ja sama mõõtoriõli M8B või diisliõli M10B2
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Soome müüdud IZ-ide (Jup/Pl 1-3) juhendis on kirjas SAE30 suvel, SAE20 talvel.
Siinsamas foorumis on teemat kunagi ka lahatud - viewtopic.php?t=33910
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Oot, pidage nüüd hoogu! Bensule ikka 2T õli. Käimar on koos siduriga samas mollis. GL-5 ei sobi sinna mitte mingil juhul. Osta 4T mootori õli (märg siduriga tsiklile). Pole Jupiteril peale sündi kunagi sellist õli kausis olnud söögiks, kui tänapäeval! Kogust ei mäleta, aga see ovaalne kahe poldiga kaan (vasaku karteri kaane küljes) omab ka mõõte varrast. Kuskil mälu sopis on meeles, et hooratta ruumi pidi ka mingi surtsakas mootori õli lirtsatama. Selleks vist oli see mootori ees osas tavalise kruvikaga keeratav poldi ava(vist vasakul pool). Sohla veidi netis.Leiad Jupiteri kohta kindlasti midagi huvitavat sealt.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Mina sõidan oma Jawaga koguaeg ringi. See mootor, mis mõned aastas tagasi peale sai, pole kordagi lahti käinud. Kilometraazi tuleb vast 3000-6000 aastas. Just tulin tsikliga koju objektilt, kus sain kliendiga kokku. Polnud küll kartust, et hiljaks jään vmt (täna oli veel korv ka küljes). Vahest käin kontorisse ka Jawaga.
Bensiiniks 95
2T õlisid on meil igasugu häid saada. "Vene" masinale täissünti ei soovita. Mineraal käib natuke pehmema häälega. Näiteks Mobil 2T poolsünt on mineralist selle koha pealt parem, et tossab nati vähem. Mobilit müüb Olerex - mugav, eksole.
2T Castrol on küll väga hea olnud (nagu ütlesin, siis käib pehmema häälega).
Mingit saeõli või 2euri odavamat kui brändiõli, pole ma oma heasse tsiklisse valanud. Milleks riskida. Ja nagu ütlesin, siis mootor on ülihästi vastu pidanud. Kusjuures ma ei hellita. Nädalavahetusel tulime kolmekesi (laps korvis) Hiiumaalt maksimum kiirusega - edestasin google mapsi planeeritud reisi aega Paar nädalat tagasi tegin pikema otsa, kus lasin 3h soologa praktiliselt põhjagaasiga (kiirus üle 110 km/h). Mootor talub seda kõike nagu kulda.
Segu teen mitte lahjema kui 1:45. Vahest 1:40. Oleneb ilmast ka. Üldjuhul näen sumpsi otste järgi, et sõidan pigem gramm liiga suure õlikogusega. Aga ma ei taha riskida. Las veits tossab.
NB! Oluline on, et veendud, et õli on korralikult segunenud. Kindlaim on valada enamus õli enne ja siis bensupüstoliga segada läbi.
Käigukasti on tsiklile mõeldud 10W40 väga hea. Siin pole mingit kahtlust. Kindlasti on ka teisi viskoossusi, millega on hea sõita aga ma kasutan lihtsalt sedasama Castroli 10W40 õli, mida ma ka oma Jaapani rattasse valan.
Kasti puhul on tähtis, et õli oleks. Seguõli kvaliteet on see, mis mootori kestvust määrab. Kunagi kardispordis testisime 2T õlisid. Üks hea õli erineb teisest nii palju, et kolvi välba vahe oli peaaegu kahekordne.
Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE
Jõudu.
-
- Postitusi: 846
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 134 korda
- Tänatud: 71 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Mis see konkreetne õli nimi siis oleks 2t bensu sisse? Hr morse (teen eeltööd)
Hayabusa k5 + Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
cossie kirjutas:Mis see konkreetne õli nimi siis oleks 2t bensu sisse? Hr morse (teen eeltööd)
Kui mõtled karti. Siis Rotaxi 125CC mootoris proovisime kõiksugu kraami. X1R(või mista oligi) koos Motuli õliga jm. Usu või mitte, meil andis Mobil 2T Racing megahea tulemuse. See polnud üldse popp teiste sõitjate seas...
-
- Postitusi: 215
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Ühe pütane porgand
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Ise kasutan oma 250cc endurokas Castrol Racing power 2T täissüntõli 1:50. Letihind 10€. Kastis kasutan hetkel Motorex Gear oil Sae 10w30(SAE 80W/85). 9€
GL5 ärge küll pange.. "GL-5 High-pressure transmission oil for motorcycle gear and universal joint lubrication."
2T kasti võib panna ATF'i(auto automaatkasti õli, sest seal on samamoodi sidurikettad õlis ning vägaväga paljud ülemaailma kasutavad), 10w40 4T mootoriõli või siis tõesti 2T kastiõli. Kõige odavam on siis ATF või tavaline 4T mootorratta õli. ATF õli on kuskil 3-6€ liiter.
Vaata kus sul kõige mugavam osta on...hinnad kõiguvad igalpool suht palju.
MOBIL EXTRA 2T 1L Poolsünt
http://oilshop.ee/2t-oli-mobil-extra-2t-1l-163
MOBIL EXTRA 2T 4L Poolsünt
http://www.motonet.ee/et/toode/590018/MOBIL-Extra-2T-4L
Addinol Super 2T MZ 406 poolsünt
http://oilshop.ee/index.php?route=produ ... uct_id=525
https://maardekeskus.ee/addinol-super-2 ... ption=true
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
morse kirjutas:Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE
Ei saanud aru.
-
- Postitusi: 927
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
bitter kirjutas:morse kirjutas:Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE
Ei saanud aru.
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
bitter kirjutas:morse kirjutas:Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE
Ei saanud aru.
Jawa elektronsüüte ja püsimagnetgeneka komplekt. Tootja nimega Powerdynamo pakub sama komplekti koos vajalike adapteritega ka Izhidele ja teistele masinatele. Olemas ni 6V kui 12V.
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
CZ 125 käigukastis sai kunagi kasutatud Mobili, autodele mõeldud täissünt kasti õli MTF, hobikasutajana ei täheldanud mingeid probleeme, kuigi seal teatavasti märgsidur. Seguks oli enamasti mingi Mobili 2T Racing täis sünt tsiklite õli, esimesest ettejuhtuvast bensukast. Mõned korrad jooksis ka kokku aga peale jahtumist kannatas alati edasi sõita. Oletan, et õli oli nii tasemel, et kolvi-silindri rikkumist oli järelikult minimaalselt. Kinnijooksmised juhtusid muidugi mitte rajal vaid teepeal põhjagaasiga pikemal kulgemisel, seega puhtalt oma lollus.
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Vaatan, et üks aspekt on siin tähelepanuta jäänud.
Vene 2taktilistel segati õli bensiini sisse.
Aga tänapäevastel, moodsatel, masinatel kasutatakse sundõlitust.
Toodetakse nii seguõlisid kui ka sundõlituse õlisid.
Osadel müügisolevatel 2T õlidel on peal kiri "ainult sundõlituseks" ja need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.
-
- Postitusi: 229
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
ping kirjutas:...need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.
Mis nendega juhtub siis? Lähevad klimpi?
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
stretch kirjutas:ping kirjutas:...need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.
Mis nendega juhtub siis? Lähevad klimpi?
Ei lähe klimpi, aga need õlid on kuidagi eelsegatud/lahjendatud. Tavaline 2T seguõli on liiga paks.
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Meenub, kuidas tuttav pani kunagi oma kavrossi käigukasti pilgeni täis oksooli (värnitsi taoline aine nõuka ajal) - päris hulk aega sai sõita, enne kui karteripooled lõhki lõi
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Jawa 638-le bensu sisse Castrol Power 1 Racing 2T ja käigukasti Castrol MTX Full Synt 75W-140.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
Teema algataja - Postitusi: 282
- Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
- Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Mul läks lõpuks kasti see:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... l_75w90_1l
Sidur väga hea ei ole, kui aus olla, aga ei testinud ka enne õlivahetust, seega võib seal muid faktoreid veel olla. Annan teada, kui pikema sõidu olen saanud teha.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Täiesti vale õli! Jupile ja ka teistele vene kahetaktilistele käib käimarisse mootori õli! Transmissioonõli sinna kindlasti ei sobi, juba siduri pärast! Aga, oma vigasdest on ka võimalik õppida. Miks ei usu, mis räägitakse, ega uuri kirjandusest või netist? Lõbus lugu tueb....
-
- Postitusi: 1453
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 291 korda
- Tänatud: 233 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
PhunkT kirjutas:Mul läks lõpuks kasti see:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... l_75w90_1lSidur väga hea ei ole, kui aus olla, aga ei testinud ka enne õlivahetust, seega võib seal muid faktoreid veel olla. Annan teada, kui pikema sõidu olen saanud teha.
Jah, lisaks tsikli mootori õlile on veel variante, mida kasutada aga kindlasti ei sobi tänapäevased auto mootorisse ja käigukasti mõeldud õlid. Nad on selles mõttes liiga head õlid, et su sidur ei toimi enam hästi (ilmselt libiseb) pärast mõnda aega selles õlis seismist ja käimist. Ma ei soovitaks isegi proovima minna seda õli - ei oska öelda, palju reaalselt vaja on, et siduri friktsioonkettad pekki läheks aga ei soovita sul selle info hankijaks hakata
Näiteks isegi nn šiguli õli (prosta 4T mineraal), oleks palju parem, kui sinu variant.
-
- Postitusi: 229
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Minu Jawa sidur ei ole umbes 17k km jooksul nn. "lääne" transmissiooniõlide (nagu Argo_1974 aegade jooksul erinevates teemades soovitanud on) peale teist nägugi teinud. Kusjuures alguses valasin sinna, mida juhtus: Žiguli õlist TAD17i-ni välja. Peale selle, et see kompott hirmsasti vahutama kippus, ei mäleta, et midagi erilist juhtunud oleks. Paar korda olen agregaadi ka lahti võtnud: mingit muutust siduriketaste juures täheldanud ei ole.
Aga muidugi hea teada, et tegelikult "transmissionka" sinna ikkagi ei sobi.
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
oma kogemustest. kunagi, kui mul Iz Planeta Sport oli, kasutasin ka käigukastis lääne transmissiooniõli. Sellist mis on kasutamiseks piiratud libisemisega differentsiaaliga (LSD) peaülekannetes. Mingeid kõrvalekaldeid, sh. läbilibisemist, siduri töös ei tekkinud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
urmas66 kirjutas:Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.
Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
jaan mmc kirjutas:urmas66 kirjutas:Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.
Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.
Näiteks on osade Hiina masinate manualis märge, et sünteetilisi õlisid ei tohi kasutada, semmerid ja tihendid ei kannata neid.
Füüsika on sama aga keemikaalid erinevad.
Sama värk on ka sünt. sundpritse õliga, pikaaegse viibimisega bensiinis, rikuvad bensiinis olevad erinevad lahustid õli molekulide sruktuuri ja õli toime väheneb. Ehk õli mitte ainult ei segune bensiinis vaid laguneb selles mingi ajaga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Vene kahetaktiliste määrimine
jaan mmc kirjutas:urmas66 kirjutas:Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.
Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.
Kui sa nüüd minu jutu tähelepanelikult uuesti läbi loed,siis seal on kirjas selline lause
Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.
Kordan siis veel.:
Jutu mõte on,et ei pea(võib, kui leiad sobiva viskoossusega) sinna panema transmissooni õli, vaid piisab tavalisest mineraalsest mootori õlist,mida saab osta igast autopoest ja on parem,kui nõukaaegne mootoriõli,mis oli sinna tootja poolt ettenähtud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.