Re: Tehnoülevaatus
5-10min ülevaatuse jaoks võtab tüki küljest? Korras mootorrataga kauem ei lähe.
Osad ei saa isegi keti pingutamisega hakkama, siis millest me räägime.
5-10min ülevaatuse jaoks võtab tüki küljest? Korras mootorrataga kauem ei lähe.
Osad ei saa isegi keti pingutamisega hakkama, siis millest me räägime.
Et siis need su prožektorid lähevad Tartus ilma mokakobinata puhtalt läbi?
On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb. Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...
Sciev kirjutas: ↑29 Aug 2019, 17:31On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb.
Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...
Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.
Augustis käisin oma gsxr1100-ga. Pae tänaval Tln-s.
Pidurid kontrolliti just auto stendiga.
Mul viimasel ülevaatusel käis pidurite kontroll nii, et istusin ratta seljas ja jalaga ratast edasi lükates näitasin, et tagumine ratas võtab blokki ja tagasi lükates esiratas võtab.
Krl kirjutas: ↑29 Aug 2019, 11:30Spoiler
Luxor kirjutas: ↑27 Aug 2019, 22:59urmas66 kirjutas: ↑27 Aug 2019, 22:19Madlobster kirjutas: ↑27 Aug 2019, 11:58Muul juhul on see lihtsalt areng (no ei saa ju, et TÜV´is kunagi midagi ei muutu)
Areng oleks see,kui tsiklitele ülevaatus üldse ära kaotatakse nagu soomes.
Ilmselt käivad setud ennem kuul ära kui me oma eluga nii kaugele areneme!
Mille poolest see Soome kopeerimine areng oleks?
Lihtsam oleks muidugi, kui rattaga ülevaatuse ei pea käima, aga kuidas see riigi või ühiskonna arengut kajastab, kui eemaldatakse kontroll osade teel liikuvate liiklusvaendite tehnoseisundi üle?
Kopeerimisest ei rääkinud ma midagi! Sinu jutust allpool on enamus olulisemat sel teemal juba öeldud.
rannamees kirjutas: ↑29 Aug 2019, 18:11Sciev kirjutas: ↑29 Aug 2019, 17:31On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb.
Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...
Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.
Paber (või HDD vms.) kannatab kõike, ka "pudistamisega" või ilma või palgatakse nörbikuid või lauspimedaid. Olen ise ka selliselt tüv-i läbinud sõiduki ohvriks korra langenud. Materiaalne kahju ei olnud suur - sinnapaika ta toona jäi. Illustreeretamiseks võiks tuua 1 transpordifirma, mille transpordivahendid pahatihti kipuvad lausa füüsikaseadusi eirama.
Kunagi räägiti ka tüv-punktidesse susserdamiste vältimiseks paigaldatavatest valvekaameratest. Äsja sõiduvahendiga tüv-i läbinuna ei silmanud tolles punktis küll ühtegi valvesilma või olid need nii hästi varjatud või olid nad lihtsalt silmadele eristamatud sel korral.
Olid sinu silmadele eristamatud. Ja see ei ole "kunagi räägiti", vaid need paigaldati ka.
rannamees kirjutas: ↑29 Aug 2019, 18:11Sciev kirjutas: ↑29 Aug 2019, 17:31On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb.
Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...
Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.
Siin tuleb mängu ka väljalaske aasta ja selle aegsele tehnikale kehtivad selle aegsed normid.Tahma ja ka lämmastiku sisaldust(diislitel) muideks ÜV üldse ei kontrollita,isegi EURO6-l mitte. Selleks saab ka välja progetud ja eemaldatud DPF-ga ülevaatuselt vabalt läbi. Kõik sinist välja ajavad KAMAZ-d ja MAZ-d on ka ÜV jaoks täiesti korras heitgaaside poolest,sest nõuded neile ongi sellised,et võib tahmata ja ka sinist välja ajada.
Olen näinud kuidas 70-ndate aastate veoauto ei ole ülevaatuselt läbi saanud kuna ajab sinist suitsu. Ei olnud vene oma, aga vaevalt et nende jaoks nõuded erinevad on.
Jummel jummel...paistab, et oled päris kõva täppisteadur nende ülevaatuse nõuete koha pealt Mis masinaga siis suitsu "sinisust" mõõdeti kah? Või seda ei pannud tähele kuna olid ametis tuvastamisega, kas on vene oma või mitte
Eks ühest keskmisest ülevaatusel käijast on rohkem kogemust küll.
Sinist suitsu mõõdetakse silmaga. Silmaga nähtavat suitsu ei või tulla. Nii lihtne ongi.
Vana vene veoauto tuvastamiseks isegi paarisaja meetri kauguselt väga palju sekundeid ei kulu.
Mootorratta ülevaatuse tähtajad eestis:
https://www.tehnoulevaatus.ee/tehnoulev ... e-l5e-l7e/
tehnoülevaatus.ee kirjutas: ↑01 Sept 2019, 11:30Mootorratta ülevaatuse tähtajad eestis:
https://www.tehnoulevaatus.ee/tehnoulev ... e-l5e-l7e/
Uue rattaga pole ülevaatusele asja 4 aastat?
raisk, lühendatud seda ega siis, parem nagu polnud asja 5 aastat..
Käisin täna kliendi TÜV punktis ja aitasin seadistada arvuti külge paar uut vidinat...
Esimene vidin siis käib OBD pesasse ja sellega hakatakse lugema autodelt veakoode.. äkki alates euro6..
Teine ja meile juba huvitavam junn kinnitatakse autole aknale või tsiklile lenksule ja sellega hakatakse mõõtma pidurdusjõudu jms..
Ehk siis ilmselt nii tsiklite kui atv pidurid ikka peaks kõigil korras olema enne kui TÜV tegema minnakse..
Osades on põrandas rullikud ratta jaoks olemas ja stend mõõdab
Sõber MNT ametist rääkis, et hakkavad Euro6 alates arvutit külge panema, aga samas ei välistanud, et kahtluste korral ka vanemaid masinaid kontrollivad (EGR, DPF jne)
Välja progetud EGR/DPF korral pole mingeid veakoode ja mingit täpsemat ajukirurgiat nad seal tegema ei hakka.
Ma ei ole väga kodus selle teemaga, aga näiteks, kui Euro6 masin skipib mingid puhastustsüklid, kuna keegi on mõne "rohelise" jupi vahelt välja kirjutanud, siis normaalne (loe: teadlik) ülevaataja võiks selle ju läbi hammustada?
binaarkoodi või täpse mudelipõhise confi analüüsi nad seal tegema ei hakka, kontrollivad lihtsalt üle, et EGR/DPF vigu poleks, lisaks vaatlus. Kas seadmed on küljes.
EGR'i saab näiteks nii elimineerida, et paned jahutusvedelikule punnid ette ja ajad klapi lühisesse, proged EGR'i funktsionaalsuse välja. Väljanägemine nagu tehasest, aga EGR ei toimeta.
DPF'iga on veits keerulisem, aga kui ilusti teha ei jää ka sellele paunale märke peale....
stx lihtsam kõigest sellest on siiski lihtsalt mitte sinna asutusse minna
Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.
Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob. A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...
Huvitav muidugi, kas ülevaatusest läbi ei saa, kui seal OBD infot välja lugeda ei õnnestu? Kas ühilduvusprobleem või pesa kaabeldus pekkis (võibolla ka tahtlikult). Mõni muudab meelega enne natuke pinouti ja irvitab, et palju õnne teie kallitele seadmetele!
DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.
Black kirjutas: ↑14 Veebr 2020, 23:39Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.
Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob.
A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...
Huvitav muidugi, kas ülevaatusest läbi ei saa, kui seal OBD infot välja lugeda ei õnnestu? Kas ühilduvusprobleem või pesa kaabeldus pekkis (võibolla ka tahtlikult). Mõni muudab meelega enne natuke pinouti ja irvitab, et palju õnne teie kallitele seadmetele!
DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.
Uk's(ka enne brexitit ) kukud läbi kui OBDII port ei tööta. OBD port on 2001 aastast EU's müüdavatel sõidukitel kohustuslik.
ps: see kohustus tuleb meile pigem kasuks, kui kahjuks. Kujutage ette iga sõidukitootja poolt suletud protokolle ja porte.
Black kirjutas: ↑14 Veebr 2020, 23:39Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.
Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob.
A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...
DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.
Ma nagu ei saa Sinust aru... Kindlasti ei nõua minult seda EU vaid klient kellega on leping. Mina teen oma tööd! Suuremates ettevõtetes ei käi kindlasti täna asjad nii, et iga töötaja paigaldab ise seadmeid või programme arvutisse. Neil ei ole selleks õigusi.
Minu mõte oli vaid infot anda mis mei lähiajal ootab..
Kuda see IT-mehe juhe nüüd nii lühike on, et EU - klient - sinu IT-ettevõte - sina itimehena seost mitte ära tabada?
Ain kirjutas: ↑14 Veebr 2020, 14:35Käisin täna kliendi TÜV punktis ja aitasin seadistada arvuti külge paar uut vidinat...
Teine ja meile juba huvitavam junn kinnitatakse autole aknale või tsiklile lenksule ja sellega hakatakse mõõtma pidurdusjõudu jms..Ehk siis ilmselt nii tsiklite kui atv pidurid ikka peaks kõigil korras olema enne kui TÜV tegema minnakse..
Ja piisav pidurdusjõud on siis nagu mis? Märjaga pean tagaratta maast ikka lahti saama? (Värskematel sõitjatel on loomulikult puhas rõõm seal lolli mängida)
Ulmekasulik vidin, igasse punkti üle eesti vaja neid, sest maanteed on täis tsikleid, millel pidurid ei tööta, lõpuks on selle "bardakki" elimeneerimiseks midagi ette võetud.
See hooaeg tuleb vist oma tsiklil ka pidurid korda teha, siiani pidurdasin kandadega.
Selle peatüki väljamõtleja võiks igaksjuhuks ühe omale konstantselt pähe installeerida. Mõne aja möödudes ehk mõistab, et päris parjalt ikka pidurdab seal.