Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas taux »

justcraizy kirjutas:

bike'i omaniku seisukohast eriti ei mõista seda vilgutamise efekti. Löö kaks käiku alla ning keera põhja ja oled möödas kiiremini kui autojuht üldse midagi aru sai. Möödasõidul jäta autoga piisav külgvahe reageerimaks olukorrale kui autojuht sind ei märganud ja täpselt samal hetkel alustab manöövrit. Enamus maanteedele mahub reaalselt kolm autot kõrvuti, siis väike ratas mahub kahe auto vahelt kah lõdvalt läbi sõitma.

Ainuke asi millega arvestama pead,et igapäevaga läheneb see hetk millal sinu süsteem ei tomi. (crash) Ja kaks käiku alla ja rull põhja on sama hea soovitus kui autoga kiilasjääl, pedaal põhjas anda, siis liigub auto ju nii kiiresti,et ei jõua libisema hakatagi? Möödasõit pole pooltki nii hull,enamus kõvasid matse on pandud kui mõni auto otsustab äkki vasakpööret või tagasipööret teha.Ja ka kõrvalteelt ettekeerajad on paras ohuallikas-neid peab kartma.Ja kas algselt polnudki juttu vastutulevatest või vasakpööret ootavatest autodest.Aga kui oled kindel,et sind nähti ja sinu kavatsused on arusaadavad siis sõida.

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Kõik asjad on lihtsamad ja ohutumad, kui sul ei ole kiire. Siis jagub silmi ka teiste tehtavatele lollustele ja piisavalt aega neile lollustele reageerida.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?

reimps

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas reimps »

justcraizy kirjutas:

Löö kaks käiku alla ning keera põhja ja oled möödas kiiremini kui autojuht üldse midagi aru sai. Möödasõidul jäta autoga piisav külgvahe reageerimaks olukorrale kui autojuht sind ei märganud ja täpselt samal hetkel alustab manöövrit. Enamus maanteedele mahub reaalselt kolm autot kõrvuti, siis väike ratas mahub kahe auto vahelt kah lõdvalt läbi sõitma.

Tegelikult on teemaks "tarkuseterad algajatele", niiet need trikid võiks jätta esialgu õpetamata ;)

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas Villem »

Seda "kaks käiku alla" trikki võib alles siis teha, kui suund on juba seaduses sätestatud aja vilkunud. Muidu ei jõua eesolev reageerida ning oledki kõva jumakaga taadil toas sees. :idea:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Teek kirjutas:

Oletame, et oled peateel ja märkad kõrvalteelt peatee suunas liikuvat sõidukit (või vastu tulev sõiduk plaanib sooritada pööret üle sinu sõiduraja jne), siis mina võtan gaasi maha ning vilgutan korra kaugtulesid. Sama võiks teha ka veel enne möödasõitu möödasõidetava sõiduki juhile (veendunud manöövri ohutuses, suund sisse, korra vilgutus ja mööda) - äratab tähelepanu ning ohutuse jaoks on see vajalik.

Absoluutselt ei poolda sellist tegevust, eriti soovitusena teemas "aita koguda tarkusteri..." Vilgutamine on eluaeg võrdunud kas teeandmisega, vastutuleva auto lähitulede sisselülitamise meeldetuletuse või patrulli eest hoiatamisega. Kui nüüd keegi vilgutab veel eesmärgil, mis on vastupidine teeandmisega a'la "mina tulen, märka mind", siis on segadus missugune. Sisuliselt on mõlemad juhid nüüd poolpiduses seisus, sest vilgutajana ma küll kindel ei oleks kuidas minu vilgutamist tõlgendati ??? Tulemuseks suure tõenäosusega kõvem litakas ja ei pea kaua nuputama, kes suuremaks kannatajaks jääb.

Aga teemasse tarkuseterana soovitan käsitleda ümbritevaid liiklejaid kui potentsiaalseid silmaklappidega kulgejaid. Kui peateele läheneb sõiduk, siis ole valmis arvama, et ta sind ei märka ja käitu ka vastavalt. Pohhuism või enda õiguse jäik tagaajamine liikluses ei vii eriti kuskile mujale kui ristikesega hoonesse või paljude ristikestega igavesse paika...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas koi »

Tere.

Võiks kivisse raiuda selle Neeme lause:

Tarkuseterana soovitan käsitleda ümbritevaid liiklejaid kui potentsiaalseid silmaklappidega kulgejaid. Kui peateele läheneb sõiduk, siis ole valmis arvama, et ta sind ei märka ja käitu ka vastavalt. Pohhuism või enda õiguse jäik tagaajamine liikluses ei vii eriti kuskile mujale kui ristikesega hoonesse või paljude ristikestega igavesse paika...

Ja just silmaklappidega kulgejaid, mitte, et "kõik teised on lollid"! Kui pidada kõiki teisi lollideks, teeb inimese psüühika ka sellise valiku, et liikluses on vaid üks õige mees ja selle teekond ei ole pikk.Selliste kohta on statistikas tihti "kaldus vastassuuna vööndisse" j.n.e...

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

AVarik
Postitusi: 218
Liitunud: 15 Mär 2009, 09:13
Tsikkel: 97 Bandit 1200N

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas AVarik »

StreetMoto kirjutas:

Aga teemasse tarkuseterana soovitan käsitleda ümbritevaid liiklejaid kui potentsiaalseid silmaklappidega kulgejaid. Kui peateele läheneb sõiduk, siis ole valmis arvama, et ta sind ei märka ja käitu ka vastavalt. Pohhuism või enda õiguse jäik tagaajamine liikluses ei vii eriti kuskile mujale kui ristikesega hoonesse või paljude ristikestega igavesse paika...

Kuskilt on kõrva jäänud "Teel on teised pimedad ja mina olen nähtamatu"
Lisaksin veel seda, et kui mingi sõiduk peab sulle teed andma ja sa ei saa aru kas ta jääb seisma või veereb edasi ikka, on lihtne vaadata velgesid.
Väga lihtsalt saab aru kas masin liigub või juba seisab, päris paar korda kasuks tulnud see nipp

Kasutaja avatar

oldmaniac
Postitusi: 527
Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
Tsikkel: ZX-10R
Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
Kontakt:

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas oldmaniac »

AVarik kirjutas:

Väga lihtsalt saab aru kas masin liigub või juba seisab, päris paar korda kasuks tulnud see nipp

Emm... algajale velje vaatamine võib veidi ebameeldivaks kujuneda. Kui selliste keerlevate velgedega auto sul kusagil ristmiku peal tegelikult juba seisab, siis puhtalt velgede järgi tuleks end sinna kohe kõhuli pidurdada. Eriti lahe on selle juures, et Eestis on selliseid mänguasju külge riputatud täiesti uskumatutele autodele nagu näiteks sel videol siin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch/v/8wPrjsTVzXY[/youtube]

Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas t2g »

Nozzu kirjutas:

Veel üks oluline tarkusetera: Mootorratas võtab suuna sinna kuhu vaatad. Ehk siis kriitilises situatsioonis ära fokusseeri pilku ohuallikale vaid võimalikule pääseteele. Näiteks kui kurvi lennates mõistad, et kurvi välja võtta ei õnnestu, siis ära jõllita mitte teepervel kõrguvat betoonposti (muidu näed seda hetke pärast lähemalt kui sooviskid) vaid heinakuhja selle kõrval või veelgi parem

sama käib ka kurvi võtmise kohta ,et tuleb vaadata seda kohta kus kurvist välja jõuad mitte kurvi sisse

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

Ot kurvi sisenedes vaatad juba väljumispunkti? Mingi öökull oled või? :D

Linnasõidul on ikka päris turvaline tegelt enda ees liiklevaid masinaid, jalakäijaid ja teeolusi pigem jälgida.

zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: Aita koguda tarkuseteri ja nippe algajatele.

Lugemata postitus Postitas t2g »

justcraizy kirjutas:

Ot kurvi sisenedes vaatad juba väljumispunkti? Mingi öökull oled või? :D

Linnasõidul on ikka päris turvaline tegelt enda ees liiklevaid masinaid, jalakäijaid ja teeolusi pigem jälgida.

nojahh oleks vist pidanud natuke täpsem olema :?
mõtlesin tglt rohkem tühjal teel või rajal sõites ja peenestades, liikluses võiks ikka jah muule ka tähelepanu pöörata :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”