4. leht 4-st
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 11 Juun 2024, 21:55
Postitas zombi
Asi tõesti lappama läinud.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 09:55
Postitas urmas66
simp kirjutas: ↑09 Juun 2024, 22:46
Jah, tsiklistil on mõistlikum auto ette minna, kuid alati pole seal ruumi.
Samas selle piiksumise viha võiks küll pigem autotootja poole suunata. Eriti kui seda normaalselt, ühest nupust, välja lülitada ei saa ja menüüdes sobrama peab.
Pole väga teiste liiklejate mure, et su autol sotsiaalse distantseerumise vajadus on...
Kui ruumi pole ja julgust ka, siis tuleb rivis seista, sest kahe auto vahel seismine on samasugune rikkumine LS järgi. Mina sõidan lihtsalt auto ette ja see ruum on igal ristmikul olemas.
Kahjuks on kõik tänapäevased autod sellised. Ford Sierra või GOLF II sõites probleem tõesti puudub
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 13:11
Postitas Prets
Palun siinkohal paragrahvi, mille alusel kahe auto vahel seismine rikkumine on.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 14:26
Postitas urmas66
Prets kirjutas: ↑18 Juun 2024, 13:11
Palun siinkohal paragrahvi, mille alusel kahe auto vahel seismine rikkumine on.
LS
§ 45. Sõiduki asukoht sõites
(1) Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita sõiduraja piirides.
§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine
(2) Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi juht tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees
sõitvatest sõidukitest mööda sõita.
...ja midagi on kindlasti veel.

Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 15:14
Postitas 701
urmas66 kirjutas: ↑18 Juun 2024, 14:26
(2) Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi juht tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees
sõitvatest sõidukitest mööda sõita.
...ja midagi on kindlasti veel.
Aga mitte seisvatest.....
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 15:53
Postitas Maaks
Linesplittimise kohta on oma teema - minge KOHE sinna üle

Seismine (enne ristmikku) ja peatumine/ parkimine on erinevad terminid @701 (aga jälle, vale teema).
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 18 Juun 2024, 18:17
Postitas Prets
urmas66 kirjutas: ↑18 Juun 2024, 14:26
Prets kirjutas: ↑18 Juun 2024, 13:11
Palun siinkohal paragrahvi, mille alusel kahe auto vahel seismine rikkumine on.
LS
§ 45. Sõiduki asukoht sõites
(1) Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita sõiduraja piirides.
§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine
(2) Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi juht tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees
sõitvatest sõidukitest mööda sõita.
...ja midagi on kindlasti veel.
Jätkuvalt, kui sa mahud ka auto kõrval olles ühe sõiduraja piiresse (päris paljud ristmikuesised pealinnas on piisavalt laiad) ja ei sõida sõitvatest sõidukitest mööda, siis ei ole ju paragrahvi selle kohta. Pean nentima, et ka juhul, kui olen rivis viimane, tõmban tihti kummassegi sõiduraja serva, et kui taganttulija juhuslikult ei peaks tsiklit auto ees tähele panema saan vajadusel võileivaks litsumise asemel ridade vahele/realt välja tõmmata.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 19 Juun 2024, 08:33
Postitas urmas66
Tallinnas on sõidurajad juba aastaid tagasi nii kitsaks tehtud, et sama rea piires ei mahu sa kuskil tsikliga auto kõrvale. Kui sa ratastega seisad ridasid eraldava joone lähedal, oled sa poole tsikliga siiski kõrval rajal. Ja kui sa juba sellega oled hakkama saanud, siis sõida neist autodest mööda, nende ette ja oota seal rohelise süttimist. Kui ummikut pole, siis siis tegelikult pole ka vajadust ridade vahelt pugeda.
Minu eelpool mainitud auto kõrval seisjad on tegelikult tavaliikluses 3-5 auto pikkuse jagu edasi pugenud ja siis autode vahel ennast seisma sättinud ehk isegi mitte ummikus mööda läinud vaid tavaliikluses nii käituvad.
Veel asi mida sellised "omast arust kiired" tegelased teevad on see, et nad paugutavad tuimalt sealt autode vahelt-eest järgmise foorini, kus nad siis punase alla ennat lukku sõidavad ja seisma jäävad, sellega siis hoopis tagant tulevat rohelise laine voolu peatavad-pidurdavad. Stabiilselt juhtub sellist asja näiteks Vabaduse pst-l ja Peterburi teel. Minu meelest on tsikliga rohelises laines sõitmine justkui olulisem kui autoga ja seda puhtalt seismajäämise vältimiseks. Aga kui pole antud ega siis ei saa ka küsida.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 21 Juun 2024, 19:57
Postitas M.T.
No ei ole need Tallinna sõidurajad 100% kõik sellised, et nüüd tsikliga kõrvale ei mahuks. Ma pole kõiki Tallinna tänavaid läbi sõitnud ja peast kohe ei nineta ka tänavat, kus kõrvuti ei mahu, aga seda fakti ka ei usu. Eriti olukorras, kus kõik autod ei seisa ka kas keset oma rada või siis ei hoia kõrvutiseisjad oma küljepeegleid koos.
Kui seisad ratastega joone lähedal … Aga kui auto seisab nii ja peeglid on üle joone, siis mis ….? Kadriorus ju oli nii, et rekka ja buss ei mahtunud üksteisest mööda, sest peeglid oleks omavahel crash teinud. Et seni kuni tsiklist pole ratastega üle joone, on tema lane split igati ok.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 21 Juun 2024, 23:44
Postitas Ain
Prets kirjutas: ↑18 Juun 2024, 18:17
urmas66 kirjutas: ↑18 Juun 2024, 14:26
Prets kirjutas: ↑18 Juun 2024, 13:11
Palun siinkohal paragrahvi, mille alusel kahe auto vahel seismine rikkumine on.
LS
§ 45. Sõiduki asukoht sõites
(1) Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita sõiduraja piirides.
§ 47. Sõiduraja ja -rea vahetamine
(2) Teel, kus pärisuunas on kaks või enam teekattemärgistega tähistatud sõidurada, ei tohi juht tiheda liikluse korral, kui kõik rajad on ühtlaselt koormatud, ees
sõitvatest sõidukitest mööda sõita.
...ja midagi on kindlasti veel.
Jätkuvalt, kui sa mahud ka auto kõrval olles ühe sõiduraja piiresse (päris paljud ristmikuesised pealinnas on piisavalt laiad) ja ei sõida sõitvatest sõidukitest mööda, siis ei ole ju paragrahvi selle kohta. Pean nentima, et ka juhul, kui olen rivis viimane, tõmban tihti kummassegi sõiduraja serva, et kui taganttulija juhuslikult ei peaks tsiklit auto ees tähele panema saan vajadusel võileivaks litsumise asemel ridade vahele/realt välja tõmmata.
Kas pole mitte nii, et autod võivad sõita ühes reas ja ainult tsikkel/mopeed võivad liikuda kahes reas?
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 22 Juun 2024, 09:28
Postitas Virks
Ain kirjutas: ↑21 Juun 2024, 23:44
Kas pole mitte nii, et autod võivad sõita ühes reas ja ainult tsikkel/mopeed võivad liikuda kahes reas?
Liiklusseadus ütleb:
Sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 22 Juun 2024, 11:01
Postitas Ain
Virks kirjutas: ↑22 Juun 2024, 09:28
Ain kirjutas: ↑21 Juun 2024, 23:44
Kas pole mitte nii, et autod võivad sõita ühes reas ja ainult tsikkel/mopeed võivad liikuda kahes reas?
Liiklusseadus ütleb:
Sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas.
Tsikkel ja mopeed võivad kõrvuti sõita ainult asulasisestel teedel.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 25 Juun 2024, 19:24
Postitas urmas66
M.T. kirjutas: ↑21 Juun 2024, 19:57
No ei ole need Tallinna sõidurajad 100% kõik sellised, et nüüd tsikliga kõrvale ei mahuks. Ma pole kõiki Tallinna tänavaid läbi sõitnud ja peast kohe ei nineta ka tänavat, kus kõrvuti ei mahu, aga seda fakti ka ei usu. Eriti olukorras, kus kõik autod ei seisa ka kas keset oma rada või siis ei hoia kõrvutiseisjad oma küljepeegleid koos.
Kui seisad ratastega joone lähedal … Aga kui auto seisab nii ja peeglid on üle joone, siis mis ….? Kadriorus ju oli nii, et rekka ja buss ei mahtunud üksteisest mööda, sest peeglid oleks omavahel crash teinud. Et seni kuni tsiklist pole ratastega üle joone, on tema lane split igati ok.
Ja jutu point oli tegelikult siiski see, et kui läbi mahud, siis sõida lõpuni ehk mine esimese auto ette ja ära jää töllerdama kahe auto vahele.