280. leht 281-st
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Juun 2025, 13:55
Postitas yeekim
Ma ei tea, meil siin üks foorumlane tegi sama ajastu TDM'idele käigunäidikuid, polnud samuti tehases ette nähtud.....
Kasutas olemasolevat andurit ja käiku näitas tahhoka nr.
edu
EDIT: margus014 tegi
viewtopic.php?p=572965&hilit=tdm+k%C3%A4igu#p572965
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Juun 2025, 18:43
Postitas rain290
simp kirjutas: ↑29 Juun 2025, 13:05
Selle ajastu ratastel ei olegi tavaliselt sellist signaali. Karparatas, vähese elektroonikaga. Käiguinfo ei ole kuidagi mootori juhtimiseks vajalik.
Mida sa saavutada tahad? Lihtsalt käigudisplayd ehitada?
Aftermarket jubinaga pannakse teinekord käiguhoova külge andurid ja display mis kuvab aktiivset käiku.
sai järelturu spido peale pandud ja sinna võimalik käike kuvada
oskad öelda, mis selle käiguhoova anduri nimi vms on kust saada?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Juun 2025, 08:43
Postitas Krl
Teoorias polegi ju mingit käiguvahetuse signaali vaja saada. Kui mõõdetakse kiirust ja pöördeid, siis nende järgi annab täpselt tuletada, mis käik on. Healtech`i omad vähemalt nii töötavadki.
Sellest pole muidugi midagi kasu, kui vaja ise aretama hakata. Aga aftermarket spidodel võiks selline lihtne asi juba sees olla kohe.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Juun 2025, 08:45
Postitas Maaks
rain290 kirjutas: ↑29 Juun 2025, 18:43
simp kirjutas: ↑29 Juun 2025, 13:05
Selle ajastu ratastel ei olegi tavaliselt sellist signaali. Karparatas, vähese elektroonikaga. Käiguinfo ei ole kuidagi mootori juhtimiseks vajalik.
Mida sa saavutada tahad? Lihtsalt käigudisplayd ehitada?
Aftermarket jubinaga pannakse teinekord käiguhoova külge andurid ja display mis kuvab aktiivset käiku.
sai järelturu spido peale pandud ja sinna võimalik käike kuvada
oskad öelda, mis selle käiguhoova anduri nimi vms on kust saada?
See päris nii ei tööta, et paned ol.oleva displey anduritega toimima. Need käiguhoova andurid on magnetid, nende komplektiga tuleb kaasa käigu display, mille tarkvara loeb käiguvahetusi lihtsalt.
Kui sul on kiiruse ja rpm signaalid, siis saaks panna indikaatori, mis nende numbrite suhte järgi arvutab käiku, aga jälle - seda tarkust pole võimalik ol.olevale indikaatorile õpetada.
viewtopic.php?t=94636
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Juun 2025, 08:49
Postitas ap_yesjah
Healtech toimis suht hästi. Kas, siis diagnostika porti või pead kiiruse ja rpm juhet otsima. Seejärel kalibreerid puki peal või sõites.
Mul 1 Hiinakas oli ka prooviks, aga seda ei saandki toimima, näitas aiateibaid.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Juul 2025, 21:25
Postitas yeekim
Siin on rohkem kui 100 tarka koos
Millega lappida kodust, täispuhutavat basseini?
Miski hüpersuper vinüüli liim?
Kaasasolnud komplekt lahustas ennast paari kuu jooksul ja nüüd see allesjäänud liimijupike ka kuivanud
edu
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 08:49
Postitas mx77
yeekim kirjutas: ↑03 Juul 2025, 21:25
Siin on rohkem kui 100 tarka koos
Millega lappida kodust, täispuhutavat basseini?
Miski hüpersuper vinüüli liim?
Kaasasolnud komplekt lahustas ennast paari kuu jooksul ja nüüd see allesjäänud liimijupike ka kuivanud
edu
Kui on see PVC-st bassein, siis seda ei anna korralikult millegagi lappida.
Siin on miski eriliim, aga kui hea see on ei tea.
https://veefiltrid.ee/ee/pvc-pipes-and- ... with-brush
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 10:36
Postitas Madlobster
Lõika kuskilt pvc tükk, võta kuumaõhupuhur ja mingi väike rull ning sulata see ja rulli kinni katkise koha peale. Liimimine ilmselt ei päästa.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 11:07
Postitas Piipz
Need mõttetud komplekid ajavad ajutiselt asja ära küll -
https://basseinipood.ee/et/paranduskomplekt1-et-487.htm
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 12:33
Postitas urmas66
yeekim kirjutas: ↑03 Juul 2025, 21:25
Siin on rohkem kui 100 tarka koos
Millega lappida kodust, täispuhutavat basseini?
Miski hüpersuper vinüüli liim?
Kaasasolnud komplekt lahustas ennast paari kuu jooksul ja nüüd see allesjäänud liimijupike ka kuivanud
edu
Kuumaõhu puhuriga paigatakse ka paljusid selle laadseid materjale. Aga õget temp pead teadama ja materjal paikamiseks ka vajalik.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 13:23
Postitas Piipz
Madlobster kirjutas: ↑04 Juul 2025, 10:36
Lõika kuskilt pvc tükk, võta kuumaõhupuhur ja mingi väike rull ning sulata see ja rulli kinni katkise koha peale. Liimimine ilmselt ei päästa.
kusjuures need odavad kodubasseinid on jumal teab mis kilematerjalist, mitte päris pvc. st need väga superluks kahekomponentsed PVC liimid, mida ma paadi jaoks kasutan (Näiteks Adeco Adegrip) ei sobi neile basseinidele, need sulavad selle puhuri käes ära.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 14:08
Postitas Nomidaiganes
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 14:18
Postitas Macintosh
Nomidaiganes kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:08
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 14:43
Postitas ranel
Macintosh kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:18
Nomidaiganes kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:08
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 18:29
Postitas yeekim
Piipz kirjutas: ↑04 Juul 2025, 13:23
Madlobster kirjutas: ↑04 Juul 2025, 10:36
Lõika kuskilt pvc tükk, võta kuumaõhupuhur ja mingi väike rull ning sulata see ja rulli kinni katkise koha peale. Liimimine ilmselt ei päästa.
kusjuures need odavad kodubasseinid on jumal teab mis kilematerjalist, mitte päris pvc. st need väga superluks kahekomponentsed PVC liimid, mida ma paadi jaoks kasutan (Näiteks Adeco Adegrip) ei sobi neile basseinidele, need sulavad selle puhuri käes ära.
Pole just kõige odavam aga jah....
Sulatada ja kuumutada pole seal midagi(vist), suht õhuke materjal. Kõige lollakam on see, et leke on just keeviste kohal.
Ostsin Bauhofist mingi spets teibi, isegi veel all pidavat liimima aga erilist usku mul sellesse pole...
Aga tänud vastajatele

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 20:44
Postitas mx77
ranel kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:43
Macintosh kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:18
Nomidaiganes kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:08
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Lekkeid otsitakse alles siis, kui tuvastatakse, et süsteemis ON leke. Ja seda kas on, kontrollitakse vaakumiga. Vaakum sisse ja vaadatakse kas püsib. Niisama hakata AC süsteemist lekkeid otsima, kui on veel tehasetäide ilma värvaineta, on mõttetu tegevus, sa ei leia ühetgi leket üles.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juul 2025, 22:08
Postitas franz125
mx77 kirjutas: ↑04 Juul 2025, 20:44
ranel kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:43
Macintosh kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:18
Nomidaiganes kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:08
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Ainult vaakum ei näita ka midagi.Surve tekitamine on see mis ära näitab.Oma Van-il praegu otsin kohta taga.Eelmine aasta vahetasin pumba ja nii vaakum kui lekke test olid nullis,nüüd mõni aega tagasi proovisin konti käima ,tühi kui kell.Otsisin lambiga kohta kust leke aga ei leidnud.Täitsin uuesti koos kõigi vaja minevaga.Vaakumit näitas 0 Mbar ja lekke test 20Mbar(targad raamatud ütlevad et lubatud kuni100 Mbar.Kahe päevaga oli tühi,praegu pole olnud aga uuesti otsida lekke kohta.
Lekkeid otsitakse alles siis, kui tuvastatakse, et süsteemis ON leke. Ja seda kas on, kontrollitakse vaakumiga. Vaakum sisse ja vaadatakse kas püsib. Niisama hakata AC süsteemist lekkeid otsima, kui on veel tehasetäide ilma värvaineta, on mõttetu tegevus, sa ei leia ühetgi leket üles.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Juul 2025, 16:34
Postitas urmas66
mx77 kirjutas: ↑04 Juul 2025, 20:44
ranel kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:43
Macintosh kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:18
Nomidaiganes kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:08
Tervist! Kus/kelle juures oleks mõistlik auto konditsioneeri hooldada? Tallinnas.
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Lekkeid otsitakse alles siis, kui tuvastatakse, et süsteemis ON leke. Ja seda kas on, kontrollitakse vaakumiga. Vaakum sisse ja vaadatakse kas püsib. Niisama hakata AC süsteemist lekkeid otsima, kui on veel tehasetäide ilma värvaineta, on mõttetu tegevus, sa ei leia ühetgi leket üles.
Lekkeid kontrollitakse siiski survega (mitu korda suuremaga kui tavaline töösurve on) ehk kontroll gaas+värvaine sisse ja siis tuleb lekkekoht välja. Kui on korras ja lekkeid ei tuvasta,siis vaakum ja külmaaine soovitavalt koos värvine ja õliga sisse. Täiesti tühja süsteemi puhul on mõistlik ka ettenähtud õlikogus sisse panna, sest sa ju ei tea palju seda on alles jäänud. Kui ainult gaasi paned ja sul kompressoris õli pole või seda on liiga vähe, lased selle varem või hiljem kokku joosta.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Juul 2025, 17:21
Postitas Tiiger800
Süsteemi tihedust kontrollitakse lämmastikuga survestades, kui rõhk langeb saab seebiveega nähtavatelt kohtadelt mullitamist kontrollida. Värvainet pole mõtet survestamisel lisada, kuna kui pump ei tööta, siis ei jõua see värv ka lekke kohta. Väiksemaid lekkeid kuhu seebivesi ei ulatu survestamisega kahjuks ei leia. Selliseid lekkeid leiab ainult värvainega mis normaalses kohas lisatakse igal täitmisel. Tihtipeale tulebki esimest täitmist võtta kui lekke tuvastamist.
Mis õlisse puutub siis kindlasti ei tohi lisada täitmisel ettenähtud kogust, ega isegi kolmandikku ettenähtust. Lisatakse umbes 10g, sest liiga palju õli on palju hullem kui vähe õli.
Esiteks pole võimalik sealt süsteemist üle paarikümne grammi õli kuidagi kätte saada( norm on tavaliselt u150g) , kuna õli on jaotatud mööda süsteemi laiali.
Ja teiseks, kui pumpa satub liiga palju õli ja teatavasti ei saa vedelikke kokku suruda, siis lendab see paremal juhul ülerõhu klapist välja, halvemal juhul lendab pumbas midagi laiali.
Ehk konti võiks täita ikkagi kutsetunnistusega töömees.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Juul 2025, 20:02
Postitas mx77
urmas66 kirjutas: ↑06 Juul 2025, 16:34
mx77 kirjutas: ↑04 Juul 2025, 20:44
ranel kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:43
Macintosh kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:18
Mida sa hooldamise all silmas pead? Täimist? Remonti? Midagi muud?
Neid kohti on linn täis, ma käisin Nõmme teel (
https://www.kumm.ee/teenused/konditsion ... e-hooldus/) ja lasin ära täita mitu aastat seisnud auto täiesti tühja süsteemi, nii tühja, et ventiili vajutades ei tulnud sealt midagi välja. Enne täitmist tegid nad lekkekontrolli mingi rea muid toiminguid ja täitsid seejärel. Alla poole tunni läks ja tegi mind 39€ võrra vaesemaks. Minu silmis väha hea teenus mõistliku hinnaga.
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Lekkeid otsitakse alles siis, kui tuvastatakse, et süsteemis ON leke. Ja seda kas on, kontrollitakse vaakumiga. Vaakum sisse ja vaadatakse kas püsib. Niisama hakata AC süsteemist lekkeid otsima, kui on veel tehasetäide ilma värvaineta, on mõttetu tegevus, sa ei leia ühetgi leket üles.
Lekkeid kontrollitakse siiski survega (mitu korda suuremaga kui tavaline töösurve on) ehk kontroll gaas+värvaine sisse ja siis tuleb lekkekoht välja. Kui on korras ja lekkeid ei tuvasta,siis vaakum ja külmaaine soovitavalt koos värvine ja õliga sisse. Täiesti tühja süsteemi puhul on mõistlik ka ettenähtud õlikogus sisse panna, sest sa ju ei tea palju seda on alles jäänud. Kui ainult gaasi paned ja sul kompressoris õli pole või seda on liiga vähe, lased selle varem või hiljem kokku joosta.
Ok, pean uurima, kas meie majas kasutatavad seadmed tekitavad kontrollimiseks survet või töötavad ainult vaakumile.
Vanasti prooviti küll ainult vaakumiga
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Juul 2025, 22:26
Postitas urmas66
mx77 kirjutas: ↑06 Juul 2025, 20:02
urmas66 kirjutas: ↑06 Juul 2025, 16:34
mx77 kirjutas: ↑04 Juul 2025, 20:44
ranel kirjutas: ↑04 Juul 2025, 14:43
Korras süsteem ei leki niisama täiesti tühjaks. Võib ka väike leke olla(mida ongi keeruline leida). See autotöökodades lekkekontroll on suhteliselt nali. Kunagi ammu sai viidud üks auto täitmisele, mis 5 päevaga süsteem tühi oli. Automaatne masin aga näitas, et süsteem ei leki. Küll aga keegi ei viitsi väga tihendeid vahetada/lekkeid otsida ja lihtsam uus gaas sisse panna ja paari aasta pärast jälle uuesti täita (saab jälle raha küsida ning mugavam ka).
Lekkeid otsitakse alles siis, kui tuvastatakse, et süsteemis ON leke. Ja seda kas on, kontrollitakse vaakumiga. Vaakum sisse ja vaadatakse kas püsib. Niisama hakata AC süsteemist lekkeid otsima, kui on veel tehasetäide ilma värvaineta, on mõttetu tegevus, sa ei leia ühetgi leket üles.
Lekkeid kontrollitakse siiski survega (mitu korda suuremaga kui tavaline töösurve on) ehk kontroll gaas+värvaine sisse ja siis tuleb lekkekoht välja. Kui on korras ja lekkeid ei tuvasta,siis vaakum ja külmaaine soovitavalt koos värvine ja õliga sisse. Täiesti tühja süsteemi puhul on mõistlik ka ettenähtud õlikogus sisse panna, sest sa ju ei tea palju seda on alles jäänud. Kui ainult gaasi paned ja sul kompressoris õli pole või seda on liiga vähe, lased selle varem või hiljem kokku joosta.
Ok, pean uurima, kas meie majas kasutatavad seadmed tekitavad kontrollimiseks survet või töötavad ainult vaakumile.
Vanasti prooviti küll ainult vaakumiga
Ma pakun,et kontrollimine lämmastikuga käis igalpool juba kümneid aastaid tagasi. Ma pole kuulnud-näinu muud viisi. Vaakumiga saad ainult siis aru,kui tõmbad vaakumisse ning keerad kraanid kinni ja hakkad ootama,et kas number muutub või mitte. Kui auk kuskil sees,siis loomulikult saad kohe sellele pihta, aga just üliväiksed lekked ei ole muudmoodi tuvastatavad kui survega. .
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Juul 2025, 22:35
Postitas urmas66
Tiiger800 kirjutas: ↑06 Juul 2025, 17:21
Süsteemi tihedust kontrollitakse lämmastikuga survestades, kui rõhk langeb saab seebiveega nähtavatelt kohtadelt mullitamist kontrollida. Värvainet pole mõtet survestamisel lisada, kuna kui pump ei tööta, siis ei jõua see värv ka lekke kohta. Väiksemaid lekkeid kuhu seebivesi ei ulatu survestamisega kahjuks ei leia. Selliseid lekkeid leiab ainult värvainega mis normaalses kohas lisatakse igal täitmisel. Tihtipeale tulebki esimest täitmist võtta kui lekke tuvastamist.
Mis õlisse puutub siis kindlasti ei tohi lisada täitmisel ettenähtud kogust, ega isegi kolmandikku ettenähtust. Lisatakse umbes 10g, sest liiga palju õli on palju hullem kui vähe õli.
Esiteks pole võimalik sealt süsteemist üle paarikümne grammi õli kuidagi kätte saada( norm on tavaliselt u150g) , kuna õli on jaotatud mööda süsteemi laiali.
Ja teiseks, kui pumpa satub liiga palju õli ja teatavasti ei saa vedelikke kokku suruda, siis lendab see paremal juhul ülerõhu klapist välja, halvemal juhul lendab pumbas midagi laiali.
Ehk konti võiks täita ikkagi kutsetunnistusega töömees.
See õli teema on siiski erinev erinevatel süteemidel. Näiteks Volvo veokad suudavad ühe teatud toru purunemisel selle peaagu kõik välja ajada ja on ka uusi kompressoreid, mille on tehasest õli seees ja ka neid millel polegi.See on muidugi kirjas,aga kasustusjuhend on üldjuhul ju nõrkadele. Ilma õlita lased kiirelt asjad täiesti kokku, suts liigset õli on parandatav viga. Nõiteks uuemate Volvo veokate kompressor, mis teeb ka elektriga tööd kui mootor ei tööta, maksab mingi 3000+€ ehk kannatab asja kontrollida ja soovitavalt lausa topelt. Ma lasen seda tööd teha tõesti ainult atesteeritud profidel ja seaduse järgi on suvalisel tegelasel selle tegemine isegi keelatud. Mul õnneks pereliige selle ala mees, ta küll rohkem sadae kilode ja tonnidega majandav,aga saab autodega ka hästi hakkama.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juul 2025, 14:54
Postitas Madlobster
Saab kontrollida nii vaakumiga kui ülesurvega.
Vahe selles, et kui vaakumiga kontrollid, siis sul suht võimatu lekkekohta avastada (saad nentida fakti, et süsteem ei ole tihe). Survega saad asukoha tuvastamiseks kasutada nii värvainet, seebimulli, mikrofoni, kui ka spetsiaalset gaasinuusutajat.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juul 2025, 17:31
Postitas ranel
Madlobster kirjutas: ↑07 Juul 2025, 14:54
Saab kontrollida nii vaakumiga kui ülesurvega.
Vahe selles, et kui vaakumiga kontrollid, siis sul suht võimatu lekkekohta avastada (saad nentida fakti, et süsteem ei ole tihe). Survega saad asukoha tuvastamiseks kasutada nii värvainet, seebimulli, mikrofoni, kui ka spetsiaalset gaasinuusutajat.
Kas keegi on kohanud mõnde automaatjaamaga ainult täitmisega tegelevat töökoda, kes üldse survestaks süsteemi? Seni enda vähesed nähtud tõmbavad gaasi välja, kontrollivad kas vaakum püsib ning täidavad uuesti süsteemi ja vajadusel lisavad juurde. Millalgi kui omal oli küsimus, et kas uusi tihendeid ka panete, siis oli et ei ei. Sellise asjaga me küll ei tegele. Aastaga lekkis umbes 150g välja. Lisaraha eest oldi lõpuks nõus värvaine sisse panema ja ilmselgelt lekkis liitmiku juurest, kus oleks pidanud tihendeid vahetama.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juul 2025, 18:16
Postitas yeekim
See on liigne aja- ja töö kulu!
Lihtsam ja kasulikum on panna puhaste riietega 1 või 2 voolikut külge, andmed masinasse ja € tiksuma!
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juul 2025, 19:22
Postitas franz125
yeekim kirjutas: ↑07 Juul 2025, 18:16
See on liigne aja- ja töö kulu!
Lihtsam ja kasulikum on panna puhaste riietega 1 või 2 voolikut külge, andmed masinasse ja € tiksuma!
Tänaste töökoormuste juures kuluvad diagnostika ja remont igale töökojale ära,mitte ainult täitmine.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Juul 2025, 10:20
Postitas Tort
Siia kliimateema otsa sobib ka minu küsimus. Tegelen jonnakalt ühe hobiautoga ja oma suures vilumuses olen diagnoosinud, et saba on andnud mitte kliimapumba otsaratas koos siduriga, vaid pump ise. Täpsemini, võll ei käi kõige paremini enam. Sellel võllil on ka laagrid ja ilmselt tegu välimisega. Igapäevasõidukil paigaldaks keegi teine teeninduses uue pumba, aga hobiauto on ostetud ise remontimiseks, et mehele tissid ei kasvaks jne.
Seoses sellega:
1) Kas keegi leiaks yt-st mõne video võlli laagri vahetusest? Leidub kümnete kaupa rihmaratta laagritest, aga mitte võlli. Prooviks aru saada, kui mõtestatud tegevus see üldse oleks ja kas suure surmaga saaks otsalaagri ka auto peal vahetada.
2) Kas Tallinnas on mõni kliimapumpade remondile spetsialiseerunud ettevõte? Tartus on DIA vist näiteks.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Juul 2025, 12:12
Postitas yeekim
Ega ta nii erivnv ka pole tavalaagri vahetusest, eeldusel, et Sa ei proovi pumpa ise lahti võtta.
Vaja on sellist laagritõmmitsat, mis käib kuulide vahele AGA......
kas ta on mõeldud otsakaane seest sisse või välja eralduma?
edu
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Juul 2025, 13:37
Postitas Tiiger800
Tort kirjutas: ↑10 Juul 2025, 10:20
Siia kliimateema otsa sobib ka minu küsimus. Tegelen jonnakalt ühe hobiautoga ja oma suures vilumuses olen diagnoosinud, et saba on andnud mitte kliimapumba otsaratas koos siduriga, vaid pump ise. Täpsemini, võll ei käi kõige paremini enam. Sellel võllil on ka laagrid ja ilmselt tegu välimisega. Igapäevasõidukil paigaldaks keegi teine teeninduses uue pumba, aga hobiauto on ostetud ise remontimiseks, et mehele tissid ei kasvaks jne.
Seoses sellega:
1) Kas keegi leiaks yt-st mõne video võlli laagri vahetusest? Leidub kümnete kaupa rihmaratta laagritest, aga mitte võlli. Prooviks aru saada, kui mõtestatud tegevus see üldse oleks ja kas suure surmaga saaks otsalaagri ka auto peal vahetada.
2) Kas Tallinnas on mõni kliimapumpade remondile spetsialiseerunud ettevõte? Tartus on DIA vist näiteks.
Laagrite vahetuseks tuleb ikkagi pump lahti võtta. Kokku panemiseks on jällegi uusi tihendeid vaja ja neid pole tihti saada. Kui just mingi haruldus pole, siis uus pump maksab tihtipeale umbes sama palju kui lasta see kuskil taastada.
Võid ka kasutatud pumba otsida, aga ennem paigaldust vala vana õli sealt välja ja vaata, et metallik poleks. Siis lisad õige koguse õiget õli ennem paigaldust otse pumpa.
Tegelt pead vana pumba õli ka üle kontrollima, kui on metallik, siis süsteem läbi pesta ja filter vahetada.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Juul 2025, 17:57
Postitas yeekim
Enamus pumpadele on saada selliseid kit'e

- Untitled.jpeg (10.4 KiB) Vaadatud 318 korda
Kui just kange DIY kihk ei ole, siis kasulikum on uus osta, nt. mu ühele masinale al. 170€