Soov osta Supermoto
Moderaator: Moded
Re: Soov osta Supermoto
muide tauf, minul on 4 komplekti rattaid kross, supermoto, jäärada piikidega ja lisaks veel ka mingi selline tänav/enduro. vähemalt korra on need kõik ka all olnud ja mõni komplekt ikka rohkem kui korra ka. iga komplekti jaoks nüüd uut ratast ostma küll ei tahaks hakata, thats for sure
ma arvan küss on rohkem selles a) kui kaua reaalselt plaanid ühte ratast pidada või kui kaua üldse sellise hobiga tegeled, sest mõni proovib ja loobub b) kas mutrivõri seisab käes või pigem libiseb põrandale ja lisaks ka seda, et kui mugav on tsikkel "hooldeasendisse" ajada.
Re: Soov osta Supermoto
Kõike saab teha kui tahta aga kui vahetus ikka liiga tihti peab toimuma siis läheb juraks ära.
Minu kogemus ütleb et mudastes-liivastes tingimustes sõitnud klõpslukk ei ole eriti korduvkasutatav.
Kui ainult korra kasutada siis pole küll mõtet lisarataste eest 400-500 eur välja käia, mõistlikum on rentida. Nael/piik on ainult talvel all ehk vahetus talvehooajaks, ka siis pole topeltrattad mõistlikud rahaliselt.
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: 01 Nov 2009, 18:06
- Tsikkel: Kawasaki Kx250f
- Asukoht: Tallinn/Rakvere
Re: Soov osta Supermoto
Ei ole kohe ültse sinuga jutuga päri Tauf.. odavam ikka kui teist tsiklit pidada ja nagu ma juba eelnvalt ültesin ei ole see asi midagi nii hullu nagu sa väidad.
Aga jahm.. vast aitab sellest teemast läheb liiga OT-iks kätte.
Re: Soov osta Supermoto
OT nagu otseselt ei ole, minumeelest
See, kui tihti vahetus toimub on ju ikkagi puhtalt omaniku enda otsustada ja teha, keegi ei sunni neid rattaid iga nädal vahetama. Aga kui mul näiteks on korralik 4t krossikas olemas ja tekib soov proovida sõita supermotot, nagu mul ka tekkis siis mida ma siin nüüd rentima lähen? võtan kuskilt esindusest mingi uhiuue läikiva masina, transpordin selle kuskile rajale, sõidan natuke ja kukun sellel midagi puruks ning käin lõpuks ikka kokkuvõttes selle 500 välja ühekordse lõbu eest.
Aga noh, selle koha pealt võibolla õigus jah, et kui tõesti vaid ühe korra tahad proovida supermoto ratastega masinat siis üldjuhul neid ostma hakata ei tasu.
Lõpuks sõltub ka sellest, mis nende vahetusrataste eest välja käiakse, minul läksid talvised rattad rahaliselt maksma sadakond euri. Päris okei
Re: Soov osta Supermoto
Hei,
Mina ka üks nendest kes vahetamisega tegeleb. Ehk siis ostetud tänavalegaalne enduurokas ja sinna juurde tekitatud supermoto rattad. Vahetus koos kola välja otsimise ja tagasi pakkimisega võttis viimane kord aega 35 mintsa (siia mahtus ka pidurisadula ja pumba vahetus). Ketti vahetama ei pea. Minu rattal (Husaberg) saab ketipingutid teistpidi keerata ja keti juures midagi muutma ei pea. Mul on kõva kahtlus, et kui kasutaks mõlemas seades originaal hammakaid, siis ei peaks isegi pingutama, praegu tuleb ketti nats kruttida.Supermoto rataste omamine on üks ägedam asi üldse (kuigi enamuse ajast sõidan enduurot). Tõsi ta on, et supermoto rajale vedrustuse muutmiseta asja ei ole (see ei mahu ka 35 minuti sisse), aga linnavahel foorist foorini ja mööda treppe kärutamiseks on võimekust piisavalt. Sellel suvel vahetasin rattaid vähemalt 10x. Viimane kord tulin metsast, ei võtnud isegi tsikliriideid seljast, kui rattaid vahetasin ja läksin linna peale edasi. Mida tihemini vahetada neid rattaid, seda rutem läheb, sest kõik jubinad on teada kohtades alles ja protsess ise värskelt meeles.
5115112
-
- Postitusi: 116
- Liitunud: 01 Nov 2009, 18:06
- Tsikkel: Kawasaki Kx250f
- Asukoht: Tallinn/Rakvere
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Soov osta Supermoto
sõbra isa oma ja teine sõber läheb täna uurima seda
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Soov osta Supermoto
Krossikal ja SM on siiski palju enamat teisiti kui vaid rattad.
Kui saad mõlemaga võrdsetes tingimustes sõita siis on vahe märgatav.
Kui soov supermoto järgi ja krossikas juba olnud või olemas siis tuleks võtta siiski ratas mis on tehasest tulles SM mitte ringi tehtud.
Re: Soov osta Supermoto
Kui võistema ei hakka või tipptasemel sõitu selgeks saada ei taha, siis pole olulist vahet. Käib ka see "rataste vahetamise" variant koos väikese amordikeeramise ning pidurivahetusega.
Ringajal selle masinaga üle paari ringi isegi poolkiirelt sõita ei kannata. Väike esimene piduriketas ning originaalpump ja sadul lähevad kärssama. Lisaks suht vedel esiamort.
Aga niisama tänaval kõvatamiseks käib küll.
puna kirjutas:Krossikal ja SM on siiski palju enamat teisiti kui vaid rattad.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Soov osta Supermoto
puna kirjutas:Krossikal ja SM on siiski palju enamat teisiti kui vaid rattad.
Kui saad mõlemaga võrdsetes tingimustes sõita siis on vahe märgatav.
Kui soov supermoto järgi ja krossikas juba olnud või olemas siis tuleks võtta siiski ratas mis on tehasest tulles SM mitte ringi tehtud.
Jutt jumala õige, kuid ... Saab ka krossikast väga hea raja supermoto. Ainult palju asju tuleks ringi vahetada. Pakun, et üle poole maailma raja supermotodest on krossikad Mu enda oma ka
Aga mõistagi paljud pole nii head, kui valmis supermotod.
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Re: Soov osta Supermoto
milles need nii suured erinevused siis seisnevad? kui välja arvata pidurid ja vedrustuse seaded.
kas supermoto mitte ei saanudki alguse tänavarataste peale ümber ehitatud off-road tsiklitest. igatahes sõita saab "ümberehitatud supermotokaga" väga kenasti, mitte ainult niisama tänaval vaid ka rajal, muidugi kõik oleneb ümberehituse kvaliteedist aga eks see on ju siililegi selge.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Soov osta Supermoto
will111 kirjutas:milles need nii suured erinevused siis seisnevad? kui välja arvata pidurid ja vedrustuse seaded.
kas supermoto mitte ei saanudki alguse tänavarataste peale ümber ehitatud off-road tsiklitest. igatahes sõita saab "ümberehitatud supermotokaga" väga kenasti, mitte ainult niisama tänaval vaid ka rajal, muidugi kõik oleneb ümberehituse kvaliteedist aga eks see on ju siililegi selge.
Alustaks sellest, et kui kiiresti ja nauditavalt soovitakse sõita? Kui eesmärk on lihtsalt paar kiiremat teha (või hobi klassis võistelda), siis veljed teiseks, suurem ketas ning support vahetükiga eemale. Rääkides nö EM/MM taseme sm pillidest, mis mx ratastest tehtud, siis suuremad muudatused oleks järgmised:
Esipidur. Reeglina Beringer või Brembo.
Tubeless veljed
Libisev siddur
Reguleeritavad või muudetud offseti/nurgaga traaversid
Spetsiaalne või lühendatud/tugevdatud tagakiige
Amordid on lühema käiguga, muudetud seadetega, jäigemad. Kui välja vahetatud, siis tihti taga öhlins ttx, ees 50 mm marzocchi või öhlins. Lingi seaded muudetud.
Quickshifter vbl pooltel.
Mootor on tuunitud, kuna jõudu asfaldil läheb vaja. Eraldi võiks välja tuua stage 2 tüüpi nukkvõllid, mis panevad mootori lõpus jõulisemalt käima. Lazzarini hondal on ka mootori asend muudetud. Vbl ka käigukast. Tihti kasutatakse kahte sumpat, mis on stage 2 nukkadega sarnase effektiga.
Pluss veel muu pudi ...
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Re: Soov osta Supermoto
Pakun müügiks ka enda hea ja pika hooldevälbaga DRZ400SM 2008.a. Eelnevast drz-ist erineb selle poolest et on Stockis Supermoto seades ja upsidedown amordiga. Kasutuses on ta mul suht igapäevaselt ja julgen soovitada, kuna tegu on väga hea rattaga. Kui tõsisel huvilisel soov proovida või rohkem pilte saada siis annab korraldada. Lõbisõit on hetkel 15 900
Ratas asub Pärnus.
http://www.kuldnebors.ee/search/soiduki ... uage_id=et
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Soov osta Supermoto
Üks suuremaid erinevusi on raam mis on teine kui krossikal ja kahvli nurk on ka järsem mida siis ei saa nagu ringi muuta.
Traaversitega saab midagi ära teha, aga pole päris see ja samas algajale pole mingit vahet.
Mõte siis järgmine, et algajana pole eriti vahet saad vana krossika soodsalt millel 17" rattad alla pandud sõidad natuke ja kui asi meeldima hakkab müüd kogu kupatuse maha ja ostad puhtatõulise SM asemele.
Säästad närve raha ja kõike muud vastu saad sõidurõõmu.
Pole nagu pointi kodus leiutama hakata asja mis on tehtud ära tehastes ja tipp sõitjate poolt.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Soov osta Supermoto
Hoi!
Toetan eelkirjutajaid!
Oli endal KTM Lc4, millele sai vahest ka 17" alla kruvitud.
Ei, nalja sai tehtud aga koguaeg oli selline "USA-sõjahelikopteri" tunne
Esiots oli 4" madalam koos kõige sellega kaasnevaga.
Et kui tahaks Sado-Maso, siis võiks kohe ORIGINAAL masina võtta.
edu
Re: Soov osta Supermoto
tauf kirjutas:Kõike saab teha kui tahta aga kui vahetus ikka liiga tihti peab toimuma siis läheb juraks ära.
Minu kogemus ütleb et mudastes-liivastes tingimustes sõitnud klõpslukk ei ole eriti korduvkasutatav.Kui ainult korra kasutada siis pole küll mõtet lisarataste eest 400-500 eur välja käia, mõistlikum on rentida. Nael/piik on ainult talvel all ehk vahetus talvehooajaks, ka siis pole topeltrattad mõistlikud rahaliselt.
Aeg on näidanud, et ketilukk ei ole jura, päris mitu aastat on pidanud poris ja mudas, korralik keti hooldus ja pole probleemi,igapäev just ei sõida aga nädalavahetustel küll.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Soov osta Supermoto
Lisaks kõigele muule, kasutatakse ka 16.5" velge ees.
HRQ kirjutas:will111 kirjutas:milles need nii suured erinevused siis seisnevad? kui välja arvata pidurid ja vedrustuse seaded.
kas supermoto mitte ei saanudki alguse tänavarataste peale ümber ehitatud off-road tsiklitest. igatahes sõita saab "ümberehitatud supermotokaga" väga kenasti, mitte ainult niisama tänaval vaid ka rajal, muidugi kõik oleneb ümberehituse kvaliteedist aga eks see on ju siililegi selge.
Alustaks sellest, et kui kiiresti ja nauditavalt soovitakse sõita? Kui eesmärk on lihtsalt paar kiiremat teha (või hobi klassis võistelda), siis veljed teiseks, suurem ketas ning support vahetükiga eemale. Rääkides nö EM/MM taseme sm pillidest, mis mx ratastest tehtud, siis suuremad muudatused oleks järgmised:
Esipidur. Reeglina Beringer või Brembo.
Tubeless veljed
Libisev siddur
Reguleeritavad või muudetud offseti/nurgaga traaversid
Spetsiaalne või lühendatud/tugevdatud tagakiige
Amordid on lühema käiguga, muudetud seadetega, jäigemad. Kui välja vahetatud, siis tihti taga öhlins ttx, ees 50 mm marzocchi või öhlins. Lingi seaded muudetud.
Quickshifter vbl pooltel.Mootor on tuunitud, kuna jõudu asfaldil läheb vaja. Eraldi võiks välja tuua stage 2 tüüpi nukkvõllid, mis panevad mootori lõpus jõulisemalt käima. Lazzarini hondal on ka mootori asend muudetud. Vbl ka käigukast. Tihti kasutatakse kahte sumpat, mis on stage 2 nukkadega sarnase effektiga.
Pluss veel muu pudi ...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Soov osta Supermoto
nojah, suht ammendav list, kuid kui võtta nüüd seda algse küsimuse "kui välja arvata pidurid ja vedrustuse seaded" märget arvesse siis ega tegelikult midagi nii hirmus suurt ju ei olegi. see mootori võimsamaks ajamine käib anyway igasuguse tipptasemel võidusõidu juurde, kuidas sa muidu ikka konkurentide ees olulist eelist saad. lühendatud tagakiige on ehk vaid asi, mille kohta mina isiklikult kuulsin esimest korda...
natuke kukalt sügama paneb see lühema käigu ja suure jäikuse jutt amortide puhul. okei, kui masin sõidab ainult asfaldil siis on see kõik tore ja hea aga niipalju kui näinud olen siis võistlustel ka reaalselt hüpatakse nende ratastega ning sõidetakse lõikusid lahtisel pinnasel. võid ju ajada oma masina ulmeliselt asfaldi spetsiks aga siis see ei ole enam supermoto, sellisel juhul on ju tegu lihtsalt ringraja sõiduga.
igatahes, ma arvan, et me saame siin rääkida 4 erineval tasemel supermototamisest: 1) tänaval off-road masinast aretatud "asjaga" ringi uhamine, peamiselt cool factori ja hea kiire manööverdamise eesmärgil 2) puhtalt hobikorras aegajalt kohalikul maastikul kuskil raja proovimine lisaks eelnevale tegevusele 3) kohalikul tasemel esimeste kohtade pärast võistlemine 4) maailma tasemel võistlemine ja esikümnes olemine.
eks kõik vast oskavad arvata kui paljud siinsetest lugejatest ja tegijatest kuuluvad sinna 4ndasse gruppi ja kui vähe on neidki, kes 3ndas on või üldse seda suure eesmärgina võtavad. ma arvan vastavalt sellele tuleks ka läheneda küsimusele - kui "spetsiaalne" peaks üks igamehe supermotokas olema
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Soov osta Supermoto
Mina see aasta proovisin sõita supermotot ja võin öelda, et väga äge. Doonoriks oli minu enda 13 aasta crf450r.
Alustamiseks vahetasin/lisasin järgmised osad:
1) Ostsin 17 tollised veljed. Taha 5.00. Oli küll plaan osta 16,5 , aga siin meie ,mandril mõistliku hinna eest ei pakutud. Hetkel ei tunne puudust 16.5 rattast. - 500
2) Rehve ka vaja. Ette läks tutikas michelin ja taha 15 Eurine kasutatul rehv. - 155
3) Kukkumis sliderid ette ja taha -0
4) Käekaitsmed -40
5) uus kett/hammakad -110
6) Veljed tegin tubelessiks. -15
7) Ette suurem ketas (hind koos velgedega)/uued klotsid.
Natuke tuli veel siit ja sealt käsitööd teha, et kõik mahuks ja sirge oleks. Igatahes igaüks saab summa kokku arvutada, mis minul läks +-20 euri. Kasutaja HRQ oli abiks nii tarkuse kui mõnede juppidega. Järgmiseks aastaks on plaan uus pidur ette ja amordid supermoto seadesse ümber ehitada.
Algajale sellisest kompotist täiesti piisab, et maitse suhu saada. Järgmisteks asjadeks ma usun, et kõige mõistlikum ongi korralik pidur ette ja amordid. Siis peaks saama juba päris hästi sõita. Kiige lühendamine ja traaversite muutmine võib oodata päris tükk aega. Ilmselt libisev sidur ka tore asi kui oskusi koguneb.
Re: Soov osta Supermoto
said kurvi sisenemisel tagumiku slide'ma ka juba selle esmase hooajaga?
endal oli ka suht sarnane nimekiri, lihtsalt otseselt uusi kette ega hammakaid ei pidanud ostma kuna neid oli riiulist võtta, sama asi rehvidega laias laastus. veljed olid juba tubelessid (kuna kasutasin ümberehituse jaoks valuvelgi ) ja kettad sobivad küljes. käekaitsmed tegin alumiiniumlatist ise
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Soov osta Supermoto
See slide tuli päris kiiresti. Küll aga teen ma seda enamus kurvides lõbu pärast. Üksikud kurvid, kus niipalju hästi välja kukub, et ma reaalselt sellest võidan. Läks veel nii hästi minu lühike hooaeg, et ei suutnud kordagi kukkuda.
Re: Soov osta Supermoto
nii et saab seda ka ilma slipper sidurite siis päris edukalt ja lihtsalt isegi harrastada...sõitjad räägivad, et eks ta tihtipeale selline lõbu pärast lisatud element ongi. kuigi väga õigesti kasutades, õigetes kohtades peaks ikkagi ka kasu sees olema
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Soov osta Supermoto
Seda, kas libisevat sidurit algajal või harrastajal väga vaja on, ei oska kindlalt öelda, kuna kogemused puuduvad. Minul igatahes ta hetkel nimekirjas pole, raha lihtsalt ei tule nii palju peale. Eks ma aegamööda lisan igasugu toredaid vidinaid ja vb. kunagi jõuan ka libiseva sidurini. Kindlasti ma ei arva, et minusugune algaja peaks kõik viled külge panema, pigem ikka tasa ja targu. Mees peab ka ikka varustusele järgi saama.
Muidu teed kiige lühikeseks, lükkad 10 hobust juurde, väikese nurgaga traaaversi ja siis pill käib meletult edasi ja veel meeletumalt keerab. Selle peale ei oskagi arvata, mis mida muutis ja sõitmisega ka hakkama ei saa.
See kõik on nüüd minu isiklik arvamus ja ilmselt kui oleks palju pappi kruviks kõik võimalikud jupid peale.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Soov osta Supermoto
see kas vaja on või pole seda teavad tavaliselt ikka kõigeparemini need kellel kogemused puuduvad.
-
- Postitusi: 279
- Liitunud: 01 Juun 2006, 17:22
- Tsikkel: CRF450R13
Re: Soov osta Supermoto
Harrastaja kindlasti ei vaja kõige paremat ja kallimat masinat, millega harrastada. Nii oleks ju väga huvitavad harrastajate võistlused.
Re: Soov osta Supermoto
väga huvitavad seisukohad sul puna...miks sa arvad, et kõik kes iga suvalise läikiva vidina peale ilastades ilgelt pappi ei pritsi, tingimata vaesed on? suht pooletoobine arusaam if you ask me. senti võib veeretada rohkem kui ühes suunas - sellepärast nimetataksegi mõnda asja vahel hobiks ja teisel juhul hoopis elukutseks, kireks või minupoolest elu unistuseks.
aga noh, eks meedia, reklaam ja suur hype sellepärast loodud ongi, et ta kergemeelsetel ikka väga hästi ajusid peseks ja et need kergemeelsed siis juba edasi teiste ajusid pesema läheks. kahju kui ei suuda vahet teha, misasi on "must have", mis vajalik ja mis optional, olgu siis tegu mis iganes tasemel asja harrastamisega.
Re: Soov osta Supermoto
Ja millised on Sinu kogemused supermotoga võistlemisel?
puna kirjutas:see kas vaja on või pole seda teavad tavaliselt ikka kõigeparemini need kellel kogemused puuduvad.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Soov osta Supermoto
Vahva kohe vaadata kuidas end käima tõmmatakse
kes tahab veel pritsida võid mulle ps panna
selleks ei pea võistlema kohe, et mitte blokeeruva siduriga sõita saaks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.