Mure akuga.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Mure akuga.
Nüüd sai pikemalt sõidetud. Aku laeb ikka pikemalt sõites täis ja läheb ilusti käima, aga nüüd läksin garagesse tsikliga ja võtsin akuklemmi maha ning avastasin, et aku on ikka täiesti tulikuum Pole nagu varem katsunud teda, kas ta peabki minema nii kuumaks?
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Mure akuga.
argo1987 kirjutas:Nüüd sai pikemalt sõidetud. Aku laeb ikka pikemalt sõites täis ja läheb ilusti käima, aga nüüd läksin garagesse tsikliga ja võtsin akuklemmi maha ning avastasin, et aku on ikka täiesti tulikuum
Pole nagu varem katsunud teda, kas ta peabki minema nii kuumaks?
Pane tester töötava mootoriga aku külge ja vaata palju annab laadimist pöörete tõstmisel. Minul oli pingeregulaator läbi ja võttis aku nii kuumaks, et mahavõtmisel pidin käe peaaegu ära kõrvetama. Kõrvetas mul ka esitule pirni läbi. Tühikäigul oli laadimine samuti korras aga pöörete tõstmisel oli 18 V ja natuke pealegi. Abi oli relee vahetusest. Muidugi läks ka aku loosi.

Re: Mure akuga.
Endal izhil laeb auto geneka dioodplokiga miskipärast -18V Ometi oli pingeregulaator korras. nüüd põles pingeregulaatoril takisti ära. Samas aku on suht lahjake ka, 4ah'i vist?
Re: Mure akuga.
nolev kirjutas:argo1987 kirjutas:Nüüd sai pikemalt sõidetud. Aku laeb ikka pikemalt sõites täis ja läheb ilusti käima, aga nüüd läksin garagesse tsikliga ja võtsin akuklemmi maha ning avastasin, et aku on ikka täiesti tulikuum
Pole nagu varem katsunud teda, kas ta peabki minema nii kuumaks?
Pane tester töötava mootoriga aku külge ja vaata palju annab laadimist pöörete tõstmisel. Minul oli pingeregulaator läbi ja võttis aku nii kuumaks, et mahavõtmisel pidin käe peaaegu ära kõrvetama. Kõrvetas mul ka esitule pirni läbi. Tühikäigul oli laadimine samuti korras aga pöörete tõstmisel oli 18 V ja natuke pealegi. Abi oli relee vahetusest. Muidugi läks ka aku loosi.
Pöörete tõstmisel laadimine sama 12,6 - 12,7 ja üle 13 voldi ei lähe. Kui tsikkel ei käi, siis näitab aku mingi 11,6... volti. Kontrollisin ka geneka ära, täiesti korras üle 60 voldi.
Kui oleks pingeregulaator läbi, siis ju sõidaks aku täiesti tühjaks? Või on ta alles läbi minemas, et mingil määral laeb veel?
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Mure akuga.
Nagu näha on mure rohkem selles, et ei teata kuidas aku töötab.
Alustuseks Aabits: http://www.avt.ee/juhendid/akuaabits.pdf
http://www.avt.ee/juhendid/
"Pöörete tõstmisel laadimine sama 12,6 - 12,7 ja üle 13 voldi ei lähe. Kui tsikkel ei käi, siis näitab aku mingi 11,6... volti."
Natuke abi ka matemaatikast: Arvatavasti üks purk lühises (külm) ja ülejäänud viis purki saavad kõva ülelaadimise ja kuumenevad.
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Mure akuga.
Pingekas ikkagi ilmselt läbi. Minu oma nt lasi ainult 2-4V välja. Yamahal peaks olema 2 pistikuga pingekas. Kui nii, siis võta must pistik küljest ära, pane mootor tööle ja mõõda pingeid pingeka klemmidel. Peaks olema u 14.5V. Kui oluliselt rohkem või vähem ja genekas tunnistatud töökõlblikuks, siis viga teada.
Re: Mure akuga.
romulus kirjutas:Pingekas ikkagi ilmselt läbi. Minu oma nt lasi ainult 2-4V välja. Yamahal peaks olema 2 pistikuga pingekas. Kui nii, siis võta must pistik küljest ära, pane mootor tööle ja mõõda pingeid pingeka klemmidel. Peaks olema u 14.5V. Kui oluliselt rohkem või vähem ja genekas tunnistatud töökõlblikuks, siis viga teada.
Ühe pistikuga pingekas on.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Mure akuga.
ping kirjutas:Nagu näha on mure rohkem selles, et ei teata kuidas aku töötab.
Alustuseks Aabits: http://www.avt.ee/juhendid/akuaabits.pdf
http://www.avt.ee/juhendid/"Pöörete tõstmisel laadimine sama 12,6 - 12,7 ja üle 13 voldi ei lähe. Kui tsikkel ei käi, siis näitab aku mingi 11,6... volti."
Natuke abi ka matemaatikast: Arvatavasti üks purk lühises (külm) ja ülejäänud viis purki saavad kõva ülelaadimise ja kuumenevad.
Siis ühesõnaga ikkagi aku viga?
Ma ei saa enam millestki aru, pea ka veel eilsest liiga paks
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Mure akuga.
romulus kirjutas:Pingekas ikkagi ilmselt läbi. Minu oma nt lasi ainult 2-4V välja. Yamahal peaks olema 2 pistikuga pingekas. Kui nii, siis võta must pistik küljest ära, pane mootor tööle ja mõõda pingeid pingeka klemmidel. Peaks olema u 14.5V. Kui oluliselt rohkem või vähem ja genekas tunnistatud töökõlblikuks, siis viga teada.
Aga kas sul siis ka tõmbas akut tühjaks kui tsikkel seisis ja akuklemmid olid peal?
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Mure akuga.
romulus kirjutas:Pingekas ikkagi ilmselt läbi. Minu oma nt lasi ainult 2-4V välja. Yamahal peaks olema 2 pistikuga pingekas. Kui nii, siis võta must pistik küljest ära, pane mootor tööle ja mõõda pingeid pingeka klemmidel. Peaks olema u 14.5V. Kui oluliselt rohkem või vähem ja genekas tunnistatud töökõlblikuks, siis viga teada.
Jagaks ikka probleemid lahti: Kui tsikkel ei käi, ning laetud aku on masinast lahti ühendatud ja selle klemmipinge on 11,6V siis selle aku üks purk on lühises. See on TAGAJÄRG.
Aku riknemise PÕHJUS võib olla vigane pingeregulaator aga see ei pruugi olla ainus põhjus.
To romulus: Sellise mõõtmise kasu on suht väike - saad teada palju on lahtiühendatud pingeregulaaturi väljundpinge aga sellist olukorda tsikliga sõites praktiliselt ei esine. Alati on generaator millegiga koormatud - tuled , laadimine jne. Ja kui Sa mõõdad genekat sellises olukorras milles ta tavaliselt ei tööta siis milline VIGA Sul teada on?
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Mure akuga.
argo1987 kirjutas:Aga kas sul siis ka tõmbas akut tühjaks kui tsikkel seisis ja akuklemmid olid peal?
Ei pannud seda infot tähele, et sul seismisega ka tühjaks jookseb., Mul seismisega ei jooksnud tühjaks, ikka sõitmisega. Kui seismisega ka, siis kisub aku poole jah. Või jääb mõni tarbija taha. Teist akut on ju kõige lihtsam proovida.
Pingile: otse pingeka klemmidelt soovitasin mõõta, et seesama aku välja jätta skeemist, samuti juhtmejamad akuni. Kas siis regulaator annabki ainult koormusega midagi välja? Tarbijaid taga pole siis võib terve regulaator 0 V anda välja? Eneseharimise mõttes uurin
Re: Mure akuga.
argo1987 kirjutas:nolev kirjutas:argo1987 kirjutas:Nüüd sai pikemalt sõidetud. Aku laeb ikka pikemalt sõites täis ja läheb ilusti käima, aga nüüd läksin garagesse tsikliga ja võtsin akuklemmi maha ning avastasin, et aku on ikka täiesti tulikuum
Pole nagu varem katsunud teda, kas ta peabki minema nii kuumaks?
Pane tester töötava mootoriga aku külge ja vaata palju annab laadimist pöörete tõstmisel. Minul oli pingeregulaator läbi ja võttis aku nii kuumaks, et mahavõtmisel pidin käe peaaegu ära kõrvetama. Kõrvetas mul ka esitule pirni läbi. Tühikäigul oli laadimine samuti korras aga pöörete tõstmisel oli 18 V ja natuke pealegi. Abi oli relee vahetusest. Muidugi läks ka aku loosi.
Pöörete tõstmisel laadimine sama 12,6 - 12,7 ja üle 13 voldi ei lähe. Kui tsikkel ei käi, siis näitab aku mingi 11,6... volti. Kontrollisin ka geneka ära, täiesti korras üle 60 voldi.
Kui oleks pingeregulaator läbi, siis ju sõidaks aku täiesti tühjaks? Või on ta alles läbi minemas, et mingil määral laeb veel?
Aku laadimispinge peab olema 13.8-14.4 .Kui sinu rattal 12,6, seda selgelt vähe, saab alalaadimist ning annab saba .Kui kuumaks laheb, siis on selle aku eluiga ka otsas
Re: Mure akuga.
Mingeid tarbijaid nagu taha ei tohiks jääda, signal on ka kaitse väljas. Eks peab uue aku ostma ja vaatama mis siis teeb, kui ikka jamab, siis ka uue pingeregulaatori ostma.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
Re: Mure akuga.
romulus kirjutas:Pingile: otse pingeka klemmidelt soovitasin mõõta, et seesama aku välja jätta skeemist, samuti juhtmejamad akuni. Kas siis regulaator annabki ainult koormusega midagi välja? Tarbijaid taga pole siis võib terve regulaator 0 V anda välja? Eneseharimise mõttes uurin
Akust lahtiühendatud pingeregulaatori väljundis on pulseeriv alalispinge ja numbrid mida tester näitab selle mõõtmisel sõltuvad konkreetse mõõteriista ehitusest. Ehk isegi kui nad jäävad õigesse suurusjärku pole need õiged ja nendega pole suurt midagi teha, võivad isegi eksitada.
Analoogia trafoga akulaadijaga - trafol näitab tester 12V vahelduvat pinget aga pärast dioodsilda akul 14V alalispinget.
Aku võiks mõõtmiseks asendada piisavalt suur elektrolüütkondensaator ja sellele koormuseks paraleeli ühendatud esitule pirn.
Re: Mure akuga.
Nii see mure siis tegelikult tükkaega tagasi lahendatud. Sai ostetud uus aku(tänud Jõhvi motopoele) ja korras pingeregulaator(tänud kasutajale onuhannes-le) ning ratta laadimine korras. Tänud kõigile abi eest.
| Uuendan ja konverteerin vananenud foorumeid ning nende andmebaase | Muu IT abi |
-
- Postitusi: 1070
- Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
- Tsikkel: KTM 890 AdvR
- Tänatud: 40 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kas keegi saaks laenata kaivitusega akulaadijat yheks ohtuks? Koledasti oleks vaja. Tsiklile.
Paar olut vaevatasuks vms.
/hetkel teema maas/
Re: Mure akuga.
Tere. Tsikliga(BMW F650 1995 aasta) sõites kaob akust vool ning mõõtsime sõbraga aku pinget ning aku ise oli tsikli peal ehk siis tsikli klemmidega ühendatud. Siis, kui tsiklimootor ei töötanud, näitas tester pinget 12,4 V, kuid kui panin tsikli käima, näitas 11,8 V. Samas proovisin sama akut sõbra tsikli peal ning tester näitas töötava mootoriga pinget 14,05V. Mida võib järeldada? Vahetasin tsiklil piibud ära, kuna need feilisid ning asemele panin mingid rolleri omad. Kas see ei mõjuta tsikli elektrivärki?
Regasin end Kõrtsiteele ka ära ning nüüd oleks jama, kui ei saaks minna.
mx2 a.k.a. Eints
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Mure akuga.
mis pööretel see 11,8 v oli, tühikäigul ei pruugi laadimispinget välja anda, eriti tuledega.
Re: Mure akuga.
mx2 kirjutas:Tere. Tsikliga(BMW F650 1995 aasta) sõites kaob akust vool ning mõõtsime sõbraga aku pinget ning aku ise oli tsikli peal ehk siis tsikli klemmidega ühendatud. Siis, kui tsiklimootor ei töötanud, näitas tester pinget 12,4 V, kuid kui panin tsikli käima, näitas 11,8 V. Samas proovisin sama akut sõbra tsikli peal ning tester näitas töötava mootoriga pinget 14,05V. Mida võib järeldada? Vahetasin tsiklil piibud ära, kuna need feilisid ning asemele panin mingid rolleri omad. Kas see ei mõjuta tsikli elektrivärki?
Regasin end Kõrtsiteele ka ära ning nüüd oleks jama, kui ei saaks minna.mx2 a.k.a. Eints
Tere,
järeldada võib seda, et selle bemari pingerelee on otsad andnud (tüüpviga). Minul oli eelmine sügis sama jama. Ja see, et kui panid tsikli käima ja näitas 11,8 V, tähendab see seda, et mingid tarbijad (süüde) on taga ja tekib juba pingelang. Hetkel, kui kõik tarbijad on peal (tuled, rutskasoojendus), on pinge peaaegu 14 V. Selliste BMW-de originaalpingeregulaatorid ongi nõrgukesed ja nende läbiminekut soodustab ka nende asukoht (istme all), kus õhk läbi ei käi. Kui sõidust tuleb võid selle peal muna praadida. Minul lahenes see nii, et ostsin peale SHINDENGEN FH012AA universaalse pingeka, mis on palju töökindlam (kui ma ei eksi, kasutab mosfet transistoreid).
Minu kogemus on näidanud, et laetud akuga, kui tsikkel ise juurde ei lae, saab sõita (lähituli peal), kuskil 40 minutit. Niiet, kui suunatulede relee jaoks voolu enam ei jätku (või pinge langeb alla 10,8 voldi), on aeg koju tulla, sest muidu jääd varsti tee peale.
Edu!
Re: Mure akuga.
Piibud ei mõjuta laadimisringi.
Kontrolli üle kõikvõimalikud massijuhtmed, nende pistikud ja kere-kere massiühendused. Kui see ei aita, kontrolli või asenda pingeregulaator. Ma peast ei tea, milline see vanal 650-l on. Selleks paraku soovitan sul viia tsikkel asjatundja juurde, sest nagu näha, sa elektrist mitte halligi ei jaga. Ja viimase veana võib ka geneka mähistega miskit lahti olla.
mx2 kirjutas:Tere. Tsikliga(BMW F650 1995 aasta) sõites kaob akust vool ning mõõtsime sõbraga aku pinget ning aku ise oli tsikli peal ehk siis tsikli klemmidega ühendatud. Siis, kui tsiklimootor ei töötanud, näitas tester pinget 12,4 V, kuid kui panin tsikli käima, näitas 11,8 V. Samas proovisin sama akut sõbra tsikli peal ning tester näitas töötava mootoriga pinget 14,05V. Mida võib järeldada? Vahetasin tsiklil piibud ära, kuna need feilisid ning asemele panin mingid rolleri omad. Kas see ei mõjuta tsikli elektrivärki?
Regasin end Kõrtsiteele ka ära ning nüüd oleks jama, kui ei saaks minna.mx2 a.k.a. Eints
Re: Mure akuga.
Kas oskate nimetada mõnd head elektrikku Lõuna - Eestis , kelle poole saaksin probleemiga pöörduda?
mx2 a.k.a. Eints
Re: Mure akuga.
remlak kirjutas:mx2 kirjutas:Tere. Tsikliga(BMW F650 1995 aasta) sõites kaob akust vool ning mõõtsime sõbraga aku pinget ning aku ise oli tsikli peal ehk siis tsikli klemmidega ühendatud. Siis, kui tsiklimootor ei töötanud, näitas tester pinget 12,4 V, kuid kui panin tsikli käima, näitas 11,8 V. Samas proovisin sama akut sõbra tsikli peal ning tester näitas töötava mootoriga pinget 14,05V. Mida võib järeldada? Vahetasin tsiklil piibud ära, kuna need feilisid ning asemele panin mingid rolleri omad. Kas see ei mõjuta tsikli elektrivärki?
Regasin end Kõrtsiteele ka ära ning nüüd oleks jama, kui ei saaks minna.mx2 a.k.a. Eints
Tere,
järeldada võib seda, et selle bemari pingerelee on otsad andnud (tüüpviga). Minul oli eelmine sügis sama jama. Ja see, et kui panid tsikli käima ja näitas 11,8 V, tähendab see seda, et mingid tarbijad (süüde) on taga ja tekib juba pingelang. Hetkel, kui kõik tarbijad on peal (tuled, rutskasoojendus), on pinge peaaegu 14 V. Selliste BMW-de originaalpingeregulaatorid ongi nõrgukesed ja nende läbiminekut soodustab ka nende asukoht (istme all), kus õhk läbi ei käi. Kui sõidust tuleb võid selle peal muna praadida. Minul lahenes see nii, et ostsin peale SHINDENGEN FH012AA universaalse pingeka, mis on palju töökindlam (kui ma ei eksi, kasutab mosfet transistoreid).
Minu kogemus on näidanud, et laetud akuga, kui tsikkel ise juurde ei lae, saab sõita (lähituli peal), kuskil 40 minutit. Niiet, kui suunatulede relee jaoks voolu enam ei jätku (või pinge langeb alla 10,8 voldi), on aeg koju tulla, sest muidu jääd varsti tee peale.
Edu!
Mis sümptomid olid vigase pingeregulaatoriga?
Re: Mure akuga.
mx2 kirjutas:remlak kirjutas:mx2 kirjutas:Tere. Tsikliga(BMW F650 1995 aasta) sõites kaob akust vool ning mõõtsime sõbraga aku pinget ning aku ise oli tsikli peal ehk siis tsikli klemmidega ühendatud. Siis, kui tsiklimootor ei töötanud, näitas tester pinget 12,4 V, kuid kui panin tsikli käima, näitas 11,8 V. Samas proovisin sama akut sõbra tsikli peal ning tester näitas töötava mootoriga pinget 14,05V. Mida võib järeldada? Vahetasin tsiklil piibud ära, kuna need feilisid ning asemele panin mingid rolleri omad. Kas see ei mõjuta tsikli elektrivärki?
Regasin end Kõrtsiteele ka ära ning nüüd oleks jama, kui ei saaks minna.mx2 a.k.a. Eints
Tere,
järeldada võib seda, et selle bemari pingerelee on otsad andnud (tüüpviga). Minul oli eelmine sügis sama jama. Ja see, et kui panid tsikli käima ja näitas 11,8 V, tähendab see seda, et mingid tarbijad (süüde) on taga ja tekib juba pingelang. Hetkel, kui kõik tarbijad on peal (tuled, rutskasoojendus), on pinge peaaegu 14 V. Selliste BMW-de originaalpingeregulaatorid ongi nõrgukesed ja nende läbiminekut soodustab ka nende asukoht (istme all), kus õhk läbi ei käi. Kui sõidust tuleb võid selle peal muna praadida. Minul lahenes see nii, et ostsin peale SHINDENGEN FH012AA universaalse pingeka, mis on palju töökindlam (kui ma ei eksi, kasutab mosfet transistoreid).
Minu kogemus on näidanud, et laetud akuga, kui tsikkel ise juurde ei lae, saab sõita (lähituli peal), kuskil 40 minutit. Niiet, kui suunatulede relee jaoks voolu enam ei jätku (või pinge langeb alla 10,8 voldi), on aeg koju tulla, sest muidu jääd varsti tee peale.
Edu!
Mis sümptomid olid vigase pingeregulaatoriga?
Esimene oli, et liivakarjääris möllates suri välja, üritasin käivitada, starter kutu. Ootasin natuke, et jahtuks (tegelt aku ka kogub end) - siis läks käima. Teine oli see, et masin tükkis soojalt teatud sõiduaja möödudes paukuma (sädeme jaoks ei jätkunud voolu ja jättis vahele). Kui tuled maha võtta, hakkas mootor normaalsemalt töötama. Kuna autoga on mul juhtunud sama värk, siis tuligi idee pärast voltmeetriga kontrollida - aku tühi. Tegelt tookord oli auto probleemiks genekas.
Tegelikult on pingeka läbiminemiseks kaks näitajat, mis seotud laadimispingega - kas see on liiga kõrge või liiga madal. Kui on liiga kõrge (üle 15V), siis see võib pirnid läbi lasta. Madalam kui 12V lihtsalt ei lae. Kui ma jälgisin käivitamist ja pinget, siis alguses oli pinge kõrge, kuskil 14V, siis teatud hetke möödudes kukkus 12,4V peale (aku klemmipinge) ja langes pidevalt. Olen lugenud, et remonditöökodades lokaliseeritaksegi viga nii, et pannakse teine pingekas peale ja siis jälgitakse, et kas laeb. Kui nii, siis viga pingekas, kui ei, siis on midagi lahti näiteks generaatoriga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.