Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
Moderaator: Moded
Rein kirjutas:Päästekas ja politseis olid atesteerimised ikka tõsine väike eksam. Liikluses olid ka testid. Ei mäleta muidugi, et mitu tuli lahendada, aga ikka päris korralik ports oli. Ja vigu võis olla küll oluliselt vähem, kui autojuhtidel.
Üks pol.uurija on mulle öelnud, et liikluspolitseinikutel tuleb ARK'is teooriaeksam LE tundmisest sooritada iga 6 kuu järel, et olla ise teiste liiklejate hindamisel pädev.
Benelli TNT 1130
Vaadates ringteedele püsiva visaduse vasaku suunatule vilgutajaid, mõnda üksiküritajat, kes mulle ringtee peal vastu sõidab (!) ning ka neid, kes suunatulekangiga opereerib alles siis, kui rooli keeratakse, tekib küll küsimus: millises autokoolis nad käinud on!?
Minule õpetati küll autokoolis Autosõit kõik tip-top õigesti, arvan. Püüan siiani sõita linnas reeglite järgi. Piduripedaali ei peagi eriti tallama ning kütusekulu on väike.
Teine asi oli tsiklikoolis. Linnas sõitsin kokku alla tunni aja. Liikluses toime tulemine oli nagunii ok ja tsikliga sõitmises kah kõige kehvem ei ole. Saadi aru. Samas - õde käis samas tsiklikoolis, sõitis rohkemgi tunde kui ette nähtud, pidi eksami tegema ning alustas pisema tsikliga. Minu arust selle tsiklikooli poolt väga mõistlik suhtumine meie mõlema suhtes, pretensioone ei ole.
Püüan liigelda viisakalt, foorijärjekordades siiski ei passi. Tsikliga mahub teokiirusel kulgevas liikluses läbi autode kõrvalt jne. Püüdsin liigelda ühe 25 km pikkuse töölesõidu tsikliga nii, et ühtegi reeglit (pikivahe, ridade vahel sõitmine, täpselt 50 km/h liiklemine, vilkuvaga ristmiku mitte ületamine jne) ei riku. Jäin 17 minutit hiljaks aint
Pooldan viisakust ja mõistlikku liiklemist!
P.S.: Gixxer 1000, kes sa rohelisest Ninjast Järvevana teel möödunud suve lõpus minuga ühes reas liigeldes minu kiirusega võrreldes +100 km/h mööda lendasid... ehmatus oli elamus omaette!
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Kaks põhilist tapjat on joogine pea ja liigsuur kiirus. Mõlemad otsused- tahmasena rooli istumine ja kiiruse ületamine- võtab vastu juht teadlikult ning ei autokool ega vabariigi valitsus siin küll midagi teha ei saa. Mõttemalli muutmine on pikk ja piinarikas protsess, seni võiks mingit abi olla karistuse ümber orienteerimine suuruselt vääramatusele.
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Suzumen kirjutas:Ma saan aru, et üritad oma kolleege kaitsta, kuid... .
Ok! Et minu edaspidine jutt ei oleks jätk oma kolleegide (ja ka iseenda) kaitsmine, siis ma ei jätkagi seda teemat selle nurgaalt.
Aga Ain, kus viga näed laita seal tule ja aita! Kuna autokoolituse ja muidugi ka motokoolituse turg on avatud, siis võid ju teha ühe tippkvaliteeti pakkuva kooli nii teistele eeskujuks ja sinu loogikat järgides peaks see kool tulema lõdvalt rahvast täis, sest kõik hindavad kvaliteeti. Või siis täiendkoolitused juba tegutsevatele õpetajatele, mina isiklikult oleks esimene osaleja seal. Olen alati heameelega võtnud osa koolitustest:) ja teen seda ka tulevikus. Aga vist kisub ära OT-ks, ma ei arva, et minu personaalküsimus teisi foorumlasi niiväga huvitaks.
Edu sulle!
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Õnnekas, mis koolis Sa õpetad? Lihtsalt huvi pärast. Seda siis, et Talna tüdruk oli saanud load, ja vesteldes, et kuidas teda sõitma õpetati, jäi küll selline mulje, et õpetaja ongi kogu aja ainult kõrval pingil istunud. Liikluse sujuvust ja muud enda ümber märkamist polnud ikka kohe üldse õpetatud. Ja siis seda, et kui mul ees sõidab õppe auto, ja kõrval istub tuttav õpetaja, ja kui rohelise süttides tuleb liikuma hakata, siis annan vahest törtsu signaali, hea vaadata, kuidas konna kombel hüpates ristmik ületatakse. Ehk siis sõnum õpilasele, tere tulemas liiklusesse, kui oled juba ilma tähistuseta autoga esimesi samme tegemas.
-
- Postitusi: 94
- Liitunud: 20 Juun 2006, 22:52
Minu arust ei muutu siin midagi kui vahtralehtedega rullnokside ning rekkadega midagi ette ei võeta.Plus need ülbikud kes 70 alas kui sõidan nõksa alla 80 vilgutavad taga tuledega ja pärast tagasi reastudes teevad napikaid. siis ajab ikka s...ta keema küll.kuna ma sõidan iga päev kuusalust linna tööle siis näen selliseid idikaid iga päev.rekkad panevad 90 alas 110-ga nii et pole asigi, mõningad bussid ka.Vahtralehed panevad 90-ne alas mööda nagu postist ,ise sõidan veitsa alla saja.Minu teada ei tohiks nad üle 90-ne üldse sõita. kuigi on seal pidevalt politsei väljas ei muuda see midagi.Siis ei ole vist muutustest mingit juttugi et äkki läheb paremaks.kes sõidab korralikult siis seda see kleepekas küll ei mõjuta ja ülejäänud jäävad sellistex pasapeadeks ikkagi. Ma arvan et tuleks veelgi rohkem trahve karmistada. Sama ka roolijoodikutega load ära ja valmis las käib edasi jala ning trahv plus auto ära võtta ja kui veel vahele jääb siis kinni panna.
Kirjutan ka veidi. Ise hakkasin uuesti autokoolis just käima, kuna mõningad aastad tagasi jäi asi pooleli aja ja raha nappuse tõttu. Pühapäeval lähen esimest korda jälle sõitma. Täna helistasin uuele sõiduõpetajale ja leppisin aja kokku. Kahjuks tundus ta kuidagi eelarvamusega minu suhtes. Ise lähen lootusega asjalikule juhendamisele ja vigade selgitamisele, kuid tema hääletoon kõlas nagu tuleks järjekordne lammas paberit saama. Kahjuks on ka samasugune kogemus aastate eest eelmise sõiduõpetajaga. Terve see tund v rohkem, mis sõitsime, tulid tema suust vaid sõnad paremale v vasakule. Ja kui ma mingi lolli veaga ükskord hakkama sain, siis sain päris kõva sõimu osaliseks. Kahju teile teatada austatud asjamehed, kuid arvan et teie elukutse pole õpetamine. See käib veidi teistmoodi.
Hommikul juhtusin mingist raadiost kuulma teemat uutest karistusseadustest, mida pikka aega juba välja töötatud ja nüüd tahetakse kasutusele võtta vist. Pidavat veel karmim ja lootustandvam olema kui eelmised.
Vaadake härrased karistuste väljamõtlejad. Te võite igasugu summasid ja arestipäevi kirja panna, kuid see jääb jällegi vaid paberile, sest see ei kõiguta eriti Eesti autojuhti. Miks ? Sellepärast, et kuigi minul juhiluba veel pole, olen kaasreisijaks pidevalt. Varsti saab aasta sellest kui käisin Viru pataljonis aega teenimas. Sõduri elu nagu siis oli. Raha suhtes kehva, seega linnalubade ajal tuli kuidagi muudmoodi koju saada kui bussiga. Jõhvi - Tartu otsa pealt hoidsin 100.- kokku igakord. Alternatiiviks oli hääletamine. Kogu perioodi jooksul sain vist häälega kokku mingi 15 korda sõidetud. Tihti oli sõit ka kolme v nelja erineva masinaga, millest igaüks viis ca 50 km edasi. Ja ma nüüd räägin millise rahvaga ma sõitsin. Autojuhiga kes sõitsin oma üpriski sportliku Hondaga nagu mõnes mängufilmis. Keskmine kiirus oli 130 km/h, järsud möödasõidud nö "napikatega" autode vahelt. Autojuhiga kes tundus ilmselgelt narkojoobes olevat. Sõitis enamusajast libedal teel keset sõiduteel olevat katkendjoont. Kõiki kurve võttis sisekurvist, ka vasakpoolseid. Ja kiirus oli ca 120km/h kanti. Sõitsin mingi kambaga kes oli ilmselgelt purjus, ka juht. Sõitsin kaheistmelise VW bussiga, kus reisijaid oli kokku vist 6 koos meiega kes hääletasid. Istusime taga kuudis aiatoolides ning pappkastide otsas.
Ja selliseid juhte oli küllaga. Iga kord kui koju jõudsin oli tunne, et peaks kedagi tänama, et elus olen.
See oli siis. Nüüd käin tööl, kus viimase poole aastaga peab hommikuti ja õhtuti ca 20 km sõitma. Nii mööda Jõgeva kui mööda Narva/Jõhvi? maanteed. Juhtideks on ka tegelased kellel on vaja mööda sõita igast ettejuhtuvast autost, kiiruseks kindlasti rohkem kui 110km/h.
Ja nüüd jõuame asja tuumani. Kogu selle 2 aasta vältel mis ma olen liigelnud Tartust Jõhvi ja Jõgevale mineval maanteel, pole ma näinud MITTE ÜHTEGI politseipatrulli. Mõtlesin praegu 10 minutit järele mitu korda ma olen näinud politseid antud teel. Vastus on NULL. Selle nulli hulka arvestan ka möödasõitvat politseid. Mitte ühtegi. Tartu linnas näen olenevalt päevast ligi 10 patrulli, oleneb palju välja vahin, kuid maanteedel mitte ühtegi.
Kui ma nüüd hakkan meelde tuletama millal viimati pidas politseid kinni auto milles samal ajal viibisin ka mina, siis läheb minu mälu ca 6 aastat tagasi vist. Võibolla ka veel rohkem.
Seega nüüd härrased seadusesilmad ja ametnikud, kontrollijad, väljatöötajad. Mõelge palun natuke järele kuhu Eesti liikluse koer on maetud.
Te võite oma seadustikke ja karistusmäärasid seal välja töötada kui palju tahes, kuid mina võin täielikus rahus esmaspäeval autojuhile öelda et laseme 150ga linnapoole minna, kuna vahelejäämisvõimalus on kaduvväike.
Või te loodate tõesti autojuhtide enesedistsipliinile, et kui vääname nüüd trahvimäärad kahekordseks, siis kõik sõidavad ilusti lubatud suurima kiirusega ning joobes rooli ei istu ?? Ehk peaks hakkama teile õhku müüma. Hea värske 100.- liiter.
Tuli just meelde juhtum suvest, kus minu aiatagant paarutas minema juhtimisõiguseta purjus ning tehniliselt mitte korras autoga poiss, kes siis sellest autost vist suht viimast võttis lähedal asuval asfaltteel. Kuna sellist asja siin keegi eriti ei salli, sai helistatud politsei numbrile 110. Õnnestus see lõpuks viiendal korral ligi pool tundi hiljem keegi teisel pool vastama saada. Enne oli telefon kinni. Andsin teada täpse asukoha kus on tehniliselt mittekorras auto, mille roolis on juhtimisõiguseta joobes juht. Kuna auto seisis mul vaateväljas tee peal juba pikemat aega, sai politseile täpselt selgitatud kus auto asub, mitte lihtsalt piirkond. Arvan, et sellise teadaande peale peaksid korrakaitsjad reageerima nagu püssirohi tulega, kuid mis jäi peale pooleteise tunnist ootamist tulemata, oli politseid. Lubati saata kohalik konstaabel. Ma ei tea kui kaugelt ta tuli, kuid kohale ta ei jõudnud ning teada antud auto sõitis igatahes mingi aja pärast minema. Hiljem mingeid külajutte kuulda ei olnud, seega jõudis ilmselt õnnelikult koju.
Pikk jutt on s**t jutt, kuid ehk hakkab keegi kuskil miskit taipama nüüd.
Pole vist mõtet hakata pajatama kodusest kasvatusest, kus võltsillusioone tekitav ühiskond paneb noortele väikesest peale pähe unelmate majad ja autod koos blondide rinnakate beibedega. Ja seda ei pea mitte välja teenima, vaid keegi peaks nagu iseenesest tulema. Sest kui sul buumerit pole millega teiste õlut libistavate mökude ees rehvi suitsema ajada, siis pole sa ju tegija. Ja kui sa tegija pole, ei saa sa ka naisi jne jne. Sama lugu on rahaga, sellepärast tööandja ärgu hakaku naljagi tegema alla 10k kuupalgaga. jne jne jne
Mul kahjuks elab üks selline juustupea kõrvalmajas. Aga noh mina ka ei hakka tema unistusi purustama ning selgitama kuidas reaalsusest "naisi saadakse" ning mis auto esmane otstarve on ja et ta pole ise mingi "kõva mees" kui kedagi ähvardab oma suursuguse kambaga jne jne jne. Mul on oma elu elada ning selliste asjadega peaksid tegelema vanemad. Kurb lugu on see, et lollus on päritav.
Tänan tähelepanu eest,
H.
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Clemm kirjutas:Tuli just meelde juhtum suvest, kus minu aiatagant paarutas minema juhtimisõiguseta purjus ning tehniliselt mitte korras autoga poiss, kes siis sellest autost vist suht viimast võttis lähedal asuval asfaltteel. Kuna sellist asja siin keegi eriti ei salli, sai helistatud politsei numbrile 110. Õnnestus see lõpuks viiendal korral ligi pool tundi hiljem keegi teisel pool vastama saada. Enne oli telefon kinni. Andsin teada täpse asukoha kus on tehniliselt mittekorras auto, mille roolis on juhtimisõiguseta joobes juht. Kuna auto seisis mul vaateväljas tee peal juba pikemat aega, sai politseile täpselt selgitatud kus auto asub, mitte lihtsalt piirkond. Arvan, et sellise teadaande peale peaksid korrakaitsjad reageerima nagu püssirohi tulega, kuid mis jäi peale pooleteise tunnist ootamist tulemata, oli politseid. Lubati saata kohalik konstaabel. Ma ei tea kui kaugelt ta tuli, kuid kohale ta ei jõudnud ning teada antud auto sõitis igatahes mingi aja pärast minema. Hiljem mingeid külajutte kuulda ei olnud, seega jõudis ilmselt õnnelikult koju.
Üks värske juhus - tänane:
Üks auto kuidagi väga imelikult liikus - seisis kaua ristmikutel, vingerdas tee peal ja n.e. Kuis sõitsin kõrvale, siis nägin et juht on nii täis et peaagu magas roolis. Võib olla ma eksisin, ja härrasmees näeb sedamoodi koguaeg välja, kuid helistasin 110. Polisei kiituseks tuleb öelda, et reageerisid nad päris kiiresti, minu kriitikaks - suutsin auto, mingil imelikul kombel silmist kaotada. Aga 5 minutiga oli kohal 3 politsei masinat, mis hakkasid ümbruskonda kammima. Loodan et tõbras saadi kätte enne kui ta kellegi alla ajas.
Ei tea, kuidas tavaliselt, aga selline reageerimine jättis pigem positiivse mulje.
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Vot sellisele üleskutsele mina alla ei kirjuta(ks)Jälgisin ennast eile-täna peale teema ilmumist ja ikka läks linnas kiirendades üle 50-ne ja maanteel üle 90-ne.Olen suht-koht aktiivselt olnud rooli taga tänaseks üle 20 aasta ja trahvide hetke seis on null.aasta läbisõit on olnud 30 000-45 000 ja seda kogu perioodi vältel.Selle aja sees on ette tulnud....kõike-peaaegu.Olen nõus, et hetke olukord on väljunud kontrolli alt ja oma mätta otsast näen ainult ühte lahenduse varianti-null tolerants.Teist moodi paranemisse ei ole mul usku-eluaeg on olnud põhivajadus-mitte vahele jääda.Tänane mõtlemine peaks olema juba seaduse kuulekus, mitte selline, et kuidas õnnestuks kedagi petta-nahk üle kõrvade vedada.Populism ei aita meid...ka mitte plakatid...minu arust algab siiski kõik rohujuure tasandist...mitte õisikust-seemnetest.Kui minu-sinu ja sõbra lapsed mõtlevad nii, siis oleks see väike samm(asi ehk seegi).Vaatan lihtsalt kõrvalt elukaaslast(ja tema teismelist poega)ja mõtlen, et kui sul on ikka põrsat peale sisendatud, et oled teistest parem ja sulle on rohkem lubatud kui hallile massile sinu ümber jms. , siis tekib vahel donkihotelik tunne...eriti kui kuulad nutulaulu kuidas mingi näss keeras sulle ette mosuga kõrval teelt ja kulus peaaegu minut , et talle järgi jõuda ja lollile piduri tulesi näidata.
Alex
vabandan kirjavigade jms. pärast
p.s.et oma kunagist mõtlemist valgustada, siis peab ausalt ära mainima, et esimesed 2 aastat sõitsin ilma lubadeta ja järgnevad 2 (igapäevaselt töötades GAS-53)samuti ilma kuna trahv lubadeta sõidu eest oli 30 rubla aga autokool tahtis 50-nd saada(+ eksamid ja muu staff)
p.s.s.13 tsikli aasta jooksul olen pidanud ka korra tunnistama, et 90 alas oli 121 ja lubama, et enam kordagi ei kiirusta ma töötuskindlustuse raha järgi.Järgnes suuline hoiatus...(suurim karistus ja suht mõjuv muideks)

Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Mõnel on kevad pähe löönud ja tegevustahe korgi pealt ära löönud. Ilus-imal-naiivne eimiskit mõjutav üleskutse. Ainuke võimalus siinilmas miskit muuta, on peeglist vastu vaatavat kodanikku muuta. See teiste muutumise soov on kindlasti märksa ihaldusväärsem, kuid täiesti tühi ja kasutu.
Mind ei ole viimasel ajal eriti miski häirinud maanteel kuigi sõidan mitu korda nädalas Pärnu-Tallinn vahet. Mõned "džiibi ja bemmivennad" muidugi on aga no las nad olla. Igal oinal oma mihklipäev. Õnnetused juhtuvad enamikul juhtudel siis kui kaks juhti korraga eksivad.
Patrulle on viimasel ajal väga tihedalt ja endal pole olnud vajadust kiirustada. Tuleb õppida aega planeerima, siis pole vajadust kiirust ületada kah.
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
ulmo kirjutas:Ilus-imal-naiivne eimiskit mõjutav üleskutse. Ainuke võimalus siinilmas miskit muuta, on peeglist vastu vaatavat kodanikku muuta. See teiste muutumise soov on kindlasti märksa ihaldusväärsem, kuid täiesti tühi ja kasutu.
Aga ei ole ju kasutu, kui on pannud niipalju inimesi mõtlema, et kuidas saaks paremini. Kui meie foorum juba kahiseb nii aktiivselt selle teema ümber, siis ilmselt kogu ühiskonnas on alanud sama. Ja võibolla ongi eesmärk see, et igaüks meist mõtleks eelkõige enda tegemiste üle järele. Selle üleskutsega liitumisel sa ju pms lubadki, et sa vaatad ennast kriitilise pilguga, mitte niiväga teisi.
ulmo kirjutas:Mõnel on kevad pähe löönud ja tegevustahe korgi pealt ära löönud. Ilus-imal-naiivne eimiskit mõjutav üleskutse. Ainuke võimalus siinilmas miskit muuta, on peeglist vastu vaatavat kodanikku muuta. See teiste muutumise soov on kindlasti märksa ihaldusväärsem, kuid täiesti tühi ja kasutu.
Mind ei ole viimasel ajal eriti miski häirinud maanteel kuigi sõidan mitu korda nädalas Pärnu-Tallinn vahet. Mõned "džiibi ja bemmivennad" muidugi on aga no las nad olla. Igal oinal oma mihklipäev. Õnnetused juhtuvad enamikul juhtudel siis kui kaks juhti korraga eksivad..
Täitsa nõus selle jutuga. Kui keegi tahab midagi muuta, siis alustagu iseendast, sest küll need roolijoomarid ja teised pahad juhid otsa saavad, peaasi, et uusi juurde ei tule.
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Aga miks on autoehitajad spidomeetri pannud näitama rohkem, mitte aga vähem? Ehk ongi see nii selleks, et rahustada liiklust ja tekitada autojuhile tunne kihutamisest. Spinna jutust ma küll nüüd viha ja kiusu välja ei lugenud Ja miks ei võiks liiklus kulgeda spidomeetri järgi mitte aga tegeliku kiiruse järgi, mida me täpselt hinnata niikuinii ei saa, sest veamarginaal on erinevatel sõidukitel erinev. Miks ei võiks me jõuda selleni, et üksikud kiirustajad (kas või Suzumen'i poolt pakutud põhjustel) on erand, mitte aga vastupidi, et erand on niiöelda "koperdised" teepeal, kes sõidavad spidonäidu järgi? Arvutage välja, mitu sekundit võidad 10 km-l teelõigul sõites +10 km/h?
õige vastus ca 50s
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Suzumen kirjutas:spinna kirjutas:Kogu elu koosneb pisiasjadest. Natuke patustada on ka patt. Ei ole nii, et 10kmh üle seaduse sõita
Pluss kümme sõita spidomeetri järgi ei ole patt.
![]()
Lubatud on 90km/h. Spidomeetri veamarginaal on sinna 7-10% kanti =97km/h. Siit tulevadki need arusaamatused: mis sa vilgutad, ma ju sõidan 90km/h (tegelik aga 82-84km/h) ja mööda ei lase. Vot kohe vihast ja vingust, aga mööda ei lastaAga kui näiteks on rase naine auto peal, kes kohe sünnitab või infarkti saanud isa? Liikluseeskiri võimaldab erandeid teha, kuid meie eestilik "oma õiguse tagaajamine" mitte. Nii et, kui keegi ikka viulgutab taga tulesid, laske mööda. Ärge ajage oma väikekodanlikku jonni, olge sallivamad
Jutt õige!
olen 101% nõus et TULEB olla sallivam kiiremate ja aeglasemate suhtes mitte ajada seal roolis OMA õigust taga. Ka eksijate suhtes (loe naised, algajad, vanurid) TULEB OLLA mõistvam kui nende "pahategu" ei ole teadlikult tekitatud.
See kiiruses kinni hoidmine ja seetõttu tatti pritsides et MINA ju sõidan ÕIGE kiirusega ja TEMA sõitis minust mööda...see ongi niivõrd egoistlik suhtumine. Kujutage ette et ka kõnniteedel kõik kõnniksid ühe ja sama kiirusega ükstese taga...Paraku on ühel aega lonkida, teine kiirustab tööle või krt seda teab kuhu. Ei ole ju aeglasel pensionäril õigustust kisada, et miks te kõik kiiremini käite kui mina.
Soovitan kõigil spidojärgi sõitjatel proovida sõita GPS-iga ja te näete oma silmaga et kipute millegipärast koguaeg kellegi taga sõitma....esiklaas porine ja närvid läbi et mööda ei pääse...
Enamus mootorsõidukijuhte ei tea midagi näiduveast + 5-10%. Siis sõidetaksegi max 90, kurvis lastakse kiirus veel maha 80 peale jne... Tegelik kiirus aga on 82 ja kurvis 73. Mõni juht on nii ettevaatilk, et maanteel iga väikse kurvi või muu pisiasja peale pidurdab. Tema õigus sõita omavalitud kiirusega, aga selline olukord parakau tekitabki rongissõitmist mis minu meelest on vaat et kõige ohtlikum nähtus meie kitsastel ja kurvilistel teedel. Ma iskiklikult püüan sellistest hulludest rongidest kasvõi eeskirju rikkudes mööda sõita, sest ma ei suuda sõita tallinnast tartusse 2,5 -3 tundi kellegi taga....nähtavus null ja närvid läbi sellest lükka-tõmba sõidustiilist.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
ja veel!
Näen enda pealt kui liiklen saksamaal või soomes, rootsis. Seal ei tekigi vajadust või kiusatust kihutada sest pole vajadust. Pole olukorda kus sõidad närviliselt üksteise otsas olevates "autorongides". Liiklus on kas tõesti niivõrd sujuv.....või siis täitsa umbes ehk ummikus. Teeolud on rahustavad sest nähtavus on ok. Aegalsed lasevad kiiremad rahulikult mööda tatti pritsimata ja kõik toimib (hea näide Lätist kus aeglasemad eessõitjad tõmbavad kohe kõrvale teeserva!!!!) . Sõidad rahumeeli ühtses liiklusvoolus.
Tahtamatult eksijatele antakse ka üldjuhul andeks, mitte ei helistata kohe menti. Aga niikui kusagil on liiklushuligaan või räige rikkumine on politsei kohal nagu 5 kopikat...justkui maa-alt
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Lätis on ka kohati sellised mõnusalt laiad teed, kus see tee äärde tõmbamine ka ohutu ja mugav on. Eestis satud veidi äärejoonele lähemale ja võid halvemal juhul tagant läheneva masina klaasi hunniku killustikku saata. Samas Läti üleüldist liikluskultuuri ei tahaks küll eeskujuks tuua. Tallinna tipptund on justkui puhkus Riia kõrval. 2'st reast tehakse 5 rida, sõidetakse kuidas juhtub. Vahepeal tekkis tunne, et peaks peeglid kokku klappima, kuna muidu sõidetakse need lihtsalt küljest ära.
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Suzumen kirjutas:Rahune palun maha, hakka arenema.
Rahulik olen koguaeg olnud ja eks ma püüan areneda kah, ei tea ainult kas sulle meelepärases suunas. Läkski sul õnneks üldisest teemast teha kellelegi ärapanemise teema, rääkides ise samalajal tolerantsusest ja hoolivusest jne. Millegipärast see kordub pidevalt, et kui keegi sinuga debatti astub, siis süttib sinus tuluke ükskõik mis hinnaga sealt võitjana väljuda. See on nagu sport sinujaoks. On üldtuntud tõde siin foorumis, et on olemas kaks arvamust - on Suzumen'i arvamus ja siis vale arvamus. Püüa olla vahest ise tolerantsem ja suuda taluda ka teiste arvamust, mis ei pruugi olla alati sinuga samameelt. Sa ei pea mulle vastama, sest ma ei näe põhjust seda arutelu jätkata, lähme kumbki oma teed. Edu sulle!
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Õnnekas kirjutas:On üldtuntud tõde siin foorumis, et on olemas kaks arvamust - on Suzumen'i arvamus ja siis vale arvamus.
Õnnekas, rahu nüüd Sina ilmselt teed oma tööd hingega ja seetõttu on üldistav kriitika kindlasti solvav. Aga Suzumenil ei ole kindlasti mitte midagi sinu isiku vastu (kindlasti ka vastupidi).
creativ kirjutas:olen 101% nõus et TULEB olla sallivam kiiremate ja aeglasemate suhtes mitte ajada seal roolis OMA õigust taga. Ka eksijate suhtes (loe naised, algajad, vanurid) TULEB OLLA mõistvam kui nende "pahategu" ei ole teadlikult tekitatud.
Ja valdav osa liiklusõnnetuste põhjustajateks on Eesti teedel naised, algajad ning vanurid? Mind ennast häirib nt. kõige rohkem liikluses hoopis see, kui liikleja ei suuda enda jaoks oma sõidumarsruuti paika panna ning asub seetõttu sooritama "viimase hetke manöövreid" a la linnas üle kolme sõidurea vaja paremasse ritta saada, kuna kohe tuleks parempööre teha. Ristmikel olles foorijärjekorras teine auto, pannakse suund sisse, sest tegelikult tekib siis idee fix valida kõrvalasuv pöörderada ning ülejäänud kümmekond autot on sunnitud ühe foorietapi ära ootama "manööverdaja" taga jne. Seda juhtub sagedasti Liivalaia ja Pärnu mnt. ristmikul, kus Liivalaia tänavalt tulles soovitakse viimasel hetkel teha vasakpööre Pärnu mnt'le, mitte aga Suur-Ameerika tänavale edasi sõita. Seda kõike avastatakse siis vahetult enne, mitte aga mõned km varem.
Kui keegi sõidab maanteel 10 km/h kiiremini või aeglasemalt, siis ei ole see nüüd küll miski hoolimatus. Hoolimatus on see kui sõidetakse nii, nagu poleks samal hetkel terves vabariigis ühtegi teist kaasliiklejat.
Benelli TNT 1130
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Õnnetuste analüüs Maanteeameti poolt.
2007.aastal põhjustasid joobes mootorsõidukijuhid kõigist inimkannatanutega liiklusõnnetustest 21%, kõigist surmaga lõppenud õnnetustest 32%. Sisuliselt oli 42% kõigist liikluses hukkunuist alkoholi ohvrid. Ise sõitis ennast surnuks 27 sõiduautojuhti, 5 mootorratturit, 2 ATVjuhti, 5 jalgratturit, 1 mopeedijuht. 26 kaasreisijat kaotas elu joobes juhiga ühes autos istudes, 9 hukkunut viibis autos, mis põrkas kokku joobes juhi autoga. Alkoholiga oli liialdanud ka 7 hukkunud jalakäijat.
44% aasta jooksul liiklusõnnetustes osalenud joobes mootorsõidukijuhtidest on kuni 25aastased. Noorimal joobes olekus õnnetuse põhjustanud autojuhil oli vanust 13aastat. Joobes alaealised põhjustasid mootorsõidukit juhtides kokku 18 inimkannatanutega liiklusõnnetust. 2 alaealist sõitis ennast ise surnuks.
196st aasta jooksul liikluses hukkunust 135 ehk kaugelt enam kui 2/3 said liikluses surma enda eksimuse või hooletuse tagajärjel kas otseselt liiklusreegleid rikkudes või teadlikult alkoholijoobes juhi autos sõites.
Võrreldes 2001.aastaga on õnnetusse sattunud alla 25aastaste noorte sõiduautojuhtide arv kasvanud 2006.aastaks 468-lt 797-ni ehk 70%. Kui siia lisada noored mootorratturid, toimub alla 25aastase noore mootorsõidukijuhi osalusel sisuliselt juba iga kolmas inimkannatanutega liiklusõnnetus. Kuigi viimastel aastatel on veidi vähenenud sellistes õnnetustes hukkunute arv, kasvab noorte hulk, kes istuvad õnnetuses osalenud auto roolis juhtimisõigust omamata.
Vaata lisaks http://www.mnt.ee/atp/?id=250
Suzumen kirjutas:Ärge ajage oma väikekodanlikku jonni, olge sallivamad
Sellega olen täiesti nõus. Tegelikult mõtlesin selle +10 sõitmisega seda mõttemalli, et natuke nagu võiks. Mõttemall on kerge edasi arenema ja natukesele veel natukest lisama, arenema edasi teistesse eluvaldkondadesse jne. Ja mis kõige olulisem, et lapsed kopeerivad oma vanemaid. Seega, ega need rullnokad jms üldist pahameelt tekitav seltskond kuskilt mujalt ei tule kui meie endi kodudest.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Tok kirjutas:
Ristmikel olles foorijärjekorras teine auto, pannakse suund sisse, sest tegelikult tekib siis idee fix valida kõrvalasuv pöörderada ning ülejäänud kümmekond autot on sunnitud ühe foorietapi ära ootama "manööverdaja" taga jne. Seda juhtub sagedasti Liivalaia ja Pärnu mnt. ristmikul, kus Liivalaia tänavalt tulles soovitakse viimasel hetkel teha vasakpööre Pärnu mnt'le, mitte aga Suur-Ameerika tänavale edasi sõita. Seda kõike avastatakse siis vahetult enne, mitte aga mõned km varem.
Võõrale muideks tuleb see Pärnu mnt. pööre üsna ootamatult. Ikka ja jälle arvan, et üks lihtsamaid viise liiklust ohutumaks muuta oleks korralik märgistus.
kõrtsmikumolu kirjutas:Võõrale muideks tuleb see Pärnu mnt. pööre üsna ootamatult. Ikka ja jälle arvan, et üks lihtsamaid viise liiklust ohutumaks muuta oleks korralik märgistus.
Kõik ei saa muidugi iga ristmikku tunda, kuid samasugust olukorda kirjeldab ka üks ARK teooriaeksami küsimus ning loeb õigeks käitumiseks seda, et kui vahetult enne ristmikku avastatakse enda n.ö vale sõidusuund, siis ületatakse ristmik ja seejärel leitakse uus võimalus soovitud sihtkohta jõudmiseks. Peamine eesmärk on ikkagi ju see, et oleks kõikidele mõistetav ja vastuvõetav süsteem, mis muudab erinevate liiklejate omavahelise liiklemise sujuvaks koostööks. See on samas ideaal, mis tõenäoliselt ei realiseeru kunagi (100 arvestajat ja 5 egoisti nt), aga kindlasti saab suur osa heast liikluskultuurist alguse juhtidest endast. Noortele võiks autokoolis kasu olla ka sellest, kui nad saavad simulaatoriga kogeda, millised ekstreemsemad olukorrad võivad esineda, s.h. ka erineva joobeastmega sõidu tagajärgi.
Benelli TNT 1130
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
tok-tok kirjutas:[quote=" Noortele võiks autokoolis kasu olla ka sellest, kui nad saavad simulaatoriga kogeda, millised ekstreemsemad olukorrad võivad esineda, s.h. ka erineva joobeastmega sõidu tagajärgi.
Ainult üks väike probleem simulaatoriga - hind üle miljoni krooni, selle eest saab 4 Golfi. Tuleb veel meelde soome kolleegide lõbus lugu sellest, kui nad võtsid kasutusle motosimulaatori. Pärast simulaatoril läbitud tunde esimesel päris mootorrattaga tunnis kippusid õpilased ümber kukkuma, sest simulaatoril harjutades ei olnud jalga vaja maha pana, kui peatuse tegid.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Hea näide kuidas Eestis inimesi veetakse. Mida sellisele loeb, et vbl. 10-l vastutuleval on mingi viisaka liikleja kleeps sõiduki küljes... Huvitav, kas eesti politsei on sellise video alusel võimeline bussijuhti tuvastama ja midagi ette võtma? Tegelikult pole vist huvitatudki, põõsas istudes ja üksikuid kiiruseületajaid passides on ju töötulemused paberil ja trahvisummades palju silmapaistvama statistikaga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.