Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
http://www.postimees.ee/140208/esileht/ ... 311727.php
Mida siis Biker'lased arvavad antud üleskutsest? Kas oleks ka selle üleskutsega liitujaid? Ise kavatsen küll niiöelda allakirjutada, kuigi peab tunnistama, et sellega seob ennast üsna tõsise kohustusega ja teadagi on tsikliga sõites vääratused kerged tulema Vaatamata sellele tuleb toetada igat ettevõtmist, mis aitaks parandada olukorda meie teedel.
Ka mina oleks nõus alla kirjutama.
Sest see, mis hetkel Eesti teedel toimub on kergelt öeldes tõesti katastroof!Kiiruseületamine kiiruseületamiseks, aga kui tavalised ja enesestmõistetavad liiklusreeglidki pole selged..no mida siis üldse tahta!
Viimasel ajal on just need saatana rohelised lehed mul paar korda meeli ergutanud
Mina olen siiski veendumusel, et autokoolid peaksid oma tingimusi karmistama.
Tõesti rohkem tähelepanu liikluses ja püsigem ikka lubatud kiiruste piires!
Edu ja muretuid kilomeetreid kõigile
mina ei tea- miks kõik autokoole süüdistavad. Pigem on süüdlane ikkgi ARK- kes annab liiga lihtsalt load kätte. Autokool võib ju õpetada nii hästi, kui tahab aga kui inimene seda ei omanda siis ei saa selles ju autokooli süüditada. Tegin ka just C kategooria juurde ja minu arst on kuidagi liiga lihtne see ARKi eksam.
Ära karda surma, vaid karda elu
Mul ei ole kunagi olnud autoga/tsikliga sõites probleemi võtta põhimõtteks "julge teha, julge vastutada" ning "kiirust ületades saada 10-15 minutit varem kohale ei ole seda väärt".
Pigem on kogu teema kinni mütsialuses ning suhtumises - teen mis tahan ja kuidas tahan ja teised imegu midaiganes. Ja niimoodi näedki maanteedel enesetapjaid, kes Tallinnast sõitma hakates alustavad võidusõitu iga hinna eest ning Tartusse jõudes on kolmanda foori juures sinu kõrval.
Julgen oponeerida ka kodanik Panicule - autokool peab olema see filter, mis peaks adekvaatselt hindama õpilase võimet iseseisvalt liikluses hakkama saada. Eksami suudab ju ära teha pea igaüks ning selleks ennast tunniks-kaheks kokku võttes. Järgmisel hommikul aga sõidab kahe rea vahel silmad punnis 25 km/h ning näeb enda ees tunnelit nagu narkomaan reede õhtu lasnamäe kanalis. Juhul kui autokooli eesmärgiks on eelkõige palju pappi kiiresti ja kohe ning vedada kõik õpilased kuidagiviisi läbi, ei saagi tulemus hea olla.
Kirjutan antud üleskutsele kahe käega alla. Olen viimase poole aasta jooksul sõitnud isegi liiga palju Tallinn-Riia ning Tallinn-Tartu vahet ja väga tihti taban ennast mõtlemast - sõida ennast surnuks, idikas - kui järjekordne võitja 10 minutit päevakavasse juurde teeb.
Aga olen ka realist - mõtteviis muutub kaua ja pikalt. Ja selleks peab olema inimesel endal valus ja ennekõike peab vaikselt liiklusesse juurde tulema uus põlvkond liiklejaid, kes pole enam "võitjad".
Ja kodanik M2 - tule rajale tagasi:
Kui sul teemasse pole midagi öelda, siis ole vait või pane käsi püksi.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Credo, klaviatuuril on paar sellist toredat klahvi, mille kasutamise tulemusel saab väikesest tähest suure teha . Ära pane pahaks, tuli norimise isu.
http://www.animalistika.ee
Me autokoolis just arutasime seda teemat et miks selline kaos eesti teedel valitseb ja kuidas seda vähendada. Käidi välja selline idee et iga aasta peab tegema ARK-is teooria eksami, muidugi seljuhul tasuta. Teine idee oli see mida politsei nüüd natuke esitlenud on, et need kes on pidevalt kiiruse ületamisega vahele jäänud neile pannakse autosse(tsikli külge?) GPS seade mis jälgib kiirust. Ja siis see kaamerate asi ka, et selle võiks seadusega kooskõlla viia, et tulevad pildistavad kaamerad mis teevad kiiruseületamise puhul pilti nii nr märgist kui ka juhist. See viimane variant jätab siiski meil võimaluse kiirust ületada, kuna nr märki tsiklil ees ju pole ja tagant nad pilti ei tee.
See uuesti teooria tegemine ei vii küll kuhugi. 99% juhtudest ei rikuta liikluseeskirju teadmatusest vaid teadlikult või kogemata. Olen korralik liikleja ka ilma kuhugi alla kirjutamata ja kleepsudeta pamperil.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Ja esimene kommentaar artiklile:
korralik liikleja
14.02.2008 00:33
leides tuntud rullnoka ja liiklushuligaani Robert Antropovi nime allakirjutanute seas teisel kohal kadus asjal minu jaoks täielikult usaldusväärsus. Kas jälle mingi odava populaarususe otsimine?
Millal need järgmised valimised nüüd olidki?
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Avalik pöördumine: lõpp kaosele Eesti teedel!
Õnnekas kirjutas:Mida siis Biker'lased arvavad antud üleskutsest?
Ma arvan, et why bother?
teema on siiski kinni iga ühe peakolus. enamus räägib et vahtralehega inimesed teevad lollusid ja ei oska sõita ja muud sellist, kuid tegelikult nemad lihtsalt jäävad oma vahtralehe tõttu kõigile silma (muidugi on ka erandeid ja mõend tõesti oleks nagu oma load ostnud kuskilt turult.) selle teema üle võibki jääda rääkima keegi ei saa targemaks ja kes on sõitnud rahulikult sõidab nii edasi ja vastupidi.kui omal aru pole sis ei saa ükski liiklus eeskiri sind sundida või mõistust pähe panna..
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Mina arvan, et need kes rikuvad pidevalt eeskirju ning kirjutavad sinna alla, siis nende sõitmine ei muutu.
Samas ka need kes enne sõitsid korralikult ning nüüd sinna alla kirjutasid, ka need jäävad korralikult sõitma.
Seega milleks selline kampaania?
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Credo kirjutas:Julgen oponeerida ka kodanik Panicule - autokool peab olema see filter, mis peaks adekvaatselt hindama õpilase võimet iseseisvalt liikluses hakkama saada. Eksami suudab ju ära teha pea igaüks ning selleks ennast tunniks-kaheks kokku võttes. Järgmisel hommikul aga sõidab kahe rea vahel silmad punnis 25 km/h ning näeb enda ees tunnelit nagu narkomaan reede õhtu lasnamäe kanalis. Juhul kui autokooli eesmärgiks on eelkõige palju pappi kiiresti ja kohe ning vedada kõik õpilased kuidagiviisi läbi, ei saagi tulemus hea olla.
Seda minagi ütlesin ju, et eksam liiga lihtne ja kõik suudavad ennas kokku võtta. eksamit peab karmistama. Mõtle nüüd- kui mõni autokol hakkab inemesi "korralikult" õpetama- st et ei lase õpilast lihtsalt eksamile, sis hakatakse ust neid pidama välja pressijateks- et teenivad lisa tundidelt ja kõik vahetaksid kooli ja läheksid sinna, kus lastakse kohe eksamile. Mina läheksin ka. See juba vastupidi mõjuk ju- autokoolid hakkavad kergemini läbi laskma, et popid olla- "õpetame sõidu selgeks norm tundidega" -seega arvan ikkagi, et autokool on see mis õpetab sõitma ja ARK see kes peab otsustama, kas väärib lube või mitte.
Nagu ka eelmises postis- siis ka siin väidan, et arki eksam peaks olema sõelaks- autokoolidel on konkurents ja nemad ei saa seda endale lubada.
Ära karda surma, vaid karda elu
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Credo kirjutas:Ja kodanik M2 - tule rajale tagasi:
![]()
Kui sul teemasse pole midagi öelda, siis ole vait või pane käsi püksi.
Tänan kutsumast........rajal tagasi (ehkki tundub, et väike uitamine tasus ära).
Minu meelest oli analoogsest kampaaniast juttu alles hiljaaegu http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=2 ... ht=#245369 . Pole küll kleepse linna peal ringi liikumas näinud, aga endiselt toetan selliseid kasvatuslikke ideid. Nii et pange aga nimi kirja, ega see tükki küljest ära võta.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
kris. kirjutas:Kampaania kampaaniaks, aga minu jaoks tundub veidi liiga üldsõnaline.
Ja peale minu allakirjutamist läheb paremaks siis misasi ...? Muutun paremaks liiklejaks, muutun veel paremaks liiklejaks, muutun jumalaks?terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Mitte midagi ei muutu, ei muutu ka siis, kui kõik liiklushuligaanid oma käe alla panevad, sest see on juba homseks meelest läinud, kui mõnele on vaja liikluses koht kätte näidata.
Isiklikult ei usu, et suurim süü on autokoolidel, need ju kedagi ümber ei kasvata. Mida peaks autokoolid rohkem tegema on libedakoolitus.Tean omast käest, kui huvitav tunne on, kui mõni "äss" oma sahvriga külg ees vastu tuleb.
Niikaua, kui kestab liikluses ärapanemine ja joogise peaga kettasse ronitakse, ei muutu midagi. Ei muuda ka see, et miilits põõsas´+10 +20 kiiruseületajaid plaani täitmiseks püüab ja keset uhket üksindust sõitjale, väikse ületamise, eest täisrauaga lajatatakse.
Alustama peaks sellest, et kes joogise peaga tabatakse, käib vähemalt 3 aastat jala, nagu rukkirääk, samamoodi fooritulede eirajad jne...
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
piloot kirjutas:Isiklikult ei usu, et suurim süü on autokoolidel, need ju kedagi ümber ei kasvata. Mida peaks autokoolid rohkem tegema on libedakoolitus.Tean omast käest, kui huvitav tunne on, kui mõni "äss" oma sahvriga külg ees vastu tuleb.
Kas tõesti on meil suurimaks (TOP3-e hulka kuuluvaks) probleemiks väikese kogemusega juhid (libedal teel)??? Ei ole. Probleemiks on ÜLBE SUHTUMISEGA ja tihti ka vähese kogemusega juhid, nii libedal teel kuigi enamasti ka heade tingimustega. Ja kellegi egot või koduse kasvatuse puudujääke autokool ümber EI KASVATA.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Ei lähe küll eriti teemasse aga selle libedal sõiduga on muidugi omad puudused. Hetkel peab liberajakoolituse läbima 2 aasta jooksul peale esmaste juhilubade saamist. Huvitav, miks ei võiks see kohe õppesõitude raames sees olla? Hetkel võiks justkui 2 talve inimesi vigaseks ja autosid sodiks sõita ning siis alles koolituse läbida. Praegusel kujul puudub asjal lihtsalt mõte.
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
ishijupp kirjutas:Lõviosa fataalsetest õnnetustest põhjustavad rullnokad (tähenduses oma võimeid räigelt ülehindavad noorukid) või roolijoodikud, kummale isikliku eeskuju kampaania mõju avaldab? IMHO ei kummagile.
jah nii see on, kui keegi ronib joogisena sanga, ei hakka ta küll meenutama, kas ta ise ja keegi teine on kuhugi allakirjutanud sama kehtib ka kõigi teiste kohta, kes sihilikult ei pea kinni ühiskondlikust kokkuleppest
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
kris. kirjutas:Kas tõesti on meil suurimaks (TOP3-e hulka kuuluvaks) probleemiks väikese kogemusega juhid (libedal teel)??? Ei ole. Probleemiks on ÜLBE SUHTUMISEGA ja tihti ka vähese kogemusega juhid, nii libedal teel kuigi enamasti ka heade tingimustega. Ja kellegi egot või koduse kasvatuse pudujääke autokool ümber EI KASVATA.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
100% sinuga nõus. Ei liigitanud seda libeda ja vähese kogemuse näidet TOP3-e. Aga vaadates kuidas libedaga sõidetakse siis teatud protsendil on ikka totaalne paanika. Juhtusin lugema, vist Postimehes, kommentaare ühe õnnetuse kohta, mis kaks elu nõudis, kus õnnetuse põhjustaja bemmiga külg ees vastassuunda kaldus. Suurem osa süüdistab umbes tagaveolist bemmi, et sellega polevat üldse võimalik libedaga sõita ja kui kindlad nad on oma esiveoliste peale Püha müristus, millistega sa pead igapäevaliikluses koos olema.
Et nüüd teemasse mõni sõna lisada, siis no mida kuradi kampaania??? Üks huvitav kampaania tuleb meelde seoses meie presidendiprouaga
Veel mingid alkoholimüügi kampaaniad, tulemuseks see, et elu hinnaga, kusjuures suuremalt jaolt teiste elu hinnaga, sõidetakse ikkagi kusagile viina järgi.
Mina pakuks välja uue kampaania: Lõpp kaosele Eesti poliitikas!!!
Probleem algab kodust (või selle puudumisest). Autokoolil pole suurt midagi teha, et juba väljakujunenud päti-rullnoka mõttemaailma muuta. Sa võid neile tunnis rääkida ükskõik mida ja nad vaid mõttes irvitavad õpetaja jutu peale. Mida praeguseks väljakujunenud olukorra lahendamiseks teha saab on see, et hakata väga karmilt karistama korduvalt eksijaid ja raskelt eksijaid. Pätid peavad tundma endal ühiskonna survet ja reaalseid karistusi, mitte tingimisi kussutamist ja minimaalseid karistusi, mida meie kohtusüsteem määrab.
Ka ma ei usu, et iga-aastane kohustuslik teadmiste test midagi muudaks, pigem oleks selline asi tüütu just nimelt korralikele juhtidele. Kui, siis peaks sundkorras uuele eksamile saatma kõik raske rikkumisega vahele jäänud.
Tunnistan ennast pidevaks rikkujaks, kuna tartu mnt-l pole võimalik normaalselt 90km/h liiklemine! kui lased 100-110-ga on kõik ok!
Kui suvel olen 2rattaline lasen kiirusega 110-140 ja kõik on ok!
Ehk ma arvan, et enamus meist laseb 100-110-ga. Kui ei siis minule
Seega ennem kui kirjutame kuskile alla või veel hullem paneme miski kleepsu omale! vaatame oma kiirused üle
Iseenesest väga tänuväärt algatus, aga ma oma madalalaubalisese juures ka ei näe kuidas see asi peaks reaalset elu muutma. Kas keegi oskab mind selles osas valgustada?
Igaljuhul kui on abi, siis mina kirjutaksin ka alla ja paneks kasvõi 5 klepsu oma auto külge.
Tsiklile võiks teha aga numbrialuse kõrvale eraldi klepsu aluse selle kampaania tarbeks:)
Kui te lubate siis ma targutaksin ka natuke liikluskultuuri teemal. Nimelt minumeelest ei ole selline laiutamine ja ära tegemine teps mitte ainult liikluses väljenduv, vaid sellist suhtumist kohtab igapäeva elus ikka küllaltki palju. Kaasinimeste-liiklejatega arvestmise oskus..või õigemini selle oskuse puudumine on põhiline põhjus miks asjad on just nii nagu nad parasjagu on. Siinjuures võime kõik peeglisse vaadata ja endale tunnistada, et on olnud situatsioone kus ise oleme samamoodi käitunud.
Ma kohe mitte ei usu, et seda saab muuta kampaania korras.
Autokoolid või ARK ei puutu siin ikka kohe kuidagi asjasse.
Pigem on selline käitumine pärit lastetoast mis meie ajal tegutsevatel kodanikel oli üpriski kirju.
Nüüd võiks sellise käitumise täpsemaid põhjuseid ja võimalusi selle muutmiseks komenteerida mõni psüholoog.
Suure tõenäosusega on vastus stiilis "aeg-lahendab-probleemi"
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Mina sellele alla ei kirjuta. Seda vaatamata sellele, et ma olen korralik liikleja, nii palju kui suudan, ja olen seda olnud juba viimased 25 aastat.
Kahel põhjusel. Esiteks, iseenda pärast. Pühak ma pole ja ohutus kohas (kusjuures see on minu meelevaldne otsus) ületan kiirust. Mitte palju, aga siiski +10 (kusjuures minu kasutuses olnud 11-st sõidukist ei tea ma ühegi kohta, kaasa arvatud kastiga Moskvits, palju ta sisse võtta suutis). Ja sellega juba valetaksin iseendale, kui alla kirjutaksin.
Teiseks: Kiirus ei tapa. Tapab kiiruse ja suuna muutus (st JÕUD). Need omakorda on järgmistel põhjustel: sigatsemine, ülbus, hoolimatus, oma võimete ülehindamine, teiste võimete ülehindamine. Üksi neist asjadest ei ole muudetav petitsiooniga. Need asjad algavad kodust ja on nendele inimestele omased ka väljaspool liiklust. Need tulenevad ühiskonnast enesest. See on nagu alkoholism. Ja just selle tõttu ei ole ka liikluses võimalik mingi jah-ei tüüpi hea tahte leping.
Pigem peaks olema midagi anonüümsete alkohoolikute moodi värk, st samm-sammult paremusele. Kui oleks küsitud, et "lõpetame sigadused", ma kirjutaks kohe alla.
Politsei aga peaks oma karistuspoliitikat rakendama selliselt, et juhuslik pisirikkumine toob kaasa hoiatuse-õigele teele juhatamise. Nahhaalne sigatsemine aga toob kaasa samasuguse sigatsusliku karistuse politsei poolt.
Minul tegelikult politseile erilisi etteheiteid ei ole, täitsamehed on ette sattunud.
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
On veel üks meetod, üsna ebameeldiv selline, mis võiks huligaane ohjeldada. Nimelt kõne politsei numbrile kus annad teada liikluses ülbajast. Ja kui selliseid kõnesid on juba teatud hulk kogunenud, kutsub politsei ülbaja vestlusele. Ütlete et see ei ole karistus? Esmakordselt ilmselt jah mitte aga pidevalt politsei vahet jõlkuda muutub ühel hetkel äärmiselt tüütavaks. Ning kui ülbaja juhtub otse politseile vahele jääma, on sellised eelnevad märkused piisavaks põhjuseks et alla maksimumi karistust ei määrata.
Lomulikult on ka sellise süsteemi juures palju agasid ja võimalusi süsteemi kellegi vastu pahatahtlikult ära kasutad, kuid tegemist on kohaga kus ühiskond saaks oma pahameelt välja näidata ja ülbajatele reaalselt ebameeldivusi valmistada. Ehk iseennast kontrolliv süsteem. Analoogselt osade kommentaariumidega, kus teatud arvu negatiivseid hinnanguid saanud kommentaar automaatselt kustub jne.
Lihtsalt mõtteavaldus, ärge jalgadga lööge, eks?
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
kris. kirjutas:On veel üks meetod, üsna ebameeldiv meetod kuid siiski, mis võiks huligaane ohjeldada. Nimelt kõne politsei numbrile kus annad teada liikluses ülbajast. Ja kui selliseid kõnesid on juba teatud hulk kogunenud, kutsub politsei ülbaja vestlusele. Ütlete et see ei ole karistus? Esmakordselt ilmselt jah mitte aga pidevalt politsei vahet jõlkuda muutub ühel hetkel äärmiselt tüütavaks. Ning kui ülbaja juhtub otse politseile vahele jääma, on sellised eelnevad märkused piisavaks põhjuseks et alla maksimumi karistust ei määrata.
Lomulikult on ka sellise süsteemi juures palju agasid ja võimalusi süsteemi kellegi vastu pahatahtlikult ära kasutad, kuid tegemist on kohaga kus ühiskond saaks oma pahameelt välja näidata ja ülbajatele reaalselt ebameeldivusi valmistada.
Lihtsalt mõtteavaldus, ärge jalgadga lööge, eks?terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
põhimõtteliselt selline asi toimib. tean juhtumit, kus kaubik sõitis tartu-tallinn maanteel teises sõidurajas (asulaväline) ja millegipärast käis see ühele kaasliiklejale närvidele ja esitas politseile kaebuse ja politseil tuli kaubikujuht vestlusele kutsuda. mulle tundub, et polegi vaja suurt hulka kõnesid, nad (politsei) on kohustatud kuidagi reageerima juba esimese peale. kuidas see praktikas õnnestuks, ei tea... igatahes sõber politseiameti juriidilisest osakonnast soovitas minul huligaanitsejatest teada anda ja siis nad katsuvad talle närvidele käia - ega see töö ajast politseis käimine vist parim ajaviide ei ole...
1 kord siis kasutasin ka juhust ja teatasin audijuhist, kes mind vöötrajal alla tahtis ajada, aga sellise numbriga audit registris ei olnud... ju ma siis nägin numbrit valesti.
-
- Postitusi: 2403
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 25 korda
Esimese kõne peale reageerida ei oleks vast vajagi. Võis ju helistajal endal paha tuju olla vms. Aga kui kellegi kohta juba rohkem märkusi on tulnud, siis oleks väike meeldetuletus politsei olemasolust asjakohane.
Kas Tallinnas ja Harjumaal ka mingi spetsiaalne "koputamise" number on?
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.