3. leht 3-st
Postitatud: 18 Veebr 2008, 23:04
Postitas Õnnekas
lauryx kirjutas:Küsisin Tartu linnamajanduse liikluskorraldusteenistuse spetsialistilt sama mida siin ennegi....et kuna Tartu nii kaugele jõuab, et saab tasulises parklas tsiklit tasuta parkida nagu seda tehakse Tallinas. Vastus tuli ootuspärane:
Täname Teid ettepaneku eest!
Hetkel on meil hea võimalus jälgida ning saada tagasisidet Tallinnas kehtestatud korra kohta, mille kohaselt on võimalik avalikus tasulises parkimisalas A-kategooria sõidukit tasuta parkida. Positiivse tagasiside korral saame sellega võimaluste piires arvestada ka Tartu linnas.
Hetkel kehtiva määruse kohaselt tuleb ka poole parkimiskoha hõivamise korral tasuda vastavalt määruses toodud parkimistasu määradele.
Lugupidamisega
Vastaja: Martin Nelis
Linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse spetsialist
No mina sain siis juba õigepisut pikema vastuse 
Tere ja aitäh omapoolse ettepaneku esitamise eest!
Hetkel on meil väga hea võimalus jälgida ning saada tagasisidet Tallinnas
kehtestatud korra kohta. Positiivse tagasiside korral saame sellega
võimaluste piires arvestada ka Tartu linna liikluskorralduses. Ühelt poolt
lihtsustaks selline muudatus parkimistasu maksmist. Praeguse määruse
kohaselt peab vastav kinnitus olema paigaldatud sõiduki esiklaasile või
armatuurlauale ning selle alternatiiviks on mobiilne parkimine. Kuuldavasti
on esimesena nimetatud võimalus tekitanud arusaamatusi ning vahel puudub
mobiilse parkimise võimalus.
Teisest küljest peab vastav muudatus sobima Tartu kesklinna kitsaste
parkimistingimustega. Tasuline parkimine on üheks liikluskorralduslikuks
võtteks parkivate sõidukite arvu reguleerimisel. Mootorrataste tasuta
parkimisvõimaluse korral tuleb ehk teiste sõidukite parkimismäärad üle
vaadata. Vastasel korral võime olla olukorras, kus sõidukile ei ole
võimalik enam parkimiskohta leida.
Lähtuvalt Tallinna kogemusest ning nende rakendamise võimalikkusest Tartus,
teeb liikluskorraldus omapoolse ettepaneku Tartu Linnavolikogule määruse
täiendamiseks.
Lugupidamisega,
Martin Nelis
Tartu Linnavalitsuse
linnamajanduse osakonna
liikluskorraldusteenistuse
spetsialist
tel: 736 1264
mob: 5301 6131
Postitatud: 19 Veebr 2008, 08:41
Postitas Ivoonu
Paistab, et linnaametnik kirjutab ikka igale küsijale uue vastuse, palju lihtsam oleks tal ju copypaste teha. Minule tuli selline vastus:
Tere ja aitäh omapoolse ettepaneku esitamise eest!
Tartu linnal ei ole seatud eesmärki kõike Tallinna järgi korraldada. Samas on meil hea võimalus hetkel jälgida ning saada tagasisidet Tallinnas kehtestatud korra kohta, mille kohaselt on võimalik avalikus tasulises parkimisalas A-kategooria sõidukit tasuta parkida. Positiivse tagasiside korral saame sellega võimaluste piires arvestada ka Tartu linna liikluskorralduses.
Parkimistasu maksmise kinnitus peab olema paigaldatud sõiduki esiklaasile või armatuurlauale. Kui mootorrattal puudub nimetatud võimalus, siis meie poolt pakutav alternatiiv sellele on mobiilse parkimise võimaldamine.
Lugupidamisega,
Martin Nelis
Ma siis küsisin selle peale, et kas mobiilitud tsikliomanikud on kesklinnas ebasoovitavad isikud, eks vaatab, mis vastus selle peale tuleb.
Re
Postitatud: 19 Veebr 2008, 08:46
Postitas Bladyhell
Peaks mingi meeleavalduse tegema seal. Kevadel olekski hea Tartu raekoja ees lebotada.
Postitatud: 19 Veebr 2008, 09:14
Postitas capten
Postitatud: 19 Veebr 2008, 09:43
Postitas speedvana
olgu tallinn-tartu, või mõni teine asula, de-jure, võib ju probleem olla, aga de- fakto???
või on keegi kaherattalise omanik trahvi saanud või ratas teisaldatud???
Postitatud: 19 Veebr 2008, 13:52
Postitas CB500
Aru ma ei saa, kas need parkimist korraldavad ametnikud on idioodid või??
Mispärast ei ole veel ei Tallinnas ega mujal maha joonitud tsikliparkimiskohad? Pole ju nii raske eraldada (loe:vastavalt joonida) parklates kohad mootorratastele. Tänavaäärsele paralleelselt sõidusuunaga parkimiskohale annaks põiki joonida parkimiskoha mitmele tsiklile? 4-5?
Ohverdades kilomeetri kohta sel moel näiteks kaks autokohta, võidaks samal ajal tõenäoliselt mõned juurde autokohad(loogiline on auto jäetakse rohkem koju, kui tsiklitele normaalset parkimist võimaldadakse) muidugi see eeldab ka mootorratturite harimist, et tsikleid ja rollereid sellises olukorras autokohale EI PANDA. Muidugi autojuhtide koolitamine vastupidises on meil ilmselt võimatu ilma betoontõkisteta.
Mul jääb sellest praegusest "hammaste tõmbamisest" mulje, et parkimiskorraldajatel on hirm, et tsikleid tekib "liiga palju" ja siis on autodel veel vähem ruumi, kotime parem kõiki, -eestikas!
ja vastuseks speedvanale, et on jah trahvi saadud, narva mnt 7 maja ees kui mälu mind ei peta, siin foorumiski sellest juttu olnud kunagi.
edit: ilmselt "kas" on esimeses lauses üleliigne..
Postitatud: 19 Veebr 2008, 18:34
Postitas -Kristo-
speedvana kirjutas:olgu tallinn-tartu, või mõni teine asula, de-jure, võib ju probleem olla, aga de- fakto???
või on keegi kaherattalise omanik trahvi saanud või ratas teisaldatud???
Küsisin eelmine aasta Falck'i töötajalt, et kuidas peab mootorrattale panema parkimispileti, vastati: "Ei peagi, mootorratastele on parkimine tasuta." Sellest ajast peale pole parkimise eest maksnud ja trahvid on saamata jäänud.
Postitatud: 20 Veebr 2008, 09:53
Postitas Freaksmart
Ivoonu kirjutas:Saatsin ka Tartu LV'le küsimuse ja ennetamaks soovitust kasutada mobiiliparkimist, ütlesin, et mul ei ole oma telefoni ja firma juhtkond ei luba firma telefoni parkimiseks kasutada ja miks peakski tegelikult. Eks vaatab, mis vastus tuleb.
Alati on olemas võimalus parkimise osa telefoni arvest kinni pidada palgast. Ei kaasne mingisugust maksustamist ega täiendavat otsest kulu (vaid 5 minutit raamatupidaja tööaega).
Postitatud: 20 Veebr 2008, 10:49
Postitas kris.
Freaksmart kirjutas:Alati on olemas võimalus parkimise osa telefoni arvest kinni pidada palgast. Ei kaasne mingisugust maksustamist ega täiendavat otsest kulu (vaid 5 minutit raamatupidaja tööaega).
Kõik meist ei tööta kahemehe firmades ...
Mina suunaks kriitikanoole, kui nii võib öelda, hoopis oma mobiilioperatori poole kes ei suuda pakkuda eri kontot parkimise jaoks. Normaalsetel operaatoritel kannad panagaülekandega raha kontole ja kasutad seda. Arveldusel see ei kajastu. Simpel
.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 20 Veebr 2008, 11:01
Postitas Julge
Freaksmart kirjutas:Ivoonu kirjutas:Saatsin ka Tartu LV'le küsimuse ja ennetamaks soovitust kasutada mobiiliparkimist, ütlesin, et mul ei ole oma telefoni ja firma juhtkond ei luba firma telefoni parkimiseks kasutada ja miks peakski tegelikult. Eks vaatab, mis vastus tuleb.
Alati on olemas võimalus parkimise osa telefoni arvest kinni pidada palgast. Ei kaasne mingisugust maksustamist ega täiendavat otsest kulu (vaid 5 minutit raamatupidaja tööaega).
Päris nii lihtne siiski ei ole. Nomelt tuleb sellisel juhul tasuda ka erisoodustusmaks, või tõestada parkimise seost tööülesannete täitmisega.
Freaksmart, Sa peaks ju teada ma seda ometi...? 
Postitatud: 20 Veebr 2008, 11:21
Postitas Freaksmart
Julge kirjutas:Freaksmart kirjutas:Ivoonu kirjutas:Saatsin ka Tartu LV'le küsimuse ja ennetamaks soovitust kasutada mobiiliparkimist, ütlesin, et mul ei ole oma telefoni ja firma juhtkond ei luba firma telefoni parkimiseks kasutada ja miks peakski tegelikult. Eks vaatab, mis vastus tuleb.
Alati on olemas võimalus parkimise osa telefoni arvest kinni pidada palgast. Ei kaasne mingisugust maksustamist ega täiendavat otsest kulu (vaid 5 minutit raamatupidaja tööaega).
Päris nii lihtne siiski ei ole. Nomelt tuleb sellisel juhul tasuda ka erisoodustusmaks, või tõestada parkimise seost tööülesannete täitmisega.
Freaksmart, Sa peaks ju teada ma seda ometi...? 
Tulumaksuseadus paragrahv 48 lõige 4:
4) Erisoodustus on igasugune kaup, teenus, loonustasu või rahaliselt hinnatav soodustus, mida antakse lõikes 3 nimetatud isikule seoses töö- või teenistussuhtega, juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikmeks olekuga või pikaajalise lepingulise suhtega, olenemata erisoodustuse andmise ajast.
Lõige 3:
(3) Töötajaks lõike 1 tähenduses on töölepingu alusel töötav isik, avalik teenistuja (§ 13 lõige 1), juhtimis- või kontrollorgani liige (§ 9), samuti füüsiline isik, kes müüb tööandjale kaupu pikema aja jooksul kui kuus kuud. Töötajaks lõike 1 tähenduses loetakse ka töövõtu-, käsundus- või muu võlaõigusliku lepingu alusel töötavat või teenust osutavat füüsilist isikut.
Ehk lihtsustatud viisil saab öelda, et erisoodustusega saab tegu olla vaid juhul kui tööandja kannab kulu oma töötaja eest kuigi seda kulu ta tegema ei peaks.
Kui on olemas ametitelefon ning töötaja helistab sellega tööalaselt ja pargib isiklikel eesmärkidel kuid selle parkimise tasu peetakse ta palgast kinni, siis ei kaasne tööandjal sellega seoses kulusid ning ei saa olla tegu ka erisoodustusega.
Hoopis Teine lugu on aga siis kui töötajal on olemas ameti telefon nn kuu limiidiga. Oletame, et parkimine sellelt mobiililt ei ole tööga seotud ühelgi juhtumil ja kõned on tööga seotud 100% ulatuses. Kuid tööandja on tubli ning on nõus igakuiselt kandma kulusid eraldatud kuu limiidi ulatuses (nt 1000 krooni kuus) isegi siis kui nt kõnesid oli 100 krooni eest ja parkimist 500 krooni eest. Sellisel juhul peab tööandja tõesti arvutama 500 krooni pealt erisoodustust kuna need 500 krooni ei ole tööga seotud kulu.
Kui aga tööandja ei ole nii tubli ning lubab siiski vaid helistada tööandja kulul ning peab need 500 krooni palgas kinni, siis ei ole pistmist erisoodustusega ega ettevõtelusega mitte seotud kuluga kuna seda kulu ei ole lihtsalt toimunudki. 
Peaks nii olema.
PS. Äärmisel juhul saaks seda maksustada erisoodustusena vaid selle alusel, et sisuliselt on tegemist turuhinnast soodsama laenu andmisega. Nt töötaja pargis jaanuaris. Tööandja sai arve 10 veebrualil ning maksis selle 11 veebruaril ära. Töötaja saab palga (millelt oli kinni peetud selle sama parkimise maksumus) kätte 20ndal veebruaril. Seega sai töötaja tööandjalt sisuliselt tasuta lühiajalist (antud juhul 9 päeva) ilma intressita laenu. Ning teoreetiliselt saamata intressi tulu on küll erisoodustusega maksustatav. Kuid antud näites on summad ja tähtajad nii väikesed, et sellelt erisoodustuse sissenõudmine läheks vastuollu maksukorralduse seaduses oleva mõistlikkuse printsiibiga. Ning seega ka mitte teostatav. 
Postitatud: 20 Veebr 2008, 11:55
Postitas speedvana
-Kristo- kirjutas:speedvana kirjutas:olgu tallinn-tartu, või mõni teine asula, de-jure, võib ju probleem olla, aga de- fakto???
või on keegi kaherattalise omanik trahvi saanud või ratas teisaldatud???
Küsisin eelmine aasta Falck'i töötajalt, et kuidas peab mootorrattale panema parkimispileti, vastati: "Ei peagi, mootorratastele on parkimine tasuta." Sellest ajast peale pole parkimise eest maksnud ja trahvid on saamata jäänud.
tartu-elanikud-külalised, usun sajaga, et kristo ja kõik teised saavad parkimise korraldajatelt, sama vastuse
polegi nagu probleemi 
Postitatud: 03 Apr 2008, 16:55
Postitas romulus
Täna sai siis ka Tartu kaubamaja juures parkimiskontrolörilt küsitud, et kas tsikli parkimise eest pean maksma ka. Vaatas üle õla ratast aint ja ütles: "Selliseid me üldse ei puutu!"
Ehk siis nautige tasuta parkimist ka Tartus. 
Postitatud: 03 Apr 2008, 17:00
Postitas Kipsi
Tartus Falcki helistades öeldi on tasuline, et arutatakse veel.
Postitatud: 03 Apr 2008, 17:30
Postitas taux
.
Ei tea kas see on linnalegend aga kuulsin kunagi sellist lugu,et mingi vallavalitsus kehtestas koeramaksu ,põhjendusega, et koerad situvad igale poole ja seda maksust laekuvat raha kasutatakse koristamseks. Mingi ontlik vanapapi oli kohe maksu naksti ära maksnud ja hommikuti koeri situtanud vallamaja akna all. Kviitung ilusti taskus maksmise kohta.
Äkki tartu tsiklimehed peaks ka oma tsiklid ametnike akende alla parkima mingit aega.Ehk jõuab kohale Ikka 1 parkimiskoht ja 1 tsikkel. ca 100 tk ära parkida ja vaadata kuhu härrad autod pargivad ,ehk siis jõuab kohale,et tsikkel EI võta ruumi kui nmõistlikult parkida.
Imesta aga
Postitatud: 19 Apr 2008, 14:56
Postitas Bladyhell
Mõtlesin, et värskendan oma mälu ja vaatan, et kas ma õhtul vanalinna ratta pubi ukse ette saan ilma maksmata panna. Kõigi netiandmete kohaselt on parkimine tallinnas tsiklile tasuta.
Korraliku kodanikuna mõtlesin, et küsin igaks juhuks G4S üle. Kõlas arvamus, et "ei ole tasuta", "on poole hinnaga" ja et "parkige peale kolme siis ei pea maksma". Peale pikka selgitust ja õigusaktide tsiteerimist soovitas üks proua, et ma võiks Tallinna LV määruse välja printida ja tsiklile kinnitada, et ka kontrolör teaks, et tsikkel võib parkida tasuta.

Mine sa võta nüüd kinni, kuigi määrus justkui kehtib, siis selle rakendaja võib sulle ikka närvikulu põhjustada. On kellelgi vanalinnas probleeme olnud?
EDIT - parkisin pikal tänaval ja ratas jäi alles ning keegi raha ka ei tahtnud. Määrust ka tsiklile kleepima ei hakanud, irw 
Postitatud: 20 Apr 2008, 10:01
Postitas ridariass
Kes Keila Joale tahab minna, peab arestama, et sinna parklasse jättes nõutakse autoga võrdset tasu ja kompromisse parklatädiga on ülimalt keeruline saavutada. See-eest soovitas ta oma kiivrid teinekord ratta juurde jätta, tema valvab 
Postitatud: 20 Apr 2008, 12:48
Postitas Primo
AS Ühisteenused võiks natukenegi oma töötajaid kursis hoida kehtivate seadusetega."Printige paber välja ja kleepige rattale"...nojah
Postitatud: 20 Apr 2008, 13:39
Postitas Kajar
No kuhu ma selle pileti peaks panema?
Mis mobiilne parkimine?
Mul pole mobiiltelefonigi.
Postitatud: 20 Apr 2008, 13:42
Postitas Säga
ega vist ennem midagi ei juhtu, kui keegi on mõnikord seal uksi paugutamas ja valjult rääkimas käind...
- Mul kindlustuses see igaljuhul mõjus, kui ukse sellise pauguga kinni panin, et seinakelll alla kukkus.